Onko kukaan koittanu uutta assoksen RS summeria? Uus lahkeen suu mutta onko pidempi?
Printable View
Onko kukaan koittanu uutta assoksen RS summeria? Uus lahkeen suu mutta onko pidempi?
Pitäiskö oikean kokoisissa shortseissa toi säämiskä tulla kassien päälle? :D
Olen 170cm lyhyt, normaali vartalo ja Craftin Balance housuissa M-koon henkselit ylettyy just just hartioille. Ihan oli hyvät ajaa mut kävellessä meinaa kulkuset puristua. Onko säämiskän koko merkistä riippuva? Tässä on ilmoitettu et C4 mut ei mitään hajua mitä tuo tarkoittaa.
Infinity C4 tai jokin muu numero tarkoittaa Craftin luokittelua: C1 on paras mahdollinen oikeille pyöräilijöille ("Designed for the most demanding riders. Offers functionality and comfort required for the elite performance.") ja sitten mennään kohti edullisempia malleja ja sellaisia käyttäjiä joiden vaatimukset ja ehkä tarpeetkin ovat toisenlaisia.
https://www.craftsports.us/pages/chamois-guide
Oikeanmalliset ja sopivankokoiset ajohousut tunnistaa juuri siitä että ne tuntuvat liian pieniltä ja jotenkin väärin muotoilluilta - kunnes istuu pyörän satulassa jolloin huomaa miten hyvin ne istuvat ja miten hyvin ne toimivat.
Minulla on yhdet Craftin bib shortsit (joiden säämiskän mallia en nyt muista; XXL:n myymät joten tuskin malliston huipulta) joissa tuntemus on juuri tuo, mutta olen tykännyt niistä silti tai juuri sen takia. Olen kuitenkin kuullut housuista, paremmistakin, jotain tietäviltä että Craftin housuille on ominaista että säämiskä on jotenkin outoon ja monien mielestä väärään kohtaan ommeltu eli se ulottuu edessä liian eteen ja takana se saisi tai sen pitäisi ulottua taaemmas. Minulla se jostain syystä kuitenkin asettuu kohdalleen (tai sitten en osaa olla riittävän vaativa).
Sitä en uskalla menemään sanomaan miten kyseiset housut tulevat ajan kanssa ja käytön ja pesujen myötä muuttumaan, mutta yleinen totuus lienee että edullisemman pään housut löystyvät tai venyvät, mutta high end bib shortsit pitävät muotonsa.
Minulla kahdetkin Craftin lyhyet XXL:stä. Ostettu aleista muutamalla kympillä. Säämiskä on ohut joten nuo on maastokäyttöön ihan omiaan. Vuosia noilla on jo ajettu eikä ne mihinkään ole muotoaan menettänyt. Roskiin mennee kuitenkin viimeistään syksyllä, kun alkavat olla puhki.
Jees. Kattoo jatkossa investoiko laadukkaampiin, mut ihan ok noil on ajaa. Varmaan tulee kesäksi hankittua vielä henkselittömät. Suht hankalaa toi kusella käynti.
On kyllä erittäin hyvät pöksyt assos rs spring fall s9.
Hyvät oli equipe evot myös mutta nää on nextiä leveliä vielä siitä.
Nyt vois jo sanoa että huonommallakin pärjäis mutta ei noi toisaalta mahottoman kallit ole vaikka castelliin verrattuna.
En oo vierekkäin koittanu uusia mutta sanoisin että S9 spring fall on hyvällä tavalla napakampi kun equipe evo s7. Sinänsä saman kokoselle ahterille ovat tarkotettu.
Assoksen "napakka" on silleen hyvällä tavalla napakka eikä niinkun castellin (free aero) napakka joka on joustamattomampi.
Spring fallissa on pidempi lahje kun evossa.
Ne S9 hekselit on silkkaa hunajaa S7 verrattuna jotka oli nekin hyvät.
Ostin sprinfallin koittamatta mutta summer tekee mieli koittaa ensin kun on assoksen mukaan lyhyempi. Ainakin vois verrata noita eri kesämalleja keskenään jos velosportissa on.
Onko suositella tällaiselle keskivartalolihavalle jotain bibsejä maastoajoon :D ? Itsellä mitat 183cm ja 95kg. Eli turhaa kuvitella laittavansa jotain Italialaista kisakireetä housua jalkaan.
Haetaan missä hinta ja laatu kohtaa mutta kun en ole mikään himopyöräilijä niin ei edes tarvitse mitään kalleimpia harkita...
Itellä pearl izumi escape quest short säämiskä housut, mahtuu isommallekki polokialle päälle ja on oikeinki hyvät hintaansa nähe, ite sen 180cm ja n. 110kg leviä lanteinen ei niin atleettinen jannu.
https://www.pearlizumi.com/US/en/sho...ort/p/11111703
kevään/kesän yön yli reissuille viileneviin iltoihin sekä sadepäiviin tarvis housua, joka mahtuis hyvin pyörälaukkuihin? Nyt käytössä olevat housut turhan paljon imee vettä...
Miesoletettu, 190 cm/95 kg*. Onkohan joku jokseenkin vastaavan kokoinen onnistuneesti valinnut koon itselleen dhb Aeroneista (eli https://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-bib-shorts-1)? En tietenkään ole uskottavan pyöräilijän mitoissa ja olen ilmeisesti muutenkin vääränmuotoinen, mutta kokotaulukkoa katselemalla saisi kaikkea väliltä L - XXL, joka ei nyt edesauta tilannetta.
* Tää 190 cm on mitattu aikoinaan armeijassa ja siitä on vierähtänyt jo tovi, eikä mahdollisesta kokoonpainumisesta ole varmuutta. Näkisin kuitenkin, että paras tulos jää voimaan loppuelämäksi. Vai?
Tämän ketjun innoittamana ostin myös Equipe RS9 Spring/Fall bibsit. Aiemmin on ollut eri malleja Castellilta, Gorelta, Enduralta ja Craftilta. Tämä Assoksen malli on aivan ylivertainen em. verrattuna. Istuu täydellisesti ja sukukalleuksillekin on juuri hyvin tilaa, toisin kuin esim. Castellissa. Hintahan näissä on järjetön, mutta jos näillä useamman vuoden ajaa, senkin kestää. Toivottavasti nämä eivät ole kesälläkään liian kuumat...
Semmonen heikkous on assoksen pöksyissä että pädi kuivuu pesun jälkeen tosi hitaasti. Monesti on märkä yön yli kuivumisen jälkeen. Tosta selviää kyllä vaikka pyyhkeen välissä rutistelulla pesun jäkeen, mutta välillä on ikävä ylläri kun pökät ei oo kuivat kun pitäis lenkille lähteä.
Assosta löytyy näemmä nykyisin myös XXL:n valikoimista. Hinnat taisivat olla suurinpiirtein samat kuin Velosportilla. -25% ystävämyyntejä odotellessa..
Viime vuonna ostin XXL hyllystä jotkut tarjouspökät tuollaiseen kevyeen kesäpäiväajeluun. Ja on ne kelvottomat, kyllä niissä henskelit pitäisi olla. Se napakka lycra lypsää niitä housuja alaspäin kokoajan, ja yhtenään niitä saa olla kiskomassa ylös.
Tai sitten mun vartalossa ja niissä housuissa on jotain vikaa. :)
Ei sun vartalossa mitään vikaa ole https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...lies/smile.png Ainoat henkselittömät jotka toimivat ovat mallia boxerialushousut, esimerkkinä vaikkapa Goren Windstopper Liner Short Tights.
Mitä tulee kusellakäynnin hankaluuteen, ongelma voi olla siinä että se on jossain määrin taitolaji. Ei se mitään akrobatiaa eikä mitenkään kummallista vartalonvääntelyä vaadi, mutta kokemattomalle se voi tosiaan aluksi vaikuttaa vaikealta. Harjoitus tekee tässäkin mestarin:D
Viileille keleille olen ajatellut jonkinlaisia shortseja pitkien BIBSien päälle, jotta ennen kaikkea nivusseutuun tulisi jonkinlaista tuulistopparikerrosta. Jotkut maastopyöräilyshortsit jopa? (Vaikka kippurasarvella siis ajan :D) Vai minkälaisia muita ratkaisuja tähän olisi?
Shortsit on tosi hyvät. Itselläni ollut 4vuotta goren alp-x windstopper shortsit. Lämmittää, pitää tuulta ja hivenen vettä. Sateellakin lämpö kuitenkin pysyy, eli en missään nimessä halua mitään täysin vedenpitäviä kuorishortseja.
Nyt noissa näkyy jo aika reilusti kulumaa kurahiekan takia, eli varmaankin menee vastaavat ostoon, kunhan keksin mikä malli gorelta on nuo korvannut. Kangas on siis hyvin venyvää ja istuu päälle hyvin. Käytän noita aina alle +5c lämmössä ohuiden housujen kanssa. Mahtuvat myös takataskuun, jos tulee liian lämmin.
Nämä siis minulla. Vielä viime talvena oli myynnissä vastaava c5 ws shortsi, mutta nyt sekin on lopetettu...
https://www.bikeshop.fi/Gore-Bike-We...ppa/pGOTWPALP/
Noissa ei ole mitään turhaa vetoketjua. Edessä nopea naru josta voi nykäistä vyötäröä tiukemmalle. Kestää ja toimii. Todella harmi, jos vastaavaa ei enää löydy.
Mukavaa olla muodikas!
https://www.iltalehti.fi/streetstyle...5-de20319ac104
Gore on päivittänyt mallistoaan ja noita vanhoja hyviä malleja on hävinnyt. Uutena on tullut mm.Storm-shortsi, joka on suunnattu trendikkäästi graveliin: materiaali on loistava - tuulenpitävä, säänkestävä ja riittävästi elastaania - mutta ei tuosta Alp-äksän korvaajaksi oikein ole.
https://www.gorewear.com/eu/fi-en/st...lor=9900&cgid=
Onko jossakin selitetty noita Goren säämiskä-malleja, ne on näköjään nimillä Advanced, Expert, Active tms ja niistä on vähän vaikea arvata mitä ne tarkoittavat käytännössä? Lineri-osastolla kaikki olleet hyviä mutta onkohan bibseissä kovinkin erilaiset säämiskät+pehmusteet.
Löysin aivan mainiot housut pyöräilyyn. Jopa G-Formin polvarit mahtuu alle.
https://www.revolutionrace.fi/miehet...uefrGIHfTjv6JQ
Nyt pitäs hankkii uudet bibs shortsit maastopyöräilyyn. tällä hetkellä on ollut käytössä giantin ja yokon ihan perus pyöräilyhousut. Pyöräily lenkit maastossa kestää yleensä 2-4h, mutta välissä voi olla pitempiäkin vetoja. housut ovat toimineet hyvin. Nyt mietinkin että, ostanko ihan peruspöksyt vai panostanko enemmän ja onko kuinka suuri merkitys onko housut maantiepyöräilyyn vai MTB käyttöön tehdyt.
Samat shortsit maastoon soralle ja maantielle, sopivuudessa enemmän kyse pehmusteen ja satulan sopimisessa keskenään. Halvoista shortseista ostaisin dhb classicit.
Ja sopivuuttahan ei saa tietää kuin kokeilemalla, vai onko siihen jokin yleissääntö. Levee penkki - levee pehmuste. Molemmissa pyörissä on Brooks satulat B17 ja C17.
Assoksen Equipe Rs:t ostettu ja nyt testattu.
Aika yksimielinen raati ollut täällä ja liityn seuraan. Perussovitus liikkeessä ei tuottanut mitään suurempia elämyksiä, ehkä vähän "pettymys" kun olin tottunut castellin free aeron napakampaan tuntumaan. Castellilla minulla on koko xl joka on napakka, otin nyt Assoksesta L:n, ehkä tuosta napakan tuntuman puutteesta johtuen. Lahje on aika lyhyt, 87 inseamilla ja pitkähköllä reidellä lahje asettuu noin 10 cm polven yläpuolella. Tuo koko on tietenkin henkilökohtainen asia, ainakin Velosportissa ja Turussa Nummen pyörässä pääsee kokeilemaan ja ostamaan ihan kilpailukykyisellä hinnalla, 199 miinus hyvän mielen ale.
Ajossa nuo olivat todella hyvät, parhaimmat mitä olen kokeillut. Henkselit olivat huomaamattomat, mitään paineen tunnetta, puristusta, hiertymiä tms. ei ollut eikä tullut. Luulen että Assos on jotenkin onnistunut henkselikiinnityksen ja irtonaisen pehmusteen johdosta pienentämään housujen liikettä mm. nivusten alueella. Noissahan on vielä aika laaja pehmuste sukukalleuksien kohdalla, ja 4 h ajon jälkeen ei tullut minkäänlaisia hankaustuntemuksia silläkään alueella.
Oli aika vaikea ostaa parinsadan housut kun on tottunut toisiin, jotka ovat oikeinkin hyvät, mutta nämä ovat paremmat, ainakin minulle
POCin MTB-bibsit tuli talvella ostettua trainerinäyttöön, ilmeisesti vanhempaa mallia kun olivat hävityskorissa erityisen halvat.
Nämä on verkkokangasta suurimmaksi osaksi mikä onkin suurin vika, eivät veny henkseleistä tarpeeksi joten pitkäselkäisellä ahdistaa (+ ompeleiden repeilyä kuuluu pukiessa). Säämiskä on ihan hyvän oloinen, napakka eikä liian paksu. Lisäksi näissä on parit taskut selässä.
Shortsien alla käytettäessä bibsien maantieversiot on helposti liian kuumat mutta hyvin ilmastoidut linerit esim Gorelta ovat osoittautuneet mukaviksi.
Enduran Hummvee Short II tuli, varsin mainion suositeltavan oloiset.
Tuosta vielä paremmat Hummveet:https://scandinavianoutdoor.fi/endur...AaAr7-EALw_wcB
Bibsejä taskuilla?
Koen, että voisi olla näppärät tietynlaislla gravel-lenkeillä. Spessulla on mallistossa RBX adventure ja Raphalla Cargo. Haluaisin kuitenkin sovittaa, joten Rapha vähän kysymysmerkki eikä paikalliset Spessukauppiaat ainakaan sivuillaan noita omiaan mainitse.
Olisko joitain muita?
Assoksen Trail Liner bibseissä on taskut ristiselässä. Ajatuksena tuossa kai on se, että ajopaita voi olla taskuton ja tavarat kulkevat noissa. Mutta nuo ovat siis "alushousut" eli kaipaavat jotain päällimmäiseksi kerrokseksi.
https://images.internetstores.de/pro...1920x1920].jpg