3. Tahkon 60 km ilmo jätetty ja kämppä varattu:) kalustona joko whiten läski tai commencalin täpäri.... vielä aikaa harkita muutama kuukausi
Printable View
3. Tahkon 60 km ilmo jätetty ja kämppä varattu:) kalustona joko whiten läski tai commencalin täpäri.... vielä aikaa harkita muutama kuukausi
Omassa Whitessä hirtti yksi ketjun lenkki täysin samalla tavalla sunnuntaina kiinni kesken ylämäkitreenien Puijolla. Siinä sitten tottumuksesta kääntelemään kaapelia kireemmälle ja ihmettelyä tovi. Onneksi muistui tämä viesti mieleen ja sieltähän se syyllinen löytyi. Ei tosiaan sivuttaissuunnassa nysväys auttanut mitään, vaan piti turvautua pihteihin.
Takaa Bulldozerin huuli vetopuolelta sanoi sopimuksen irti viime viikolla. N. 6kk kesti ja yhteensä kolme kertaa otin sinä aikana pois vanteelta. Reklamaatio XXL:n meni läpi valmistajan virhevastuuna ja Lou tulossa tilalle. Hieno pulju tuo XXL ja hyvää asiakaspalvelua.
Millä tavalla huuli meni rikki? Menikö ihan kaapeli poikki ja miten selvästi tuo on huomattavissa? Onko esim. valokuvattavissa?
Itsellä kun on Bulldozerissa juuri vetopuolen kanssa ollut koko ajan ongelma, että tubeless ei ole pitänyt ilmoja. En ole mitenkään kovin tarkkaan tullut huulta tullut kertaakaan tarkastaneeksi, mutta ehkä se tässä jossain välissä pitää tarkastaa. Lähinnä vain, että jos oma sattuisi olemaan vastaavalla tavalla rikki, niin suostuisivatkohan lähettämään tilalle uuden jos kuvien kera laittaisi reklamaation?
Tuosta ongelmasta kerran jo XXL:ltä kysyin ja selittelin tuon vetopuolen ilmojen pitämättömyyttä, mutta vastasivat vain, että ei ole tubeless-rengas eikä tubeless-vanne, niin paska homma. Mutta jos tuo huuli on ihan "kuvattavasti" rikki, niin silloin varmaankin täyttyisi peruste vaihdolle.
Omalta kohdaltani en voi siis asiakaspalvelua kiitellä vielä pätkääkään :)
Itsellä katkesi rengasta vanteelle nostettaessa Bulldozerista reunanauha. Ei pysynyt enää vanteella. Tuossa oli reilusti heittoakin kun oli vanteella aiemmin. Hankkiuduin toisestakin eroon. Sontaa nämä Veerubberin kumit. Ei enää koskaan alle, jos ei ihan ilmaiseksi saa.
Vetopuolelta alkoi ilmat pihistä pois litkujen kera. Irroittelin kumin ja sormella tunnusteltaessa huomasi selvästi, että reunanauha on jotenkin mystisesti puolet kapeampi kuin jarrupuolella ja rispaantunut. Renkaassa oli myös silmin nähden heittoa sivusuunnassa.
Nyt minulla on 27TPI 4" Nate väliaikaisena takana ja toimii tubelessina hyvin (tosin vaati liinan nostamiseen). Saa nähdä miten 120TPI Lou toimii tubelessina.
Ps. On muuten hurjan paljon parempi vetopito Natessa kuin matalanappulaisessa Bulldozerissa, mutta se lienee sanomattakin selvä.
Kiitoksia selvennyksestä. Pitäneekin tässä lähipäivinä itse tutkia kanssa vähän huolellisemmin sormin tunnustelemalla tuo reunanauha. Sellainen muistikuva on, että hieman "röpelöinen" se reunanauha oli, mutta en tullut sitä verranneeksi toiseen puoleen.
Prosta on keskiö (BB-7100) on alkanut naksumaan. Käytin huollossakin, mutta naksuu siitä huolimatta edelleenkin, sanoivat kyllä rasvanneensa laakerit jne. Kun FSA nyt on mitä on, mitä vaihtoehtoja tuossa olisi, liimaus?
^
http://www.bike24.com/p280599.html
Eikös tämä rallinaama olisi muuten ihan pätevä tuohon FSA BB-7100:n tilalle ?
Onko varmasti keskiö? Naksuuko vain putkelta polkiessa?
Satulatolppa kannattaa nyt ensimmäisenä joka tapauksessa rasvata sekä tolpan runkoon menevästä osuudesta että satulan kiskoja kiinni pitävästä klämpistä. Sitten polkimien kierteisiin rasvaa ja kiristys. Samaten stemmin pultit ja eturattaiden kiinnityspultit kannattaa käydä läpi momenttiavaimella.
FSA BB-7000 käy. http://www.bike-discount.de/en/buy/f...nenlager-68947
Rallinaama on samoilla mitoilla kuin Shimanon BB70/BB92 ja ei käy. FSAn akseli ei mahdu läpi.
Kaikki Interceptorin omistajat. Minulta paukahti omastani surullisen kuuluisa vaihtajan korvake. Eikä muuten mielestäni edes osunut mihinkään. Annoin pyörälle vähän "kenkää" kun poljin metsästä pyörätietä kotiin. Siinä samalla kun kengein sitä niin yhtäkkiä kuului NAPS ja rupesi takavaihtaja reistailemaan. Ongelma löytyi heti. Eli revennyt ketju. Pääsin kotiin ja laitoin uuden ketjun ja lähdin kiertämään korttelia niin ei, kun sama ketjun pomppiminen jatkui vaan. Hyppäsin pyörän päältä pois ja katsoin vaihtajaa takaapäin ja huomasin, että piru oli mennyt vääntymään sisäänpäin. Noh, minä vaihtajasta kiinni ja nätisti väänsin sitä ulospäin niin toinen NAPS ja korvake poikki.
Tuo pirun korvake on jotain silumiinipaskaa. Sellaista valkoista mössöä jossa muodon vuoksi vähän jotain metallisilppua seassa. Onneksi olin saanut XXL:stä uuden korvakkeen ja pääsin jo seuraavana päivänä lenkille :D Samaa paskaa se silti on. Seuraavana päivävä rupesin myös pähkäilemään, että kuka piru cnc-koneistaisi samanlaisia, mutta paremmasta materiaalista ja ongelma ratkesi
Kysymys kuuluu, että kiinnostaako täällä ketään kyseiset korvakkeet? Saan niitä varmaan parin viikon sisällä. Teetätytän niitä jonkun määrän. Muutama kaveri jo lupasi ottaa muutaman . . . .
Toivottavasti rungot kestää sitten ne heavyduty korvakkeet.Ettei vaan hajoaisi korvakkeidenkiinityspisteet.
Se korvake on ihan syystä se heikoin kohta vrt sähkökaapista löytyvä sulake... Ohut lanka siinäkin ja syystä. Siinä menee sitten helposti vaihtaja solmiun jos järeän korvakken siihen koneistat.
Sent from my iPad using Tapatalk
Taannoin kerroin laittaneeni vapaarattaan räikän kynsiin öljyä jäätymisen ehkäisemiseksi. Kurkkasin nyt napaan, ja kyllä siellä öljyä oli vielä. Olihan se värjäytynyt, ja hiukan oli tihkunut uloskin. Pinnojen kiinnityslaipassa oli ohuesti sitä öljyä. Eipä toisaalta ole kukaan vielä raportoinut jäätymisestäkään.
^ Ei ole mulla Walcon vapaaratas jäätynyt, vaikka lämpötilat sahaa ylös alas ja pyörä yöpyy koko ajan ulkona. Ainoa paikka, johon olen voidetta laittanut on ketjut. Motorexin (Bikeline) Wet lubea ja hyvin on vesikelilläkin pysynyt ja pakka ja ketjut kiiltää kuin uutena :)
Vaan nytpä menee takavaihtajan korvake vaihtoon. Eilispäivänä kun tulin tuolta metsästä läpi risukoiden ja pääsin takas kylätielle, kuului peräpäästä (pyörän) kummia. Vaihteet rutisi ja kuului ääntä kuin olis ollut joku tukeva risu osittain puolien välissä. No se joku olikin takavaihtaja. Muotoilin Uri Gellerin perinteitä kunnioittaen vaihtajan tai lähinnä siis kait korvakkeen takaisin muotoonsa ihan vain fiiliksellä ja sain ajettavaan kuntoon. Tosin nyt isommista vaihteista puuttuu kolme ja pienimmälle vaihtaessa ketju hyppää rattaan ja puolien väliin.
Onneksi tänään on Lukusunnuntai ja mulla sopivasti kesken Rick Yanceyn 5. aalto. Ja tummaa olutta varastossa. Pitää sitä munamankeloinnin lomassa tehdä jotain muutakin "fiilistelyä" tai jää elämässä paljosta paitsi :)
Tapatalkista iKälättimellä
Ja on muuten tuo korvake Interceptorin vastaavasta poiketen tasapaksua tavaraa ja kestää taivuttelua ees taas. Tosin en usko, että kerran väännyttyään pitää enää muotoaan eli siksi vaihtoon.
Tasapaksu mulla on housuissa,,, Onhan tuo ohuempi vaihtajan päästä. Laitoin kyselyä Tammistoon ja vaikka on sunnuntai, niin sieltä jo vastattiin meiliin alle kahdessa tunnissa ja kysyttiin mahdolisuutta saada korvakkeesta kuva. Epäilivät että on sama kun 2fatissä, joita on muutamia hyllyssä, mutta haluavat vielä varmistaa asian. Ei siis edelleenkään valittamista walcon eikä xxl:n suhteen. Tuote ja palvelukonsepti on kunnossa toisin kuin monilla "eliittimerkeillä",,,
Teetätytänkö sullekin Jukkis alumiinisen korvakkeen? Pitäisi saada niitä runsaan viikon päästä ainakin 10kpl
Täältä löytyy myös tällainen ylimääräisenä, kun lähettivät mulle vääränlaisen aluksi
http://i.imgur.com/uZfeC7ll.jpg
Näytät saaneen tosiaankin karvalakkiwalcon korvakkeen. Milläs tuo saatais mulle, näkyis olevan sama ? Tosin nyt kun nakkasin koeajokiekan, pelas vaihteet auttavasti mutta vaihdettava tuo on. Minä siis asun ja vaikutan Lohja-Espoo-akselilla, missäs sinä ?
EDIT: Ai niin, profiili sanoo että Pori on asemapaikkasi. Mulla duunikaverilla siellä kakkoskoti, mutta mitäs jos laittaisit postilla. Laita vaikka privaa niin sovitaan tarkemmin.
Tässä siis vielä kuvat tuosta mun Fat1 Pron korvakkeesta, samalta näyttää ainakin minun silmissäni,,,http://tapatalk.imageshack.com/v2/15...4bbe1ee716.jpghttp://tapatalk.imageshack.com/v2/15...8a795aa494.jpg
Korvake näyttää samalta kuin yksi pyörämaailman yleisimmistä korvakkeista, mm. Kona.
Voi siis saada hyvinkin monesta lähipyöräkaupasta.