^Riippuu pitkälti työpaikasta, joskus/usein työn äänet häiritsee enemmän.
Printable View
^Riippuu pitkälti työpaikasta, joskus/usein työn äänet häiritsee enemmän.
^ oli niin hiljaista että soittelin linnunlaulu-levyjä työhuoneessani. Aiemmin aulassakin oli joku radiokanava päällä, usein kävin laittamassa hiljaisemmaksi kun mietin että asiakkaat ei välttämättä tästä tykkää.
Mutta sitä että lenkillä kuunnellaan musiikkia, en ymmärrä. Todellakin kun sitä melusaastetta on ihan riittämiin, lenkillä riittää luonnon äänet. Eihän sitä kuule lintujen ääniäkään jos on jotain musiikinkuunteluvempainta yllä.
Tämä on totta, jos jotain haluaa kuunnella niin napit korviin. Suorastaan vituttaa työmaalla hiukan huonommin suomea puhuvat tekijämiehet jotka kuvittelevat voivainsa huudattaa ämyreistään jotain aivan ihmeellisen infernaalista paskaa hirvittävällä voimakkuudella. Ja vielä suuttuvat kun ystävällisesti käy kehottamassa sammuttamaan mölyn.
Ja on siellä muutamia ihan alkuperäisasukkejakin joiden mielestä Radio Rock, -Nova, Suomipop ja mitä näitä paskoja onkaan pitää kuulua kaikille.
Mutta tämä vuodatushan ei oikeasti tähän kuulu koska olen nyt lomalla. Pyydän anteeksi.
^Työpaikassani oli senverran saman henkinen porukka (paitsi työnantaja) niin tuo RadioRock oli ainoa vaihtoehto ja nuo SuomiPop, Nova ja Iskelmä olisi koettu loukkaukseksi ilmapiiriä kohtaan. Jonkun Panteran tai Sepulturan biisin tullessa kyllä joku aina kävi nostamassa volyymiä kitettävästi!
Jäämme kuulemma vielä toiseksi yöksi anopille.
Joku nuha tulossa taas päälle, ja uuden vuoden ajot vaihtuu sohvalla istumiseen. On kyllä jatkuvasti jotain räkätautia liikenteessä.
Yrittäny ilmmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ei-yrittäjänä, ja sitten hakea peruspäivärahaa.
Mitkään nettisivuilla ilmoitetut puhelinnumerot "ei ole käytössä" en ymmärrä yhtään miten toimia??? kyllä on menny persiilleen reppanoiden työttömien asia. Mistään ei voi kysyä?
Varmaankin näin on käynyt, mutta ehkä yrität osoitteessa:
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/asiointi
Sivun oikeassa alakulmassa on sätti. Toimiiko sivuilla mikään, en tiedä. Kokeilemalla se selviää.
Ilmoittautuminen työttömäksi työnhakijaksi tehdään just tuolla edellä mainitulla sivulla, tunnistautuneena ja sen verkkopalvelun kautta. Ei sinne soitella. Ottavat sitten sinuun päin yhteyttä jos on asiaa.
No kun olen työttömäksi ilmoittautunut, yrittäjänä. Se vaan että yrittäjyys ja y-tunnus poistui 31.12.2024, ja sillä yrittäjyydellä en ole oikeutettu minkäänlaiseen tukeen.
Ei onnistu "muutos", Kelasta vastattiin kyllä mutta pitäisi ensin ilmoittautua työttömäksi.
Joo tunnistauduin - mutta ei onnistunu.
On aika äärimmäistä julmuutta että "sieltä toisaalta" bannattiin, kun ihmisellä on ihan oikeesti hätä ja paha olla, enkä jaksa enää kovin kauaa.
Jokainen voi nyt miettiä että sulla on 6 vuotta takuueläkkeeseen ( jotain 990e/kk eli tosi paljon ( ei vitsinä)) ja siihen asti pitää tulla toimeen sillä rahalla kun tilillä nyt on.
MIKÄÄN ei onnistu, voi helevata prklstana sentään. Puhelinnumerot - ei käytössä. Pyöräilin terkkariin kun lääkärin kehoituksesta varaa uusi aika maaliskuulle ja verikokeisiin kans.
No eipä onnistunu. Lääkäriaikoja ei annettu, ja verikokeisiinkin pitää varata aika puhelimitse. Joo mutta kun ei vastata.
Terveyskeksuksen aulassa yksi asiakas, ja sitten on muka niin kiire ettei voida auttaa....kyllä mä siinä ääneen sanoin että pskan "hyvinvointialue" kyllä tämä on äärimmäisen pahoinvointialue että köyhät kuolkoot pois.
Sinänsä en ole ( vielä ) pulassa kun tulen toimeen säästöilläni jotain 10+ vuotta ( paitsi en varmaan elä sinne asti) olen yrittäny hakea perusturva-apua, mutta on tehty kyllä niin vaikeeksi että ei ole todellista.
Miten esimerkiksi iäkkäämpi jolla ei ole tietokonetta tai älypuhelintä, pystyy hoitaan asioitaan? Äitee tuossa just että hanki älypuhelin, mutta se on sama kun tietokone joten täysin turhaa, ja jos käyn ulkoilemassa niin puhelin EI ole mukana.
Ei ole ollu tapana, mutta nyt otan terästetyn glögin.
Ei stana. Mulla on ollut läheisiä ihmisiä jotka ovat taistelleet tuhat kertaa vaikeammassa asemassa. Ei ne silti ole loputtomasti ahdistustaan tunkeneet ihmisten kurkuista alas missään harrastefoorumilla.
Jos sulla on säästössä rahaa kymmenen vuoden toimeentuloon niin hyvin on. Kerropa paljon on tilillä? Ja liekö tarpeen täällä toitottaa toistuvasti siitä omasta todennnäköisestä hengenmenosta? Paskamaista syyllistämistä.
Jatkuvaa valitusta, siitä töissäolosta lähtien. Mun käsityksen mukaan tienasit niissä lääkärihommissa muutaman tunnin viikkotöillä enemmän kuin minä ikinä täysillä työviikoilla? Vapaa-aikaa ruhtinaallisesti aika kevyessä ajokorttitarkastushommassa?
Mulla on yksi tuttu neliraajahalvaantuneena, revi siitä jos helpottaa.
Ja mikään neuvo ei kelpaa vaan valitus jatkuu päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Mihinkään muuhun ei vaan pysty?
Aluksi saattaisin istahtaa alas, lukea paksun ja mielenkiintoisen kirjan, pohtia elämää ja tehdä menneen kanssa lopullisen sovinnon -saattaisin ehkä sytyttää hyvän sikarin ja kaataa tilkan rommia.
Vähän matkustelisin, muutama paikka olisi jonossa: pari pohjoisessa ja joku etelämpänä.
Ja se Espanja: sininen taivas, meren ranta ja palmuja.
...eikä mulla olisi mitään aiheeseen liittyvää tähän keskusteluun -en mä loppua elämääni tuhlaisi kiukutteluun ja itseni säälimiseen -enkä myöskään menneen märehtimiseen.
Soittamalla tai käymällä Pirkkalan työllisyyspalveluissa, yhteystiedot 1.1.2025 alkaen:
https://www.pirkkala.fi/toimipisteet...a6c6fcefdb644/
Peruspäiväraha on 800,02 € miinus 20 %:n ennakonpidätys eli seinään saapuu 640 € kuukaudessa. Vuokra-asuja voi hakea lisäksi asumistukea. Peruspäiväraha ei kerrytä työeläkettä.
^ no siinähän tuo on. Luulisi, että korkeakoulutettu lääkäri pystyisi asian hoitamaan. Eli tuo summa ja sen päälle kun tilillä on pätäkkää yli kymmeneksi vuodeksi ja ilmeisesti vielä omistusasuntokin niin voi vaikka alkaa tämmöisen harrastuksen: https://www.youtube.com/watch?v=dVGSdntxes0
ISO KIITOS! Katselin myös että Koulutie1, mutta en löytäny kyseistä paikkaa. Mikäs päivä tänään on....jaha torstai, no kokeillaan käydä sielä huomena.
Omistan tämän pienen ja erittäin huonokuntoisen kämpän, työeläkettä ei tule vaan se on kansaneläke. Jos sinne asti elää vajaa 6 vuotta, enkä usko sinne asti jaksavani.
Mutta tuo "korkeakoulutettu" ( ei siellä mitään oppinu, kokemuksen kova koulu opetti miljoonasti enempi)....luulisi osaavan ottaa selvää, no kun todellakin olen yrittäny! vaikeeta vaan kun "numero ei ole käytössä" ja paikan päältä ei palvelua saa.
Ja se on joka toinen päivä kun totean että tää oli tässä soommoro, ja sittten että anti mennä vaan ja käytetään tämä raha mikä on, eikä se reissu Portlandiin ole ollenkaan poissuljettu projekti.
Mihin sä ajattelit kuolla seuraavan kuuden vuoden aikana jos sulla on rahaa tilillä elämiseen seuraavaksi 10 vuodeksi? Ketutukseenko?
Ja miksi sä haet jostain leipäjonosta ruokaa jos sulla riittää rahat elämiseen ja reissua Portlandiinkin suunnitellaan?
Siellä jonossa olisi varmaan oikeastikin apua tarvitsevia jotka ei heitä sitä silakkalaatikkoa roskiin koska se on pahaa.
Nyt kuule kansalainen virnistävä "Elasto". Mieti, ja pariinkin kertaan.
Joo olin viisas kun säästin rahhaa pahan päivän/ajan varalle" ja nyt on "pahat päivät" se vaan että tämä raha kun mulla on, sen pitäisi riittää siihen asti kun saan ( toivottavasti saan) huikean takuueläkkeen ( työeläkettä kertyny 354e/kk) takuueläke on jotain 990e/kk.
Miettikääpä ite, 6 vuotta ja sun on tultava toimeen sillä rahalla kun tililläsi on, ja sittenkin tulee vaan se takuueläke. Että miten sujuisi? Siksi otan vastaan kaiken avun mitä saa.
Se silakkalaatikko oli oikeesti pahaa, söin vain ne perunat. Syön niin vähä että kyllä sen pitää maistua. Ruoka-apujonosta patonki, perunasoselaatikko, maitopurnukka, banaanit on ollu tosi hyvä apu. Huomena en mene kun pakastin on ihan täynnä.
Elätkö täysillä 5 vuotta vai kituutko 15 vuotta
Matti Eskon ( mun suuri idolini) sanoin " jos unelmat on kuollu, on peli pelattu"
voin mä viimeisenä tekonani käydä Oregon Zoossa, tai vielä parempi jo pääsisin alkuperäisheimojen järjestämään vuosittaiseen Pacific lamprey-juhlatilaisuuteen.
Ja sainhan mä yhden unelmani toteutettua, sain vapauttaa 3 nahkiaista Kokemäenjokeen, voi hyvänen aika oli hienoa katsoa kun nahkiaiset lähti uiskentelmaan...
ps. koska terveydentilani on lievästikin sanottuna huono, uskon että Luoja armahtaa. Tavalla tai toisella.
Minä olen sen verran jo tähän ikään nähnyt kaikenlaista ja voin sanoa, että alan olla täysin kypsä kun harrastepalstalla saa jatkuvalla syötöllä lukea yhden ihmisen ruikutusta ja varsinkin tuota jatkuvaa omalla kuolemisellaan mehustelua. Mene lääkäriin/terapiaan, tämä on harvinaisen väärä paikka survoa tuota aihetta jokaikinen liikenevä hetki vieraiden ihmisten arkipäivään. Useimmilla kun lienee ihan omatkin huolensa läheisistään.
Ylläoleva silkkaa asiaa. Ylläpidon interventio olisi toivottavaa.
Samaa mieltä edelläolevien kanssa. Olen jo muutamaankin otteeseen pohtinut, painanko "raportoi ylläpidolle" -nappia. Vaihtoehtona on myöskin tehdä huoli-ilmoitus: https://www.pirha.fi/palvelut/sosiaa...huoli-ilmoitus
Ehkä teen molemmat kunhan tarpeeksi kettuunnun.
Ei oikeastaan ketuta mikään, mutta lievästi harmittaa kun lapset on aina väärään aikaan himassa ja ainoa hetki rakkausaikaan vaimon kanssa on aikaisin (todella aikaisin) aamulla, mutta koitan päästä siitäkin yli.
Hahahaa :D
Sormen nivelrikko, vaivannut jo yli vuoden. Eniten ketuttaa, kun tekee hiihtämisestä niin hankalaa, että pitänee jättää koko homma. Toki vaikeuttaa elämää monella muullakin tavoin.
Eihän siellä mikään ole toiminut. Valtakunnallinen järjestelmä oli alhaalla vuoden alussa käyttökatkon päätyttyä. Surulliseksi vetää, vaikka virallisten tyriminen ei itseeni osunutkaan tällä kertaa.
TE-toimistojen lakkautuksesta tuli ongelmia
Postin toiminta. Tilasin paketin kotiinkuljetuksella, tänään piti tulla 18-20 välillä mutta nyt on lähetys epäonnistunut kun en vastannut puhelimeen, en ollut huomannut että on soinut kun oli niin hiljaisella. Kävi kuitenkin pihassa, näin, mutta kuski ei jaksanut tulla autosta tuomaan kun ei vastattu puhelimeen. Ikinä ennen ole soittamalla varmistettu. Ilta pilalla.
Jostain syystä missasin totaalisesti mahtavat ajokelit keskuspuistossa. Tänäänhän oli PAKKASTA!
Hyvänä puolena määrän ajaminen alkaa puremaan ja traineri "kulki" kivasti. Mutta kuitenkin se harmitus menetetysta ajomahdollisuudesta ottaa enemmän päähän...
Missasin luistelut kun olin niin hidas, olihan PAKKASTA! Lohduttauduin sitten lyhyellä pyörähdyksellä lähimetsässä.
Ei kyllä juili hermopäätteitä eikä sielua korvenna sekään että auton pikahuolto toi yllätyksen, auto onkin 2 viikkoa lataamolla vaihtavat puolet tekniikasta. Onneksi on vakuutus. Laina-autokaan ei ketuta vaikka se on lapinpolttajien suosikki kärry.
Ja maasto autokin lepää pressun alla vielä tovin ennenkuin uutta osaa ja peltiä saadaan siihen jotta se leima.
Mua oikeastaan enemmänkin pelottaa, että kun se onnen kehräämä kapinen kettu ei irvistä vielä ilkeesti, niin ei äkeä ukkokaan sadattele nyrkkiään heristellen kohtalolle, niin että jotain isompaa loskaa on valumassa kevääseen ennekuin muita syyttävän sormi suoristuu ja osoittaa vaikka sua kun syitä haetaan.
Rauhaa ja ranneliikkeitä.
Suomalaisten pyöräkauppojen törkyhinnoittelu. On tämä paska harrastus.