Joo pitääpä tarkistella liittimet 👍
Printable View
Joo pitääpä tarkistella liittimet 👍
^vikakoodi viittaa akun ja moottorin väliseen kommunikaatioon, joten akkuliitimet sekä johdotukset on syytä tarkistaa.
Nyt on pyörä toiminut hyvin. Nykyään pesun jälkeen irroitan akun että akun tienoo kuivuu kunnolla. Pesun jälkeen kun olen huomannut kosteutta liittimissä (pesu pelkästään letkuvedellä). Vaikutusta tai ei mutta toiminut on hyvin.
Keula on nyt alkanut narisemaan...kuunnellaan ja tarkkaillaan... :rolleyes:
Kannattaa voidella akun sähköliittimet dielectric greasellä, silikoonirasvaa kait. Seuraavan kerran kun pitää aukaista ja pestä se moottorin liitin sisältä tulen täyttämään sen samaisella rasvalla. Ostin motonetistä tuota;
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001...nirasva-100-ml
Oma Decoy Pro saapuu tänään, mutta pienempi paketti unohtui logistiikkakeskukseen ja siten laturi tulee vasta ensi viikolla. Vanha Shimano-laturi ei taida sopia Decoyhin, joten kokeilen onneani - voisiko joku lainata yön yli laturia, jotta pääsee jo nyt viikonloppuna ajelemaan? Haen ja tuon takaisin sovitusti Espoon ja Kirkkonummen ympäristöstä ja annan setelin mukaan :-)
Edit: nvm, Posti jätti taas kylmäksi.
Tarkoitus olisi hypätä kelkkaan YT Decoy 29 Pron kanssa. Saisi tehtyä pidempää lenkkiä nykyisen 380Wh Jam2sen sijaan — toki YTn suurempaa akkua odotellessa[emoji1696]
Kaksi asiaa vielä pohdituttaa ennen ostoksen tekemistä:
1. Oon 190cm ja Jam2 XL kokoa. Voisiko YTn malleissa XL olla myös sopiva? Oon paperilla juuri hankalasti välissä. Jalat mulla pidemmät kuin selkä.
2. Eikö YTn hiilikuitu ole ihan laadukasta? Ei tarvitse pelätä sen hajoamista jos tulee useampi kolaus?
Tiedät varmaankin, että nykyiseen pyörääsi saa tuplasti tuon 380Wh.
https://www.focus-bikes.com/int/t-e-c-pack
Joo oon tutustunut ja hyvä pyörä on!
Vaakakupissa painaa se et jos nyt lähtisin ostelemaan niin hankkisin irrotettavalla ja suuremmalla akulla, 2020 malli omaan silmään ruma ankanpoikanen ja perheenjäsen kiinnostunut nykyisestä.
Olisi siis win-win saada välirahaa ja uusi polkukaveri [emoji846]
Tuli sitten liityttyä tännekin kun painoin tilaa napin pohjaan Decoy CF Basen osalta.
Lähti hyvään hintaan outletista 😊
Onko jotain erityistä huomioitavaa kestävyydessä, osossa yms vai vainko kovaa ja vielä kovempaa ajoa? 🤔
Sama täällä. Syyskuussa sain pyörän, nyt ajettu 1600 km. Groovaa kuin saksalainen hirvi!
Tätä mä odotinkin 🤘💪
On näissä vikojakin :) Takaiskari ruvennut pitämään sellaista kurlaavaa/sihisevää ääntä. Pitänee ottaa yhteyttä YT:hen.
Hissimäkikausi avattu eilen Mielakassa, vahvasti meni Decoy mäessä
Mulla joku 1200km ja takarenkaan kyljet alkaa olla päreinä. Tulee tosi huoletta ajettua kivikoista jne. Jos olette vaihtaneet kumia, mitä olette laittaneet tilalle?
Miten laadukkaasti nämä YyTeet muuten on pajalta tullessaan kasattu ja säädetty? En ole Pro eli kannattaako viedä liikkeeseen heti vai onko oikeasti ajovalmiita?
Muuten oli asiallisesti kasattu, paitsi ilmeisesti oli kahvitauko yllättänyt, kun piti mittailla jarruletkuja ja vaijereita. Kaikki oli mallia supikoira-ansa eli liian pitkät. Eihän sellaisia katsele pirukaan, joten kaikki lyhentelin aistikkaaseen mittaan.
Alkuperäisillä renkailla en ajellut oikeastaan ollenkaan, talven meni edessä Cake Eater nastoilla ja takana Schwalbe Eddy Current 2,8. Siinä on tukevat kyljet ja pehmeä seos. Nyt kuiville keleille laitoin Nobby Nic 3,0:n vähän kovemmalla SpeedGrip-seoksella. Parin lenkin kokemuksella osuva valinta.
Onko porukalla Stunlocker tai joku muu käytössä? Suositteletteko?
Mulla on ST unlocker käytössä. En ole muuta säätänyt kuin vaihdoin sijaintimaan US niin avustaa sinne 32 kmh asti mikä on paljon luontevampi kuin 25 kmh. Mielekkäämpi ajaa siirtymiä, metsässä sillä ei tee mitään. Eihän tuo nyt 40 eur investoinniksi mikään ole mutta ilmankin pärjää jos haluaa. Paljon siitä kiinni minkä verran joutuu noita siirtymiä veivaileen. Tai jotain työmatka-ajoa.
Kasauksesta sen verran että oli suunnilleen renkaat alle, akku lataukseen ja menoksi. Mikään muu pyörä ei ole koskaan tullut valmistajalta niin asiallisessa paketissa kuin tämä.
Niin ja onnea vaan hankinnan suhteet. Sait aivan mahtavan pyörän alle ja vieläpä todella hyvän näköisen :)
Onkos Suomiporukassa vielä ketään joka olis vaihtanu taakse kierrejousta? Kokemukset vs ilmapumppu kiinnostaa.
Spessun Eliminator black diamond 2.6 takana nyt. Ei välttämätä tarttis olla edes black diamond jos pelkää polkuajoa, Trail Grid olis varmaan silloin ihan riittävä. muuten hyvä mutta huomattavasti matalampi rengas vs alkuperäinen, vaikka flipchip yläasennossa niin hiukan alempana keskiö silti. Tähän kyllä tottuu nopeasti.
Takaiskari myös DVO:n coili, tätähän myös kysyttiin mutta en oikein osaa verrata alkuperäiseen kun en sillä juurikaan ajanut. Olen tykästynyt coiliin joka pyörässä.
N. 350 km ajettu. Maaliskuussa otettu käyttöön. Ei huollettu, syksyllä meinasin huoltaa...
Vaihteissa olisi pientä säätämistä ehkä muuten oli hyvässä tikissä paketista. Runkoa en suojannut. Letkuja en lyhentänyt. Renkaat litkutin, taakse laiton Vittoria Airlinerin ja eteen Huck Norrisin.
ST unlocker käytössä myös mulla. Rajoittimen olen nostanut 32km/h, näin se pitäisi olla jo uutena.
Omalla YT Decoy Prolla nyt 100km takana. Takarattaan sain rasvata, koska pyörä alkoi nakuttamaan oikein reilusti ilman lisärasvaa. Nytkin vielä naksuntaa on erityisesti pienen seisomisen jälkeen, jos painaa jousitusta alaspäin. En tiedä onko linkussa myös jotain rasvattavaa, mutta katsotaan.
Muuten tuntuu kyllä loistavalta peliltä. Alustan vaihdoin high-asentoon ja vaihteita sain minäkin säätää, mutta nyt tuntuu kaikki olevan kunnossa (naksuntaa lukuun ottamatta). Sramin jarruissa tuntuma huonompi kuin vanhoissa Shimanoissa, mutta pärjäähän tuon kanssa.
https://planet3.bike/ Mitäs mieltä olette tälläisestä. Ei tarvi ohjelmointia, ei jää tietoja siis mihinkään lokiin. Takuu siis periaatteessa säilyy...
Mä oon tällanen stailaaja aina niin tilailin pari kpl punaista tällaista:
https://www.etsy.com/listing/7459395...-battery-decal
Jos jollain punamusta ja haluaa ostaa toisen niin yyveetä!
Mekaaninen osa, eli käyttöikä ei ole ikuinen. Mutta ilmeisen hyvin on toiminut. 3 kertainen huijaus vaikuttanee jonkin verran talutusavustimen toimintaan. Idea täysin sama kuin pulssinpuolittajilla yleensä. Eli kyllä lokeihin jää asennuksen jälkeen selvä epäjatkuvuuskohta, kun verrataan esim. wh/km keskiarvoa. Takuuasioita voit tarkastella oman tunnon kautta, tai sitten lukea valmistajan takuuehdot.
Mjoo kaikenlaisia laitteita niitä on. En taida nyt tuota ostaa, alueen vaihto "viritys" riittää hyvin.
Iskari lähtee tänään takuu huoltoon kohti Saksaa, perseestä kun ei voinut viedä Foxin takuu huoltoon täällä Suomessa.
Jos sitä juhannuksen jälkeen pääsis taas ajamaan...:)
Kierrejousella toki paineiden katoaminen tai stuck down ovat harvinaisempia, mutta samalla tavalla se vaimennin hajoo varmaankin, josta tässäkin tapauksessa on kyse. Molemmista vioista on kokemusta. Mutta jos saldo mahtaa riittää, niin varaiskari on aina hyvä olla, ettei tule kohtuuttomia taukoja ajoon. Ja silloin kierrejousi varmaan ihan fiksu veto.
Itse olen Foxin iskarit korjannut, mutta laiskuuttani edellinen korjaus kesti puoli vuotta. Typpitäyttöhän se ikävin kohta yleensä korjauksessa on kotinikkarille. Ja jos takuuta, niin silloin tämä ei ole ehkä kovin järkevää etenkään jos ei ole kiire. Ranskasta tilatun Rokkarin korjaus takuuseen toimi myös erihienosti. Korjautin takuuseen paikallisen edustajan kautta, joka käytti iskarin jossain päin Suomea korjattavana.
Ei tässä nyt hirveätä kiirusta ajamaan kun kattoremontti/ikuisuusremontti menossa täällä kotona...
Mutta mutta...jos sitä päivittäis kierrejousi iskariin, niin mikähän se olis järkevin/sopivin/hintalaatu kohdillaan..? Ei siis tarvitse olla paras. Kestävä sen pitää olla kun painan ajokamoissa n.100kg. Äkkiseltään en ehkä lähtis enää Foxin leiriin. Rokkarit on toiminu hyvin edellisissä pyörissä ja niitten huolto ilmeisesti helpompaa (vähemmän erikoistyökaluja)...?
Nyt ~ 100km Decoylla takana ja on kyllä aivan loistava pyörä! Parasta ajoa mitä oon kokenut :)
Pomppuinen on alku myös ollut. Ketjunohjain piti asentaa heti uudestaan kun räpätti ja jarrulevyt olivat niin vääntyneet etten itse uskaltanut vääntää suoraksi — huollossakin meinasivat vaihtaa uudet mutta saivat lopulta toimimaan. Luultavasti ottanut kuljetuksessa jotain osumaa. Näitä sattuu.
Uusimpana kommervinkkinä eilisellä lenkillä E010 virhekoodi ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen Shimano Steps logo jumissa näytössä ja pyörä pysyy jatkuvasti päällä. Luulen että johtui kosteudesta akkutilassa kun kuljetin pari päivää sitten pyörää sateessa. Ilmeisesti se on nyt jumissa "boot loopissa", ja koska kyseessä YT:n akku, niin edes Shimano Service Centerissä ei voida nollata. Ainoana vaihtoehtona on odottaa nelisen päivää et boot looppi tyhjentää akun ja sitten voi koettaa käynnistyykö. Ja jos ei, niin Saksaan joutuu lähettää. Harmillista kun ei tuolla pyörällä malttaisi olla poluilta poissa :(
Laitan tän tähän lähinnä kysyäkseni onko täällä muilla kokemuksia boot loopista Decoylla? Miten selvititte ongelman? Miten varmistitte ettei tullut uudestaan?
Älä jätä akkua kiinni. Joskus parit läppärin akut meni kerrasta pilalle, mun laitoin winkkarin sammumaan ja laitoin kannen kiinni. Joku kaatuminen tapahtui, kone ei koskaan sammunut, mutta akkua suojaava äly oli kuitenkin sammui. Tuloksena akkujen totaalinen kuivuminen ja uusien hankinta.
Paitsi jos haluat takuuseen uuden akunkin
Mulla oli kerran varmaankin vastaava tilanne..? Mie laitoin lataukseen, en nyt muista oliko se kauan latauksessa. Mutta se auttoi kuitenkin.
Sain pyörän toimimaan. Ainakin nyt näyttää siltä ja hyvät maanantai-ilta ajot sain. Sormet ristissä. :)
Mitä opin? Mitä tehdä jos Decoy syöttää E010, E020 virhekoodeja ja jää jumiin "Shimano Steps" logoon?
Omassa tapauksessa tämä johtui kosteudesta/liasta akun ympäristössä.
Siitäpä akku hämmentyy ja luulee olevansa latauksessa — eikä pyörä käynnisty.
Ensiapu?
1. Jätä akku kiinni pyörään yön (tai kahden) yli. Akun pitäisi kulua yhden palkin verran.
2. Laita 3/4 palkissa akku minuutiksi laturiin niin se huomaa oikeasti latautuvansa ja uudelleenliittäessä käynnistää pyörän.
Miten pitää huolta ettei tapahdu uudestaan?
Tästä mulla kokemusta vasta yhden ajon verran. Päivitän, jos opin uutta.
1. Puhdista akun liittimet Electric Contact Cleanerilla ja muutenkin akkutila.
2. Pidä huolta että johtojen läpivientikumit ovat tiiviisti paikallaan.
3. Tiivistä akun ympäristö. Itse vain teippasin akkukotelon yläosan ettei lika ja kosteus pääse tärkeisiin osiin.
Toivottavasti tämä tuskien viikko voi auttaa muita ongelman kanssa painivia. Hyviä ajoja :)