Saattaisi ehkä olla tuloksellisempaa jos etsisit fillarisuositukset-osiosta Radon-topikin ja kysyisit asiaa siellä.
Printable View
Nyt on vähän enemmän kokemusta noista ja täytyy sanoa, että erittäin positiiviset tuntemukset renkaista. Pitää hyvin jopa märällä ja rullaa hyvin. Lisäksi vaikuttavat kestävillä, eikä yhden enskakisan, 4 bikepark päivän ja parin normaalilenkin jälkeen näy merkkejä kulumisesta vielä.
Xkingit ei pitäneet ja veipotti mitensattuu vaikka liukkarilla nousi hyvin vanteelle...
joten Ardent 2.4" sai uuden samanlaisen kaveriks. Noilla oli ajoa nyt 2-3vko ja toimi hyvin, mutta hiukkasen karkeat helpoille poluille.
Nyt asentui testiin Bontrager XR3 2.3", joissa hiukan vaati napsauttimen käyttöä ja sielun irroituksen että nousi vanteelle.. Litkun tihkumista kumen ja vanteen välistä, mutta pyörittelyn jälkeen tuntuu pitävän ok..
Täytynee illanmittaan käydä pyörittelemässä .. Huomenna testilenkki [emoji4] Painoa ainakin lähti jonkinverran , mutta pulleampaa tekis mieli..
Ehkä Maxxista , rekon tai forecaster 2.6" levyisinä [emoji848]
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Mulla on 2,6 rekonit pyörinyt alla pariviikkoa ja samankokoisiin nobbynikkeihin verrattuna hiukan kevyemmin kulkevan oloiset.
Nobbynicit oli mulla plussapyörässä 27,5x2.8 ja nihkeesti rullas... Hyvä kuulla, että Rekon ois ainakin noista paremmin rullaava.. Täällä tasamaalla olisi riittävän karkea rengas, kun vanhana joutuu muutenkin kaikki pikkasenkaan tekniset taluttelemaan [emoji19][emoji39]
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Barzot saapuneet, heittämällä meni vanteelle litkuilla ei mitään ongelmia.. tuntuu mahtuvan ainakin tuohon rokkarin yariin aikas hyvin. Leveyttä jotain 65mm ei ollut työntömittaa just lähettyvillä, laitettu 29 sisä mitallisiin vanteisiin.
Nyt pitäs katella joku sopiva vielä tuonne norco sight taakse dhr 2 tilalle kun ajo koostuu pääsääntöisesti polkuajosta missä on paljon juuria ja kiviä tuntuu ehkä vähän "heavy" renkaalta omaan käyttöön.
Lyhyen kokeilun jälkeen tuntuu ehkä pikkasen paremmalta juurakkoon kuin dhf 2,3 suuremman ilmatilavuutensa ansiosta. Pidosta lisää kuhan vettä tulee taivaalta ja saa lisää kilsoja alle.
Laittais kuvia jos osais laittaa..
Ite mietin Barzo/Mezcal komboa. Vois toimia Mezcal ton kaverina?
Aika tiukoilla on että mahtuuko ainakaan 2.6 kokoisena omaan pyörään on sen verran ahtaampi takapää, joku ehkä lähempänä 60mm olis parempi mahtuis ainakin pyörimään eikä olis ihan kiinni haarukassa..varmaan muuten kyllä.. en nyt muista oliko täällä joku mitannu Bontraker XR2 2.6 mittoja jokos siinä olis sitten pienempi koko kuin barzossa..
XR2 mitattu kumin leveimmästä kohdasta 63mm. Jos ottas nappulan reunan mittaan mukaan niin vähän levenisi.
Vanne Bontrager line comp 30.
Vielä jatkoa minkähän korkuinen XR2 on?kun tilaa olis kuitenkin max 62mm ylöspäin sivuilla on kyllä tilaa.. että varmaa ei kannata laittaa max joku reilu 55mm ylöspäin jäis vähän renkaalle tilaa hengittää. Kiitos. Jos on jotain muita hyviä ehdoituksia vastaavanlaisista renkaista nii otetaan ehdoituksia vastaan..
XR2 korkeus n. 61mm. Kumi siis.
Vaihdoin 2.4 XR4:n 2.6 XR2:een takarenkaaksi 2.6 XR4:n kaveriksi ja voi olla että nyt ollaan aika lähellä kesäisen polkuajon optimirengastusta. Veto- ja jarrutuspito väheni toki odotetusti mutta rullaavuutta tuntui tulevan roppakaupalla lisää. XR4 edessä on taas sen verran luottamusta herättävä mötikkä että aika vapautuneesti uskaltaa hyökätä pahemmankin näköiseen paikkaan ja antaa takarenkaan tulla omia matkojaan perässä.
XR2 oli suorastaan hämmentävän helppo asentaa DT E1700 (25mm) vanteelle. Renkaan sai kehälle ilman mitään vääntämistä ja kumi poksahteli paikalleen muutamalla laiskalla pumppauksella. Asennuksen jälkeen 40 PSI paineella 62mm runko/64mm reunanappulat.
Minkä levyisen vanteen tommonen 2.6" rengas vaatii? Mulla on nyt alla Mavic pulse pro:t 2.10" leveenä ja tubelessina. Syksyllä noi varmaan on aika lopussa jo niin mietin laittaa vähän leveämpää alle talvea miettien. Uskaltaako 21mm vanteelle vääntää 2.6" leveen renkaan tubelessina, vanteen reunassa lukee etrto 35-62mm, ei kai tuo 2.6" hirveästi tuota 62mm leveämpi ole? Esimerkiksi edellä mainittu xr4 ja xr2 combo voisi toimia? Toki täytyy tsekata, että mahtuuko 2012 vuoden Kona heihei:ssä pyörimään 2.6".
^ aika rajalla ollaan mielestäni, mutta voi toimia. Schwalben taulukkoa voi vaikka katsoa. Tuossa on mielestäni vähän iso hyppäys 62mm ja 65mm välillä, kun 19mm vanne kävisi 62mm renkaalle ja vasta 30mm 65mm renkaalle joka lienee lähellä 2,6” leveyttä. Totuus lienee jossain siinä välillä.
https://www.schwalbe.com/en/reifenmasse.html
Mulla on ollu 29×2.6 rekonit 22.5 leveellä vanteella. Toimii ihan hyvin mutta vähä enempi joutuu pitään painetta kuin 30 leveellä kehällä. Renkaan leveys ja muoto täysin sama kummallakin kehällä.
Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla
Kiitos! Täytyy vielä vähän mittailla, että mahtuuko tommonen 2.6" pyörimään.
Ei taida olla contilla 29 x 2.6 renkaita.
Ei tarvitse arpoa, että pysyykö 2.6" 21mm vanteella, kun sellanen ei mahdu pyörimään. Laskeskelin, että kun leveys on 65mm niin nappaa kiinni takahaarukkaan. Päädyin tilaamaan 2.4" maxxis ardent exo tr skinwalilla eteen ja taakse kun niitä näytti halvalla saavan. Lueskelin juuri, että tommonen adrent 2.4" on ilmeisesti oikeasti lähempänä 2.35" (57mm), jolloin rungon ja renkaan väliin jäisi ihan riittävästi tilaa. Nykyisen mavicin pulse prot kuluu ihan silmissä...
Moro, tuli hommattua 29” täpäri, ja alkasin pohtia talvirengastusta jo nyt. Onko muuta nastaa olemassa kun 2.25 isp ? Tekis mieli joku 2.4-2.6 leveä nasta laittaa. Joutuuko ostaa jonkun sopivan 2.6 ja nastoittaa itse ?
Cake Eateria saa 2.8" leveänä mutta vanteesta riippuen vain 65-67mm leveä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...78#post2831078
ISP on silti iso ,vaikka nimellinen koko on vain tuon 2.25" . Renkaana tuo on loistava kun keli sitä vaatii. Nyt kannattaa tilata varastoon jo odottamaan.
Millaiset tunnelmat on porukalla jäänyt Rekonista? Tulenee seuraavaan pyörään, spekseissä kun haen parempaa rullaavuutta hieman pidon kustannuksella.
Kesän kuivilla tuli laitettua xr2 taakse. Rengas on kyllä kevyt ja nopea, mutta myös alimittainen jos vertaa nobby niciin.
Nyt heitin taas märille keleille NN taakse ja on kyllä minulle parempi. Xr2 tuntui kokoajan lyövän läpi vanteelle, kun muuten oli sopivat paineet. Eli tuli ajettua aika kovilla paineilla. NN taas ei lyö läpi ja tuntuu paljon tukevammalta.
Lopputulemana suosittelen xr2:sta kevyelle kuskille. Itse 110kg, ehkä ole varma meneekö enää alle juurakkoisille kotipoluille. Helppoon ajoon voisi toimia, kuten vaikka hossan seudulle.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Millainen rengas ajolleen ?Toimiiko talvella?
Jos kesärenkaisiin takaisin, niin oletteko käyttäneet eri levyisiä renkaita edessä ja takana? Itse mietin, kun mulletista luovuin, että jos laittaisi eteen 2.3 ja taakse 2.6 leveät. Renkaina ehkä Forekaster. Rekon? Tai sitten mielikuvituksettomasti Nobby Nic/Hans Dampf.
Aiheuttanee jännää aliohjautuvuutta jos takana on leveämpi rengas ja reilusti enemmän pitoa. Laittaisin mielummin toisinpäin ellei alla ole sähkö.
Ajan täysjäykällä maasturilla 2,6" leveä GoodYear Escape edessä ja 2,4" Contin X-King takana. Leveämpi edessä koska siinä tarvitaan enemmän pitoa. Paineet riippuen maastosta mutta alhaisimmillaan 0,7 / 0,9 juurikoilla. Tubelessina tietysti, vanteen sisäleveys 30mm.
Ok, damn... ideana olisi ollut että eturangas/kiekko olisi ollut kevyempi, pienemmät pyörivät massat ja sillai. Samoin takana enemmän ilmatilaa, niin ei lyö niin helposti vanteelle. Mutta jos menee aliohjautuvaksi, niin ehkä ei sittenkään.
Kai sitä sitten on vaan haudattava kaikki kikkailut ja mentävät lähetyssaarnaajatyyliin samankokoisilla kiekoilla ja renkailla.
Mulla on ollut 27,5 plussassa takana nopeasti rullaava 3" wtb ranger ja edessä 2,8" michelin wild (joka on reippaasti ilmoitettua kokoaan pienempi), eikä ole ollut mitään aliohjautumisongelmaa. Päinvastoin, fillari kulkee kuin juna mutkissa. Ehkä taika on siinä, että tuo micheliinin tujumpi kuvio pitää todella hyvin edessä. Eli pointtini on: jos eteen laittaa kapeampaa, niin kuvion tai seoksen pitää sitten olla reippaasti pitävämpää. Oon myös tykännyt siitä, että takana on sitä ilmatilaa ottamassa pikkutöyssyä vastaan.
Itellä tuo misukka oli ihan ilmoitetun kokoinen. Mutta tuohon vanteelle lyömis juttuun... jos rengas lyö kovin herkästi läpi vanteelle, niin ajaa vääränlaisella renkaalla, tukevampaa kylkeä kehiin tai edes inserttiä.
^Tai liian pienillä paineilla. Itse ajelen paineilla, joissa tulee yleensä parit vanteelle lyömiset per lenkki. Hyvin on renkaat ja vanteet kestäneet tähän asti, mutta jos laittaisi taakse jonkun 2.2-leveän, niin pahoin pelkään että joutuisi aika kovilla paineilla ajamaan. Kun elopainoa on se 95 ja ajopainoa sitten neuvolan suosittelema lukema.
Kyllä taidan sittenkin tähdätä siihen, että Ibikseen tulisi joku 2.3 - 2.4 leveä eteen ja 2.6 leveä taakse. Ja miettii sitten sitä kuviota, että jos sillä saisi balanssia aikaiseksi. Toisaalta mun ajot on sellaista kannonkiertämistä eikä bike-parkia, niin voi olla ettei se aliohjautuvuuskaan olisi mikään ongelma. Kyllähän sitä fätin kanssakin joutuu totuttelemaan sellaiseen neliskulmaiseen ohjaukseen, kun ensin aliohjaa ja sitten hetken päästä yliohjaa.
Joo mutta kyllä kumeissa on eroa. Ite hommasin taakse tukevampaa kylkeä kun löi niin herkästi läpi mun massalla. Ja siis tukevimmilla kyljilläjän voi ajaa niillä pienemmillä paineilla. Ite hommasin spessun butcherin taakse michelin wild am tilalle ja ei ole vielä vanteelle sen jälkee lyönyt vaikka tuo spessu ehkä hieman kapeampikin on. Paineista en osaa sanoa kun menee sormi/pers tuntumalla.