Miks :seko:
Printable View
Noku pitää siirtyä.
Kyllähän se nyt talven kovien polkujen jälkeen tuntuu raskaammalta. Kesällä normaalisti nopea kova polku tuntui ainakin eilen melko hitaalta. Siirtymäasfaltilla kulki ihan hyvin.
Onko pinnat kireällä?
Löysää vannetta polkiessa tuntuu just tuolta et ei rullaa ja polkeminen o raskasta ku taivuttelee pinnoja enne ku kehä pyörii.
Tekisi mieli ostaa semmoinen peräkoukkuun asennettava pyöränkuljetusteline, jossa pyörä seisoo renkaiden varassa. Kyytiin pitäisi sopia 2 x läskipyörä ja pojan pyörä, eli kolme pyörää.
Thulen EuroWay G2 923 olisi omaa mieltä miellyttävä, mutta onko siihen joku saanut fatbiken sopimaan?
Onko muita vaihtoehtoja, kun peräkonttikin pitäisi tarvittaessa saada auki pienellä vaivalla?
Varastosta löytyy jo 2kpl kattotelineisiin laitettavat 591:t, mutta en ole niihin niin tyytyväinen, että ostaisin kolmannen samanlaisen. Lisäksi kattotelineiden kanssa ei sovi suksiboksi samaan aikaan. Kyllä, fatbike pitäisi saada talviretkillekin mukaan:)
Hirvee ongelma, kun ei tiedä mihin kolmesta ketjusta postais entisen yhden mammutin sijaan. No kuvaketju voidaan varmaan sulkea pois, mutta ehkä tätä tilannetta voisi myös fiilistellä. Nimittäin talouden kaunein jäsen rupesi miettimään läskin(pyörän) sopivuutta itselleen ja samalla antoi luvan minunkin aktiivisesti haaveilla mokomasta. Joten olisikohan Rovaniemellä mahdollista koittaa saada tartuntaa jonkin ystävällisen foorumilaisen pyörästä? Kuskien pituudet noin 170 ja 180.
Ihmettelin, kun Fatty orkkis vapaaratas takerteli rullaillessa. -> Syy akselin mutteri löysällä ja vapaaratas pääsi liikkumaan akselilla. Onneksi huomasin sunnuntai ajelulla. Mettässä olis hajonnut jotain melko varmasti. Outoa sinänsä miten nuo oli päässyt löystymään, kun pikalinkut oli kunnolla kiinni, mutta maasto vehkeissä tuntuu olevan kaikki mahdollista:).
Muistelen et Klaukkalas yks läskeilijä. Mä tääl käymäs ja rullailen puol kasi lähtien pe aamuna läskillä cityyn päin. Pitskuun asti.
Korppoontie 1 edestä lähtö. Jos satut siihen aikaan olee menos ni olis hauska ajaa kimpas.
Se kelle Onni Wanni ei ole kirosana ja Floater paskaakin paskempi ohut paksurengas, niin nyt niitä saa. Meinaan niitä värillisiä Floatereita . Olin tylsä ja pinkkiä en rohjennut tilata, vaan tilasin oranssit. Hintaa on rapiat 47 € kappale.
Yrittävät näköjään värjätä läskit, kun pistivät halvemmaksi, kuin mustat. Vee Rubber Mission 120TPI löytyy myös sateenkaaren väreissä.
Ulkomaanfoorumeilta luettua, mutta muistaakseni tätä ei ole vielä ollut täällä. Ritcheyltä siis 170-millinen prototyyppiasteella.
Uuuden harrastuksen pariin vasta tulleena olen ihmetellyt tällä foorumilla toisten paksupyöriä katsellessa että yllättävän usein käytössä on tavalliset polkimet… miksi porukat ei käytä lukkopolkimia?
Lumeen jalkautuminen ja lumisen klossin ja lukkopolkimen yhteensovittaminen on ainakin ihan ahterista. Mulle flätit on vaan luontevammat maastossa. Ajan kyllä lukoillakin.
Koska ajan maastossa paremmin kunnollisilla fläteillä kuin lukkopolkimilla. Ei johdu paksupyörästä vaan kuskista, joka kaipaa varmuutta siitä että jalka irtoaa tarvittaessa polkimelta aina. Maantievärkeissä on lukkopolkimet.
Olen tässä lyhyen ajo urani aikana kokeillut molempia ja puolensa molemmissa, flätit ei ollut varmaan parhaat mahdolliset ja jalka lipsahteli polkimelta aina välillä ja nyt on käytössä sellaiset kombi lukkopolkimet joissa siis lukko toisella puolella ja flätti toisella, on kyllä ollut jäisillä poluilla jännää että irtooko jalka riittävän nopeasti tarvittaessa, tähän saakka on irronnut! Lukko kengällä taas tuo flätti puoli ei oikein tunnu hyvältä joten sen puolen käyttö ei oikein houkuttele vaikka olis hankala paikka/liukas paikka.
Kuka käyttää, kuka ei. Ehkä lukottomiin usein syynä on sekin, että riittävän lämpimät klossikengät maksavat monien mielestä liikaa tai niitä ei valmisteta.
Lisäksi klossikenkä jäätiköllä on silkkaa murhaa.
Käytän vain lukkopolkimia. Halpis Shimanoja. Ei ole mitään ongelmaa. Läsli liikkuu, Läski liikkuu ja jalat irtoaa tarvittaessa. Oon tietenki liukastunut ja kaatunut Syötteen metrisen hankeen silleen että toinen jalka on vielä pedaalissa kiinni, mutta ei oo tullu paniikkia. En osaa enää ajaa fläteillä, mutta en olekaan taitava muutenkaan. :)
Mulla sama juttu. 15 vuoden tauon jälkeen koitin TAAS maastopyörässä flättejä. Siirtymä meni vielä ihan ok, mutta maastossa oli todella orpo olo kun jalat eivät olleet kiinni pyörässä. Ainakin itselläni lukot lisäävät "tukevuutta" ja antavat varmuutta ajamiseen. Tietenkin ne lisäävät myös voimaa, koska poljinta voi myös nostaa, ei vain painaa alas. Mutta tyylinsä kullakin - pääasia on, että ajetaan :)
miksi yleisessä on kolme (3) fatbikeille omistettua ketjua? mitä siitäkin tulisi jos olisi maantiepyörille, trekkingpyörille, 29", 26" ja 650b kaikille omansa... kun ei se foorumi vaan toimi sillä tavalla.
Ei niin. Saattaisi vaikka tulla sellainen foorumi josta löytää etsimänsä ja jonka ketjuissa on joku logiikka.
Ei se yhteiskunta niin pyöri että joku foorumi olisi jotenkin järjellisesti konstruktioitu....
Nii! et oo Eros ihan hiljaa!
Mä luulen, jotta Eros läskin puutteessa purkaa pahaa oloaan moisella avautumisella. Eilenkin touhusin läskin kanssa semmosia, johon laihempi ei olisi ainakaan minun kanssa kyennyt. :p
Ai niin se Kuka ajoi läskillä silloin siellä -ketiu piti perustaman....
Kuka ehtii?
Olin aika ylpeä. Mentiin äsken kirjastoon autolla. Takapenkin pienmatkustaja huusi yhtäkkiä, isä tuolla ajo joku läskillä. Hieno havainto Raitotien tuntumasta.
Itsekin katselin vuonna 2004 silloisen asuntoni keittiön ikkunasta kun viereisessä puistossa joku ajoi läskillä.
2004 se tais vielä liittyä enemmän sukupuoliseen kanssakäymiseen.
Mitenkä Fättipiken saa thyylen kattotelineeseen? Öö, onko nahkaremmi yms.
Pehmeää tuo läskin ajelu joka tapauksessa kuitenkin on. Saako siihen kuka ajoi läskiä silloin sinne-ketjuun laittaa sitten myös 2004 vuoden tapahtumat?
Thulen omat remmit pois ja tilalle sopiva pätkä pikalukolla olevaa kuorma hihnaa.
2cm leveät kuormaliinat Thulen remmien tilalle niin hyvä tulee... telineinä mulla 591:set
Nuo crank brothersin dh mallet "lukkoflatit" on aika hyvät, voi ajaa sekä lukoilla, että lukoitta.
Tech-asiaa välillä?
Mulla kelkkareitillä muinoin taas putosi (taka) kumi vanteelta. Jos välttämättä haluaisin (jota epäilen) vaihdattaa sellaisen vanteen taakse, jossa edelleen voisi käyttää iiihanaa (halpaa) Floateria, ja mahdollisesti BLF (muu max leveä kumi "kelkkailuun" ensi talvena, Fattyyn?), niin mikä vanne? Kokonaan uusi/vanteen vaihto tuohon? Tubeless? Muuta? Täh?