Juuri näin, turhaa jarruttamista tulee välttää. Jarruttelu ja jarrulla slaidailu kuului brassailuun nuorempana....
Printable View
Juuri näin, turhaa jarruttamista tulee välttää. Jarruttelu ja jarrulla slaidailu kuului brassailuun nuorempana....
Kokeilkaa joskus irrottaa vaijerit länkistä ja lähtekää ajaan pieni korttelin kierros....
nopeesti huomaa että kyllä jonkinlaiset jarrut tarvii olla... edes huonot
Maantiellä yksin ajaessa pärjää keskustan ohitettua ilman, mutta vaaratilanteissa ne ovat siltikin ihan hyödylliset. Toisaalta ei cyclocrossilla maantiellä ajeta ainakaan pääosin, joten vähän ohi aiheen...
nopeesti tulee mieleen Sasintie jossa lasketaan jyrkkää alamäkee tienhaaraan ja kyllä tilanne on päällä maantiepyörällä jos ei mitään hidastimia oo... erittäin suosittu maantie reitti ja tosta kohtaa tulee sata metriä nousua kun lähtee Sasintietä
http://www.fonecta.fi/s/1Z1V
Tarvii päästä ajamaan tuo tänä kesänä, enpä ole ajellut. Luhalahteen tulee Tampereelta ajettua usein ja Tampereen ja Ylöjärven keskustojen jälkeen harvoin tarvitsee koskea jarruihin ollenkaan. Mutta itse ajan jarruilla enkä jarruttomuutta kenellekään suosittele
http://www.fonecta.fi/s/1Z1h
nyt menee ohi aiheesta komeesti mutta tuolla kävin kerran heittämässä u-käännöksen ja Luhalahden tiellä oli mäkee mutta ei tainut semmosta jarrumäkee olla koko pätkällä
Tuollaista se on meininki välillä meidänkin kevleillä! Laskinpa eilen väärin, mistä pahoitteluni. Ostin eilen "vasta" kolmannet kovan käytön kiekot. Kilometrit eli n. 20k km stemmaa, mutta muutaman tonnin olen ajellut myös maantiekiekoilla. Aksiumeille tuli siis käyttökilometrejä n. 8000/kiekkopari.
Mutta kun painoa on lähes 100 kg ja aggressiivinen ajotyyli, niin veronsa se vie. Jarruja on pakko käytellä paljon, kun ei halua jäädä oikealla kääntyvien autojen alle eikä viedä Mustia mennessään. Paloina minulla on ollut milloin mitäkin, viimeksi ostin täälläkin kehutut punamustat Kool stopit.
Olen edelleen kallistumassa/kallistunut levyjen puolelle edellä mainituista syistä. Ugh.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
En kyllä näe syytä miksei tuollaiseen käyttöön levyjarrullista kannattaisi ostaa. Painolla hifistelijät sitten erikseen. Sillä muutamalla sadalla grammalla kun ei ole mitään väliä muuten kuin että voi foorumilla keulia kevyellä fillarilla.
Moro pyörä pitäs saada alle ja vaihtoehdot on seuraavat: http://www.fortesport.fi/tuote/cyclo...m-2014/CM2030/ http://www.bikeshop.fi/Felt_F65X/eka...65X/&listpos=5 ja http://www.larunpyora.com/product_in...oducts_id=1186 Onko näistä joku selkeesti parempi, kun toinen ja miksi mikä näistä olisi järkevin valinta? Jos jollain joku näistä pyöristä jo löytyy niin toki kokemuksia voi kirjoittaa. Kiitos
Olisi kyllä hauska saada kunnon dataa tästä kulutuskestävyyden ja hyötysuhteen heikkenemisestä! Hankala uskoa että jos vertailee vaikka 2x10 ja 1x11 voimansiirtoa saataisiin aikaan millään muotoa merkittäviä lukuja, varsinkin kun emme nauti sponsorisopimuksista;-) jos minun todistetaan olevan väärässä, nostan hattua argumentoijalle ja myönnän virheeni!
Mielestäni paatoksellinen jauhaminen siitä, minkä takia ei jostain pidä pelkästään mututuntumalla, eikä ole lukuja/faktaa tukemaan tätä asiaa, on erikoista...
No eihän tuo vaadi kuin pientä logiikkaa ja jotain faktisia testituloksia. Yhden eturattaan systeemissä ketju on aina samalla rieskalla. Kahden taikka kolmenkin systeemissä rasitus eli kulutus jakaantuu useammalle rattaalle. Biken ja Tourinkin raakamaiset testit kertoo että Sramin eturattaat on näitä vähiten kestäviä. Mullakin on crossarissa Sramin 48piikkinen ,nyt 3500 kilsaa nauttinut mielestäni hyvästä hoivasta mutta aika finaalissa on. 31 ekua maksaa joten en ressaannu varsinkin kun oikein hyvin on vaihtamismielessä sovussa 34hampaisen kanssa. Tää pikkuratas onkin aitoa terästä, sillä ajan hamaan auringonnnousuun!Lainaus:
Hankala uskoa että jos vertailee vaikka 2x10 ja 1x11 voimansiirtoa saataisiin aikaan millään muotoa merkittäviä lukuja
Ovatko nää Sramin yhden rattaan systeemit materiaaliltaan paremmin kestäviä kuin vaikka vakio-Rivalin tai maastorattaat niin en tiedä. Epäilen ettei ole.Shimanon vastaavilla pärjää pidemmälle.
Kunhan maasturille aika koittaa ja pörsä suo niin XT:n kammet korvaa nykyisen S1400 setin.
Olen miettinyt uudelleen cyclon hommaamista ns. maantie ajoihini. Mulla oli pari vuotta sitten Focuksen cyclo, mutta ongelmana sen kanssa oli kampien "tyhmät" välitykset. Ennen cycloa olin ajellut maantiepyörällä 50/34 välityksillä, ja cyclossa olikin 46/36. Voi kuulostaa tyhmältä että 2 piikin ero pienemmässä rattaassa vaikuttaisi ylämäissä, mutta ehkä siinä oli muutakin. 1,5kg painavempi pyörä, leveemmät kumit(käytin 32mm) ja sitten vielä toi 2 piikkiä enemmän. Lohjan lähettyvillä on paljon mäkistä maastoa, joten tuskaa teki. Mutta nyt löysin jotain mikä nosti taas kiinnostuksen cycloon uudestaan!
Rose bikes!! Siellä kun saa modata pyörää aika lailla, niin ajattelin tällästä : http://www.rosebikes.fi/bike/rose-pr...014/aid:692484 , ja laittaa normi compact kampisarjan 50/34, ja taakse vielä 11-32 pakan niin avot, eiköhän mäet taas luista ylös! :) Mitä mieltä muuten olette Rosen cycloista? Ja ainoa mikä vähän mietityttää, on noitten vanteitten kestävyys. Painan 125kg, mutta ajan aina ns. perse penkissä tyylillä, eli ei riuhtoen.
CrossOne on Mavicin entrylevel maastokiekko (huom! maastokiekko, tarkoitettu maastoajoon eli kestänee maantiajot isommallakin miehellä). Se on painava kuin synti, laakereissa on outoja välyksiä ja siinä on aina huono vapaaratas, mutta taitaa muuten olla varsin kestävä kiekko.
Canyonilla on aika vastaavaa krossimallia: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3199 Ultegroilla ja DT:n kiekoilla. Välityksinä tuo 46/36 ja 11-32 riittänee isommallekin miehelle. Heillä tosin on 120kg painorajasuositus...
Kiitos vinkistä! Tiedätkö pystyykö tosta vaihtamaan 36->34? Silloin Larun pyörä väitti et Focuksen kampiin ei pystynyt. Muuten ihan kiinnostava. Rosella olis lähes sama mitä katsoin, mutta Dt:n vanteilla ja vannejarruilla. Mutta kestääkö noi vanteet?
http://www.rosebikes.fi/bike/rose-cr...014/aid:692088
Shimanon uusiin 5800,6800 ja 9000 kampiin voi vaihtaa rattaita ristiin, sillä sekä Compact että normikammet ovat samalla jaolla. Tai siis oikeastaanhan tuota jakoa ei ole, mutta niitä myydään eri rataskoolla.
Tämä lienee oikea ratas tuohon: http://www.rosebikes.fi/tuote/shiman...ing/aid:713810
Sillä varauksella että rattaiden kirjainkoodi on sama. Muutoin Shimanon mukaan optimaalinen toiminta voi kärsiä...Lainaus:
Shimanon uusiin 5800,6800 ja 9000 kampiin voi vaihtaa rattaita ristiin
En ole koskaan välityssuhdelaskureita käyttänyt mutta mielessä on että eturattaan 2 piikin ero vastaisi neljää pakassa.Lainaus:
Voi kuulostaa tyhmältä että 2 piikin ero pienemmässä rattaassa vaikuttaisi ylämäissä,
Koska oli ennestään 36piikkinen niin silloin pakosta pulttikehä on 110mm. Eli olis voinut vaihtaa muttei pyöräliike ollut halunnut ottaa riskiä mahdollisesta vaihtumisen huonontumisesta.Lainaus:
Kiitos vinkistä! Tiedätkö pystyykö tosta vaihtamaan 36->34? Silloin Larun pyörä väitti et Focuksen kampiin ei pystynyt
Edit. Minähän en millään muotoa ota kantaa mimmoinen ero ketjun nousssa isommalle on jos vaikka ajetaan Shimanon siunaamalla 46/36 yhdistelmällä verrattuna epäpyhään 46/34!
Ja Visto, kiitos kommentista, yritän perehtyä. Tosin kirjoitinkin arvaillen enkä ehdottomana faktana väittänytkään.
Terve, tähän vuodatukseen ei kukaan kommentoinut canyon-ketjussa, niin kopioimpa sen tännekin jos tärppäisi apuja, eli:
Osaisitteko auttaa miestä mäessä, cyclocrosspyörää olen tilaamassa työmatkoille(17km/sivu josta 2 km hiekkaa) ja satunnaiseen maantielenkkeilyyn. Valinnan teen näistä: Cube cross race disc 2014 tai Canyon inflite 8.0S. Ensin mainitun saisin kotiovelle noin 260 euroa halvemmalla kuin canyonin. Kysyisin onko järkevää maksaa tuo erotus ja tilata kalliimpi canyon? Aika huonosti olen käyttäjäkokemuksia ja testejä tuosta cubesta löytänyt. Yhden fillarilehden testin luin, mutta se oli vuodelta-12 ja ilman levyjarruja, liekö muitakin eroja.
Lisäksi kysyisin kun tuossa canyonissa voi päättää itse sekä takapakan ja satulatolpan setbakc-mitan, että mitkä näistä olisi hyvät/ sopivimmat minulle:
pakkavaihtoehdot: 11-28,11-25 sekä 12-30.
Satulatolppavaihtoehdot:Vlcs 15-35mm setback, Vlcs 2.0 +2/-10mm setback, Vlcs 2.0 +25/+13mm setback.
Omat mittani ovat 184 cm ja inseam 92 cm. Cubesta olisi tarjolla 59 cm koko ja canyonista lienee L-koko oikea.
Kova mietintä noiden ja tuon hintaerotuksen kanssa menossa, kiitos jos joku viitsii jelppiä asian kanssa.
46/34 toimii oikein mukavasti, vaikka Shimanon mielestä ei. Omasta mielestäni oiva yhdistelmä.
Parru kysyt mahdottomia, Cubea pitivät Tourin 11/2013 vertailussa teknisesti hyvänä, pikkasen raskaana. Ne Tourlehdessä ovat kovasti vaakan perään. Varmasti molemmat on hyviä ja niinkuin toisella säikeellä purpatin tommosen 10 tuhannen kilsan koe-ajon jälkeen toivottavasti kirjoitat kokemusperäistä viestiä. Pakka ja välitykset ynnä tolpan takajätöt sekä tangon reachit ja dropit, unohda koko sekametelisoppa ja osta jompikumpi ynnä aja tyytyväisenä ja sitten sen mukaan kuin kilsat ja kokemus kertoo vaihda osia ja ymmärrä ettei semmosta bike-fittinkiä ees ole joka kertoo että näin on tai sitte fittingin hinnalla saat ostettua monta stemmiä... 56 senttinen Cube painaa 10.1 kiloa, mitä Canjoni? Ottaisin itse kevyemmän.
Hyvä tietää kokemuksesi, itte asiassa mun nykyiseen 48/34 verrattuna ois paaljon parempi meikäläiselle.Lainaus:
46/34 toimii oikein mukavasti, vaikka Shimanon mielestä ei. rjrm
Tattis arctic biker vastauksesta. Joo, en varmaan osaa eroa mittoihin tehdä maantienöösinä kun kokemuksen kautta. Lähinnä noissa satulatolpissa kun on valittavissa nuo kolme vaihtoehtoa, niin mikä mahtaisi olla sopivin? En ymmärrä eroa niin jos osaisi valita semmoisen mikä ei olisi ihan päin hanuria. Vai saisikohan noista säätämällä/asentoa muuttamalla käymään minkä vaan. Pitänee myyjää lähestyä sähköpostilla kera tyhmien kysymysten.
Netin mukaan tuo canyon painaisi lokareiden kanssa noin 9.5 kiloa, ei taida isoa eroa olla.
Mä sain vihdoin ratkaistua oman syklospeksauksen vihdoinkin. Ajelehdin edestakaisin custom-teräsrunkojen ja Canyon- aluhalpiksien välillä pystymättä päättämään oikein mitään. Marssin tänään Larunpyörään ja istuskelin muutaman hiilarisen Fokuksen päällä ja sit tehtiin kaupat. Kuuntelin kerrankin itseäni ja speksasin sen tarkkaan omien tarpeiden mukaan eli ei levareita, mahd kevyt, suht hyvillä osilla, ylivuotinen eli hinnastakin sai keskusteltua hyvin. Larussa homma toimi yleisestiottaen hyvin, tosin fillari pitäisi olla kasassa vasta huomenna. Kannatin kotimaista liikettä. Ja lauantaina grindaan mettätiellä kuin hirvi.
Jaaha, sakari liittyy järkimiesten joukkoon. Parrulle ehdottaisin 27,2 hiilaritolppaa, sen saa shimmillä kiinni isompaankin satulaputkeen. Setbackia eli takajättöä ja saksaksi jotain nacklaufia, luokkaa 20 mm. Siinä ei pahasti harhaan mene. Tuo tolpan takajättö tarkoittaa myös että silloin se joustaa parraiten.
Hmm, Canyonin crossari heijän ja Ergonin yhteistuumin värkkäämällä VCLS-tolpalla ois ittelle aika haave. Tosin mun 67kg ja kohta 61v tarkoittaa etten niin kovasti osiani, ainakaan pyörissäni rasita.
Ja nuo rattaitten ja pakan koot, osta Parru jotain kunhan et 50-34 eessä isompaa. Kun tähän kippuratankoseurakuntaan taas uudestaan vakavammin liityin niin kovastihan minä tankojeni mittoja otin ja netissäkin roikuin, mulle on Tompan Evo/Evo Curve tyyppiset compactitangot osoittauneet parhaiksi. Kun kahvoilta ajaessani on ajo-asento rento, ei liian pysty ja taasen ala-otteellakaan en kärsi niin olen tyytyväinen.
Itse en ole koskaan mitään bike-fittinkiä ees nähny, ajattelen että kilsojen kertyessä kullakin rakkineella huomaan ihan itte nää hommat.
Kaikkea hyvää sinulle Parru. Pyöräily on hieno laji ja ainova liikuntamuoto jossa tää hyötymentaliteetti myös varsin vaivattomasti on mukana.
Tähän en osaa enkä halua mitään vähemmän viisaita ohjeitani antaa. Sen vain ettei ettei se niin milleistä kiinni ole. Ja lähibudjettiin tieten nää toiset kiekot...Lainaus:
Omat mittani ovat 184 cm ja inseam 92 cm. Cubesta olisi tarjolla 59 cm koko ja canyonista lienee L-koko oikea.Parru
Kiitoksia arctic biker kun viitsit vastailla. Ööh, tässä vaiheessa oma tietämättömyys/typeryys viimeistään paljastuu, vaan väliäkö tuolla; onko tuo ehdottamasi 27.2 hiilikuitutolppa siis jompi kumpi noista canyonin VLCS 2.0 tolpista? Tarkoitatko tuolla 20 mm takajätöllä että sopivin tolppa olisi tuo 2.0 (+25 / +13 mm Setback)? Päättelin sen tuosta 20 mm takajätöstä josta kirjoitit.
Joo, turhahan tästä touhusta tehdä tällä minun tasolla mitään rakettitiedettä, osaisi vaan ottaa sopivilla mitoilla olevilla kilkkeillä. Kävin liikkeissä koeajelemassa pyöriä, ja siellä feltin f65x:n kooksi myyjä suositteli 60 cm runkoa, ja saatesanoilla ettei missään nimessä pienempää. Joku totesi taas tämän kerrottuani että ei hemmetissä niin suurta runkoa. Huoh, otappa näistä selkoa. Toisessa liikkeesä taas canondalen caax disc pyörän myyjä sanoi että ei missään nimessä yli 56 cm runkoa minulle. Hmm..
Oikein hyvää kevättä myös sinulle arctic biker ja turvallisia kilometrejä! Pyöräily on tosi hieno laji, olen maastopyörällä tykännyt tosi paljon metsäpolkuja ajella. Nyt pitää hommata rinnalle tuo cyclocrossipyörä työmatkalle.
Pikkasenhan nuo kauppiaitten koko-suositukset eroaa. Omat 173,5/83,5 mittani kertoo että maantiefeltti F-sarjaa vuodelta -11 54cm koossa on sovelias, oikein passeli nää pari vuotta pyörällä ajaneena. Ekana cyclona on nyt Poisonin Opium, sain viimesyksynä runkosetin 54cm koossa eli tään vanhan koulukunnan mukainen pikkasen pieni runko, passaa mulle hyvin, ja oikein pirteä ajettava. Tosin kannatin on positiivi-asennossa 2x10mm spacereilla. Jos Opiumille seuraajaa tarviisin (lue jos ois varaa) niin hyvin samalla geometrialla ostaisin.
Aika jänskää hajontaa. Sulla kun on pitkät jalat (inseam 92?) tilanne voi oikeesti olla se että molemmista saa rakennettua jos tietää mitä tekee mutta just jonnekin työmatkoille ottasin itse ehkä sieltä isommasta päästä, en välttis kyllä 60:stä (riippuen taas rungon oikeista mitoista). Noin esimerkkinä mulla on Kanjonin L- (58cm) maantiepyörä, kun taas Focuksella mukava ajoasento löytyi helpoiten XL- koosta, pituus 188 ja inseam persjalkanen 86. Melkein vois veikata että L-Kanjoni menee mutta että 56cm runko 92cm jaloilla... Tää ehkä kertoo myös siitä kuinka tärkeää olis löytää se asiantunteva myyjä ja ehkä osata haastaa pikkasen ne ehdotukset silloin kuin kuulostavat himppasen omituisilta. Hyvä myyjä kyllä näkee suurinpiirtein optimaalisen ajoasennon kun uhri nousee pyörän päälle ja huono myy sen varastossa olevan fillarin tietäen että "perästä kuuluu". Tai siis että ei kuulu.
60cm Feltti on selvästi iso tuon mittaiselle. Siellä on taas ollut asiantunteva myyjä kehissä :D
Älkää katsoko niitä kokomerkintöjä vaan mitä ne rungon mitat ovat. Eihän T-paitojakaan osteta aina samalla kokomerkinnällä.
Multa löytyy tuo F65x 55cm koossa 88cm inseamilla ja 183cm pituudella. Satulatolpan vaihdoin pidempään varmuuden vuoksi, mutta muuten koko on todella passeli kun en ole notkeimmasta päästä. En tykännyt ollenkaan 57cm koon pituuden sekä stemmin pituuden lisäyksestä. Parrulle varmaan sopisi 57 pidemmällä stemmillä tai 60 lyhyemmällä stemmillä ihan hyvin. Riippunee ajohaluistakin varmaan vähän.
Pirullisia asioita, kun noiden mittojen kanssa rupeaa internettiä tutkimaan. Oli tuossa tarkoitus käydä yhtä XL-koon Focusta, kooksi ilmoitettu 58cm. Tiesin heti, että pyörä olisi pystysuuntaan aivan liian pieni, koska 97-98cm inseam ja pituus 194, mutta olisi ollut mielenkiintoista nähdä miltä olisi ajo tuntunut pienen koeajon aikana. Ensimmäistä cyclocrossia olen ostikselemassa, ja koska budjetti jää alle 1k€, niin olen todennut käytetyn pyörän paremmaksi vaihtoehdoksi, koska osat ovat jo sentään hieman parempaa luokkaa. Käytettynä noita 60-61cm runkoja tuntuu vain hirvein harvoin olevan kaupan ja jos koko olisi lähellä optimia, niin sitten ei miellytä väritys yms. silmää!
Olen miettinyt, että onko mitenkään mahdollista saada tuollaista "pienehköä" runkoa sopimaan hyvin.
Kiitoksia kaiklle jotka vinkkejä olette tähän kokomietintään viitsineet ottaa. Vielä kyselisin neuvoa (kun nyt olen päätymässä tuohon canyon inflite 8.0S-pyörän) tuon satulatolpan valinnan suhteen, eli osaisiko joku vinkata mikä noista kolmesta olisi minun mittaiselle hyvä: VCLS Post (15-35mm Setback), VCLS Post 2.0 (+2 / -10 mm Setback) vaiko VCLS Post 2.0 (+25 / +13 mm Setback)? (kuskin mitat siis 184 cm ja inseam-mitta 92 cm) Vai voiko näillä mitoilla edes päätellä mikä noista olisi sopivin? Kysäisin asiaa myös canyonilta sähköpostilla mutta en ole vielä saanut vastausta. L-kokoinen inflite soutaa edestakaisin ostoskorissa ja sormi syyhyää tilausnappia ja visan kohonumeroita..heh.
Näillä tiedoilla et vielä saa oikeaa vastausta. Etkä tosiaan ilman monimutkaisempia mittailuja muutenkaan, silloinkin on riski että koet penkin paikan vääräksi. Tämä johtuu ihan siitä että meillä kaikilla on erilaiset mittasuhteet, siis sen lisäksi että vartalot ovat muutenkin sen verran erilaisia että tietty yksilöllinen asento vaan sopii paremmin joillekin, vaikka se ei sovi toisille.
Ääh Parru ota se keskimmäinen, jos ei passaa niin lupaan olla jonossa ensimmäinen sitä ostamassa! Joudun myöntämään etten ole lokakuussa tulleen crossarini penkkiä tällä luotilangalla saanut aikaiseksi kohdistaa... Varsinkin kun isävainaalta jäi kirvesmiehen hommissa käyttämänsä oikein style työkalu perinnöksi. Onko tuon Canjonin kannatin tällä ei-normimitalla?
B-componentsilla on ainakin ollut saatavilla, jollei niin Parru arpoo ottaako varuiksi vakiota pidemmän vai lyhyemmän. Samalla kun tilailee niin yksi takavaihtajan kannatin kannattaa ottaa vara-osana. Mistäkö tiedän, noo jostain.
arctic biker, kysyt mahdottomia!:p Siis kun kysyit onko canyonin kannatin tällä ei-normimitalla..siis tuota puhutaanko nyt tangonkannattimesta eli stemmikö se nyt on viralliselta nimeltään? En tiedä mikä on ei-normimitta niissä. Tarkemmin ajatellen en tiedä mikä on normimittakaan! Onkohan tämä bike fitting oikeasti näin haastavaa vai onko vika yksinkertaisessa aloitelijassa. Toisaalta täältä saa lukea ettei pyöräkauppiaillakaan aina se kokoasiat onnistu.
Joo, ajattelinkin että jos sen tilaan niin ruksaan samalla ylimääräisen vaihtajan korvakkeen kun jostain luin että voi tarvetta tulla. Kummalista että niitä menee maantievehkeissä kun maasturilla olen ryskänyt ja kaatuillut kivikoihin eikä yleensä ole särkynyt kuin kuski! No, oppia ikä kaikki. Ja edelleen, hyvä kun kokeneemmat jelppii meitä vähemmän harrastaneita. Ei tarvia kaikkea kantapään ja kalleimman kautta opetella.
Normimitalla tarkoitetaan 1 1/8 tuuman ohjainputken yläpäätä. Canyonissa se on 1 1/4 tuumaa. Eli vaatii samankokoisen stemmin.
Jeesatkaas maastopyöräilijää, käyn poistamassa lähikaupasta Fujin Cross 1.5:n näillä näkymin huomenna. Inseam on 86cm, mittaa kokonaisuudessaan on 177cm, onko 56cm runko todennäköisesti paras? 54 kuulostaa pienelle. Tuossa geometrioita, mutta enhän mä noista mitään tajua http://www.fujibikes.com/bike/detail...15#bk_desc_tab