Ei 3t km kuukaudessa ole yhtään kamalaa, tulee nyt vaan mukaan Kisun kuukausiajoon. Saa nääs pitää välipäiviäkin! Sehän se on suurin kannustin, jos tänään jaksan ajaa tän niin huomena ei välttämäti tarvii...
Printable View
Ei 3t km kuukaudessa ole yhtään kamalaa, tulee nyt vaan mukaan Kisun kuukausiajoon. Saa nääs pitää välipäiviäkin! Sehän se on suurin kannustin, jos tänään jaksan ajaa tän niin huomena ei välttämäti tarvii...
Täytyy olla rehellinen ja itteensä kai siinä vaan huijaa... tietenkin mittari voi olla "kalibroitu" antaan liikaa matkaa:)
96.2 km päivämatkasta tulee 0.8 miinuspistettä ja se vähennetään kuun lopussa kolmestatonnista...
Ylimääräisestä huilipäivästa tulee myös 100 miinusta
heh, ota huamioon tämä on Kisun säännöillä-pakkosatanen. :D minä muitten sääntöjen mukaan rupee ajeleen, niissä on aina koira haudattuna.
Mulla sääntö ei muutu koko aikaa, tämä on aina sama, kolme tonnia kuussa.
Ja otapa huamioon Izmo ystäväiseni, mistä tai kenestä Sinä sen idean alunperin sait. Ilman Kisua ei olis koko pakkosatanen- termiä. :rolleyes: aattelepa sitä, kiittäisit etkä aina haraa vaan vastaan. Onko täällä yhtään mun postausta, mihin et olisi hätäseen heti jotain kinannu :D
Mites pakkosatasessa huomioidaan pyörä? Eli jos jurruttelen esim mun XC maastopyörällä ? Enhän mä sillä mitään satasia vetele, mutta viiskybäsiä vois mennä :)
Voisiko pyörän vaihtaa pakkosatasen ideologiaan paremmin sopivaan? Ei se ole pakkosatanen, jos tasoitusta haetaan!
Tietenkin voisi olla myös paikka maastopyöräilyn pakkoviiskybänen-nimiselle ketjulle? Suhteessa pitäisi siis maasturilla ajaa 48.5 km joka päivä...Ja sitten tietysti kova kisa maastokuskien ja maantiekuskien välillä siitä, kummat saa suhteessa enemmän pakkomatkaa (ja hankkii itselleen mielipahaa sekä ahdistusta)! Ja huomioi, että maastopyörällä ajetaan se 48.5 km ihan oikeassa maastossa eikä mitään vasta valettua baanaa tai pientä polunpätkää eestaas.
Voisin myös kysyä, miten cyclocrossarit huomioidaan? Riippuuko rengasvalinnasta, maastosta vai mitä häh? Pakkoseiskaneljäpilkkukaksviis?
Totuuden nimissä ei munkaan henkinen kantti kestä ajaa kolmee päivää enenpää maantienlaitaa yhteen kyytiin maantiepyörällä kun on se sen verran tylsää mutta maasturilla menee yhtä helposti satanen metsäpoluilla ja mielekkäämmin kuin maantiepyörällä:rolleyes:
viisikymppinen on puolipakko....
Luulen että kun lähdetään tälle tielle niin ajosta tulee 60 % maastopyörällä poluilla , työ ja kauppa ajoo 20 % maantienlaitaa maantiepyörällä 10 % ja rossarilla maaseutua 10 %
Tämä on tosin alustava arvio eikä oo lyöty lukkoon....
:D te vasta mietitte helpotuksia ja sääntömuutoksia, niin sillä välin mä oon jo "pakkosatas-kuukauteni" ajanu. :p
Tää topicci pitäisi ennemmin nimetä pakko 3t/kk. Tai sitten vaan ihan oikeasti ajaa se vähintää 100km/päivä.
Edit. Näytti muuten itselläkin paukkuvan satanen viesteissä.
Kyllä se jossain vaiheessa oli 80-120km päivässäkin....:rolleyes: ja sitten 90-600km. Yhtäkkiä se on 97km päivässä. Ei se oo satanen.
Satanen on 100 merkinnät siinä mittarin osiossa jossa on ajettu matka. Kyllä sen luvun pitäisi olla kolminumeroinen joka vasta kelpuutetaan.
97 km 31 päivää = 3007 km
100 km 30 päivää = 3000 km
Tämmönen on täydellinen suoritus eikä ylipitkää lenkkiä voi ajaa "varastoon"
kun sitä ei hyvitetä seuraavana päivänä:rolleyes:
Lupasinpa olla viikon pari mukana, mutta täytyypä syödä sanat, vaimo on keksinyt kaikenlaista "kivaa" kesälomaksi.:seko::) Ehkä puolipakkoa viikko jos voi ajaa etukäteen parin kolmen päivän ajot?...?....
eikös satanen pitäisi ajaa ihan yhtenä lenkkinä eikä kauppamatkoina ym pieninä palasina
Eikö toi päivän jakaminen oo ihan hyvä ja tämmöseen projektiin voi sitten lähtee enempi porukkaa? Jos ajaa aamulla työmatkaa niin tokkopa kukaan ajaa aamulla satasta:) ?
Säännöt alkaa oleen aika valmiit... ainaskin mun mielestä:cool:
:D non ni, tulihan se sieltä. Nimittäin että päivän voi jakaa osiin, jos haluaa ajaa enempi siis. Että aamulle tulee satanen ja sille päivän toiselle osalle vaikka maagiset 97km. Moneenko osaan päivän voi jakaa?
No mä ainakin ajan aamulla, ja yleensä yli satasia. Töihin jatkan matkaa autolla.
Mutta tässä on reilu puoli päivä aikaa vielä niitä sääntöjä miettiä.
Päivän jakaminen osiin sun muuta..
Oma "pakkosatanen-kuukausi" tuli ajettua, ja vähä ylikin. Toivotan teille muille onnea tämän izmon sääntöviidakko-projektin parissa!
Ei tässä mitään sääntöviidakkoa ole, kaikki on hyvinkin yksinkertaista. Alla olevaan izmon postaukseen kun vielä lisätään se, että satasen saa kerätä vuorokauden aikana pienemmistä palasista, homma on valmis!
Kerrohan vielä izmo, mitkä ovat ylipääpelaajavalmentajatuomarin fiilikset näin hankkeen aattona. Paineita ei kannata ottaa, mutta tiedostat varmaan, että pakkosatasta seuraa foorumin välityksellä (kymmen)tuhatpäinen yleisö. :) Itse saatan harkita puolipakkoa ihan vaan kannustuksen vuoksi, kun se sattuu tulemaan varsin helposti työmatka-ajelusta.
Saannöt on jo monelle selvät mutta kumma kun jokku ei vaan tajuu sääntöjä:seko:
Päivän voi palastella vaikka sataan osaan jos ajaa vaikka lähettiajoo työkseen ja joutuu välillä odotteleen...
Nyt on vielä vaihessa meenkö heti klo 24 jälkeen palautteleen parikymppiä yöllä...
Jos tänään ois ollut alkamispäivä niin ois ollut kova homma tuupata Kuusankosken puruu 60 km kilpailun jälkeen vielä 40 km lisää :)
Vapaaehtoisesti Kisun tyylillä ajettuna minulle kertyi tässä kuussa 3201 km, mutta näköjään kaksi päivää jäi ajamatta ja lisäksi muutama päivä jäi alle pakkospeksien. Satanen päivässä on paljon kovempi pala kuin tämmöinen satunnainen sunnuntaityyppinen ajelu. Kyllä mä nostan izmolle ja muillekin hattua, jos onnistuvat tässä projektissa.
Jos jollain iso traktori niin senkin peräkärryä saa käyttää peesiapuna...:)
Nyt kaksi tuntii aikaa aloittaa... vielä ei tiedä aloitetaanko ajo yötä vasten..:cool:
Ei sitten muuta kuin hyvää matkaa - pakkomatkaa! :D Seuraamme projektin edistymistä täältä kuvapinnan vapaaehtoisemmalta puolelta.