No niin... Limiitillä mennään, sanoi luottokunta :)
Printable View
Ensikauden lähes kaikki herkut tuolla:
www.bikeradar.com
En harmittele vaikka alet alkaa, kun eilen tuli uusi runko. Sain kuitenkin jo sentään 25% alennusta ja näköjään Ultimate CF rungon kanssa tuli kuitutolppa, vaikka piti olla alumiininen. En aio valittaa.
Pöh, eipä nuo alehinnat näköjään mitään veret seisauttavia ole. 300-400e kuitupyörissä.
Enkä kyl osaa päättää, että ottaisko sitä 58 vai 60 rungon (189cm/inseam 88-89) joten taidan funtsailla viel ja odotella jostai kunnollista koeajo mahdollisuutta.
Jooh, ehkä sitä itsekin vähän kovempia tarjouksia ootteli... No jos lauantai-päivällä vielä löytyy SLX 8.0 tai CF 8.0 niin saattaapi olla että tilaan. Katsellaan.
Mä olen kans 189cm mutta aika persjalkainen, inseam 86-87 ja tuo kokolaskuri ehdotti 58:n niin otin sen. Mutta kai voit ottaa 60:nkin, aika pieneltähän tuo 58 näytti...
Olisikohan pyörät niin vähissä että siksi alennukset noin pieniä? Ultimate CF ei ole Campalla lainkaan alennuksessa... sitä mä olisin kuitenkin hinkunut...
Sähköpostiviestin mukaan tarjoukset taitavat olla jo voimassa, vaikka niitä ei sivuilla näykään:
Und das Beste: als Newsletter-Abonnent sparst Du vor allen Anderen. Denn Du erfährst die neuen Preise schon vor dem offiziellen Sparbuch-Start. Am Freitag, 10. September um Punkt 0:00 Uhr gelten die neuen Preise – obwohl die alten noch auf der Webseite angezeigt werden.
Tässä nämä tarjoukset, jotka jo eilen laitoin alennusmyynnit sivulle - ovat jo tosiaan alkaneet 10.09.10 klo 00:00:
"*price list valid from 10.09.2010 0:00h CET"
http://www.canyon.com/download/CANYO..._10_MTB_en.pdf
http://www.canyon.com/download/CANYO...10_Road_en.pdf
Olen 182cm (inseam 85-86 cm) ja Canyonin kokolaskuri suosittelee kokoa 56. Onko kukaan samanmittainen tilannut pyörää tuossa runkokoossa ja ollut tyytyväinen valintaansa? Pienempi runkoa ei saa olla, mutta sentti lisää jalan sisämittaan ja laskuri ehdottaa pykälää isompaa runkokoa (58). Muutenkin nykyisen Bianchin runkogeometria on lähempänä 58 cm Canyonia, joten mietityttää tilata uutta pyörää nykyistä pienemmällä rungolla.
Minkä kokoinen Bianchi sulla sitten on? Jos se on vielä C2C niin geometria varmaankin aika erilainen...?
Näköjään 56:lla saisit puoli senttiä lyhyemmän ja 58:lla puoli senttiä pidemmän pyörän kuin vanha (plus stemmin vaikutus). Pienemmässä olisi satulakulma puoli astetta jyrkempi. Olisiko se sitten parempi vai huonompi, en tiedä?
canyon laskuri antaa 170cm ja inseam 76cm kooksi 50. Muilla mitoilla ei ole vaikutusta kokoon.
Kiinnostaisi tietää onko 170 canyon kuskeja ja minkä kokoisia pyöriä ovat ostaneet.
Olen 180 cm 86 cm inseam, ja mulla on 56 cm Canyon. Pituus on mulle hyvä, tangon ja satulan välinen droppi hieman liikaa, satulan ollessa 77 cm BB:stä tanko noin 10 cm alempana. Käänsin stemmin (6 astetta, 100 mm), jolloin sain tangon korkeussuunnassa 8 cm päähän satulasta. Se on mun niskan limitillä. Ottaisin vielä jostain mielelläni pari senttiä pois tuosta etäisyydestä.
Kannattaa ottaa sitten huomioon, että Canyonissa on 1 1/4" ohjainputki, joten tilaa sopivan mittaisella stemmillä samoin tein, tyuohon kokoon stemmien saatavuus on erittäin rajallinen.
Kyllähän tuo koko on mainittu speksilistassa (mulla tais lukea Ritchey WCS Wet Black (31,8 1 1/4"))- eli ei tullut mitenkään yllätyksenä. Onhan noi aina hyvä tarkistaa.
Jep, juuri näin. Ongelma tulee vaan siitä, jos originaali stemmi ei jostain syystä pelitä. Siksi se kannattaa tilata sopivan mittaisena. Lisäksi 1 1/4" stemmejä on tasan Canyonin omat (Ritcheyt, ei myydä muualla kuin Canyonilla), sekä Syntace , joista kumpaakin saa ainoastaan 6 asteen kulmalla. Samaan putkeen sopii myös Spessun Comp-Stemmi, mutta vaatii shimmin väliin, ollen muuten liian horo. Sitä sitten saakin 6, 12 ja 24 kulmilla, muistaakseni... :eek:
Jaaha. Nyt ne sparbuch-hinnat on sivuillakin näkyvillä. Yllättäen CF 9.0:sta ei ole mitään alennusta ja se olisi ollut just mun valinta. Pitäkööt tunkkinsa.
Huusin eilen 58-koon Roadlite 7.0:n. Valkoista oli heti saatavilla, nyt sitten jännätään, löytyykö tältä syksyltä vielä ajokelejä. Halvemmalla olisi kyllä saanut Radonin vastaavan, mutta jotenkin Canyon tuntui tasapainoisemmalta paketilta.
No just... Meikäläinen juuri ehti tilata pitemmän Ritcheyn stemmin, mikä nyt ei sitten ilmeisesti sitten käy.
No ehdin vaihtaa vielä stemmin tuosta tilauksesta tuubirenkaaseen.=)
Kyselin Canyonilta noita stemmejä ja myyvät 6° Ritcheyn stemmiä hintaan 85 + toimituskulut ja 17° asteen Ritcheyn stemmiä hintaan 75 + toimituskulut.
Laitoin tosin vielä perään kyselyn, että voisivatko harkita myyvänsä järkevään hintaan tuota stemmiä kun kuitenkin olen suht hintavan pyörän hiljattain heiltä ostanut mikä ei kuitenkaan tällä hetkellä ole minulle täysin sopiva...
Minäkin laitoin stemmistä kyselyä. Miten toi lähtee irti, kun se on tommonen erikoinen, eikö toi putki kaarru tuohon stemmin ylle? Onko Jman saanut saman stemmin jostain muualta halvemmalla (väärän kokoiselle ohjanputkelle)?
http://www.canyon.com/img/highlights/13_img_big.jpg
Se "kaartuva putki" on irrallinen, tiivisterenkaan avulla ohjainputkessa kiinni pysyvä pikkupalikka. Senkun vaan pistät sormen sisälle sinne putkeen ja nostat.
Ohjainlaakerin kiristäminen on sitten myöskin vähän epästandardi juttu. :cool: Ensin pitää kiristää stemmi paikalleen ja sitten justeerata laakerista väljät pois stemmin alta löytyvän prikan pientä kuusiokoloruuvia kiristämällä.
No niitä vääränkokoisia myydään yleisesti siinä 50€ pintaan. (WCS 4-axis) Ja halvimmillaan alle neljälläkympillä.
http://www.google.de/products?q=ritc...ell=1&oi=spell
Ritchey kun tekee kiljoonittain noita Canyonille niin veikkaanpa ettei ne montaa kymppiä Canyonille maksa. Kun on ostanut ensin vajaan 5k€ pyörän niin olisi ainakin minusta ihan kohtuullista, että kun yritän tehdä siitä itselleni sopivaa niin siinä kohdassa ei välttämättä enää tarvitsisi koittaa saada normikatetta stemmistä...
Katotaan mitä ne nyt vastaa, mutta kävi miten kävi tilaan varmaan joka tapauksessa niiltä sen 17° stemmin.
Mua ainakin mietityttää toi reikä suoraan ohjainputkeen, joka tossa kuvassakin näkyy. Pikkuhiljaa sinne menee sadevettä, kuraa, patukan paloja ja mun tyylillä myös energiageeliä. Ajan saatossa saattaa isompikin keitos kerääntyä tavaraa tonne. Aiottekot jotenkin peittää ton?
^tuleehan kaikki alakautta uloskin?
Janne: Jos tuo reikä haittaa niin tuollaisen voi siihen tunkea http://www.canyon.com/_en/accessorie...html?ac=Z04_03
Ja tosiaan eiköhän se ole ihan auki sieltä joten tuskin sinne sitä tavaraa kerääntyy.
Kyllä sinne vesi kerääntyy. Muutaman kerran olen kinttuni kastellut kun olen pyörää hissiin taivutellut.
Voi *erkelee sparbuchit.. velkataakka senkun kasvaa :(
CF SLX 8.0 valkoisena tilattu :D
Hämmästys oli vaan suuri kun tuon laskun sain. Suomalainen tili nordeassa ja AVL 23%. Mitä hittoa? Mie kun ajattelin jo, että menis nämäkin rahat (alv 19%) Saksan Turkkilaisten hyysäämiseen.
Mutta kait se on näillä mentävä sitten....
Ostin kesällä tuon CF SLX 8.0 valkoisena Tour de France alennuksesta. 2700€ taisi tuolloin olla hinta. Arvoin 64 ja 62 kokojen välillä mutta päädyin tuohon 62 kokoon. Tuntuu olevan sopiva ja tyytyväinen olen pyörään ollut. Ensimmäinen maantiepyörä minulla. Takamus vielä totuttelee yli kahden tunnin lenkkeihin :-). Valkoinen on kyllä komea väri, vaatii vaan taajaa pesua pysyäkseen siistinä.