OT, Tourin testiin liittyen
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
Jyrki64
Siksi myös hankin sellaisen rungon itselleni kuin itse haluan. Kaikki on olleet hyviä!
Ittellä ollut kallista hiilikuitua, kallista cromoa, halpaa hiilikuitua, halpaa cromoa, halpaa alumiina ja minun mielipide on edelleen (kuten olen monta kertaa ennenkin sanonut) että kiekot ja renkaat on ehdottomasti tärkeimmät.
Toki mittatuloksia saa ja niitä voi verrata, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä ja kolmannelle kelpaisi molemmat, mutta miten paljon rungon ominaisuudet eroaa toisistaan kuin ääritilanteissa. Eli 98% ajosta kuitenkin ajetaan suhteellisen samalaisilla rungoilla (kunhan jotain järkeä vertailussa käytetään) kiekot ja renkaat ratkaisevat ajomukavuuden. Muutakin toki voi väittää, ja mittatuloksiakin esitellä.
Eli minun mielestä, valitse pyörä josta tykkäät ja joka on just sun olonen ja näkönen. Kaupan esittelypyörän koeajo on ihan turha, jollet saa oman kokoista omilla säädöillä olevaa pyörää muutaman sadan kilometrin ajoa varten koeajoon, siis jos tiedät omat mitat. Muuten osaava paikallinen kauppias on erittäin tärkeä neuvoineen, että saat sellaisen rungon jollaisen olemuksen pyörääsi haluat. Tämä tosin omana kokemuksena, muut voivat olla eri mieltä (ja ihan varmaan ovatkin)..