Hienoa, taitaa tulla kunnon porukka kympiksi Tuvalle. Toivotaan ettei sada, ainakaan paljoa.
Printable View
Hienoa, taitaa tulla kunnon porukka kympiksi Tuvalle. Toivotaan ettei sada, ainakaan paljoa.
Morjes!
Millo ja mihin pitäs tulla, että pääse mukaan? Millasta matkaa olis luvassa? Teettekä jonkun ajon joka on pisteestä a takaisin pisteeseen a vai pisteestä a pisteeseen b. Jos siellä sit on joku 14v. poika niin se oon mä. ;)
Joka lauantai on lähdetty Bembölen kahvituvalta 10:00. Yleensä matka on ollut hieman yli sata kilometriä siten, että takaisin tullaan Espooseen. Tarkka reitti on sovittu yleensä paikan päällä, eli siihen voi vaikuttaa itse kukin. Vauhtiin voi vaikuttaa myöskin jokainen siten, että joko a) menee vetämään, jos mennään liian hitaasti tai b) valittaa, jos mennään liian kovaa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Rataspakka
Jospa sitä sitten kaivais pyörän kellarista ja tulis ajelemaan. Jos vauhdissa en pysy niin taakse mä jään. :-)
Jos vauhti ei aivan mahoton ole ja jos kuntopyörän jälkeen koivet/muut jäsenet ei kipeydy liikaa kilpurin ajoasennosta niin voitas vetää siten että se olis jotain 5 tuntia tupa-tupa niin mää saisin kerrankin kunnon lenkin (~6-7h) alle... (tai sitten luikin kotia jo parin tunnin kohdalla mutta sen näkee sitten). Jokatapauksessa baanalle huomenna ! YES !! Kiva aloittaa maantiekausi näin täällä etelässäkin !
Huomisesta kauden avauksesta Bembölessä tietoja täältä.
Paikalla siis Prologin, HePo:n ja IK-32:n harrasteväkeä - ehkä muistakin seuroista kuskeja. Pasi Ahlroosin kanssa oli juttua, että voitaisiin saada peräti kolme ajoryhmää kasaan (eri matkoille ja nopeuksille). - Kertokaa kavereillennekin :)
j.k. Joku kyseli edellä, että miten laitan velon lukkoon, kun käyn (esim.) B:n kahvituvassa? No, viimeksi heitin vaijerilukolla kiinni siihen liikennemerkkiin tuvan edessä (paikka näkyy sopivasti tuvan ikkunasta, joten voin kahvittelun lomassa seurata, ettei velo lähde "itsestään" liikkeelle... ;) )
Onkos se Kahvitupa siitä Bembölen Shelliltä vähän matkaa sieltä pois päin? Ei IKEAan päin vaan sinne toiseen suuntaan. Seudun tiedän kun oon ajanu siellä jonkus verta. Täytyy viellä kysya varmistukseksi, että olikos tää se f-palstalaisten tee-se-itse-lenkit porukoiden juttu? Joskus olen varmaan onneksenne sitten viellä hiljaa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen
<ylimääräistä tietoa>Kun pekka oli kirjoittanut ylempänä ja laittanu linkin toiseen ketjuun joka on ylempänä sekin ryhmät niin aattelin mennä II-ryhmään. </ylmääräistä tietoa>
Kahvitupa on siinä B-bölen Shelliä vastapäätä. N. 40-50m. Shelliltä Jorviin päin...Lainaus:
Ainakin joskus muinoin se oli 50 metriä Shelliltä Jorvin sairaalaan päin.Lainaus:
No katos TJ:kin laittoin saman vastauksen yhtäaikaa.... mutta nyt on sijainti löytynyt jo kahdesta eri aivolähteestä, joten ilmeisesti olemme suurin piirtein löytäneet sopivat ohjeet. Mitatkaa nyt joku se matka metrin tarkkuudella!
No, mukavastihan se meni. Lähdössä oli liki kolmekymmentä eri-ikäistä miestä, lähdettiin Bodomin syrjitse jonnekin pohjoiseen. Vähitellen letkasta kuoriutui hitaampia ja/tai pienemmän matkan ajavia letkoja, ensimmäinen taisi todeta että Bodomin kierto riittää.
Vihtijärvellä kahville jäi neljä, minä siinä mukana. Kuuma ryhmä jatkoi matkaansa, tarkoitus oli kai ajaa pysähtymättä joku 150 km. Meille tuli tuvalta tuvalle joku 125, takaisin ajoimme Vihdin ja Ojakkalan kautta. Myötätuuleen paluumatka meni sen verran rennommin, että pystyin rekonstruoimaan reitin kartasta. Minulla ei ole harmainta aavistusta miten me sinne Vihtijärvelle jouduimme. Ehkä joku muu selittää.
Reitti välillä Tupa-Vihtijärvi meni suunnilleen näin: Tupa-Oittaa-Pakankylä-Lahnus-Klaukkala-Kuonomäki-Lepsämä-Perttula-Nurmijärvi kk-Kiljava-Röykkä-Vihtijärvi. Mulle tuli 134km joista ryhmässä 96km, keskari ryhmässä 28,6 ja kokonaiskeskari 28,0km/h
Kahvia ja Pullaa Mmmmmm... kuten Homer toteaisi :)
Pitkä reitti ei sitten ollut paljoakaan pidempi kuin Vihtijärven pullakahviporukan lenkki. Tuvalta tuvalle tuli n. 132-133 km (omat siirtymätaipaleet mutkan kautta siihen päälle yhteensä 169 km, keskinop. 29,3 km/h). Vihtijärveltä reitti jatkui reittiä Haimoo-Saukoinkoski-Siippoo (matkalla ajettiin ne Vihti-Siippoo välin mäet)-Ojakkala-Veikkola-Bemböle. Päälle kävin vielä kokeilemassa 34 km testilenkin verran ykköspyörää (piti se suunniteltu 200 km kuitenkin saada täyteen).
Pasi piti sen verran tasaista vauhtia ammattimiehen ottein, että mukana oli todella helppoa seurailla (kun peesailukin oli ihan virallisesti sallittua).
Pullaporukassa mulle tuli siirtymineen 148 kilometriä. Mukavaa oli ajella, kun oli ammattitaitosia vetäjiä. Pysyi suurinpiirtein PK-alueella kun sai beesailla. Keskisyke mulla oli 139 ja maks 181 (olikohan jossain vihdin mäissä?)
Niitä lähtöporukan kuvia muistaakseni joku uhkaili laittaa tänne palstalle....
Bembölen lähtöpaikan kuvia parinkin linkin takaa täältä (ts. yhteislenkkien ja ajoporukoiden kakkossivulta).
Kevään avaus pk-seudulla -keskustelu on ollut käyttämättä pari päivää, joten se on liukunut pois Yhteislenkit ja ajoporukat -osion ykkössivulta.
Ok, kiitos.
Lauantaina normilenkki tuvalta klo:10, minä ainakin olen tulossa :)
Eilen oli peräti 10 ajajaa! Käytiin Jokelassa kahvilla, tultiin Kaltevan kautta takaisin, matkaa tuli itselle reilu 120km, keskari oli n. 30 km/h, vaikka mennessä vastatuuli yritti hidastaa menoa. Tänään yhteislenkki jäi väliin ns. perhesyihin vedoten :), täytyy kuitenkin parituntinen käydä yksin vastatuuleen rypistelemässä.
Mulla tuli joku himskatin lihas jalasta niin kipeeks etten pystynyt kunnolla polkemaan joten päätin kääntyä "takaisin". Matkaa tuli kotiin kaffestugalta kotiin 82km. Kiertelin vahingossa Vantaalla ja Helsingissä ties missä kun eksyin.
Jep, 82km on sun ikäiselle kelpo saavutus. On varmaankin niin, että nuo lenkki pituudet kannattaa pitää alle sadassa km:ssä ja keskittyä siihen, että viikossa tulee monta treeniä. Sitten loppukesästä voi kokeilla muutaman pitemmänkin lenkin. Tervetuloa myös ensi lauantaina ainakin alkumatkaksi mukaan, niin pääset kevyemmin vastatuuleen ja voit ajella himaa kohti sitten myötäseen. Ainakin teoriassa :)
Onko muita huonokuntoisia/ aloittelijoita tulossa Bembölen tuvalle huomenna lauantaina, klo 10, siis itseni lisäksi... Idästäkin saa saapua paikalle; minulla "siirtymätaivalta" itäisiltä mailta on lähes 17 km.
Vinkki: jos on kovin lämmintä, ottakaa riittävästi juomaa mukaan. Samoin nahka voi kärähtää - myös kypärän reikien lävitse - joten varautukaa.
Ja toki vain osan matkaa voi ajaa joukon mukana - minullekin riittänee 90-100 km:n kokonaisrasitus, kun lähinnä keskikehoa :D on tullut talvella "rakennettua"...
jos flunssa ei enää ilmaise itsestään tänään kevyellä lenkillä, niin yksi wannabe saattaa rohjeta paikalle ....
köh-köh-köh heti rupesi tuntumaan kipeältä
Jos herään superaikaisin, niin saatan pyörähtää lähtöpaikan kautta. Siis kymmeneltä.
Tarkoituksena on tulla potemaan allergiaa. ;-) Mitä jos pidetään kiinni siitä että lähdetään kymmenen aikoihin?
Yep! Yep! Yep! Täytyy tästä kohta lähteä siirtymätaipaleelle...Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä
Ekax: Mitenkä nesteytys sujui loppumatkasta? Sen verran kuuma kesäkeli sattui, että ihmettelen kyllä yhdellä (kahdellakin) pullollisella sinnitelleitä kuntoihmeitä :D Muita kommelluksia matkan varrella?
Itselläni (aikaisesta paluusta huolimatta) oli juomat loppu jo Lapinkylässä, kun en ollut edes ajopaidan taskuun laittanut varapulloa (oli alunperin tarkoitus). Hieman nestehukka jo ahdisteli Leppävaaran Sellon kohdalla, jossa kävin tankkaamassa ja josta, Top Sportista, btw, ostin myös lyhyet ajohousut 9,90 eurolla ;)
Tokax: Onko kukaan lähdössä huomenna sunnuntaina Susikierroksen maantieajoa katsomaan? Lähdöt ovat klo 9 ja 12.
Lisätietoja kisasta, karttoja jne. löytyy tuolta foorumin kisapuolelta, tai järjestävän seuran sivulta.
Jos puntti ei tänään täysin tyhjentynyt, niin tapaamisiin Sipoossa huomenna :cool:
j.k. Ei, en tietenkään itse aja kisaa... hah...
Mitä nyt ketjut etsi neljättä eturatasta heti kohta lähdettyä... sitten olittekin jo kadonneet horisonttiin :eek:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä
Tuvalta tuvalle kertyi matkaa noin 146 km. Uteliaille ja epätietoisille päivän reitti. Ylimääräinen pysähdys tuli Vihdissä rengasrikosta (taisi mennä se ensimmäinen vaihdettukin rengas heti vaihtoon). Läyliäisessä vietettiin perusteellinen kahvitauko (41 min!). Koko retken keskinopeuskin jäi alle 30 km/h. Kaksi litran pulloa nesteytystä riitti nipin napin tämän päivän kesäisissä olosuhteissa (yhdellä puolen litran pullolla olisi olo ollut lopussa varsin kuiva, vaikka pullon olisikin täyttänyt kahvitauolla)
Rataspakka hävisi porukasta jossakin vaiheessa (ilmeisestikin Olkkalassa). Toivottavasti tie kotiin löytyi tällä kertaa ongelmitta.
Kolmesti pumpattiin minipumpulla. Ensimmäisellä kerralla piti todeta että kyllä se sisäkumi tulee kyljestä ulos, ilmastointiteippipaikkauksen jälkeen varakumin venttiili hajosi ja kolmas yritys lopulta onnistui.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti StePe
Hienoa, että Suomessakin saa ihon palamaan:) Täytyy huomenna varmaan käsiin laittaa aurinkorasvaa. Mulle tuli sellaiset 148km. Meitä oli tänään lähdössä ainakin 11hlö, laskinko oikein? Huomenna VP lenkki, Vantaankosken kioskilta 10.00
Kotiin löysin ihan hyvin. Tuli hirvee nälkä ja menin Vihtiin pitsalle. Ei täs iäs voi ajaa ilman säännöllisiä ruokataukoja.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti StePe
Juhani saa varmaan heitettyy sen kumin mulle sitten seuraavalla keralla tai joskus.
Ja kilsoja tuli 130km. Jos oikein laskin kun sähläsin (taas!!) sen ****** mittarin kaa.
Alkuperäinen lähettäjä: Pekka Sirkiä
... Idästäkin saa saapua paikalle; minulla "siirtymätaivalta" itäisiltä mailta on lähes 17 km....
Siirtymätaipaleineen (35km+35km) ja sakkolenkkeineen (5km) kertyi lenkille matkaa 200km:D. Haamuraja meni tänä kesänä rikki jo toisen kerran.:cool:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti bilato
Mulle tuli siirtymineen 167 kilometriä. Vähän siinä loppua kohti aloin hyytymään kun porukka veti ylämäissä aika reipasta vauhtia. Tai oikeastaan väsyminen tuli perse/hartiaseudulle. Lostava lenkki loistavassa säässä.
Jos joku vielä jaksaa kiinnostua, niin maantiekauden avauksesta (Bemböle, 22.4.) löytyy nyt kuvia myös HePo:n sivulta.
Jää vkl. porukkalenkit väliin, kun pitää säästää paukkuja Zeuksen järjestämään
kuntoajoon. Onko ketään muita Espoonlenkkiläisiä tulossa Keravalle?
Olikohan ne muutkin tänään keskittymässä huomiseen? Vai olisiko joku käyttänyt verukkeena vähän epävarmaa säätilaa?
Kahden ajajan ryhmällä kävimme pikavierailulla Mustion tempon lähtöpaikalla. Menomatkalla sää oli jopa ennakoitua parempi, mutta paluumatkalla loppuvaiheessa tuli vettä taivaalta ihan tuntuvasti. Matkaa kertyi koko kierrokselle siirtymineen 161 km.
Täytyy tunnustaa, että hieman epäilin säätä, mutta lähdin sitten kuitenkin lekille puolilta päivin. Onnekkaasti satuimme jopa samalle tielle lähellä Inkoota.
Sadetta tuli niskaan vaihtelevasti Tähtelästä kotiin asti. Onpahan Vättern -totuttelu nyt sitten suoritettu tältä keväältä!
Ei ollut onni myötä Kevätpolkaisussa, rengas poksahti 10km ennen maalia, räjähdys oli sen verran kova, että Open corsasta meni kaapeli poikki eikä se enään pysynyt kunnolla vanteella. Pääsin kuitenkin perille itsekseni ja keskari oli silti vielä 38,3 joten alkuvauhti oli kohdallaan. Vesa L piti Espoonlenkkien mainetta yllä ollen kirissä toinen! :) Ensiviikonloppuna täytyy mennä K-Rauta ajoon. Oletko Antti menossa Hyvinkäälle?