Ilmeisesti kokemusta useammastakin sitten.
Printable View
Ilmeisesti kokemusta useammastakin sitten.
^ ei ehkä minulle mutta on. Minä olen outo tyyppi, mutta nämä pyskiatrit vielä oudompia.
Mielestäni potilaan/asiakkaan vaatetus tai ulkonäkö ei saa vaikuttaa diagnoosiin, tai muutenkaan suhtautumiseen.
^Samaa mieltä, ainoa kokemus nuorena kun jaksoi jankuttaa että jos kirjoittaa "S" kirjaimen väärästä suuntaa on jotain vikaa. Muutaman ongelmallisen juttujen perusteella ei aina voi olla varma että onko kyse suomalaisesta paskasta sketsisarjasta vai "lääketieteestä"?
Pääkipu. Otin 5 aikaan lääkkeen mutta hieman edelleen vaivaa.
Tämäkin nyt sitten vielä, ehkä kuolinisku - olen ollu työtön nyt 40 päivää. Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi, ja anoin Kelan peruspäivärahaa.
No työssäoloehto ei täyty, ja peruspäiväraha evättiin sillä kuulemma "työllistyy yrittäjänä" ?? oletin että työt loppuu vuodenvaihteessa ja y-tunnus poistetaan silloin.
Ja nyt katselin Kelan sivuja, en tule saamaan jatkossakaan peruspäivärahaa kun se työssäoloehto ei täyty.
Tilasin ajan terveyskeskukseen, seuraava vapaa aika onkin jo 30.12. yritän päästä masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeelle.
Tulen kyllä toimeen tässä ihan ok, mutta kun tietää että tämä on se raha joka tässä pikkuhiljaa sulaa.
En yhtään tiedä jaksanko tässä 6 vuotta takuueläkkeeseen, sanoisin nyt että en jaksa.
Peruin ennakkotilatut nuket. Deposit on non-refundable mutta ei mahda.
^Olen pahoillani, maailma ei ole useinkaan oikeudenmukainen ja reilu paikka elää.
^ Kiitos. Mä olen muuten tyhmä ja pska, mutta onneksi, onneksi en innostunu osteleen ( kuin jotain nukkeja..) kun tulot nousi "aika paljon" virolaisen kollegan jäädessä pois. Vaan tuli tunne että haa, olen saanu säästettyä ja sitten vaan kohti uusia tasalukuja.
Ja kun siis tähän samaan tuli kylkiluitten murtuma ja lihasrevähdys, niin en pysty pyöräilemään. Pitempi ulkoilu voisi edes vähän auttaa? nyt olen käynyt 2 kertaa päivässä kiikareitten kanssa pienen reitin kävelemässä, erittäin hitaasti ( reipas 2 tunnin kävely pahensi tilannetta) . Kunto ei kohene, mutta pakko saada ulkoilmaan ja vähän jaloille liikettä ja ainakin tänään sai kivoja havaintoja.
Minimoinu kaikkea mutta silloin tällöin voi ruokapuoleen panostaa ( nahkiaisia Nakkilasta ) onneksi vaatteita tai kenkiä ei pidä varmaan enää ikinä ostaa.
Tämä f…… talvi. Nyt jo marraskuussa järjettömästi lunta ja pakkanen pitää hanget korkeana. Olisi edes vuoden loppuun asti pitänyt syksyisenä kelinä.
Itsellä tällaiset kelit koettelevat fyysisesti melko tavalla ja sitä kautta yleinen olotila ei ole kehuttava. Jossain vaiheessa elimistö hieman sopeutuu olosuhteisiin, mutta 4-5 kuukautta tässä on taas selviytymistä, vaikka mitä poppakonsteja yrittää tehdä.
Säälle ei nyt vain voi mitään. Täytynee yrittää jossain vaiheessa hakea hieman helpotusta lämpimämmistä olosuhteista.
PostNordin sählääminen paketin toimituksessa eikä edes eka kerta!
Polvitaipeessa tuo eräs jänne kipeä kun poljin iskeytyi siihen eilen fillaria metsässä kantaessa.
Varpaisiin on ilmaantuneet jokatalviset kylmettymisen oireet.
^ jostain kumman syystä mun varpaat ei enää palele ( aiemmin tämä ollu iso ongelma). Siis käyn kävelyllä ( kesäsukat ja Kuoma-talvarit) ja joutuu huljutteleen jalkoja kylmässä vedessä, usein sitä myös herää yöllä kun jalat "palaa" ja meen huuhteleen kylmällä vedellä.
Mutta TAAS tätä lunta, just eilen tehtiin isän kanssa autolumitöitä ja nyt mulla taas sama edessä. Murtuneet kylkiluut ei tänä talvena parane, katsoo josko ensi kesänä pystyisi aloittaan pyöräilyn uudeleen.
Jos olen enää elossa, tässä nimittäin ollaan ihan jaksamisen äärirajoilla. Nää jotkut urheilijat ja selviytyjäjulkkikset "haluan kokeilla rajojani"...kiva se on tuolla leikkiä, ei ne sinne kuole - mutta oikeasti kukaan ei halua kokeilla tai kokea rajojaan. Olla siinä että jatkuuko elämä vai ei.
Talvipyöräily/ -kävelyreittien hoitajat suorastaan v*tuttaa täällä Ylläksellä. Miksi ihmeessä typerysten pitää myllätä reitit pehmeiksi aamulla? Ensimmäinen kävelijä ja koko päivänä ei ole polut kunnossa. VMP.
Mä oon kyllä luovuttanut noilla hoidetuilla talvipyöräilyreiteillä pyöräilyn jo vuosia sitten. Ainoa keli millä toimii on suojan jälkeinen pakkanen. Tuoreen lumen keleillä joku pässi myllää ne paskaksi joka tapauksessa.
Näin se varmaan on, mutta todennäköisyys pienenisi jos ne ajettaisiin iltasella.
^ Suhteellisen epärealistinen ajatus kuitenkin, vanhentuessa miettii useammin ja ei se ole edes negatiivinen asia.
^kuitenkin joissain harrastuksissa ihmiset vapaaehtoisesti rajojansa kokeilevat ja löytävät. Vuoret tulevat ensin mieleen: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...tyksen/8705266
Seuraavaksi mieleen tulee vapaakiipeily, esimerkkinä Alex Honnold: https://www.redbull.com/fi-fi/alex-honnold-free-solo
Ja mä kun ajan fillarilla kypärättä lähikauppaan hakemaan lisää olutta -ainakin jonkun mielestä ääriurheilua.
Omista harrastuksista laitesukelluksessa joutuu kuolemisen pelon ja riskit aika tarkkaan miettimään. Joka kerta kun painuu pinnan alle on kuolemanpelko voitettava.
Niin, no sitä koitin tarkoittaa että mikäli ei pohjoisen keskuksissä käytä noita ylläpidettyjä (pyörä/kävely) reittejä niin sitten jää ajomahdollisuudet talviaikaan suhteellisen vähille (itsellä 12:sta kausi pohjoisessa töissä, niin jotain pietä kosketuspintaa asiaan).
^^^^ climbing.com julkaisee artikkelia jossa on kuluvan vuoden aikana kuolleiden kiipeilijöiden tarinat (toki vain ne mistä tiedetään, mutta ihan harrastelijoita myöten). Ihan kohtuullisen suuri osa kuolemista ei edes tapahdu kiipeillessä, vaan vanhuus ja autoilijat tappaa niitäkin.
Voi miettiä millainen artikkeli tulisi kun samalla idealla kirjoitettaisiin kuolleista pyöräilijöistä.
Mä pystyn kastamaan pään pinnan alle uinnin jälkeen sekunniksi, mutta mieluummin vaan valelen vettä kasvoihin. En ymmärrä miten voi olla veden alla silmät auki?
No, jokatapauksessa en ole ikinä pelännyt henkeni puolesta niin paljo kun TAYS:ssa, eli sairaalassa.
Satakunta dyykkiä tuli laitesukellusta harrastettua, eikä mitenkään pelko perseessä tarvinnut olla. Hyvän koulutuksen ja sukeltajakumppanien ansiosta selvisi kun alkoi esim. ilma loppua raskaan virtauksen vuoksi. Mihinkään luoliin tai hylkyihin ei ollut kiinnostusta tunkea sisälle.
Vedenalainen elämä oli elämys, Cousteaun hengessä mukana leijuen, sitä seuratessa huoli itsestä unohtui, kunhan tarkkaili mittareita ja kavereita.
Laskuvarjo- taikka benjihyppy tuntuu sukellukseen verrattuna täysin turhalta riskinotolta, jossa ainoa tarkoitus on voittaa pelkonsa.
Okei? Miksi sitten kysyit "mitä sitten" jos tiesit mitä tarkoitin?
JA ei, en ole noiden pohjoisen keskusten reittien huonosta hoidosta ihan samaa mieltä, keliolosuhteille ei varmaan kukaan mitään mahda, mutta viime talven aikana kävin pohjoisessa ajamassa ainakin:
-Levillä
-Saariselällä
-Sallassa
-Ylläksellä
-Raattamassa
-Pyhällä
Ja vain Saariselän kevään vika käynti oli sellainen että reitit olivat paljolti "ei ajettavassa kunnossa" kun iso osa niistä oli kävelty piloille. Ja Sallassa eivät olleet kunnolla lumisateiden takia saaneet tiettyjen reittien pohjia kantaviksi.
Muuten on reitit olleet pitkälki vähintään siedettävässä kunnossa.
Juuri tuo leijuminen ja vapaus on hienointa sukeltamisessa. Cousteua oli lapsuuden sankari ja heti kun oli mahdollista, niin pinnan alle oli pakko päästä. Luoliin ja hylkyihin on tullut sukellettua ja juuri niissä on pitänyt tarkkaan suunnitella mitä ollaan tekemässä.
Ei missään nimessä. Omat sukellukset on aina porukalla suunniteltu ja mahdolliset riskit mietitty tarkkaan. Kuten Marsuram aiemmin totesi, sukellupariin ja sukelluskumppaneihin pitää pystyä luottamaan.