Mitä pumppua suositte kun se pitäisi saada lentokoneeseen mukaan? Minipumpulla toki pärjää mutta onko mitään toimivaa ns. välimallia joka ei painaisi täysikokoisen jalkapumpun verran mutta joka olisi käyttöystävällisempi kuin minipumppu?
Printable View
Mitä pumppua suositte kun se pitäisi saada lentokoneeseen mukaan? Minipumpulla toki pärjää mutta onko mitään toimivaa ns. välimallia joka ei painaisi täysikokoisen jalkapumpun verran mutta joka olisi käyttöystävällisempi kuin minipumppu?
Käviskö lezynen micro floor ?
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...kapumppu-hopea
https://www.pro-bikegear.com/fi/acce...performance-xl
Tossa toinen vaihtoehto
Päädyin tilaamaan tämän kun oli selkeästi halvempi ehdotetuista. Pumppu oli matkassa viime viikolla. Mielestäni on hyvä peli. Letkun saa tukevasti ruuvattua venttiiliin ja renkaaseen menee ilmaa helposti. Painemittari on luettavissa joskaan mikään tarkkuusmittari se ei ole.
Joo on se mittari on vähän vaikea lukuinen kun on niin pieni, varsinkin peinillä paineilla.
Onko markkinoilla akku pumppua jos ei tarvi adapteria presta venttiilille. Vituttaa ruuvata se adapteri sinne joka kerta kun haluat laittaa ilmaa renkaisiin. Miksi sitä prestaa pitää tunkea myös maastopyörän renkaisiin nykyään, ennen mentiin schraderilla maasto pyörissä ja se olisi suotavaa mennä edelleenkin sillä niin ei tarvitsisi pelleillä adapereilla. Tai miksi ei voi laittaa akku pumpuihin samanlaista päätä mitä on jalkapumpuissa eli käy siihen prestaan ilman niitä adaptereita.
Uskoisin syynä olevan kaikinpuolin parempi toimivuus sekä pienempi reikä heikentämään vannetta.
Akkupumpuista en osaa sanoa, toistaiseksi maasturin renkaisiin ja jousituksiin on mennyt ilma lihasvoimin sen kummemmin edes ajattelematta että sähköillä olisi jotenkin helpompaa.
Mä ihmettelisin nyt kyllä myös, että milloin Schrader on ollut se yleisempi ns. oikeissa maastopyörän vanteissa? Ei ainakaan 15 vuoteen. Ja samaa mietin kuin edellä, että mihin akkupumppua tarvii? Hitaita, äänekkäitä ja huonosti toimivia mitä muutaman kerran olen jonkun tutun nähnyt sellaista yrittävän käyttää.
Edit. Toisesta keskustelusta löytyi yksi hyvä perustelu. Ilmeisesti tosi pieniä ja toimivia sähköpumppujakin on olemassa ja sellaisella voi kesken lenkin säädellä painetta haluttuun lukemaan tarkasti. Mulla on tapana täyttää renkaat joka lenkille ns. jalkapumpulla kotona aavistuksen yli aiotun ja sitten Schwalben digitaalisella painemittarilla tarkistan ja säädän sen just siksi mitä haluan eteen ja taakse (maasturissa 2-3 psi taakse enemmän kuin eteen, parkkipyörässä mahdollisesti 4 psi)
Maantiepyörään pumppailen sillä jalkapumpun mittarilla halutun määrän kun saa sillä aika tarkkaan ilman erillistä mittariakin. Maantielle n. 0,5 baria eteen vähemmän kuin taakse. Hauska muuten tuo, että masntiellä ajattelen bareissa ja maastossa psi:nä. Johtuu siitä, että olen vuosia ja vuosia lukenut maastopyörä- ja maastorengastestejä ja raportteja pinkbikesta jossa puhutaan aina psi-luvuista (ja lbs painoista).
Itse punppaan renkaat aina
Olen sen verran mukavuuden haluinen, että suosin akkupumppua. Nyt kokemusta kolmesta eri akkupumpusta ja jokaisessa pitää käyttää adaptereita prestan kanssa joka on perseestä IMO. Näistä kolmesta Ryöbissa oli paras adapteri ei tarvinnut pelätä, että venttiilin sielu lähtee mukana kun sen irroitti. Tilasin uuden 29 maastopyörän ja totta vie siinäkin on tuo presta joka on omalla listallani surkein venttiili näistä kolmesta valta venttiilistä en ole koskaan pitänyt kyseisestä venttiilistä käyttömukavuus on surkein.
https://www.amazon.com/ihreesy-Unive.../dp/B09W483T6K
Joku tuollainen voisi ehkä toimia, mutta ei varmaan saa Suomesta taaskaan.
Cycplus AS2 sarjan pumpussa ei tarvi adapteria prestaan. Muunto schaderiin kääntämällä pumpun pää ympäri. Pro versio varmaan se paras yleiskäyttöön koon puolesta. Oon verrannu sitä painemittariin ja +/- 1 psi on tarkkuus ku mitataan noin 20psi paineita.
https://www.cycplus.com/products/tin...44311226056862
Aluvanteeseen on jotkut poranneet reiän schraderille :rolleyes: schwalben click voisi toimia prestan vihaajalle. Itekin harkitsin mutta presta ei oo liikaa ahistanu mua.
^Aikoinaan kun Saksasta XLC:n halpiskiekkoja tilasin, niitä oli presta ja schrader reiällä. Tämä selvisi minulle vasta kun kiekot olivat jo matkalla Suomeen. Schraderilla oli tarkoitus tilata. Kysyin kauppiaalta kummalla reiällä tilaamani kiekot ovat? Ei osannut sanoa, kun ei edes näe kiekkoja. Lähetetään jostain XLC:n? varastolta. Ehdotti juuri tuota poraamista, jos tulee pienellä ja isommalla reiällä haluaa. Olivat isolla, ei tarvinnut porata ja en tiedä olisinko edes uskaltanut lähteä poraamaan. Meikäläisen tuurilla olisi poraus mennyt todennäköisesti jotenkin persiilleen.
Onko kellään kokemusta Boschin sähköpumpusta?
https://www.puuilo.fi/bosch-akkupump...4aAjaFEALw_wcB
Ei se nyt itellä ainakaan parissa viikossa merkittävästi heikkene. En toki mitään maksimitestiä ole tehnyt juuri laturista otettuna vs pari viikkoa seisseenä.
^Kiitos. Pitänee käydä moinen Puuilosta. Kait siihen saisi hankittua toisenlaisen adapterin.
Ei siitä mitenkään kovaa tarvi pitää kiinni. Jos ei tien päällä/maastossa minuuttia pysty olee paikallaan ja pitää kevyesti jostain kiinni ni sit on muitakin ongelmia.
Toki jos vertaa lattiapumppuun kotikäytössä ni en sitä välttämättä korvais millään sähköpumpulla. Oikealla kompuralla ehkä.
Ite ajattelin korvata tolla Boschilla, kun katsoin Gcn:nän videon rengaspaineista. Sähköpumpulla voi säätää tarkasti kohdilleen (olettaen että se mittari toimii)
Sellainen huomio että Presta ahdistaa aina sen verran, että pumppaus on keskeytettävä mittauksen ajaksi, jotta saa tarkan painelukeman. Automaattikatkaisulla voi tulos heittää.
Omassa lattiappumpussa on asteikko 0-4 bar ja kunnon kokoinen mittari, saa kyllä vaikka 0,5psi tarkkuudella asetettua.
https://www.topeak.com/us/en/product...OW-MOUNTAIN-II
Sais varmaan tolla omalla Reinkompressorillakin, mutta hiton moista tihrustelua näillä silmillä. Helppous houkuttaa tossa Boschissa.
Käytän kompuraa vain ekaa kertaa asentaessa tubelessrengasta, muuten tornipumpulla koska siinä on tarkempi mittari vaikka halpis onkin.
Sähköpyörässä tuollainen USB-ladattava on näppärä mikäli löytyy latausportti niin ei tarvitse ihan niin huolissaan olla latauksesta.
Mitä tuohon kiinnipitämiseen tulee niin pitäisi oikeastaan askarrella letku tuohon uuteen minipumppuun, ihan reilu 20cm pätkä niin helpottaa kummasti kun saa vähän ergonomisemman asennon.