Ei kai tempokisu vihjaa d -alkuiseen sanaan:)
Printable View
Ei kai tempokisu vihjaa d -alkuiseen sanaan:)
Monesko tuo Kyllönen oli? Haastattelun perusteella ainakin mitaleilla.
17´s. Kyllähän se kyllöselle hyvä sijoitus on. Ollu siel ynnämuuta sijoilla jonkin aikaa ja huonommaksi menny kokoajan. Paitsi nyt tourilla
Eikös tämä armoitettu nakkilannahkiainen ole oikein ajokorttilääkäri, joten pätevyys arvostella muiden suorituksia löytyy jo varmaan opintojen kautta. Ihmettelen kun ei tälle nahkiaiselle asiakkaita työhommissa tahdo riittää oman kertomansa mukaan. Vaikuttaa ihmisenä näiden tuhansien tälle palstalle kirjoittamiensa viestiensä perusteella erittäin fiksulta, täysijärkiseltä ja miellyttävältä ihmiseltä.
P.S. muistakaa venytellä
..en toki, kiinalaisjuoksijattarilla oli jotain käärme...tai perhosentoukka-keittoa josta sai voimaa, ja nopeutta. Ties vaikka norjalaiset syö turskakeittoa.
Mä olen todellakin iloinen Anne Kyllösen hyvistä hiihdoista, koko ajan on haukuttu ja nälvitty ( minäkin tähän syyllistynyt, anteeksi ) ja Kerttu Niskanenkin on ollu Suomen Toivo, että kiva kun Anne on kirjaimellisesti selättänyt ongelmat ja hiihto tuntuu hyvältä. Menestyminen Suomen Mestaruuskisoissakin on hyvä juttu.
^ joo FP , "oikein ajokorttilääkäri yms." ( mä kuolen nauruun) ja kiitos nahkiais-viittauksesta. Siis hyvinhän Anne on hiihtäny, just liityin hänen fanijoukkoonsa.
off. jos FP olet yhtään lukenu, oon myös kertonu työn vähyyden syyn. Tämä vaan ei nyt ole oikee topicci siihen.
Lucas Bögel 10 km kisoissa 10. Oloksella vapaalla, Niskanen voitti. Nyt Tour de Skillä sama mies 10. ja löi Niskasen....kunnon ajoitus?
Harmi että mäkimiehet ei pääse enää ees kisaan.
Yhdistetyssä sentään pärjätään kohtuullisesti niin ei tarvi mäkitorneja alkaa ihan heti purkamaan
Tädin kanssa muuten samaa mieltä, että sprinteistä saa liikaa etua tällä kiertueella. Iivo oli ekan päivän jälkeen noin 10s jäljessä. Toisen päivän sprinteistä ei tullut yhtään bonussekkaa ja sitten olikin jo 1min 17s takana. Ota sitten tuommoista näillä 15km matkoilla kiinni. Ei vaan onnistu ja siellä on toiset sprintit tulossa. Tahtovat varmaan tehdä tuosta jotain tv-lajia. Laittaisivat vaikka viidenkympin vapaan ja perinteisen peräkkäisille päiville niin alkaisi löytymään niitä kovakuntoisimpia kavereita. :D
Kyllösellä on mennyt kohtuullisen hyvin, mutta vielä paremmalta näyttää tuo Perttu Hyvärisen touhu. Koko kauden mittaan Perttu on ollut hyvillä sijoilla ja haastatteluissakin on näkynyt hyvää ilmettä.
Tänään taisi vissiin olla se "huono päivä" tuolle Todistetusti Kärähtäneelle, joka voitti vain muutamalla sekunnilla. Siitä sitten huomenna takaa-ajoon, jossa taas riehutaan muilta jalat alta.
Kuinkas moni tällekin säikeelle kirjoittaneesta on oikeesta mäestä hypännyt??? Minä olen, sen verta monta 40-50metrin mäestä mitä täällä Kiteellä oli jotta huomasin ettei mun laji. En uskaltanut, noita hiihtosuksia omatekemissä ehken 15m lennättävissä meni useat poikki mutta jalat jäi ehyiksi päinvastoin kuin naapurin pojalla . Ne on erimiehet jotka hyppää ja toiset kirjoittaa. Mulla rohkeus loppui. Vaikka kuin oli senaikaiset sukset ja monot käytössä, lainakamppeet.
Noh minä hyppäsin juniorina kaikista noista oukun hyppyrimäistä. Viimesenä vuotena k90:sestä. Tosin keskarista tulin turvalleni ja mursin olkapääni. Paluu mäkeen ja tulin uudestaan turvalleen.
Noh siihen jäi se ura. Amatöörin virheestä kärsin eli polvet koukkuun ku sukset haukkas vasten kasvoja. Sillon se kippaa
Siksihän minä harmittelenki ku vanha mäkimies olen :D
Laji on äärimmäisen taitoa vaativa. Ja valmennus on tässä ihan älyttömän tärkeä että ees voi turvallisesti harrastaa
Siis Therese voitti vapaan kympin 0.7sekunnilla. Ei käy kateeksi. Kun velkaakin Ingvid Flugstad Östbergille on maksettavana; viime vuonna siinä viimeisessä Kanadan puisto-osakilpailussa antoi suosiolla Theresen olla toinen jolloin oli kolmas maailmancupissa - ja Krista Pärmäkoski jäi neljänneksi. Ingvid itse voitti maailmancupin.
Joka tapauksessa kun vielä yksi sprinttikin on tulossa niin Therese ei missään tapauksessa lähde viimeiseen osakilpailuun ykkösenä, ja se Alpe de Cermisin nousu ratkaisee kaiken. Jännitystä ei tule puuttumaan, mua jännittää jo nyt niin paljon että hyvä kun pystyy katsomaan :D
:D munan kanssa ihan samaa mieltä, pari pitkää matkaa ja naisille kans neljäkymppiä Touriin mukaan niin eiköhän ala eroja syntymään. Sitten voisi olla sprinttitouri erikseen, siihen voisi lisätä myös näitä "supersprinttejä" 100m, sekä sellaisia kumpuilevia sprinttejä...skicrossin oloisia. Alkaa hiihdossa olla niin paljon eri lajisuuntauksia että ne pitäisi erotella, kuten yleisurheilussakin ja siinä alalajina juoksussa.
Joku voisi testata kumpi tapa on nopeempi pitkillä matkoilla; oikea hiihto vai semmoinen tasatyöntö-lykkimis-tyyli. Pitkillä matkoilla pitäisi kyllä olla vaihtelevaa maastoa, alamäkeä ja erityisesti ylämäkiä. Nyt on menty sekä hiihdossa että juoksussa outoon suuntaan; hiihtokisat on tasaisella ja maastojuoksukisatkin puistojuoksua, maasto on mun mielestä metsäpolkuja. Ja se onkin nyt jotain "polkujuoksua" ....kääk sentään.
Joka tapauksessa, jos ei voida kertoa mikä oli Ingvid Flugstad Östbergin alkukautta haitannu terveysmurhe, tai Krista Pärmäkosken äkillinen sairaus, niin on enemmän kuin epäilyttävää. Ja siis voihan siellä olla taustalla myös henkistä sairautta, jää vaan kiinnostamaan mikä on niin salaista ja "henkilökohtaista"?
Lähtökohtaisesti terveysasiat lienevät henkilökohtaisia, joita ei tarvitse avata sen kummemmin julkisuudessa, ellei itse halua. Östbergillä taisi paino vaan lipsahtaa reenikauden kovimmassa leirirasituksessa liian alhaiseksi ja saman tien lääkärit iskivät punnituksessa kiinni. Sinänsä kummallinen systeemi, jos ajatellaan vaikka että urheilija olisi ollut tyhjä ja kuiva punnituksessa, niin sitten sanotaan että katellaan kuukauden päästä uudestaan sitä kilpailemista. Kuukaudenhan Östberg oli kisoista poissa.
Naisissa tämä nykyinen tour toimii edes vähän, mutta miehillä se ei toimi yhtään. Kärkimiehet ovat aivan liian tasaisia keskenään jotta noita bonussekunteja saisi kairattua kiinni distanssimatkoilla. Joku mäkinen väliaikalähtö 35km voisi antaa mahdollisuuden ottaa minuutin eroa muihin, vaikka kyllähän Kläbökin eilen jäi sen minuutin kärjelle, mutta kyllähän kärki oli tiukka eilen Ustjukovin takana. Toivottavasti Sergei vie tourin. Mielestäni ei ole ollenkaan yhtä arrogantti kuin Bolsu.
^ joo mutta kun yleisöä kiinnostaa, ja voin sanoa jos on syömishäiriö tai alipainoa niin ei siinä suksi kulje, eikä lenkkitossukaan.
Theresen ainoo toivo on nyt se viimene ylämäki.
Ja sillee siis joo. Jos nyt joku vielä mainitsee että "huulirasva-Therese" niin kyllä se on peppurasva-Ingvid myös. Ja käsirasva-Krista.
Iltiksen kommenteista mm. "kyllä niin nautin kun joku voittaa ton kärähtäneen urheilijan" - - niinpä niin.
Mä en kyllä enää ala, mitään mielenkiintoa enää koko hiihtoon.
No kun kukaan ei ole tuntiin, pariin tuntiin, kommentoinu mitään, niin on valitettavasti yhdyttävä yhteen yököttävimmistä (urheilu)toimittajista ikinä, nimittäin Santtu Silvennoiseen:
Miten liian vähän energiaa perusharjoittelukaudella nauttinut Östberg pystyy tokenemaan reilussa kuukaudessa Norjan sisäisesti asettamasta kilpailukiellosta Tour de Skin etapin voittajaksi? - Niinpä -
Huulivoiteita syömällä? :D
Veikkailen muuten, että kyllä se Lääpy vaan taitaa olla ulkona voittotaistosta. Nyt 26 sekkaa Bolsua perässä. Vaikka Lääpy voittaisikin toisenkin sprintin niin etumatka ei silti riitä sillä olikos se niin, että viime vuonna tuli loppunousun noin minuutin Ustjuukovia hitaammin. Iivolla ei taida enää olla saumoja nelossijaa korkeammalle ja siinäkin on varmaan tekemistä. Tai itselläni ei ainakaan ole käsitystä Iivon kyvyistä "hiihtää" sitä loppumäkeä.
Ei noi hiihtäjät ole mitään sairaalloisen alipainoisia, vaan tarkoituksella he ovat vähitellen laskeneet painoa. Tuolla ei ole välttämättä mitään tekemistä syömishäiriön kanssa. Tosi hoikalta Östberg näytti jopa Johaugiin verrattuna.
Iivolle kuokkanousut ovat heikkous, mutta toivottavasti huippuhapenotto korvaa osan heikkoudesta kun mäki on näin pitkä....
Mikäs ihme tuo on, Johaug oli pitkään kilpailukiellossa ja oli heti valmis myös. Itse olen mielissäni että joku pistää Johaugille hanttiin, toisaalta olisi myös epäinhimmillistä jos Johaugin aikaisemmat kisat eivät alkaisi tuntumaan kehossa. Ja mistä me tiedetään koko totuus Östebergin kaudesta ja valmistautumisesta.
Nooh mun salaliittoterorioissa östbergia ei päästetty kilpaileen ku doping näky.
Mites kukaan ei epäile veli venäläisiä d-aineista? Ei kovin mairitteleva tuo naapurin dopinghistoria. Kuten ei Suomenkaan.
Venäläisten osalta Wada hoitaa doping-epäilyt, mielestäni kaikki ovat puhtaita kunnes toisin osoitetaan ja mielestäni on ihan hyvä että venäläisillä kulkee välillä samalla tavalla kuin norjalaisilla.
Venäjäläisten touhu on ihan omalla tasollaan. Jotkut noistahan taitavat asustella jossain suljetussa kaupungissa, johon dopingtestaajilla ei ole ollut lainkaan pääsyä jne. Ne nyt vaan eivät ole tekopyhinä arvostelleet muita dopaamisesta.
"Hieman" ohi aiheesta, mutta luin BBC:n netistä jutun yhdestä lädisaarilla pelaavasta jalkapalloilijasta joka ei kuulemma tee lainkaan minkäänlaista punttitreeniä, mutta näyttää silti tältä:
https://images.ladbible.com/thumbnai...y=70&width=720
Johtuu kuulemma geeniperimästä, että kasvavat ihan itsestään. Muistui saman tien mieleen ne Björgenin meriselitykset omista haukkareistaan. :)
Elä sinä kuule Traorea epäile, se on Barcan kasvatti. Toivottavasti ostetaan takaisin. On aivan mielettömän nopea, taitaa olla valioliigan nopein.
Noniinnoh, onhan se pirun nopea ja Wolvesin matseja on Adaman ansiosta aina kiva katsoa. Toki jos aletaan Barcan kasvateista puhumaan, niin löytyy sieltä kyllä yksi toinenkin, joka ainakin todistetusti kasvuhormonia on syönyt mutta nämä jutut kuuluvat kylläkin toiseen ketjuun.
Ja mun. Sekä se että jos yksi norjalainen on oho! jääny kiinni huulirasvasta, niin ei kyllä ole joku ainut joka....kävi vaan harmillinen virhe. Ja jos norjalaiset, ja venäläiset, niin miksi ei sitten vaikka suomalaiset. Ja olihan se yksi usalainen pyöräilijäkin, usa on kans mahdollinen d-maa. Ai joo olihan se yksi episodi joskus ikuisuus 19 vuotta sitten ihan Suomessa...
Onneksi tässä hiihtojen lomassa on ollu alppihiihtoa ja muita lajeja. Toki hiihtoa kannattaa vielä seurata niin kauan kun se normaalikanavalta on mahdollista, pian ei ole ja jää sitten senkin seuraaminen.
Aijaha. Onko palstalla päädytty nyt lopputulokseen, että kai sitä voi satsittaa kun ne muutkin varmaan tekee niin? Ja uskotaanko täällä todellakin siihen huulirasvaselitykseen? Tämähän nyt on mielenkiintoista. :D :D
:D kummasti kisa kiristyy ja mielenkiintoistuu...koskahan on Therese viimeksi ollu neljäs. Ei mitään jakoa ylämäissäkään, huonot sukset - ei pitoa, mutta ei myöskään luistoa.
Että olisi se itävaltalaishiihtäjäkin vaan jatkanu, ei tämä mitenkään yhden naisen voittoputki tule oleen kun muut huomaa että haa, kaikki on mahdollista.
Katoin viimeisen kierroksen. Miten tuolla Johaugilla oli noin huonot sukset, kun muilla norjalaisilla näytti toimivan?