Alkujaan tämän lähetti
tane
Kävinpäs tuossa paikallisessa pyöräliikkeessä vilauttamassa Spectral:ON 6.0:aa. Ongelmana on, että takavaihtaja vaihtaa hitaasti toiseksi isoimmalta vaihteelta isoimmalle eli saattaa mennä joku 30 sekuntia napsusta itse vaihtotapahtumaan ja tällöinkin vaihto tapahtuu runnomalla. Uutena toimi hienosti, nyt 250km ajettuna ei enää. Hieman tätä säädeltiin, lopputulema on että eipä juuri ollut vaikutusta. Siinä liikkeen korjaustelineessä vaihteet toimii nätisti kyllä mutta ei kyllä enää ajaessa. Itsekkin tuota vaijerin kireyttä koittanyt säätää ennen tätä reissua kahvapäästä, mutta huonoin tuloksin. Eli onko tämä Sramin NX Eagle takavaihtaja oikeasti näin huono? Möivät mulle paremman SRAMin takavaihtajan (139 eur), jonka mallia en enää muista (SRAMin vaihtajien mallinimet ei sano mulle mitään, Shimano rules :) Pitäis olla hyvä tuon 139 eur takavaihtajan koska toi liikkeen heppu oli tehnyt omat temput omaan sähköpyöräänsä vastaavassa tilanteessa. Samoin eturatas vaihtuu 38 hampaiseen, näin ei tarvi pyöräteillä ajaa koko ajan isoimmalla vaihteella, joka ei kuulemma kauaa tule kestämään ja sen kyllä uskon. Samoin ohjelmistopäivityksen yhteydessä voivat säätää rengaskokoa, tämän jälkeen pitäisi pyörän kulkea jopa 29km/h. Samalla tehdään ensihuolto. Saa nähdä miten käy, eli muutaman viikon päästä on aika näille hommille.