Osallistujat tuskin osuvat kohdalle ruuhka-aikaan, mutta ehkä ohjeissa on hyvä muistuttaa muiden huomioimisesta.
Osallistujat tuskin osuvat kohdalle ruuhka-aikaan, mutta ehkä ohjeissa on hyvä muistuttaa muiden huomioimisesta.
Kakarana olen käynyt huipulla suunnilleen vuosittain, mutta siitähän on aikaa pian lähemmäs sata vuotta. Olin silloin sitä paitsi vielä pienempi kuin nyt.
Silloin menneisyydessä siinä polulla oli lyhyt pätkä jyrkkiä kiviportaita, ellen ihan väärin muista.
Matka huipulle ei ole pitkä. Hotellin respa varmaankin tietää, onko reitti nykyisin sopiva pyörätuolille.
No siitä matka ei jää kiinni, että voidaanko tuo noin 300 metriä ajaa vai ei. Ihan lopussa on siis portaat, mutta sinne asti pyörää ei tarvitse viedä. :)
Viime kesänä siellä jalan käyneenä en kyllä huipulle asti polkisi renkailla jotka tähän reissuun alle laittaisin. Mahdollista toki mutta turha riski. Ja tosiaan ei ole kyllä hyvien tapojen mukaista eikä siis taida paikalliset säännötkään sallia.
Vasta reilun viikon ollut kotona 2 kk reissun jälkeen ni, jotenkin rupee kutkuttaa tuokin ajo. Vois osallistua kyllä, sulatellaan ajatusta.
Kiitos suuresti tämän järjestämisestä. Täytyy vielä selvitä oman osallistumiseni (ei voi tästä päättää hetkellä, kun aihe on vasta tullut tutuksi!), mutta nimenomaan Suomi-halki reitti oli jo pitkä aika mielessä. Grense Jakobselv päätepisteenä on mielestäni mahtava valinta. Looginen "end-of-the-world", muttei ylimainostettu mainstream Nordkapp. (Hamningbergista jäi unohtumaton vaikutelma.)
Koska järjestäjä haluaisi saada alustavat "olen mukana" vastaukset? Jos voisin taata esim. takakyydin maksamalla etukäteen, niin meikäläisellä olisi matalampi kynnys sitoutua :D
(Ja +1 ääni Facebookia vastaan. Hieno että tieto on nyt laitettu avoimeen paikkaan.)
Olisi jo pitänyt selvittää ne "olen mukana" jutut, mutta pitää saada joku reilu ja yksiselitteinen systeemi siihen. Toivottavasti ensi viikolla. Toivottavasti. :)
Vaiskalta vois löytyä tuohon vuodenaikaan spottereita vuokralle http://www.avotunturit.fi/tuote/vuokraa-spot2-viestin/.
Sitähän minä vaan, että joko sais ilmoittautuu ?
Kiinnostusta voi jo osoittaa Fabossa, mutta ilmoittautua ei vieläkään voi. Siitä voi kuitenkin lähteä, että mukaan mahtuu. :)
Vieläkään ei voi ilmoittautua, mutta nyt voi ilmoittaa itsensä sähköpostilistalle, josta saa tietoa ilmoittautumisesta. Näin toivottavasti selviää millaisesta määrästä puhutaan. :) http://tinyletter.com/ruska
Älkää ajako Ukko-Kolin huipulle pyörällä. A) Sinne ei pääse kuin korkeintaan maastopyörällä ja B) se on muutenkin kielletty puiston järjestyssännöissä. Pyörä kainaloon ja hyvä rappustreeni on varteenotettava vaihtoehto jos pyörää ei voi jättää autojen kääntöpaikalle hotellin pihaan.
Jos sinne ei pääse (saa ajaa) pyörällä niin sitten kääntö on vaan hotellilla.
En kyllä ymmärrä mikä siinä polussa on vikana. Sen profiili on maantiepyörällä ajettava ja pinta on hyvä.
Oletko kulkenut sen läpi ihan livenä? Omalla kohdallani ei sieltä kulkiessa ikinä tullut mieleen että tästähän voisi ajaa pyörälläkin ... tosin viimeisestä kerrasta kun huipulle asti menin on jo viitisen vuotta, eli on teoriassa mahdollista, että ovat tehneet innovaatioita.
En ole käynyt livenä, mutta se näytti olevan jossain 15-20% tietämissä maastokartan profiilissa.
Eiköhä se ole edelleen samassa tilassa kuin viisi vuotta sitten. Itse en tosiaa mieti sinne ajamista ku enintään maastopyörällä tai läskillä, jos edes pikkasen sataa niin se silloin pehmeetä alustaa ja lisäksi vielä rappuset.
yrittäjä itse
fillari10.blogspot.fi
Tuskin sillä 5 vuodessa (kuva 2012) on kovin suurta eroosiota tapahtunut. https://www.google.fi/maps/@63.09436...7i13312!8i6656
Mitenköhän aikaisin bag dropien pitäisi olla Kirkenesissä? Majoitus järjestynee tarpeeksi monelle n. 50 e/yö.
^Kyllähä tietysti, jos oikein innostuu satulassa istumaan, niin romujen ois kiva olla perillä 19.9. illasta.
Potentiaaliset kiirehtijät aiheuttavat harmaita hiuksia myös yhteiskuljetukselle ja päätöstilaisuudelle. :)
Hätähousuilla on vaan vähän pitempi päätöstilaisuus ;).
Se tässä vähän huolettaa, kun Kirkenes ei ehkä ole maailman virikkeellisin paikka lomailla 5 päivää. No. Aina voi pyöräillä. :)
Lähtee vaan ajeleen takas Roviskolle.
Olisi toivottavaa, että maaliin ajaneet olisivat myös paikalla lauantaina, mutta eipä siellä sen enempää ole tarkoitus ketään pidätellä. :)
Minkäslaisilla vuorokausimatkoilla sinne lauantaiksi osuu.
Pohjoisessa valittavia teitä on vähän ja joka tiellä kelikamerat joten tapahtuman seuraaminen onnistuu myös kärsivällisellä ihan julkisten web kameroiden avustuksella :D
Oisko se 250 päivässä niin on varmasti hyvissä ajoin perillä.
Bussikuljetuksen hinta Kirkenes-Rovaniemi on jossain 50-70 euron (eli osallistujia 30 vs. 50, bussiin mahtuu 50) välillä ja majoitus mökkikylässä n. 50-60 euroa yö. Bag drop-logistiikasta ei ole vielä mitään varsinaista ideaa. Suurimmat ongelmat siinä, kuten aina, liittyy tapauksiin, joissa henkilö joko a) ei saavu, b) saapuu ajoissa tai c) saapuu myöhässä. :)
Kuulostaa hyvältä. Edelleen. Ei vissii vielä arviota seurantahäristimen vuokrasta ?
Seurannalla ei pitäisi olla vuokraa,vain pantti.