Olis tuossa yks nikolai lainaan ;)
Printable View
Olis tuossa yks nikolai lainaan ;)
Minäkin lähden veljen kanssa korsoon ajamaan
Ei haittaa, saattaa olla, että hiukan tulee polunraivausta pikku vesurilla. Moottorisahahommat tuli hoidettua jo näin aamusta.
Tää oli aamusempaa tuotantoa
Ennen
https://lh3.googleusercontent.com/-I...o/P1070311.JPG
Jälkeen
https://lh6.googleusercontent.com/-O...o/P1070312.JPG
Kiitos taasen ajoseurasta ja jaksoitte odottaa ;-)
Ai niin laitanko ihan yleiseen jakoon ne pari fättäri kuvaa vai laitanko yv:llä linkkiä asianosaiselle?
Ei sua kauaa tarvii tuolla venailla, kehitys on alussa oikeesti hurjaa ja vain kimppalenkeillä tulee vedettyä rajusti mukavuusalueen ulkopuolelle ja sen yli. Mä olen ainakin niin laiska paska, etten itsekseni saa ku niukin naukin itteni hengästymään.
Kävin tänään yksin tutkailemassa noita reittejä mitä oli suositeltu (alla sports-tracker reitit, jos ST vaan suostuu toimimaan):
- Syrjälänmäki (alku oli hiukan hakuammuntaa, eiku eiku tilanteita, muuten mukavaa maastoa, lopussa pari poikkeamaa ja yritin laskea jonkun pihaan + yksi sienestäjä(?) bongattu)
- Vesitorni (kuhan laskin alas, olisi pitänyt siitä puolesta välistä mennä enemmän vasemmalle niin olisi hauskuutta kestänyt pidempää)
- Pietarinmäki(?) (ajoin sähkölaitoksen suunnasta eli nousua riitti, toisesta suunnasta varmaan mukavampaa lasku painoitteisempaa)
Mitä jäi käteen?
- yksin on tylsää (ja jos sattuisi jotain, niin parasta olla sattumatta ;-) )
- pyörä luovutti muoviosia
- tulee kylmä kun siirtyy siirtymillä kelville
- pietarinmäellä "ihastelin" tikkaa ruuan haku puuhissa
- vesitorninmäessä lapsukaiset juoksee mäkeä ylös:"kato pyörä keskellä metsää"
- no hauskaa oli ;)
...ihan selkeesti tarvitsen 29er täpärin ;P
Ilmatieteenlaitoksen sammakko povaa sunnuntaiksi kohtuu keliä. Ehtii tietty vielä muuttaan mieltään. Meillä ei kuitenkaan vielä ole keksitty kelvollisia tekosyitä mennä jonnekin muualle. Kauankos tuohon kiertoon menee suurin piirtein aikaa? Sattuuko Rajamäki ja/tai Märkiön grilli silleen matkan varrelle, että pitää varata kafferahaa mukaan?
Kumpikin mahtuu, tosin Rajamäki on joko alussa tai lopussa. Aikaa saa kulutettua 1,5-4 tuntia reitistä riippuen.
Onhan tuo karttalinkin hautausmaa yhtä kuin Rajamäen hautausmaa, Astrakanintie 100?
Vähän olen vielä kahden vaiheilla lähtemisen suhteen kun viime viikon räkätauti piinaa vieläkin. Nenä vuotaa ja kurkku on vieläkin vähän kipeä, mutta enköhän selviä ellei nyt ihan maksimisykkeellä vedetä.
Jotta tulee oikea fillari mukaan niin vielä varmistuksena, että olihan kyse maastolenkistä?
Sinne tuo linkki mun mielestäni vie ja sinne brunssin jälkeen suuntaan. Maastolenkistä on kyse ja mä ainakin ajattelin selvittää reissun takajäykällä. Mä otan mukaan yhden 12-vuotiaan junnun. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Lansive saattaa ottaa mukaansa pari junnua. Ei siis varmaan mennä ihan maksimisykkeillä.
Juu on se .
Kiitos kaikille. Seurailkaa Rajamäen topikkia niin katsotaan mitä tehdään seuraavaksi. Hyviä polkuja jäi vielä paaaaljon. Seuraavaksi pitää ottaa Trangia kun pohjoispuolelta ei löydy kaffepaikkaa. :D
Lähteekö Mutis, Lansive tai joku muu guru tässä parin viikon päästä tai jotain sinne päin opastamaan maastonöösiä Klaukkalan asfalttiteiden ulkopuoliseen maailmaan? Mielellään helppoa baanaa saisi olla tarjolla, suht leppoisaa vauhtia (150-200 ave-W) mutta ilman kahvi/makkaranpaisto/polunraivaus hommeleita vähän niinqu ajelua vaan. :) Olisi kiva nähdä onko täällä etelän sydämessä eli Klaxissa jotain ajettavaa baanaa maastopyörälle ettei tarviis lähteä merta edemmäs kalaan jos maastoon haluaa ja samalla opetella miltä tuntuu pyörittää kampia poissa asfaltilta.
Pyörä olis tulossa mutta mennee pari viikkoa ennenkuin se on metsärymistelykuosissaan.
Tai tyhmä kysymys tietysti, tottakai Klaukkalan kollit lähtee heti kun tietää vain milloin lähteä, eiks jee!
Mulle on tuttuja nää syväojan polut. Eivät ole mitään teknisesti vaativia, mutta juuria ja juuria löytyy. Ja risuja kans. Puun ylityksiä ja teknisiä nousuja muutamia. Eli ihan tavallista suomalaista metsää. Pariksi tunniksi tuossa riittää katsottavaa.
Kelpaa! Kaikki polut on uusia ja otetaan ilolla vastaan! :) Täytyy palailla asiaan kun on peli persuksen alla ja koeajot suoritettu!
Klaukkalasta mitään tiedä taikka tunne seutuja. Täällä pohjoisessa on sitä samaa, mutta myös paljon semmoista baanaa, että ajaa vaikka krossarilla jos on muistanut ostaa krossikumit.
Miten mä muistan, että VesaP on ennenkin yrittänyt maastoutua?
Joo. Ostin jokunen vuosi sitten Scott Scale maasturin. Pidin sitä pari vuotta seinänkoristeena kotona ajamattomana. Möin sen pois lapin miehelle pari vuotta sitten. Nyt ostin saman pyörän takaisin itselle. Scotti pääsee kotiin lapista taas! Jee!
Lansive saa opastaa sit niitä Rajamäen seutuja. Kunhan nyt kondiksen saa sen verran "kovaksi" että jaksaa ensin polkee sinne ja sieltä jopa takaisin lenkin jälkeen. :D
Emmää noista vadeista tiedä, mutta muistanko oikein, että sääksen kierto noin 20km kestää reilun tunnin. Täällä haaveillaan kympin keskarista, huiput ehkä 25 :). Ei siis vaikeeta, mutta raskasta ja hankalaa. Kehittää lähinnä vitutuksensietoa.
Jos VesaP haluaa käydä salaa harjoittelemassa niin Aittakalliontieltä lähtevä polku voimalinjan alla on jo melkein perattu. Vielä on pauttia 100m viidakkoa. Polku päättyy pellon reunaan josta vasemmalle niin pääsee Ketunkalliolle jne. Sudentullinmäen kännymaston hoodeilla on moottoripyörillä ajeltu enskaspoori. Kannattaa käydä tutustumassa. Kovin vaan tuppaa olemaan mutaista näin syksyllä nämä paikalliset polut. Siksikin laitoin tänään Puksuttimeen piitkät MutisCarbon lokasuojat :)
Mä kyl komppaan Mutista: polut täällä syväs etelässä on pikkasen teknisempii, kun noit Lohjanharjun kupeen neulas/tykityspolut. Mun polkutuntemus Rajamäen poluista on tosin aika rajallinen. Hiha-arviolla sanoisin silti, että jos tehot pitää samoina, niin vauhti täällä on ehkä puolet siitä mitä Rajamäellä.
Yksi helppo treenipolku Mäntysalon suunnassa voisi olla ...öööh olikos se kääntöympyrä Havumäentien päässä? No siitä ympyrästä pikkusen sinne vasemmalle vanttuulle eli lännen suuntaan. Ojan viertä seuraten pellolle ja sen poikki ja seuraavalle pellolle (niitylle?). Siinä pitää sen mettän taas vasemmalla puolella ja ajelee edelleen lännen suuntaan. Aikanaan vastaan tulee peltotien ura, jota seuraten pääsee Tepontien päähän. Mukava mäki ylös ja siitä kun tie kääntyy oikealle, niin heti suoraan mettään tai sitten vielä tietä pitkin talon ohi ja sitten vasemmalle polulle. Jälkimmäinen polku voi olla helpompi löytää. Molemmat tulevat kuitenkin Nummelantielle. Nummelantieltä sinne listavapriikin takapihalle ja pihan koilliskulmassa mätänevän paatin ohi seuraavalle polulle. Siellä etsivä löytää reitin pehmeikön läpi seuraavalle mäenharjanteelle, josta hyvä polku vie sitten jo Teponkalliolle. Kallioilla kerrassaan nautittavaa polkua ristiin rastiin.
Toi on melkeen kaikki semmosta tykityskelpoista baanaa. Muutama teknisempi kohta Teponkalliolla, mutta kaikki on ajettavaa. Ainakin alaspäin mentäessä. Paluu sitten vaikka Sudentullin mäen enskapolkujen kautta, jos ei välitä ajaa samaa uraa toistamiseen.
Ton vois itteki vaikka joskus taas käydä ajelees. Mutt laiminlyötyjen perhevelvoitteiden takia illat ja lauantai on kiinni. Ehkä sunnuntaina 29.9 vois päästä liikenteeseen.
EDIT: linkki jonninmoiseen reittiin
Itsekin tunnen paikallisista poluista lähinnä nämä yleisimmät eli vesitorninmäen ja sähkölaitoksen takametsän polut, joten olisin kiinnostunut lähtemään mukaan jos saadaan jostakin kunnollinen opas. Tällä viikolla en pääse kun perhe ja työ haittaavat harrastamista, mutta ensi viikolla voisi olla aikaa.
Loistavaa. Kiitoksia noista reittivinkeistä. Mäntysalo ja tuo Aittakalliontie on aivan kämpän lähellä, joten hienoohan se olis jos pääsee suoraan ovesta polulle. Palailen asiaan kun olen pyörän saanut. Täytyy puunata ja huoltaa se läpikotaisin ja käyttää keula vuosihuollossa mutta sen jälkeen pääsen itsekin sitten ajamaan mukaan noille poluille. Palailen asiaan sitten viimeistään uudemman kerran!
Täytynee tänään käydä "tutustumassa" maantienvarteen noin kolmen tunnin ajan illalla. Cyclolla. Onneksi tuolla asfaltilla pärjää ilman opasta. :)
Jos tulee tommonen setä polulla vastaan niin soittoa häkeen: http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-...257BF3002CF87D
Mitä näihin syväojan polkuihin tulee, niin antennilta on polku raivattu pellolle asti ja sieltä minipitkospuille.
Odotus sai onnellisen päätöksen. Tänään FNK:n jälkeen ehdittiin tekemään vain pikaisia säätölenkkejä kotiportilla. Huomenissa pitänee sitten lähteä testaamaan kulkeeko se maastossa.
Vähäistä mustasukkaisuutta havaittavissa potentiaalisten käyttäjien parissa ;)