Jep tätä on hauska seurata :D Anteeksi, jatkakaa!
Printable View
valaisimesi.fi: Tämä on internet, häviätte väittelyn kuitenkin. Kannattaa keskittyä asialliseen tiedottamiseen. Mielestänne asiaton panettelu kyllä katoaa uusien viestien alle, ellette sitten itse ruoki keskustelua heittämällä bensaa liekkeihin. Kannattaa antaa tuotteiden ja palvelun puhua puolestaan olettaen että ne ovat kunnossa.
Kyllä yritys saa, ja mielestäni täytyykin korjata vääristynyttä informaatiota, mutta kuluttajien provosointi on silkkaa tyhmyyttä jollei haaveile uranvaihdosta.
Itse olen huomannut ettei asiakkaiden kanssa kannata väitellä. Silloin tulee vain entistä vihaisempi asiakas.
Sitähän ei kukaan halua. Noin yleisellä tasolla.
Puskaradio toimii omalla tahdillaan molempiin suuntiin ja se ei ole kenenkään hallittavissa.
Valoisia ja seesteisiä syyspyöräilyjä vaan itse kullekin:)
Hyvä lamppu on hyvä lamppu akuista kun en mitään tiedä olen hiljaa. sorry
Huh huh... Mustalle listalle meni niin jotta heilahti.
Melkoisen jäätävää viestintää. Fillarifoorumihan voisi olla pienyritykselle todella hyvä viestintäkanava. Jos siis homman hoitaisi asiallisesti. Nyt tuloksia voikin katsella tästä muutaman sivun ajalta. Ja mikä parhainta: internet ei tunnetusti unohda ikinä.
Niin, siis mä vaan kysyin sillon täältä foorumilta muilta käyttäjiltä, että onkohan nuo akut ja laturit samoja kuin DX:stä tilatuissa ja siitä piti ruveta jotain ihmeellistä vaahtoamaan. Muutenkin jos haluisin varmistaa asian suoraan tästä kaupasta ja haluisin edes olla teidän asiakaspalveluun jollain tapaa yhteydessä, olisin varmaan laittanut kysymyksen suoraan teille esim. sähköpostilla.
offtopic mutta..
Tästä voin parin erillisen jutun osalta sanoa ettei pidä ihan paikkansa, DX:llä on erittäin selkeä toimintaohje jos tuote on viallinen. Itse olen tätä kanavaa joutunut käyttämään kahdesti, käytännössä hommaan tarvitaan tilausnumero, SKU numero sekä kuva viallisesta tuotteesta ja lyhyt kuvaus viasta. Molemmilla kerroilla olen itse saanut valita että otanko uuden tuotteen tilalle, vai palautetaanko kyseisen tuotteen ostohinta DX tilille jolloin raha on käytettävissä seuraavan tilauksen yhteydessä.
Kokonaisuudessaan tuo reklamointiprosessi kestää rahojen palauttamiseen muutaman päivän. Kummassakaan toimintamallissa, uuden tuotteen saamisessa tai rahojen palauttamisessa en ole joutunut lähettämään viallista tuotetta mihinkään.
Tästä ohjeesta voisi olla hyötyä eräälle kirjoittajalle! ;-)
Jännä on Internetin ihmeellinen maailma. Syksyn/talven varalle oli ajatus hommata kunnollinen valo fillariin ja katselinkin ko. firman sivuilta noita MagicShinen lamppuja. Tarkoitus oli tilata tuolta valo. Tämän ketjun lukemisen jälkeen en taida kuitenkaan tuolta hankkia mitään vaikka aikaisempaa kokemusta liikkeestä ei olekaan. En ota kantaa nettisivujen ulkonäköön koska sillä ei ole minulle mitään merkitystä mutta tätä ketjua lukiessani tuli vain sellainen fiilis että ei.. En tuota sen tarkemmin osaa selittää mutta ei minun tarvitsekaan, omia ovat rahani ja tässä tapauksessa hankin valaisimeni muualta.
Nyt olisi minunkin aika kirjoittaa jotain asiaa, eikä vain offaria. Joo eli olin hankkimassa magicshinea, mutta into loppui niinkuin yläpuolella ^. Ei kaupan/yrityksen tarvitse tänne tulla puolustamaan/pätemään. Tuotteet puhukoon puolestaan. Tämä on todellakin harrastajien palsta, ei täällä yhtää yritystä yritetä kaataa. No, saittepa itsenne "julkisuuteen", jos se olikin tarkoitus...?
Surullinen tapaus.
Talvella tilasin tuolta sen Magicshinen multisport-sarjan ja on toiminut ihan ok:). Lataukseen en ole koskaan jättänyt ilman valvontaa, mutta on muistaakseni muutenkin lopettanut latauksen automaattisesti aina. Akun kesto ei ole ollut ihan sitä mitä luvattu, mutta valoteho riittää kyllä mun tarpeisiin. Kaupasta ei ole mitään negatiivista sanottavaa, kaikki toimi niin kuin luvattiin (toimitusaika yms). Saatan jatkossakin tilata liikkeestä vaikka edelliset avautumiset ovatkin laskeneet innostusta huomattavasti.
Saattaa alkaa harmittamaan tilinpäätöstä tehdessä, ettei ollut hereillä merkonomiopintojen "markkinointi, myynninedistäminen ja kuluttamisen psykologia"-kurssin aikaan. Hinnallakaan ei enää minua saa houkuteltua asiakkaakseen. Eikä siis ole aiempaa kokemusta liikkeestä.
Alkuun olin varma, että kyseessä on joku trolli joka jaksaa hetken vääntää juttua "kauppiaana". Eihän kukaan oikeasti bisneksestään välittävä voi oikeasti olla niin ymmärtämätön, ettei hoksaa kuinka tämä palstauniversumi toimii ja ala täällä vänkäämään "eipäsjuupas" keskustelua ??
Mutta koska tätä on hauska lukea silmät suurina ja suu ammollaan, niin jatkakaa ihmeessä hyvää kaupallista virheiden oikaisua.
Pystyn itse kyllä mittaamaan akun mAh:t, mutta suurin osa fillarinlampun käyttäjistä ei ole kiinnostunut kapasiteetista, vaan käytännön merkitystä on vain paloajalla ja tämä on helppo mitata. MJ-856B valaisinsetille luvataan 3h paloaika huoneenlämmössä täydellä teholla. Jos esim. valaisinpään lämpeneminen aiheuttaa valotehon laskua (suojapiiri rajoittaa tehoa) paloaika voi olla ilmoitettua pidempi, mutta tästä ei varmaankaan tule valituksia.
Jos esim. lenkkiporukka ostaa samaan aikaan samanlaiset lamput koko porukalle ja kaikki lataavat akut mukana tullella laturilla aina lenkin jälkeen ja kaikkien lamput riittää hyvin 2h lenkin ajan. Jonkin ajan kuluttua kuitenkin yhden lamppu sammuu puolessa välissä (1h kohdalla) joka lenkillä, kun taas muiden kestää koko lenkin on mielestäni akussa, laturissa tai valaisinpäässä vikaa. Lamppu tosin toimii, mutta luvatun 3h sijaan vain 1h. Tarkoittaako tämä:
sitä, että teidän näkökulmasta lamppu on edelleen kunnossa, eikä paloaikaongelma liity takuun piiriin?Lainaus:
akku ei varaudu tai toisaalta varautumattomuus estää valaisimen käytön
Tiedän, että tuotte itse valaisimet maahan, ja näiden mukana tulee testattu, CE hyväksytty laturi ja lisäksi akkupaketti on tehty Samsung:n kennoista (DX:n valaisimen mukana tulevan akun kennojen tekijää ei kerrota), mutta onko näiden kanssa ollut paljon ongelmia esim. paloajan suhteen?
Hyvät foorumilaiset,
Foorumin jäsenten mielipiteet ovat tulleet selviksi ja siksi emme halua enää tulkita, mikä on kysymys ja mikä jotakin muuta, mihin voimme ja mihin emme voi vastata tai ottaa kantaa. Mikäli jollekulle herää kysymyksiä, niin kysymyksiä voi lähettää asiakaspalvelu@valaisimesi.fi.Kysymyksen lähettäjä voi sitten halutessaan julkaista kysymyksen ja vastauksen täällä, mikäli niin haluaa. Tämän ei luulisi ärsyttävän ketään. Kirjoitamme pikimmiten vastauksen ”akkumiehen” kysymykseen ja lisäämme tänne linkin siihen,joten jokaisella on mahdollisuus käydä se lukemassa, mutta se ei häiritse muita.
Niille, jotka eivät ole viitsineet perehtyä tämän nykytilanteen lähtökohtiin,tässä osa:Lainaus:
”Ei kaupan/yrityksen tarvitse tänne tulla puolustamaan/pätemään. Tuotteet puhukoon puolestaan. Tämä on todellakin harrastajien palsta, ei täällä yhtää yritystä yritetä kaataa.”
Viesti 80: elasto
Meidän virheemme oli siis, että pyrimme oikaisemaan tuotteidemme turvallisuutta ja kysyimme kirjoittajalta, mitä hän tarkoittaa sillä, että myymämme valaisimet ovat ”riistovaloja”. Emme myy MJ-808E valaisinsarjaa, jota yleisesti kutsutaan ”riistovaloksi”Lainaus:
”Onko näissä Valaisimesi.fi kautta tilatuissa riistovaloissa akut ja laturit ihan samaa kiinalaatua kuin suoraan Dealextremesta tilattuna? Eli saattavat syttyä palamaan ladatessa jne? Kovasti vakuuttelevat tuolla sivuilla esim.näin: Tuote CE-merkitty. Tuote testattu ja sertifioitu vaadittujen EU direktiivien mukaisesti.”
Viesti 81: humppakuutio
TÄMÄ ON SIIS VALHE.Lainaus:
Ainakin viime syksynä akut, laturi ja lamppu olivat samaa DealExtreme-laatua.En uskaltanut itse kovin pitkään tuohon akkuun luottaa,
Kun tämä ”vit***lu”- keskustelu oli päässyt vauhtiin,
Viesti 111: elasto
Kirjoittaja katsoo, että kohtelias kysymyksemme mitä hän tarkoittaa, että myymme riistovaloja oli siis ”älyttömyys”?Lainaus:
”Mä oon jo pidempään ihmetellyt tän Valaisimesi.fi:n asiakaspalvelun vaahtoamista tällä foorumilla. En edes jaksanut vastailla edellisiin älyttömyyksiin. Oli tarkoituksena ostaa tuolta lamppu, mutta taidan jättää väliin näiden juttujen perusteella. Tää on kuitenkin keskustelufoorumi missä harrastajat haluu keskenään keskustella asioista puolueettomasti ilman että täytyy jokainen mielipide tai kokemus perustella tämän firman"asiakaspalvelulle". Seuraavaa avautumista odotellessa...”
Viesti 129: elasto
Ja tämä oli täysin merkityksetöntä ”tilatuissa riistovaloissa akut ja laturitihan samaa kiinalaatua kuin suoraan Dealextremesta tilattuna? Eli saattavat syttyä palamaan ladatessa jne”Lainaus:
”Niin, siis mä vaan kysyin sillon täältä foorumilta muilta käyttäjiltä, että onkohan nuo akut ja laturit samoja kuin DX:stä tilatuissa ja siitä piti ruveta jotain ihmeellistä vaahtoamaan. Muutenkin jos haluisin varmistaa asian suoraan tästä kaupasta ja haluisin edes olla teidän asiakaspalveluun jollain tapaa yhteydessä, olisin varmaan laittanut kysymyksen suoraan teille esim.sähköpostilla. ”
Seuraavasta linkistä löytyy kuvia keskustelun ytimenä olleesta akusta, jotta meiltä tai muualta sallaisen ostaneet tietävät mistä on puhe.
Hyvää jatkoa kaikille ja kiitokset niille, jotka ovat viitsineet lukea foorumia yhtä sivua pidemmälle.
Vilpittömät onnittelut Hk & Co:lle paremmasta suorituksesta kuin todennäköisesti olitte odottaneet.
26.07-18.08.2012 välisenä aikana foorumin oman rekisterin mukaan kävijöitä yli 5000
Olin jo edellistä viestiä kirjoittaessani päättänyt olla ottamatta enää osaa tähän farssiin, mutta jatkan nyt tämän yhden viestin verran. Minulla ei ole agendaa ketään vastaan, jos sellainen käsitys on jäänyt. Lopputuloksesta voitte onnitella peilistä näkyvää henkilöä. Asiakkaille vittuilu on harvoin hyvää bisnestä.
Edelleenkin, "DealExtreme-laatu" ei minulle tarkoita yksinään negatiivista. Sieltä saa hankittua ihan käyttökelpoistakin tavaraa, mutta tarkkana pitää olla ja perehtyä etukäteen siihen mitä ostaa. Eli "caveat emptor".
Viestäni edeltävässä kysymyksessä mainittu akkuihin liittyvä paloriski tulkittiin olevan vastaukseni keskeinen sisältö, tämän korostaminen ei kuitenkaan ollut tarkoitukseni. "DealExtreme-laadun" olisi näin jälkikäteen ajatellen voinut ilmaista muodossa "akku ja lamppu olivat ulkoisesti ja purettuna samanlaisia kuin DealExtremen myymä, enkä laturistakaan ulkoisesti eroa todennut DealExtremen vastaaviin", kuten yritin myöhemmissä viesteissäni tarkentaa.
Omat kokemukseni tuotteen akusta eivät olleet erityisen hyviä, kuten aiemmista viesteistäni voi lukea. Sinänsä kaikkiin litiumakkuihin liittyy tulipalon vaara vikatilanteissa (esim. mediassa on toistuvasti ollut esillä kännyköiden akkujen räjähtämisiä), mikä on niiden käyttäjien tärkeä ymmärtää.
Viimeinen viestini sisältö antoi ehkä väärän kuvan. Toki saatte vastata kysymyksiin ja "oikaista" asiat, mutta tuskin olen ainut joka toteaa kirjoittelun olleen hieman vääränlaista. Itse kullakin. Ja oikaisen itse väärän tietonne: kyllä, olen lukenut tätä topiccia jo jonkun aikaa.. Hyvää jatkoa kaikille, itse poistun tästä topicista.
Lisää OT:tä.
Pari vuotta sitten laitoin pari kertaa asiakaspalveluun palautetta (yhdessä valaisinsetissä viallinen laturi ja yhdestä irtokenno laturista puuttui verkkopiuha jonkalainen oli kotona ylimääräisenä) mitään vastausta ei tullut ja en jaksanut asian kanssa enempää touhuta, kun puutteet eivät oikeastaan minua haitanneet.
Ja vielä lisää OT:tä. Monesti parjattu DinoDirect lähetti väärät akut, jotka hyvitti todella sujuvasti eli ilmeisesti nuo kiinankaupatkin ovat panostaneet asiakaspalveluun.
Magicshinen takavalo simahti 3 päivää ennen takuun päättymistä, takuupalautuksena ilmaiseksi postiin ja viikon päästä tuli uusi tilalle. :)
Hyvää keskustelua oli edellisillä sivuilla (no ei).
Vaikea sanoa kumpi provosoitui/provosoi enemmän, mielestäni kuitenkin ns. tavalliset foorumikäyttäjät (mielipiteeni siis, saa olla erimieltä ja tottakai fooruminkäyttäjällä on provosointi oikeuskin).
Ja sitten ihan asiaa, tilasin ko. liikkeestä mj856b valaisimen tiukalla aikataululla, tehtyäni viimetipan osallistumispäätöksen mammutin mahottomaan. Firma teki iso palveluksen varmistamalla lähetystavan muutolla, että valaisin oli minulla ajoissa.
Käsittääkseni selkeästi Suomen halvimmat hinnat mj-xxx valaisimissa liikeistä, jossa valaisimia on varastossa. Eli jos ei halua maailmalta tilata suosittelen tätä paikkaa.
PS. Sedällinen vinkki modelle, sä edustat monelle täällä Fillarilehteä, vaikka näin ei virallisesti olekaan.
AaPe siis viittaa Elastoon. Selvennyksenä voisi mainita, että olemme antaneet moderointioikeuden muutamille selväjärkisinä pitämillemme foorumin käyttäjille. Elasto on yksi heistä eikä hänellä ole moderointia lukuun ottamatta mitään kytköstä Fillari-lehteen.
Moderaattoreista Lehden Janne ja minä edustamme jollain tapaa foorumilla Fillari-lehteä, koska olemme siellä töissä - ainakin niissä kysymyksissä, jotka koskevat lehteä. Fillarin pitkäaikaista avustajaa Turusen Tuomasta sen sijaan ei pidä tässä yhteydessä lyödä Fillari-lehti-leimalla, vaikka moderaattori onkin.
Joko kolistelijan postilotaan tuli pyöräilypaita tekstinä
"Selväjärkinen fillarifoorumin käyttäjä" ?
Kiitos Markulle tarkennuksesta, yksi sana uupui vieststäni. Internet keskustelu on hankalaa, varsinkin jos ei edes yritä ymmärtää toista (Markku yritti ja ymmärsi ;))
Peace not peas
Onko kukaan viime aikoina tilannut tuolta mitään? Verkkokaupassa on loppuunmyynnit ja erittäin houkuttelevia hintoja. Tilasin Magicshine MJ-856b lampun alle 80 eurolla tiistaina, mutta maksuvahvistuksen jälkeen ei ole kuulunut liikkeestä yhtään mitään, eivätkä vastaa puhelimeen tai sähköpostiin. Vähän mietityttää, että miten se tuosta etenee...
Itse tilasin myös tuon saman lampun 19.8. Ei minunkaan tilauksesta paljoa kuulunut. Mut ei vielä hätää, kun ilmoittavat toimitusajaksi 5-10 arkipäivää.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eipä taida 10 päivään mennä.
Huomenna tulee 9. päivä tilauksesta, eikä ole vielä mennyt edes postiin. Sain sähköpostikyselylle vain vastauksen aikaisemmin, että tilaus on kaikin puolin ok.
Nyt pistin uutta kyselyä menemään. Oudon kauan kyllä kestää.
Aikoinaan tilasin tuikuttimen kys. kaupasta. Silloin oli kiina toimitusajat/kommunikoinnit ja odotan samaa nyt uudelta tilaukseltani. Varuilta kumminkin paypalin kautta kun oli hinnat niin huokeita :)
21.8. tilasin tuolta MJ872 lampun ja viime yönä oli tullut lähetysilmoitus postin seurantakoodeineen. Sikäli kun kusti polkee ajallaan, niin paketti olisi perillä huomenna ja tilauksesta 8 päivää eli ihan lupausten mukaan.
Jos firma on alasajovaiheessa ja varaston tyhjennys vain jäljellä, niin töissäkään ei välttämättä olla kuin kerran viikossa. Selittäisi toimitusaikoja. Mutta arvailuahan tämä on.
Eilen illalla 23 jälkeen tuli ilmoitus, että lamppu postitettu ja tänään hain. 9 päivää siis meni.
Noh, lamppu tuli perille ja erittäin pätevän oloinen ja hinta oli vähintäänkin kohdallaan.