Kumma rengas tosiaan toi Furius Red kun meinaa tosiaan hiekkatiellä ajautua mutkasta yli:seko:
Printable View
Kumma rengas tosiaan toi Furius Red kun meinaa tosiaan hiekkatiellä ajautua mutkasta yli:seko:
Tahkolla oli alla uudenkarheat Race King Supersonicit, 2.2., sisäkumeina Maxxis Flyweight, ja toimi todella hyvin. Jäävät alle, katsotaan miten kyljet kestää (aiemmin oli käytössä Speed King SS:t, ja niissä kyljet ovat vielä ohuemmat, ja kestivät silti ihan ok Espoon kivisillä poluilla (kulutuspinnasta menivät lopulta puhki ja vaihtoon, ei kylkien vuoksi).
Mulla on kesän ajelut kivikoissa kestäneet, tosin alkavat olla jo aika finaalissa...harmi sinällään kun ovat niin pirun hyvät omasta mielestä. Protectioneja ei taida chilillä vielä saada? Litkut on pelastanu pari kertaa...sen verran komeessa kaaressa on roiskunu :)
Huomista varten taidan vaihtaa taakse tuon Gazzaloddin, kun äsköisen koeajon perusteella NBX-Lite tuntui livakalta :p.
No mitäs tänä vuonna (2011) laitetaan :seko:
Samoilla mennään, kuin viime vuonnakin. Eli 2,1" Rocket Ron Evot litkutettuna. Eteen 1,5-1,8bar ja taakse 1,8-2,0bar.
WTB Weirwolf 2.3 ust on mun valinta.
Aina vaan ne nopeat ja kevyet fat albertit ustina.
Contin X-king racesport 2,2 litkuilla.
Aloittakaa joku nyt jo ihmessä uus topicci tälle vuodelle. Ihan OT tässä nuo tämänvuotiset spekulaatiot :eek:
Tälle vuodelle ruuvvataan Schwalben RR:t 2.1 litkujen kera alle etteen ja tuakse. Suapahan nähä montako kiekkaa kestää
Hutchinson Python 2.0 tupeless
Conti Race King 2.2 tupeless
Eiku tupeltamaan!
Sama rengas kuin kahtena edellisenäkin kertana, eli NBX Lite S - litkuilla. Vettäkään ei taida sataa niin ei siellä mitään nappulaisempia renkaita tarvita.
- Tomi
Rocket Ron 2,25" tubelessit
Race kingit tuli talvella tilattua, niillä lähdetään liukastelemaan.
Fast Trak LK 2.0 päätettäköön rengastukseksi tässä ja nyt :)
Menköön OT:ksi mutta laitanpa kuitenkin:
eteen Roket Ron 2.1 ja taakse Rallirauno 2.25. Tupeles ja litkut.
Onko tähän tullut uusia 2014 päivityksiä?
Nyt kun kelikin näyttää toisenlaiselta kuin viime vuosina. :)
Lähden kahdelle kierrokselle 26x2,4" litkutetuilla Rocket Roneilla ilman kylkivahvistuksia.. Saa olla mun puolesta vaikka kaatosadetta (vaikkei se ole kovin todennäköistä tämän hetken ennusteen mukaan, märkää voi kuitenkin olla). Jos olisi täysin rutikuivaa, lähtisin 2,2" Raceking Racesporteilla.
^Katos, joku muukin ajaa vielä 26" :) Itse laitan alle 26x2,25 Racin Ralphit litkuilla jos vain ehtivät saapua nettikaupasta. Muuten mennään kyljistä tikuvilla Rocket Roneilla. En tosiaan uskalla lähteä ajamaan HT 29erilla kahta kiekkaa vaan alle pikkupyöräinen täpäri, joka on vanha kaiken nähnyt uskollinen sotaratsu. Sillä on ajettu jo 5x120 :)
Joo minäkin luotan 26" täpäriin, joka tapauksessa enemmän kuin itseeni ;) Yhden lyhyen kisan oon tässä kuussa ajanut tuolla pyörällä ja noilla 2,4" Rocketroneilla, ei pitäisi sen perusteella jäädä kalustosta kiinni, jos kalusto vain suinkin kestää. Eka 120km tulossa ja uskon että maaliin päästään.
2.1 Thunder Burtit alle, kevyin malli on toiminnut hyvin Epicissä. Hyvä rullaavuus on tärkeää, koska tietä on paljon.
Ollu sen verran kosteeta, että Maxxis Ignitoreilla lähetään (tai ehkä sittenkin Hans Dampfeilla, jos menee vanteille). Ei riitä itellä pokka/taidot lähteä Ukkos Perteillä. Pyöränä 29er hardtail. Jos ois ylimääräistä rahaa ollu, niin alle ois menny 2.25 Ardentit.
Jollen ehdi rengaskaupoille niin yksi kierros mennään Chunky monkey / Smorgasbord kombolla ja toki tahmeimmalla seoksella. Kaupasta voisi tulla alle Wtb bronsonit. Ja 26" vannekokona, tottakai.
Yksi kierros 26x2,4" Exo Ardenteilla. Pyöränä 150mm täpäri.
Edessä Racing Ralph ja nyt takana Race King. Mutta en tiedä pitäisikö vaihtaa taaksekin Racing Ralph. Ja koko on 29" ja pyörä on jäykkäperäinen.
Eilen kävin lähimetsän juurakossa/kivikossa testailemassa 29x2.1 RoRo:n märkäpitoa sadekeilillä. Ei kyllä ollut ihan optimaalinen ja tuppasi lipsumaan, mutta kun annoin hanaa oman rajallisen kykyni mukaan niin pysyin joten kuten pystyssä. Näillä siis mennään ellei ole kohtuu kuivaa, jolloin taakse vaihtuu ThuBu. Pyöränä on 29 täysjousto.
Perheen kolme muuta Tahko-kuskia ajavat sitten niillä, mitä olen ehtinyt alle laittaa:
Poika (13 v) 45 km 29x2.35 RaRa, pyöränä 29 jäykkäperä
Poika (10 v) 25 km 26x2.1 RoRo, pyöränä 26 jäykkäperä
Vaimo (N/A v) 60 km 26x2.25 RoRo. pyöränä 26 täysjousto
Eiköhän tuo 60km mene mulla Ardent race 2,2 takana ja MK II 2,4 edessä. Överihän tuo eturengas on sinne mutta kun se rullaa hyvin ja pitää niin olkoon.
Ei jaksa vaihtaa.