castelli raddoppiasta kokemuksia? Onko koot samassa linjassa muiden castellin vaatteiden kanssa?
Printable View
castelli raddoppiasta kokemuksia? Onko koot samassa linjassa muiden castellin vaatteiden kanssa?
Mitenhän tämä sitten eroaa mortirolosta? Käyttölämpötila sama 0-10, mortiroloa en kyllä tosin enää kympissä päälleni laittaisi.
Merlinillä radioppa 120e, mortirolon hinta näyttää pompanneen 150e.
Edit: Google löysi, että eristävyys taso olisi espressoa vastaava. Eli mortiroloa lämpimämpi takki järkevällä hinnalla.
No, ribblestä laitoin tulemaan niin näkee sitten. Oli keltainen l kokoinen vielä jäljellä.
Castellin uusia malleja alkaa näkyä jo kaupoissa: ainakin Wigglessä on kuvia Perfetto 2 ja Gabba 3 -malleista.
https://www.merlincycles.com/castell...016-98543.html
Onko paidasta miten kokemuksia, onko tuohon n. 38 euron hintaan millainen ostos kesän lyhythihaiseksi? Pitkähihainen Gabba löytyy 3XL-koossa samoin kuin Free Aero-ajohousut, joten tuostakin varmaan sama koko kannattaa ottaa. Tosin leikkaus ei taida olla niin race-henkinen kuin Gabbassa?
Nyt on Castellin Raddoppia koeajettu ja vaikuttaa kivalta. Nollakelissä finslavan verkkoaluspaita alla tarkeni hyvin ja varmaan tarkenen kylmemmälläkin sopivan paidan kanssa. Veikkaus on ainakin -10. Kyljissä on kaistaleet hengittävää kangasta, joista välillä kovahko sivutuuli tuntui, mutta ei pahasti.
Olen 178/70kg ja L kokoisen alle saa mahtumaan jotain alusvaatettakin, mutta liikaa väljää ei kyllä jää.
Windstopper paitoja tuli testailtua paikallisessa XXL. Hakusessa on T paita tai irtohia paita mikä on varustettu vain edestä tuulenpitävällä kalvolla keleihin noin +7 - +18. Perfetto light 2 vaikutti juurikin tuolta. Tässäkin ilmeisesti joku nano käsittely vettä vastaan, mutta koko ei vertautunut perfetto long sleeven ollenkaan. pitkähihaisesta XXL oli sopiva ja XL meni päälle, mutta Light mallista ei ollut, kuin XL ja se jäi 10cm vajaaksi, että vetska olisi ylttynyt kiinni, joten epäilen, että vielä XXL ei riitä siitä. Kummasti koot heittää vaikka on sama taulukko. Jotain kesä paitaa koitin siitäkin 3XL oli melkein sopivampi, kuin XXL tosin se meni silti päälle. Ukko siis 180.5cm ja 92kg.
https://www.xxl.fi/castelli-perfetto...128715_1_style
https://www.xxl.fi/castelli-perfetto...122157_2_style
Pidättekö näitä paitoja kuumemmalla kelillä suoraan iholla?
Tuo pitkähianen perfetto/lyhyt hianen ja irtohia paita on puhallus testissä kauttaaltaan läpäisemätöntä kangasta tuntuisi, että noilla kuolee varmasti +15 keleissä maastossa? https://www.castelli-cycling.com/Pro...T/p/451650617P
Goren ALP-X PRO WINDSTOPPER® Soft Shell Zip-Off Jersey alkoi jotenkin houkuttaa enemmän, muunneltavuuden ja ehkä enemmän koska on kaiketi enempi maastoon suunniteltu leikkaus. Onko tästä kokemuksia onko umpi Windstopper vai selästä auki? Kuinka paksu ylipäätään?
http://www.goreapparel.co.uk/gore-bi...20%2F%20Summer
Goren Power WS SO Paitaa tuossa hehkutettiinkin taannoin liekö tuo irtohia ALP-X samaa paksuutta?
http://www.goreapparel.co.uk/gore-bi...OPO_color=3500
Tuommoinen odottaa kaapissa neitsytmatkaa, joten käyttökokemuksia ei vielä ole. Tuo selän musta osio on hyvin ohutta ja ilmaa läpäisevää kangasta (venyy/joustaa myös hyvin). Itse WS-kangas on myös melkoisen ohutta (vs. esim. Castellin Gabba 2). WS-kangas ei ole yhtä venyvää mitä Gabbassa, mutta joustaa jonkin verran (ja selän erittäin joustava osuus "kompensoi"). Itse olin/olen erittäin tyytyväinen ostokseeni, siis sormihypistelyllä. Vaikuttaa olevan juuri, mitä etsinkin (eli Gabba 2 convertiblen ja hellepaidan välimalli). Myös tuota Castellin Perfetto Lightiä harkitsin, mutta Goressa sai WS-hihat samaan hintaan. Gore mennee hyvin maaston lisäksi myös maantiellä. Tuolta hyvään hintaan: https://www.evanscycles.com/en-fi/go...ersey-EV226418.
Kiitoksia kommentista. Hyvä on siis selkeästi lähempänä Perfetto lightiä, kuin Cabbaa. Vaikuttaako tuo Gore semmoiselle, että on mukava myös paljaalla iholla? Onko muuten nuo T paita hiat tuulta läpäisevää, entä tuo paidan ala-osa missä taskut? Onko sinulla muita Goren paitoja/takkeja osuiko sama koko kohdalle?
Olen nyt testaillut espanjassa goren oxygen ws paitaa ja normaalia gabba2:sta. Molemmat lyhythihaisia ja toimivat kuin tauti.
Tuon goren paitaa käytin vielä eilenkin, kun laaksoon luvattiin 22c lämmöksi. Reilussa kilometrissä lämpö laski kuitenkin 17 asteeseen. Paita ei ole minusta liian kuuma vielä reilussa kahdessa kympissäkään, kun vetoketjua avaa hieman. Se pitää kuitenkin kropan lämpimänä vielä alkulenkin alamäissäkin. Tämän kanssa tuulitakki on kuitenkin pakollinen varuste energian vähetessä. Muuten täydellinen, mutta ainakin tässä vanhemmassa mallissa on hihat vähän turhan lyhyet. Irtohihojen sovittelu on vähän hitaampaa. Goren paidoissa on hyvät taskut. Geeleille omat ja lompakolle/puhelimelle vetoketjullinen keskitaskun päällä.
Gabba2 taas... No, se on vaan hyvä. Vetoketju toimii yhdellä kädellä ja hihoissa on kunnolla pituutta. Käytän tuota, jos laaksoonkin on luvattu alle 20c lämpöjä. Tälläkään ei vielä kuole 20c lämmössä, jos vetoketjua avaa riittävän paljon.
Alla olen pitänyt nyt aina hihatonta verkkopaitaa. On kyllä hyvä. Jotenkin mukavamman tuntuinen, kun paitaa myös availee.
Perfetto light on varmaankin oxygenin ws paitaa vastaava. Eli alle 15c noilla ei minusta kovinkaan hyvin tarkene, jos tuuli on kylmää. Itse oikeastaan vain siirrän kesäpaidan käyttöä sinne +20 lämpöihin, eli torso pysyy kyllä paremmin lämpimänä ws paidalla ja ehkäpä se kevät flunssakin jää pitämättä.
Minulla on tuosta alp-x paidasta hihaton versio. Se on hivenen paksumpaa materiaalia, mitä oxygenin maantiepaita, mutta tosiaan ohuempi mitä gabba.
Istuvuus on keskikropan kohdalta väljempi, eli tosiaan enemmän mtb käyttöön tehty. Castellin L ja alp-x M ovat kooltaan aika vastaavat. Oxygenin M taas istuu omaan hartiomattomaan yläkroppaan näistä parhaiten.
Edit: Oma paita onkin goren power, joka ei välttämättää ole leikkaukseltaan ja materiaaliltaan aivan sama mitä alp-x
Ja vielä anzalle, että ottaisin sinuna normaali lyhythihaisen ws paidan. Tuon kanssa voi käyttää eripaksuisia irtohihoja. Irtohihat ovat vain pienet ja nopeat käyttää, sekä ovat täysin ihon myötäiset. Goren ws Irtohihat ovat muuten omasta mielestäni aika huonoja. hankalia käyttää, koska eivät veny tarpeeksi.
Tämä on käsittääkseni alp-x uudempi versio. XL-koko on punaisena aika komea.
https://www.evanscycles.com/en-fi/go...ersey-EV255500
Vielä tarkennuksena, että Gorella ei ainakaan nykyyän ole enään lyhythiasta WS alp-x. Perus paita kyllä http://www.goreapparel.co.uk/gore-bi...=3501&start=10
WS lyhythia vaihtoehdot on tuo Power ja Oxygen.
T-hihat on kokonaan sitä samaa tuulta läpäisevää, mitä selän musta osiokin. Kainalostakin löytyy myös pienet kaistaleet tuulta läpäisevää kangasta (paidan "runko-osan" kainalon mustat palat), eli kainalot tuulettuu myös (jonkin verran) pitkilläkin WS-hihoilla. Selässä vain musta osio tosiaan läpäisee tuulta (taskun kohta siis WS). Kangas vaikuttaa siltä, että onpi OK paljasta ihoa vasten (näin suunnittelin myös itse pääasiassa käyttäväni), mutta tosiaan käyttökokemus puuttuu.
Koosta. Gabba 2 convertible minulla on koossa L ja tuo Goren Alp-x M. Goressa on sopivamman pituiset hihat ja sopivamman levyinen (ei race-fit, mutta hyvin napakka kylläkin). Gabbassa hihat on jokusen sentin liian pitkät ja kainaloihin jää vähän purjetta (toki "takiksi" Gabban pääasiassa ostinkin, käytän myös pikkupakkasilla). Kyllä tuohon Goreenkin pitkähihaisen aluspaidan saa alle tarvittaessa, mutta on siis pienempi mitä Gabban L. Goresta ostaisin M:n uudestaankin ehdottomasti, Castellista en ole ihan varma, ehkä M... Muita Goren (tai Castellin) yläosia ei löydy. Mitat lyhytjalkainen, mahaton, lihaksiton 174 cm & 69 kg.
Itse en tuota Goren Power-paitaa ostaisi, JOS siinä on selkäkin WS (miusta näyttää semmoiselta kuvien perusteella). Gabbassakin useasti kaipaisi selkään selvästi parempaa hengitystä (onkohan olemassa pitkähihaista "aluspaitaa", jossa selkä olisi selvästi ohuempi...).
Goren ALP-X WS SO zip-off paita on nyt koe-ajettu. Hyvältähän tuo vaikuttaa. Keli oli +3 ja +5 välissä tuuletonta poutaa. Alla oli pitkähianen Graftin tekninen aluspaita ja G-formin kyynärsuojat 137 keskisykkeellä tuli 2.5H mettässä rymyttyä. Vaateus oli juuri loistava. Ei ollut kuuma eikä kylmä vaikka muutamaan otteeseen ohjaamoa säädinkin. G-Formit toimi hienosti alla ja paita oli helppo pukea ja riisua vaikka onkin ne ohuet irtohiat pitkien tuultapitävien alla. Loppu tuloksena aluspaita ja takki, märkänä, niin kuin aina. Selkeä ero on hengittävyydessä Goren WS active shell kuoritakkiin ja sillä olisi eilisillä tauoilla tullut jo kylmä, koska se ei lämmitä, niin kuin softshell ja sen alla paita kastuu enempi ja kylmyys siten iskee helpommin loppulenkistä. Mielenkiintosta on nähdä kuinka lämpöisissä keleissä tuolla ALP-X pystyy vielä ajamaan T-paita hiolla. Kyllä tuo WS active shell takki/liivi jää, nyt aika turhaksi/varalle tai pikku pakkasille. Tosin ALP-X mahtanee suoriutua viälä alle 0?
Veden hylkimis käsittely on kaikkialla muualla paitsi ohuessa selkä osassa ja T-paita hiossa eli softsell osat hylkii.
XL koko osui minulle kohdalleen, niin kuin muissakin Goren vaatteissa. 180,5cm ja 92kg L menisi varmasti, niin kuin taannoin kokeillusta kesä helle paidastakin, mutta on sitten ihan piukka ja ei XL todellakaan hulmua, kun on hartiaa ja vattaa. XXL Castellin Perfetto light 2 oli tiukempi, kuin Goren XL. Goren L luokkaa.
Jep. Softshell ws on se mikä toimii. Se kuorimallinen activeshell/goretex on mahtavuutta takataskussa kylmän viiman iskiessä. Maantiellä alamäessä ja maastossa siirtymillä.
Olen itse alkanut arvostamaan goren loistavia taskuja. Jokohan uusissa gaban/perfetton malleissa olisi vastaavat. Löytyy geeleille, puhelimelle/lompakolle omansa.
^^Pääsiäsenä tuli ajeltua takilla -2 ja +2 välillä aimman tarinan varustus lisättynä T-metrino paita tai tekninen T paita. Tuulta oli eritavalla. ALP-X selvisi vielä OK, mutta viileyden aisti välillä, kun tuuli hohelteli. Sanoisin, että järkevä alaraja alkaa olemaan noissa keleissä, jos pidempiä lenkkejä harrastaa +2H. XL mahtuu juuri tuo varustus alle L olisi no go. On tuo todellakin tuon tarjous 125€ hinnan arvoinen vaate. Käyttö alue on laaja ja lämpöisän pään testiä odotellessa.
Castellin free aero paidat ovat sitten tosiaankin kisapaitoja. Noilla ei kyllä ilkeä normi hetero lähteä ajamaan yleiseen liikenteeseen. Suosittelen miettimään kahteen kertaan, ennen kuin tuollaisen tilaa. L-koon saa päälle, jos menee lattialle istumaan ajoasentoon ja tekee käärme liikkeitä.
Uusi podio paita on hyvä. Koko on yllättäen oikea, eli itselleni 178/72 mitoilla menee M.
Gabba3 on loistava. Leikkaus on parantunut vähän joka puolelta. Nyt kauluskin on juuri sellainen mitä pitää. Alle kympissä tarkenee hienosti vielä irtohihojen kanssa, eli nyt kun aurinko alkaa lämmittää päivällä, niin hihaton gabba on juurikin oikea vaate.
Hyvin niillä kehtaa lähtee liikenteeseen. Tosin itseänikin yllätti et kuinka hellepaita tuo oli verrattuna pari vuotta vanhempiin aero jerseyhin. Itse olen ainakin tykännyt paidoista mitkä istuvat napakasti ja mahan kohdalle ei jää iso pussia matalassakaan asennossa vaikka kunto ei olekaan sen arvoinen mitä tuollainen vaatisi. L-koko mahtui hyvin päälle tälläiselle 178/75. Hartiat eivät ole leveimmästä päästä, mutta rintaa sentään on tullut treenattua salilla ettei aivan luuviulu ole. Koska kyseessä tosiaan on kisakiree paita niin materiaali on hyvin venyvää ja vetoketjua kiinni vetäessä kangas venyy paljon Ei tarvitse kuitenkaan pelätä repeämistä ja M-koonkin laitoin päälle, mutta se oli toistaiseksi liian napakka.
Itse taas tunsin et vaikka L aero jersey meni hyvin päälle niin silti M-koon gabba oli hieman epämukavan kireä päällä et mielummin L-kokoa käytän toistaiseksi. Tosin materiaali on huonommin venyvää ja paksumpaa mikä saattoi vaikuttaa mielikuvaan et mielummin käytän aavistuksen isoa kokoa vaikka mahalle jäisi pieni pussi ajoasennossa. Voisi sanoa et olen M ja L välimaastossa gabbassa ja poikkeuksetta käytän isompaa, vaikka normaalisti ajopaidoissa kääntyisin pienempään kokoon.
Mjoo... Leikkauksissa noissa on eroa. Uusi aero on ehkä sprinttereiden leikkauksella, eli lihaksiakin saisi olla yläkropassa. Gaban ja podion leikkaus sopii laihemmallekkin. Podiostakin M-koko on itselleni juuri sopiva, L jää pussille torson kohdalta.
Podium oli yllättävän mukava paita päällä M-koossa. Ei jäänyt liikaa tuota pussia mahalle/rinnalle ainakaan tässä koossa. Luulin sen alkujaan olevan sellainen fanipaita todella rennolla leikkauksella. Hemmetti kun tuli laitettua vaan yksi niitä. Olisi voinu ottaa pari lisää sillä hintaa. :D
Takana oleva pienen lirpakkeen idea ei tosin avaudu normaalissa ajopaidassa. Onneksi se on kuitenkin melko pieni niin ei haittaa. Gabbassa tämän ymmärtää jos märällä kelilla ajaa.
Miten Gabba3:n kaulus on muuttunut? Korkeampi kuin edellisissä malleissa?
Perfetto Light on yhden lenkin perusteella myös todella hyvä. Selkäpuolen materiaali on erittäin hengittävää, joten tuulettuu hienosti lämpötiloissa joissa Gabba on liian kuuma ja tavallinen lyhyt hihainen kesäpaita on liian ohut. Perfetto Light on leikkaukseltaan vastaavaa Gabbaa aika paljon tiukempi.
Ei siinä mitään isoa eroa ole, ehkä muutamia millejä pidempi, mutta suurin ero taitaa olla se, että tuo L-koon gabba oli minulle kauluksen osalta hivenen väljä, eli huivi oli aina pakollinen. Nyt sille ei ole enää tarvetta.
Lyhythihaisen gaban jälkeen minulla on goren oxygen windstopper paita, joka on varmaankin samanlaista materiaalia edestä, mitä perfetto light, mutta leikkaus on täysin kesäpaitaa vastaava. Esimerkiksi kaulus on matala. Tuota pystyy käyttämään helposti hivenen yli 20c lämmöissäkin. Oli aivan mahtava espanjan vuorilla. Torso pysyy lämpimänä, mutta nousuissakaan ei tule vetoketjua avaamalla liian kuuma. Vähentää tuulitakin käyttöä aika paljon.
Gore tosiaan hakkaa taskuillaan castellit 100-0
Perfetto Light paidan kaulus on myös tiukempi ja vähän korkeampi kuin vanhemmassa Gabbassa.
Tänään saapui viimeisetkin Sky-Castellit ja lopputulos onkin positiivinen, vaikka kerkesin huolestua jo tuossa matkalla. 190/95 kokoiselle 3XL ei ole yhtään iso, ainakaan minulle kun kädet ovat mallia naru ja etureppua on snadisti (vielä). Perfetto Jerseytä ja Free Aeroja tuli testattua viime viikolle XXL koossa XXL:ssä ja nämä 3XL kokoiset tuntuvat tasan samanmoisilta kuin ne. Yhdet 3XL Free Aerot omistan millä ajot suoritan ja ne ovat taas selkeästi väljemmät kuin nämä tuoreet Sky-Free Aerot koossa 3XL.
Tulin tulokseen, että nämä Sky-asut ovat normaalia Castellia vielä kokoa pienemmät, hyvältä tuntuvat ja kohtuu fiksuilta näyttävät. Ajoasentoa mallaillessa vähän tuntui kainalon nurkilla joku sauma kirraavan, mutta eiköhän nuo asetu ajossa tuosta vielä. Nyt on kaapissa Free Aero-bibsit, Free Aero-paita, Rain Jacket, Perfetto 2 Light SS-paita, Gabba 3-paita, pari lippistä ja parit sukat, mitkä tosin ovat valkoisia. En muista olisiko ollut vielä tilatessa varastossa tässä koossa muutakin, tuuliliivi, hanskat ja kengänsuojat nyt harmittavasti kitistä puuttuvat. Ja Pinarello, pitää tilata varmaankin.
Jos jollakin on myydä niin YV:tä vaan.
https://www.castelli-cycling.com/Pro...T/p/451651416A
Tommonen tuli tänään. Olihan pirun hyvä takki näille keleille jolloin gappa2 alkaa olemaan viileä.
Lämpöä oli lenkillä 3-6 astetta plussan puolella. Alla oli lyhythihainen tekninen paita. 75km veivasin.
Itselle sky:n aeropaita kokoa M oli tiukka mutta sopiva. Jännä päästä testaamaan ulos. Strategiset mitathan oli 186cm, ~75-76kg ja lyhyt selkä.
Mulle (185 cm / 71 kg) oli M kokoinen free aero kieltämättä aika tiukka mutta käyttökelpoinen. L kokoinen tuntuu päällä paremmalta mutta rinnan alla vähän ylimääräistä kangasta. Hartiat kummassakin vähän niukat mutta ajoasennossa ihan hyviä ja kainaloiden leikkaus oikeassa kohdassa eli ei purista liikaa vaikka onkin ihonmyötäinen. Ainoa selvästi huono ominaisuus minun ruumiin rakenteelle on molemmissa koossa vetoketjun päätyjen hankaaminen kaulaan. Ajoasennossa vähemmän mutta saa nähdä käytössä aiheuttaako kuinka paljon hankausta/vaivaa.
Evansilla ainakin Mortirolo rotsia tarjoushintaan.
https://www.evanscycles.com/en-fi/of...entLayout=grid
Sen verran ahdistaa tuo XL jo, että itseltä jäi tilaamatta.