Ajaa väärään suuntaan joo.. ja vieläpä useimmiten ihan liian hitaasti. :D
Printable View
Ajaa väärään suuntaan joo.. ja vieläpä useimmiten ihan liian hitaasti. :D
http://www.zanezane.net/forum/smiley/attenzione.gif Fixilä voi peruuttaa...Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Leku
Kauhistuttaa lukea keskustelua maastopyöräilijät vs. succikset, kuka moikkaa ketäkin.
Elävässä elämässä noiden kahden lajin ei edes kuuluisi kohdata. Joku succis on ajanut metsään tai dh/4x/freekuski on hommannut joponsa kaivaria varten.
Oikeesti, kyllä kaikki on tälle vastaan moikanneet.
Eniten hymyilyttää junnu DH porukka joka aina säikähtää; pappa on _ajanut_ pyörän tämän töppyrän päälle ja mikä pahinta, ajaa hlvtn lujaa alaskin.
Siinä keskustelu jää vähemmälle mutta käpälä nousee.
Minulta kysyi eilen edellä mennyt rouvashenkilö että ei kai takapyörästään ponnahtanut kivi osunut. :) Olin liikuttunut.
Mulla on selkee sääntö, ettei taajamassa moikata.Heti kun ollaan haja-asutusalueella, niin voi moikata.
Mulla on vähän samanlainen sääntö myös musiikinkuunteluun. Jos kitaristin kassit on kitaran ylä- tai alapuolella, niin en kuuntele. Sääntö ei oo vielä pettäny koskaan.
Kai sitä taajamassa voi vaikka "nyökätä" tervehdykseksi ilman että liikenneturvallisuus vaarantuu...
Moottoripyörälläkin aina silloin tällöin liikkuvana voin kyllä todeta, että silläkään rintamalla ei tervehtiminen ketään vastaantulijaa ole niin paljon ärsyttänyt, että olisivat lähteneet perään ajamaan kostoa puhkuen. Vaikka noissa motoristipiireissä liikkuu joskus (harvoin tosin) hieman keskimääräistä maantie- tai maastopyöräilynharrastajaa aggressiivisempaa porukkaa, ainakin maineeltaan. :D
Toisaalta, enhän minä nöösi tiedä millaisia alakulttuureita fillari-puolella tätänykyä on, liekö vaikka löytyy joku "Hills Angels" -porukka, joka pistää läskin tummumaan jokaiselta vastaantulijalta joka erehtyy moikkaamaan... :D
Eli jatkan kaikkien tervehtimistä, seurauksista viis.
Pari päivää sitten tuli vastaan jollain tuplakruunukromikeulapääkallo-cruiserilla joku prätkähiiri kerhonsa nahkaliiveissä ja bootseissa. En jaksanut katsoa taaksepäin, että mitä siellä selässä luki...Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti BONK
Pyydän anteeksi. Tosin, lähdin kotoani Loukonlahdesta noin puoli neljän maissa ajamaan Suomen urheilupyörään, olin kotona jo puoli viisi, koska haastattelija tuli vähän yli. En kyllä oikeasti huomannut. MOI nyt jälkikäteen, jos yhtään voin tuskaasi hälventää.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Leku
Katsos vaan... Onpas täällä paljon pyöräilijöitä Pirkkalan seudulta, kun Lidlit ja Loukonlahdet vilisee joka toisessa postissa :)
Tässähän (uudelleen) aloitteleva pyörittelijä Killosta ihan hämmentyy ja täytyy varmaan kypärään laittaa ledeillä jonkinlainen "MOI" teksti, jotta tulee ainakin morjestettua jokaista vastaantulijaa!!! No, ammattilaiset tosin ajaa varmaan niin paljon lujempaa, että ei ne ehdi morjestamaan ;)
eli oot siellä kotikonnuillasi käpälä kokoajan pystyssä, sillä eihän sawossa ole taajamia..Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti J
Tietysti vastaantulija huomaa käännöksen ja lisää vauhtia, ajattelee varmaan että hänet on haastettu kilpa ajoon...Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen
Oikean käteni etusormen ja keskisormen nosto on minun tervehdys..
ynnä lepakkologosta tunnistaa...Riippuen tietysti millä nopolla hyrräilen kulmilla, tai taajaman ulkopuolella...
Joskus saa olla tarkkana ettei tule sekoiltua sormien kanssa :eek:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti samooja
Noo, savolaisuus on mielentila ja kyllä mä tän Tampereen vielä taajamaks lasken.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti p-veli
Kaikkein kamalinta siina mielentilassa on ettei siita paase eroon vaikka tekis mita - oon ite Savosta mutta kasvanut Tomppereella (hervannassa...) ja viimeset 20 vuotta ollut peakaapuniseudun kiusana ja viela haukkuvat Savolaisex. :)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti J
Hanta pystyyn ja kapalaa kans!
Anteeks ettae aeaekkoeset puuttuu mutkun jenkkinaeppixissae niitei oo....
Kai näitä dt:n juttuja on pakko ruveta uskomaan. Eilen polkasin Porkkalankadun alikulusta noustessa ketjut poikki. Siinä sitten kivellä istuskelin ja askartelin pyörää kasaan, niin ensimmäinen paikalle osunut lähetti tuli kysymään, että tarvinko apua. Kyllähän se teki mielen iloiseksi, vaikka homma olikin hanskassa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti dt
Häntää ei pystympään saa :)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Shimaani
Notkeaa rottaa vapaasti lainaten: Jäbän voi viedä idästä, muttei itää jäbästä.
Se oli meidän Saigon!!!!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti M.S
Ikävä tosi asia on että eipä se tääläkään tado käsi heilahtaa ainakaan jos moikkaa pikkuisen "halvemmilla" ketjuilla ainakin tuntuu jäävän "tosi pyöräilijöiltä" käsi nousematta vaikka heiluttais kuinka. Itse moikkaan aina niin maantiellä kuin xc polullakin melkein "kaikkia" jotka edes näyttää olevan lenkillä se ei maksa mitään ja jollekin voi tulla jopa hyvä mieli että olipa kohteliasta tai saada yhden nimen lisää "pöpi" listaansa (miten vain haluaa).
Tänään lenkillä tästä keskustelusa rohkaistuneena päätin tutkia tervehtimisen seurauksia. Ensimmäinen kohde ei huomannut tai ainakin esitti, ettei huomannut. Tosin saattaa johtua siitä, että äijä tuli varmaan viittäkymppiä viereistä autotietä (itse ajelin pyörätiellä). Seuraava harrastajan näköinen tyyppi nostikin jo käden vastaukseksi tervehdykseen, mutta vaikutti kyllä todella hämmentyneeltä. Ehkäpä en sitten hänen mielestään näyttänyt harrastajalta, kun oli ihan vain tavalliset verkkarit jalassa. :)
Minäpä moikkasin eilen lenkillä noin 15:ta mummon kick-bike-ryhmää!
(Ne vaan näytti jotenkin niin hauskoilta siinä potkiessaan, että pakkohan se oli kättä nostaa.)
Paljon yksinkertaisempi selitys: Hän ei tunnistanut sinua, mutta arveli että sinä ehkä tunnet hänet ja niinpä hän varmuuden vuoksi tervehti takaisin, jotta sinä et tuntisi oloasi vaivaantuneeksi, kun kaveri ei tervehdi.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Otus
Tavallisesti minä tervehdin tuttavia. Esimerkiksi julkkiksia en tervehdi, vaikka jotkut heistä ovat teeveestä tuttuja.
Olisihan se vallan kohteliasta tervehtiä toisia harrastajia, käytäntö vain tuntuu vaihtelevan maakunnittain. Arkiliikenteessä en ole innostunut moikkaamaan kuin tutuille.
Tähän tulokseen itsekin päädyin. Taitaa vain olla niin, ettei Suomessa yksinkertaisesti sovi kulttuuriin tuntemattomien tervehtiminen. Tosin sehän tässä ketjussa onkin jo tullut hyvin esille...Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Nikolas Ojala
No, kieltämättä hämmennys oli suuri kun tänään joku Mustasaaressa autolla vastaan tullut tervehti reippaasti.. Ehkä sekoitti toiseen henkilöön, mutta hämmennyksen vuoksi oma käsi nousi kyllä vasta kun tilanne oli ohitse. Eka lenkki kippurasarvella takana, tulevaisuus näyttää tuleeko sama toistumaan.
Tod. näk. pyöräilijä joka jättää vastaamatta ei kerta kaikkiaan tajua että tällainenkin ilmiö on olemassa. Ei kuitenkaan ole alkuunkaan yhtä yleinen käytäntö kuin moottoripyöräilijöiden keskuudessa, varmaan johtuen kaksipyöräisillä kulkevien laajasta skaalasta, kuka siinä sitten sanoo kuka on "harrastaja" ja kuka ei. Kun jätän vastaamatta tervehdykseen, se johtuu tilanteen yllättävyydestä / hajamielisyydestä / liikennetilanteesta tms., käytännössä siis en ehdi vastata. Hiukan eri asia kuin vaikkapa prätkäilijöiden keskuudessa havaitut "hyi japsipyärä evvarmaan moikkaa ku nauran päin naamaa niin et parta tärisee"-lapsetukset... Yleensä tulee ajeltua sen verran omissa ajatuksissa ettei vastaantulijoista rekisteröi muuta kuin ajolinjan eli ollaanko törmäämässä :D
Silloin kun ajoin Harleyllä moikkasin kaikkia, jopa mopoja, rahat loppuivat ainaiseen korjaamiseen yms. Kiva pyörä mutta ihan paska.
Sitten kun siirryin toimivaan moottoripyörään (japsiin) moikkasin kaikkia, jopa mopoja. Sitten linja-auto ajoi päälle.
Se on se omatyperä asenne vain, se moikkaa jolla on hyväitsetunto eikä laitonta toimintaa mielessä jne. Moottoripyöräpuolella. Niin ja nämä nirpanokka spedet, no ne on omalukunsa.
Pyöräilijöistä en tiedä, eivät moikkaa kun tervehdin. Enää en viitsi tehdä itsestäni pelleä. Oli sitä asennetta tai ei. Mielestäni jos laji yhdistää kyllä sitä voi eritasoisia harrastajia moikata tai olla nuija ja ajaa nokka pystyssä ohi tai sitten vain niin FLOWssa ettei huomaa ;)
Minä en organisoi, enkä ole minkään huliganiryhmänjäsen. Koska joukossa ei ole kuin lampaita ja minä syön lihaa...
Itelläkin tapana moikkailla satunnaisella onnella vastaantulijoita. Tossa puolisentoistaviikkoa sitten kun olin keskuspuistossa möyryämässä otin tehtäväksi tervehtiä lajitovereita todella laihalla tuloksella, kun ei kukaan tosiaan reagoinut mitenkään muuten kun perinteisellä mitä vittua -ilmeellä. Parin tunnin kruisailun päätteksi alkoi vituttamaan pessimistisyys ja viimeinen vastaantuleva maastonajaja sai osakseen jyrkän keskisormen näytön. Saipahan siitä, paska. :) Olen pahoillani tapahtuneesta. Meinas kaveri vetää pannut kun jäi pälyilemään taakkepäin, että mitä vittua. Mitä vittua viikonloppu.
Joo just tulin "räädiltä:D " maastolenkiltä ja pyörässä on vieläkin varmaan kilo soumen luontoa mukana, heh, no anyway niin siis olin tulossa ja menossa pyörätietä pitkin kotia niin tuli kaksi sukkista vastaan kirjanissa sirkuspuvuissaan(sori en mie nyt vakavissaan teitä kiusaa sukkikset)
etummainen oli vanhempi ja sillä oli vain tyhjä katse eteenpäin, tuli mieleen ne agentit matriksissa. Jälessä tuli nuorenpi, jolla kiveksetkään tuskin vielä laskeutuneet, mutta hyvä niin kun sitä makaavaa ajoasentoa katseli:) eipähän kivekset oo penkkiä vasten hehee hahhaa!
Niin se nuorempi katso meikää ja alko matkia jotain metsän elukkaa se ulvo ko susi. Aika lapsellista kärjistää sukkahousujen ja lökäpössy maastohemmojan välit niin että pitää rääkyä ko tulee eri pyöräilyrodun harrastaja vastaan. No enpä alkanut vastaamaan tyhmälle mitään, eipä käy poikaparkaa muuta ko sääliksi..
Taisi ulvoa kuin ajokoira [img]/forum/images/icons/icon10.gif[/img]Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti GT one