Lauantaina ajettiin loistavassa syys-säässä 133 km, keskarilla 31,1. Mukana oli parhaimmillaan 8 hlö. Reitti n. Tupa-Lepsämä-Rajamäki-Kytäjä-Vihtijärvi-Haimoo-Selki-Otalampi-Ojakkala-Veikkola-Tupa
Printable View
Lauantaina ajettiin loistavassa syys-säässä 133 km, keskarilla 31,1. Mukana oli parhaimmillaan 8 hlö. Reitti n. Tupa-Lepsämä-Rajamäki-Kytäjä-Vihtijärvi-Haimoo-Selki-Otalampi-Ojakkala-Veikkola-Tupa
T e s t a a kuntosi (no, ainakin tuo hapenottopuoli ;) ) juoksemalla Q u u p p e r i Eläintarhan radalla (Helsinki) huomenna lauantaina...
*** Pyöräilyseurojen Quupperi #1 *** 29.10. *** klo 12 ***
Pyöräilyseurojen (HePo, Prologi, Bikepoli ym.) perinteinen, joskin ensimmäinen (#1) Quupperi (= 12 min Eläintarhan radalla) juostaan 29.10., klo 12 alkaen.
Sarjoja on kaksi: yli 3200 ja alle 3200. Naisten ryhmä mahdollisesti erikseen. Lähtöjä osanottajien määrän mukaan.
T e r v e t u l o a juoksemaan ja/tai kannustamaan ! ! !
--------------
j.k. Muistathan varata itsellesi lämpimät vaihtovaatteet/sukat sekä ottaa mukaan juotavaa (jano saattaa yllättää 12 minuutissa - juoksuvauhdista riippuen... ;) )
j.j.k. Ota mukaan myös kaksi hakaneulaa numerolappua varten (numero helpottaa kierroslaskijoiden työtä). - Kiitos.
Huomiseksi on ennusteltu vuodenaikaan nähden suorastaan erinomaista pyöräilysäätä (kohtuullinen lounaistuuli näin syksyllä kuuluu tietenkin asiaan). Jos kiinnostuneita vielä löytyy, voisi yrittää lähteä vielä porukalla kahvituvalta rauhalliselle lenkille (omaan aikataulluun voisi sopia tällä kertaa paremmin klo 12, mutta kyllä se normaali 10:00 käy).
10:00 pitäisi sopia.
Joko tänä launtaina lenkille?
Sää lupaisi pilvistä, eikä toistaiseksi sadetta ja lämpötila 3 astetta.
Voisin lähteä kevyelle 3-4 tunnin lenkille sadevarauksella. Kalustosta en tiedä vielä. Olisiko kilpuri michelinin carbon renkailla vai hybridi slickseillä parempi vaihtoehto?
Lauantaina en pääse, olen menossa kuntotestiin. Onkohan sunnuntaina jo lähtijöitä Vantaankosken kioskilla?
Miten on pääsiäis suunnitelmat, onko jossain ajoleiriä vai järjestetäänkö omat:)
Ps. Heikki tulitko jo eilen Röylässä vastaan?
Jos sääennusteisiin on yhtään uskomista, on lauantai viikonlopun varsinainen ajopäivä. Sunnuntaiksi lupaillaan sen verran kosteaa, että Vantaankoskella saattaa olla hyvin rauhallista. Tosin voi lauantainakin aamulla olla sen verran ikävät olosuhteet, että on parempi siirtää lähtöä myöhemmäksi.
Toivottavasti pääsiäisen aikoihin alkaisi lämpötila olla sen verran plussan puolella, että pääsisi kunnolla kesärenkailla liikenteeseen.
En ole ihan varma onko mulle tulossa flunssa vai ei, eli en osaa sanoa olenko tulossa vai enkö. Jos huomenna on ihan oikeasti siisti keli, saatan tosin olla ajamassa Fiskariin.
Jos Forecan äsken julkistama arvaus pitää paikkansa, on huomenna poutaa ja pari astetta lämmintä. Sunnuntaina onkin sitten taas odotettavissa lisää lunta (joka muuttaa päivän mittaan olomuotoa), joten kyllä huomenna kannattanee ajella.
Paljon mahdollista. Olin tulossa duunista. Miten en huomannut sinua?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Viineri
Tulin vastaan siis autolla, töistä minäkin. Nyt ajattelin mennä kurastamaan pyörää pariksi tunniksi.
Olin minäkin tänään aamulla Bembölessä... Sen verran etuajassa satuin jostain syystä olemaan, että "erehdyin" menemään kahvitupaan - virheliike - nimittäin siellä oli takassa tuli... ja siihen hyytyi Bodomin kiertäminen. Lämmittelin oikein kunnolla (+1/2 tuntia) ja köröttelin sitten takaisin itään Käpylän Velosportin kautta (kiitos vinkistä :) ) Olihan siellä ihan kiinnostavia käytettyjä fillareita, mm. yxi huippukulkuneuvo á 2500 egeä...
j.k. Kyllä, ehdottomasti pitää hankkia talviajokengät; eihän tästä keväisestä/ syksyisestä harrastamisesta mitään tule, kun pitää varpaita sulatella joka 20 km:n jälkeen... Shimanolla kuluu olevan joku hyvä malli, oliko se wanhempi 101, vai tuo luettelon uusi gore-kenkä SH-MW02... :seko:
Onkohan kukaan Google Earth:n Plus version hannkinut piirrelly karttoja Espoosta lähteville hyville maantielenkeille? Niissähän voisi esittää eri mittaisia lenkkejä, kertoa "sudenkuopista" tai muista kiinnostavista asioista jne...
Saatasko porukkalenkki aikaiseksi ensi lauantaiksi?
Mulla on tuo päivä varattu pitemmälle lenkille, muut päivät on vähän niin ja näin :(
Jos tämä flunssaputki nyt vihdoin taittuu, niin kuin juuri nyt luulen, olen tulossa. Voisi olla jopa mahdollisuuksia kahteen pitkään lenkkiin kun on neljän päivän viikonloppu.
Kyllähän pääsiäisen seutu pitää hyödyntää kilometrien keräilyyn. Mikähän se on "pidempi lenkki" tähän aikaan vuodesta?
Viime lauantaina kauden avaus ei saavuttanut kovin suurta suosiota. Pekkakin valitsi kahvituvan takkatulen lämmön lenkin sijasta. Heikin kanssa ajettiin Siuntion kautta Lohjalle. Omaan mittariin kertyi 128 km, mikä koleassa säässä oli ihan kohtuullisesti.
Tuvalta joku 100-130 voisi olla hyvä. Tällä kunnolla ei kannata kuitenkaan mitään pitkää pitkää lähteä ajamaan.
Pääsiäisleiri voisi olla useampipäiväinen? Minulle sopii pe-ma ajalta kaikki muut päivät paitsi su.Lainaus:
Sää näyttäisi lopultakin suosivan. Joko sitä uskaltaisi ilman lokareita maantiepyörällä?
Mitenkäs pistätte fillarinne lenkeillä kahvituvan (tai minkä tahansa muun taukopaikan) pihamaalle turvallisesti odottamaan varpaiden sulamista vai otatteko pyörän mukaan sisään kahvilaan...? Jos toisaalta on suuri hinku keventää pyörää kaiken maailman hipo-osilla, niin kilon painoisen lukon mukana raahaaminen tuntuu järjettömältä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä
Mulla tuo pitkä lenkki alkaa 100km:stä, eli jotain sen suuntaista, ei kuitenkaan niin kuin viime kevään toinen lenkki jolloin ajettiin Pertin kanssa kaksistaan 150km, se oli silloin jo vähän liikaa. Hesarin sää näytti jo tänään hieman paremmalta, joten maanantaina voisi myös yrittää porukkalenkille, Su on ikävä kyllä poissa laskuista.
Ilmoittaudun maanantain yhteislenkille. Olisko kello 10 Bembölen kahvituvalta?
En varmaan kovin paljon seuraa tätä sivua, mutta jos ei muuta tietoa tule, niin kello 10 olen tuvalla. (Jos ei sada)
Eiköhän klo 10.00 ole ok, niin ehditään vielä pääsiäispäivälliselle.
Ajatteko Bembölestä vanhaa Turuntietä länteen, vai mikä suunnitelma?
Vai arvotte suunnan sitten klo 10?
Usemmisten suunnan arvonta aloitetaan klo 10 ja suunnitelma alkaa olla valmis kymmentä yli. Turuntie länteen ei ole kuulunut suosikkeihin lähtösuuntana. Usemmiten on varmaankin lähdetty Kauklahden suuntaan tai OIttaan ohi Velskolan suuntaan.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti mandello
Hyviä ehdotuksia voi aina tietenkin esittää (joskus on reittisuunnitelmat tehty täällä palstalla jo ennen lauantaitakin).
Näyttäisi siis siltä, että la ja ma olisi lähtijöitä Bembölestä. Sunnuntaina voisi käydä katsastamassa Vantaankoskella innokkaiden polkijoiden määrän.
Huomenna ajattelin käydä ajelemassa rauhallisen PITKÄN lenkin, jotta alkaisi motoriikka pelaamaan maantiepyörän selässä.
Arvotaan suunta aamulla joskus jo ennen lähtöä :)
edit: Jaa Pertti kerkes jo :o
En suosittelisi Oittaa-Velskola reittiä vielä näin keväällä lokasuojattomilla pyörillä. Bodom-järven länsireunan tie on niin hyvin varjossa, että lumi sulaa sen reunoilta erittäin hitaasti. Eilenkin kun tulin duunista, tie lainesti koko leveydeltään monessa kohtaa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti StePe
Onks toi vauhti samaa about kuin Vantaankoskella sunnuntaisin?
Saako tulla beesaa?
Missä se kahvitupa sijaitsee?
Kyllä Bembölen lenkit ovat vauhdiltaan samaa tasoa kuin Vantaankosken lenkitkin (taitavat osallistujatkin olla pitkälti samoja).
Kahvitupa löytyy esim. linkistä http://www.bembolenkahvitupa.net/.
Ajettiin eilen 6hlö porukalla reittiä:Tupa-Lapinkylä-Evitskog-Siuntio-Lohja as.-Nummela-Ojakkala-Siippoo-Otalampi-Lauri-???-Tupa
Mulle tuli mittariin 110km keskarilla 28,9.
Maanantaina taas tuvalta 10.00 :)
Siinä missä hyppäsit kyydistä jatkettiin Lakistoon ja sieltä Luukkiin ja vihdintietä kohti Helsinkiä. Omaan mittariin tuli 123km, piti ottaa lopussa pieni kiri kun olin siinä luulossa että kaupat olisi auki neljään...Lainaus: