Wölvhammer on speksattu -18...-3C ja on kuitenkin ilmeisesti reilusti lämpimämpi kenkä kuin Celsius Artic.
Printable View
Kolme talvea kärvistellyt Celsius Artic gtxsillä karvasuojien kanssa ja nyt on tulossa Wölvhammerit.
Jos noilla Wölvhammereilla saisi pysymään varpaat lämpimänä, northwavet ei vaan pitänyt varpaita lämpimänä kuin noin nollan tuntumassa.
Jos joku bongaa jostain Wölvit kokoa 40, saa vinkata.
Itselläni shimanon maastokenkä 43 ja shimanon maantiekenkä 42. Tilasin nw arcticit saksasta 42 kokoisena, koska pääsin sen sovittamaan xxl:n myymälässä ja tuntui siellä juuri sopivalta talvikäyttöön. Mahtuu villasukkakin sisään tonne, joten aika paljon reilumpi tuo koko on, kuin esimerkiksi shimanolla.
Oletko kysynyt tuolta: http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1207
Tiiä vaikka olis viime vuodelta tuo 44 viikko. Kun omani tuolta tilasin oli siellä 40 kokoa, tosin vielä 50€ halvemmalla :)
^Thanks, tiedustelu pukattu bittiavaruuteen. :)
Mulla jotkun nalinin korkeat talvi malli olen laittanut lämpöpojalliset niihin hyvin pärjää kunnon sukalla pikkupakkaset..Ja Jossei pärjää vaihan normi polkimet ja Salomonin nilkkurit..Eikä palele😆
Livenä olen nähnyt Turun FoxComp putiikissa ja Helsingissä Shock Therapyssa, en nyt muista mitä kokoja oli tarjolla...
Omani hankin Itävallan BikePalast puljusta. Tällä hetkellä hinta siellä ei ole kovinkaan kilpailukykyinen, mutta heillä noi hinnat kyllä vaihtelee lähes viikottain jymytarjouksesta riistohintaan.
http://www.bikepalast.com/product_in...uch=0&x=9&y=22
ps. asioinnin helpottamiseksi turkulaisten kanssa on myös kehitetty hyvä apuväline: http://netello.fi/turkuraattori?sivu...turkuraattori& ;)
^Pukkasin kyselyt Suomen putiikeillekkin. Sähköisenä Turkuunkin, kun ei osaa kieliä.
EDIT: Foxcomp Turku check; kaikki loppu...
Koon 40 saatavuus varsin tuntuu olevan vaikea; kuinkahan suuri toi 41 sitten on, ei viitsis hölskyvää kumpparia kuitenkaan ostella tuolla hinnalla.
Täältä ne Wölvit löytyi. Maanantaina lähtevät tulemaan.
http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1207
Nyt ne talvikengät pitäisi saada nopeutetusti. Pikakysymyksiin laitoin juttua tarkemmin. Lahdesta kengät jos löytyisi niin hyvä! Kiitokset Belgia, vinkistä !
Wölvhammerit tuli, Bike-Discountin myymät on jo uudempaa yhdistettyä SPD/non-SPD mallia.
45 koko osoittautui aivan liian isoksi joten vaihtaa ne pitää, nyt vaan mietityttää onko 44 sitten sopiva vai pitääkö ottaa jopa 43 kun 45 tuntuu aivan liian pitkältä.
Paljonko on pohjallisen pituus, entä leveys? Laitoin privaa.
On päivitystä tapahtunut, mutta auttaako niin en tiedä, laitan ilalla kuvan kun en saa täältä töistä ladattua mihinkään.
45nrthin taulukon mukaan otin ja 276mm on jalan pituus, mutta otin pykälää isomman tietoisesti että mahtuisi paksumpaa sukkaa. Kantapään löysyys on suurin ongelma.
Jotenkin tuntuu, että jopa 43 voisi toimia, mutta riittääkö leveys niin en tiedä.
EDIT
Testasin vielä vasempaankin jalkaan, siihen istuu paremmin niin eiköhän se 44 ole kuitenkin oikea koko.
Palataanpa tuohon kokovalintaan, kun on eri valmistajien koot aika mielenkiintoisia.
Sidit 44 sopiva normaalilla lestillä, wide on liian leveä.
Girot 44.5 napakka kapealla lestillä, riippuen päivän turvotusasteesta wide voisi olla parempi, mutta ei toinna vaihtaa.
Northwave celcius artic gtx 46, just sopiva vaikka tuntuu ylipitkältä.
45NRTH 45 liian iso oikeaan jalkaan, vasempaan melkein hyvä, toivoittavasti 44 on sopiva.
Diadora plus sopi melko hyvin mun leveään jalkaan. Tänään -2 C, ilmastointilaitoksen mukaan tuntui samalta kuin -8 ja olihan siellä aika kylmä viima. Jalassa ohut urheilusukka ja melko ohut merinosukka, 2 t kohdilla alkoi varpaita palella, 45min myöhemmin kotona, varpaat aivan kylmät, muuten jalka lämmin ja sukat sekä kengän sisus hieman kosteat. Ei jatkoon talvikengäksi, ostinkin sen välikelin/sadekelin kengäksi, kunhan piti vähän kokeilla. Ulkopohja tuntuu pitävältä.
Näille keleille wideLaket.
Lake MXZ303 kengät on ollut nyt pari viikkoa ajossa ja todella tyytyväinen olen. Pitävät vettä täysin vaikka ajaisi kaatosateessa mutasilla poluilla lätäköissä tallustellessa. Nyt taas tulin 2h20min maastolenkiltä -5c pakkaselta ja ohuella sukalla varpaat pysyivät koko ajan mukavan lämpöisinä. Koko on 46 samoin kuin muutkin kengät itselläni ja paksukin sukka mahtuu alle, eli pitäisi pärjätä paukkupakkasilla.
Polariksien heikko kohta - niin kuin lähes kaikkien ns. talvikenkien pl. Lake 303 ja Wölvhammer (ja ehkä jotkut muutkin) - on sen pohja joka ei estä klossien kautta tunkevaa kylmyyttä. Diadoran omat pohjalliset ovat jokseenkin mitättömät. Kannattaa kokeilla lämpimämpiä pohjallisia (Toasty Feet aerogel-, villa-, lammas-, alumiini-) tai jos kengässä on tilaa, tuplapohjallisilla.
Mieltymykset, kuten jalatkin, ovat yksilöllisiä, mutta minusta ei ole kokeiluista huolimatta tullut tuplasukkien ystävää, Merinovilla yksinään toimii paremmin ja ohut yleensä paremmin kuin paksu. Tosipakkasella paksu kaksikerrossukka toimii paremmin kuin alus- ja päällisukkakombo.
Last but not least, jos kengänsuojusten pukemista ja riisumista ei pidä riesana, nekin antavat lisälämpöä (ja säästävät tietenkin kenkien putsaukselta).
Tennissukalla ja vähän paksummalla villasukalla, molemmilla jäi väljää ja kantapään oli väljin paikka. Vasen oli aika lähellä oikeaa kokoa, aina jostain syystä sovitan oikeaa kenkää ensin ja sitten vasta muistan että kengät pitää valita vasemman jalan mukaan. Hyvin tuntuu kokotaulukko pitävän paikkansa, vielä kun leveyden ilmoittaisivat jotenkin niin helpottaisi valintaa.
Laitoin palautukseen kengät ja 44 toivottavasti tulee tilalle.
Paypalilta tuli mainos, että maksavat ostajalle (tuote pitänee luonnollisesti maksaa paypalilla) vuoden loppuun asti enintään kolmen tilauksen mahdolliset palautuslähetyskulut takaisin. Eli vaikka myyjä ei niitä korvaisi esim jos haluat palauttaa ehjän mutta väärän kokoisen tuotteen. Nyt vois mistä tahansa paypalin hyväksymästä kaupasta tilata siis vaikka kolmella eri koolla kengät, sovittaa kotona ja palauttaa 2 paria.
Edit: kaupoissa joissa palautuskuluja ei tarvii muutenkaan maksaa mikään ei toki muuttunut. Eli näin kotimaisissa verkkokaupoista ja vaikka bike-discountissa. Tosin siihen myyjän velvollisuuteen tarjota ilmainen asiakaspalautus taisi eu:ssa olla tulossa muutos vai tuliko peräti jo.
Asiaan. Mulla on ehkä 3 vuotta vanhat s spessun defrosterit ja en ihan tyytyväinen kyllä ole ollut. Suurin ongelma on luullakseni kengän huono hengittävyys. Alkumatkassa jaloilla on kuuma ja ne hikoaa. Luulen, että jonkun toisen valmistajan kengät saattais olla paremmat ja eihän pakkaskelin kenkien edes tarttis sisältää vedenpitävää ja siksi huonommin hengittävää kalvoa. Spessuissa Viimeistään tunnin kohdalla varpaat alkaa olemaan jäässä,kun kylmä hiipii sisään kosteisiin jalkoihin. Silloin olen onneksi just päässyt perille töihin mutta vapaa-ajan pidemmät lenkit ovat ongelma. -5 on mulla maksimikylmyys tästä syystä ja ongelmana on tällä ja kylmemmällä kelillä nimenomaan varpaat.