Tuli tossa yks ilta täällä espoon perukoilla vastaan joku spude jolla oli joku AIVAN :eek: mieletön valonheitin kypärässä kiinni. Ei nähny ite yhtään mitään. Vähän teki mieli käydä nykäsee kaverii hihasta ja kysyy et mikä lamppu sil on.
Printable View
Tuli tossa yks ilta täällä espoon perukoilla vastaan joku spude jolla oli joku AIVAN :eek: mieletön valonheitin kypärässä kiinni. Ei nähny ite yhtään mitään. Vähän teki mieli käydä nykäsee kaverii hihasta ja kysyy et mikä lamppu sil on.
Hah, just tuli mielen, että jos vaikka traktorin työvalot ja akku tarakalle/reppuun? No, bitleman sivut auki ja kattomaan. Liian kallista. Sitten eilen tullut Traktorimiehen uutiset-lehti auki, ja tsadaa! Kivoja työvaloja alk. 4,20€! Kattoo sitten meniskö ostamaan...:)
tänään oli tupsahtanut postiluukkuun qualityflashlightsilta uusin fenixin l2d, eli L2D CE Q5 -malli. on kyllä aika mainio peli kokoonsa nähden. pitää riipasta tuo huomen aamuna fenix-storen telineellä sinkulaan kiinni ja kokeilla seiskan aikaan aamusta työmatkatempoa.
Valo tarvitaan täälläkin. Valoa tarvitsen työmatka- ja mikseipä lenkkiajoonkin maanteillä. Olen harkinnut Sigman Powerlediä uutta mustaa mallia. Kuminauhakiinnitys telineeseen vähän arveluttaa. Tehoa näyttäisi ainakin Sigman omien sivujen kuvien perusteella riittävän. Hyvää tuossa olisi myös AA-akkumahdollisuus. Akut ja laturi on jo. Ei siten aina tarvitsi viritellä akkusettiä pyörään. Houkuttelee, mutta onko kellään kokemuksia tuosta kiinnityksen pitävyydestä. Vaihtoehtona voisi olla Sigman Mirage Evo + Evo X Pro -setti. Tässä taitaa pitää aina olla se akkusetti mukana. Kaipa sen voisi saada pidikkeellä näppärästi kiinni? Eli kumpaa näistä suosittelisitte?
Minulla ei. Mutta vilkaisu pankkitilille auttaa.
Se Sigman Powerled on ihan kelpo lamppu, mutta kumilenkkikiinnitys ei vakuuta. Korvasin sen omalla virityksellä, kun en usko sen kuminauhan kestävän lampun toistuvaa irroittamista ainakaan pakkasella. Telineessä on paikat nippusiteille, mutta kun ei viittis jättää lamppua kylmään pakkasen ja pitkäkyntisten armoille.
Valokuumeeseen auttaa kun painaa otsaa tyhjällä lompakolla...
Viimeisessä Tourissa oli näitä LED-valoja testattu. Lupinen Wilma voitti.
Wilma X:n valotehoksi ilmoitetaan 830 lm. Käytönnössä tuo on varsin tehokas.
Joo, tuohon Powerlediin olen päätymässä. Valaisin sopii parhaiten käyttööni noista tehokkaammista, koska metsässä en kuitenkaan aja. Tuosta kiinnityksestä vielä. Eikös noissa Sigmoissa pitäisi olla jonkinlainen pikikiinnityshässäkkä ohjaustankoon siten, että Powerledin saa irti telineineen tangosta? Näin olen Sigman sivuja lukiessani ymmärtänyt.
On se miragen kiinnityskin riittävän näppärä. Akulle tulee teline joka on nippusiteillä kiinni pyörässä. Sen saa yhtä helposti irti kuin sigman vanhanmallisen mittarin. Myös lamppujen kiinnitys systeemi on kätevä, eikä sen irroittamisessa kauaa mene. Tuon kiinnityksen takia ei kannata unohtaa miragea, mutta onhan se huonompi kuljettaa mitä esim. powerled.
Noin lyhyt käyttöaika vaikuttaa hiukan oudolta. Itse olen ns.sekakäyttäjä eli käytän nipackia vuorotellen powerledin ja Evon kanssa, joten käyttötuntien laskenta on hiukan hankalaa. Minulla kuitenkin tuntuisi akkukesto olevan enemmän kuin tuo mainitsemasi aika. Sigman sivuilla luvatut ajat olivat 15 h paristoilla ja 22 h nipackilla; nyt noita tietoja ei enää pääse tarkistamaan, koska ylivuotisen powerledin on korvannut uusi malli.
Powerledin kiinnityssysteemi on kyllä ihan toimiva. Akkukäytössä lampusta poistuu puolet painosta + paristojen paino, joten kuminauhakiinnitys siihen pikakiinnitteiseen jalkaan on mielestäni riittävän kestävä. Vastaavanlaisella kuminauhalla on nipack-akkupaketti pysynyt kiinni rungossa jo pidempään ilman ongelmia.
Itsellä on kyseisestä paketista tuo 5W Evo + Nipack-akku työmatkakäytössä ja en kyllä sitä suosittele. Ainoa huono asia tuossa on tuo erillisen akun runkokiinnike, akku on vähän turhan tiukassa ja muutenkin hankala irrottaa, varsinkin hanskat kädessä. Aina tuhraantuu aikaa ja hermoja työpaikan ja kaupan pihassa kun yrittää repiä irti.
Tuo akun johto riittää rintataskusta ohjaustankoon, joten varmaankin alan ainakin pakkaskeleillä käyttämään tuota akkua taskussa pitäen. Akku kestänee kauemmin lämpimässä taskussa ja paksujen hanskojen kanssa sitä ei saisi ikinä irti kiinnikkeestä.
Lenkkeilykäytössä tuo runkokiinnike ei tietenkään menoa haittaa, kun akun voi kiinnittää sisällä ennen lenkkiä ja irrottaa taas lenkin jälkeen lämpimässä sisätilassa. Eiköhän tuolla valolla ensi syksyyn tule pärjäiltyä ja sitten katseltua seuraavaa ledisukupolvea työmatkavaloksi.
Fenix L2D Rebel Premium toimii loistavasti lumisella kelillä maastopyörän valona, kypärässä paremmin kuin tangossa. Toiseksi pienin teho riittää latupohjilla ja metsäautoteillä parinkympin vauhtiin asti. Ihmevalo, kun joka kerta hämmästyttää:eek:.
Saas nähdä mitä on tarjolla vuoden parin päästä, kun kehitys on näin nopeaa.
Ihan hyvin toi Fenix L2D premium 100 Q5 puskee valoa juu. Hain tommosen joutessani mikälie partiokauppa nyt mahtoi ollakaan.
Toi virtakytkin on vaan melko surkea. Tai no surkea, sanotaan "vähemmän optimaalinen". Tuossa pitäisi olla sellainen vilkutusmahdollisuus kytkimessä, nythän se on vaan päälle/pois. Lisäksi nappi on turhan jäykkä, pitkäliikkeinen ja muutenkin syvällä päädyssä, jolloin nopea käyttö ei oikein onnistu.
Sittenhän tossa on noita muitakin puutteita, mutta ne ei kai kuulu tälle palstalle. :)
Hintaansa nähden halpa vrt SureFiren (ryöstö)hinnat suomessa. :eek:
Liian pieni käytettäväksi pamppuna tai "pamppuna"..?
Käytättekö noissa veenikseissä ladattavia pattereita? Erityisesti kiinnostais P2D tai P3D, joissa on toi CR123-paristo. Jostain olin ymmärtävinäni ettei niihin sais laittaa muuta kuin kertakäyttöisiä paristoja..
Nykyään saa laittaa 2 patterin feenixeihin ladattavia. Yhden patterin vehkeet ei tykkää toimia enää kaikilla mooodeilla ladattavien kanssa.
Pari viikkoa ollut tollanen P3D Q5, ihan hieno lamppu yleiskäyttöön. Mietin vaan tässä juuri, että viitsiikö tuota palauttaa, rikkihän tuokin on niinkuin edellinenkin feenixini. Vetää täyden ampeerin virtaa turbolla, joten kuumenee liikaa ja paloaika jää lyhyeksi. :mad:
Mulla on toiminu turbolla ja ladattavilla ihan ok, ilman suurempaa ylikuumenemista. Paloaika ollut vajaa pari tuntia. Koko aikaa ei ollut turbolla, sellaisia max puolen tunnin settejä ja 15 min pienemmällä teholla ja taas turboo.. Tosin kelikin ollut sadetihkua, liekö jäähdyttänyt.
Luin jostain että P3D kokeiltu 16-18 volt ilman ongelmia, ja tohon voisi laittaa 3 x 3,7 volt jatkoputken kanssakin niin paloaika pitenisi.
Mulla kesti noin 45min turbolla 750mAh akuilla, kun testasin laboratorio-olosuhteissa, eli käytäntö pitää yhtä tuon mittaamani virrankulutuksen kanssa. Pienemmät moodit toimivat kuitenkin hienosti, joten taidan pitää tämän fenixin vyöllä, missä se nyt majailee. Tosielämässä kun turboa ei juuri tarvitse.
Fillarin tangossa mulla on työmatkavalona tällä hetkellä ultrafire C2 HAIII malli modifioituna Q5:llä ja 5 moodin driverilla. Vähän kapea keila, mutta valotehoa löytyy riittävästi.
No kokeillut en ole, mutta kai toikin on jo ihan riittävä "pamppuna"... :rolleyes:
Vaan muuten vähän tuohon suuntaan kyllä, ei tuon suunnittelussa ole toisaalta ollut tarkoituskaan tehdä ns. hulinointiin sopivaa lamppua.
Lähinnä hidas käytettävyys eniten rassaa siinä käytössä, hyvin pitkälti tuon huonohkon kytkimen vuoksi, toinen syy on tuon fyysinen muodottomuus, ei oikein ole tuntumaa edes siihen, miten päin lamppu on käteen asentautumassa. Toki, saa tuolla kokolailla vahinkoa aikaiseksi ilman valoakin, mutta paras pointti jää kyllä silloin käyttämättä.