Minulle vuoden odotetuin soolopyörälenkki on VÖ-200, Valkeiden Öiden Kaksisatanen (195,6 km) - yleensä kahdesti juhannuksen aikaan.
Vuoden 2023 ensimmäiseltä kotona 1:15 - yllättävän hämärää viimeinen tunti, kun vielä Valkeakosken kadut vailla valaistusta ja joitakin rinnakkain kävelijöitä, joita on vaikeaa erottaa pimeydestä !!
Odottamaton yllätys oli Padasjoella kyltti NAKUKYMPPI ja taas uudelleen tielle 3200, jonne pyöräni kääntyi. Jassåå, joutuukohan tässä ongelmiin, jos nakuilun takia reittini on suljettu tai muulla tavalla hankaloitetaan etenemistäni suviyössä.
Tapahtumapaikka on Vesijaon seuratalo, joten heidän aktiviteettinsä ei minua häirinnyt sittenkään. Kaikki nähdyt ihmesolennot pukeissa ja toinenkin.
Luontoelämyksiä vuoden eka käen kukuntaa ja useita lehtokurppia. Ääni, jonka olisin haluan kuulla ja jonka olen tällä reitillä aistinut: ruisrääkkä.
Suurin epämiellyttävyys oli kenkien tuottama tuska jaloille - kuten myös Pitkässä Pirkassa. Odotetuinta olikin halu saada vikkelään jalkineet veke kotiin päästyäni. Sen tein.
Kengät veke prio 1>Yösuihku>kahvi 2 mukillista>pyörä piiloon>nettikirjoittelu - vielä kymppinä hereillä klo 2:42. Hyvää yötä, maailma [P3ll3-viittaus, oli mulla Suomi-jersey yllä ja kaikki pikku punkkarit tietää, kuinka Näyttämökuvia-videotallenteella P.Tiili pogoo Suomi-paita yllä [https://youtu.be/tsIAWAN3dpo]. Toinen motiivi tietenkin jussi ja Suomen lipun päivä).