"Gravel Grinding" -fillarit
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
KestreL
Päädyitkö siis M-kokoiseen Propainiin? Vähän polttelisi vaihtaa Exploro (L) tuollaiseen, mutta arvelutta vähän tuo koko. M-kokoinen vaikuttaa numeroiden valossa todella pitkältä. 80mm stemmillä olisi lähes sama saddle-to-bar reachin kuin Explorossa, tosin preferoisin aavistuksen rennompaa geoa. Toki tuossa on isompi stack kuin Explorossa. Checkpoint toisena vaihtoehtona pohdinnassa.
Otin M:n, se on vähän pienempi kuin L-koon Stigmata. Otin 80mm stemmin mutta valmistauduin henkisesti vaihtamaan sen tarvittaessa lyhyempään. 80mm on Propainin tarjoama oletus, joten se lienee suunnittelijan mielestä sopiva stemmin pituus. S:kin olisi varmaan vielä mennyt, mutta se olisi vaatinut jo pidempää stemmiä, ja stack olisi siinä jo turhan matala minulle.
Mun vanha gravel on On-One Space Chicken, joka on geoltaan muistaakseni aika lähellä Exploroa. Halusin seuraavaksi pidemmän akselivälin ja vakaamman pyörän. Jos Exploro kaikin puolin miellyttää, niin kannattaa luultavasti varmistaa Terrelin ”luonteen” sopivuus. Vaikka se ei ole maastopyörä niin se on varmasti erilainen ajettava kuin Exploro. Mulla on muuten tallissa vain maastopyöriä ja vähän kiikkerältä tuo graveli tuntuu jos sillä ei ole hetkeen ajanut. Maantiepyöräilijä tuntee varmasti toisin.
Lisäksi tuo Space Chicken on kova kuin kanki, Terrelin pitäisi olla mukavampi. Checkpoint täyttäisi myös monta vaatimusta, mutta jokin siinä ei miellytä, ja geo on vähän erikoinen.
Totta on että koeajo olisi hyvä, mutta lyhyt kokeilu ei vielä edes kerro välttämättä riittävästi.