Luulis että yhellä vaihteella se oikea osuis helpommin kohdalle, ajattele miten vaikeeta on kun on 18 vaihtoehtoa olla väärä vaihde silmässä.
Printable View
Ach kuinka onkaan yksivaihdepyörä vapauttava. Senkun vaan polkee (ja yrittää muistaa pitää etusen keskellä uraa).
Oli paljon tuttuja ja vielä enempi tuntemattomia pyöräilijöitä tänään Ylästö-Maunula välillä.
Less is more. Ymmärrän kyllä yhden eturattaan autuuden, mutta matkaa on vielä yhteen takarattaaseen. Pitäis olla reisilihakset ja kaikkee. Taidan tyytyä siihen että minut on luotu kierroskoneeksi ja leveille poluille.
Voisi kyllä joskus kokeilla ajaa lenkin niin etten koske vaihtajan vipuun...
Uskalsin pitkästä aikaa laajentaa ajoreviiriä ja kävin Mätiksellä ja Vierumäelle tutustumassa sikäläisiin polkuihin, joita sillä
tuntui riittävän ihan mukavasti. Mätiksellä oli polulla solmukohta, kun samalle kohtaa tupsahti Ellmeri ja Korson betonireisiä
kaksi kappaletta Eskon johdolla. Lisäksi vielä luontopolulla tuli vastaan ilmeisesti "kisamies" Zeuksen paita päällä. Oli siis lähimetsässä pientä ruuhkaa, kun tänä talvenä olen ainoastaan kerran törmännut toiseen pyöräilijään yksin retkeillessä.
Kyllä muuten pitää helkkarin hyvin jäällä nuo reilummat renkaat pois lukien ihan peilijää. Piti muutamalla mummolle ja papalle
näyttää miten Pulska eteneen jään peittämällä klv:llä ja loppumatkan saikin sitten ajaa perse märkänä kotiin. :) Illalla voisi
laittaa lokasuojan suojattamaan pahimmat vesiroiskeet pois.
Juu, huomasin saman ilmiön, kun lähdin kotoa liikenteeseen ja ensimmäisessä mutkassa siirsin hallitusti painon kyynärpäälle ja lonkalle takarenkaa lipsahtaessa alta pois. Ihan oma moka, ajatuksissani mietin minne suuntaisi, enkä keskittynyt siihen, että ajelin peilijäällä.
Talvi kuulema jatkuu vielä tovin ja jos Setiä kiinnostaa näillä lumilla lenkki Kuntoilijan lähimetsässä niin olen valmis mikä ilta vaan toimimaan jarrullisena vetäjänä. Tämä tietysti edellyttää siirtymistä joillain keinoin Ilolan ABC:lle. Aikaa ilman pausseja ja munkkin syöntiä saa varata 2-3 h. Ensi viikolla mahdollista jopa aamu-,iltapäivä- tai iltalenkkiin.
ps. mä en kaatunut, mutta 4" rengas siirtää vettä ilmaan aika runsaasti. Peilijäältä muutaman kerran annoin mennä ihan vaan reilusti lumipenkkaa kun alkoi pystyssä pysyminen arveluttamaan ja flipperimäisesti kimposin sieltä takaisin reitille.
Kohta alkaa tarvita nastoja poluillakin, alkaa aurinko sulattaa pintaa ja se jäätyy yön aikana uusiks.
Viime lauantaina ajettiin Zipon parkkis - Ilola ABC - Savio. Osallistujina olivat minä, zippo, make(eka pitempi lenkki), kybällä stygäilijä ja kyprok. Kilometrejä kertyi ~50km. Zippo jatkoi vielä mettiä pitkin Saviolta eteenpäin. Muut käytiin kaupasta ostamassa muutama kalja ja mentiin aurinkoon juomaan ne. Oli taas aivan mahtava keli ja seura :) Pääsin yhen ylämäenkin ekaa kertaa ylös asti \o/
Tai sitten kumin missä on riittävästi tartunta pintaa (>3,8") jäistä polun pintaa vasten.
Kvan kollit, kun seuraavan kerran kun teette moisen retken, niin laittakaa tänne etukäteen postaus niin panen harkintaan, jos ajaisi siirtymän klv:ä pitkin Zipolle ja tekisi yhden suuntaisen matkan metsiä pitkin takaisin ABC:lle.
Hyvin jälkiä haistelemalla porukka löytyi. Mätäkivenmäellä katselin, että läski- ja nakkikumekseja on liikkunut porukalla. Siinä lumenkaatopaikalla koiranulkoiluttajat kyseli, että olenko jäänyt porukasta, ja kun noin loukkasivat, niin oli sitten pakko yrittää ajaa kiinni, ja onnistuihan se vähän puuskuttamalla. Sääli, etten sen enempää ehtinyt porukassa ajamaan, kun oli jo päivän lenkkikiintiö täynnä.
edit: ja pääsin minäkin ekaa kertaa sen jyrkän kivikkoisen mäen ylös asti \o/ :)
Jaajaa vai olit siis sinä ketä tulit seuraan mukaan :D Ei siin kerenny liikaa jutellaku oli just ne nopeimmat kohat edessä. Onneksi olkoon muuten siit mäestä, mut ei se ollu mun eka kertaku sen ylös pääsin. Tosin katotaan sit kesällä uudestaan meneekö enää ;)
Toi mitä Lauttis meinaa on https://www.google.fi/search?q=60.32...ient=firefox-a Toi liikenne ympyrä markkerin vasemmalla puolella nii siitku lähtee kartasta katottuna vähämatkaa ylös päin. Mut mitä mä meinaan onkin sit tuol Savion ja Mätiksen välissä. Yritäny sit täs paremmin selittää :D
Yksi nousu on hieman kivinen, muttei mahottoman sellainen.
Ilolasta Kylmäojalle päin on pari mukavaa kaltsia lasketella.
Sitten Kulomäen suunnalta löytyy hyvää juurakkohelvettiä iskaritestiin.
Taidan käywä huomenissa tsekiditsek + luultavimmatusti eksymässä. On noi hoodit ihan valkoinen läikkä mun kartoilla. Olikos Kuntsarilla tällä viikolla aamuajo-mahiksia? Mun pitää olla kotona jo 12.00 että kukonlaulun aikaan aattelin itteni liikkeellepolkaista.
Ei aamuajoa tällä viikolla, vasta ensi viikolla.
Tota...
http://www.youtube.com/watch?v=L02iPA-TE8E
...ei mulla muuta.
Ennalta veikkaisin, että Syvän Idän videossa soisi banjot, mutta hyvin rullasi tämäkin poppi. Hieno pätkä, ja etenkin lopetus. Hauskaa, että jaksat, näitä on katsottu aiemminkin ja aina saa hyvälle mielelle.
Jou. Päivän voittajiksi selviytyivät tasasekunnein hooceen naama ja ahman p*rse. Yhtä selkeä kolmonen oli kolistelijan kiemurteleva etukumi. Hassu pätkä eniveis.
Jep, kiitos jaosta. Josta tulikin aasinsiltana mieleen, että huomenna vois taas ajella jonkun tunnin. En viitti pilata päivää istumalla autossa, joten ajelen laiskana syväojalla muutaman tunnin neljästä tai viidestä eteenpäin.
Hyvin leikattu raina *peukalon kuva*
^ hmmm? Syväjoki vois tarjota vaihteeks "erilaisia" ajoelämyksiä. Neljään ei riistokapitalisti kykene, mut jos viiteen näyttäis olevan teoreettisia mahkuja niin helistänen ip:llä.
eiku siis ^^^
Mistä erottaa mun karvasen naaman ja ahman perseen toisistaan?
^ ahman hanurin alla on lumenvärinen fillari?
muoks: et sentään kysyny et millä erottaa... siihen en olis uskaltanu vastata
Tossa videossa näkyy yks juttu mitä en tajunnu yhtään ku oltiin poluilla. Tosi makeen näköstä seutua. Olis voinu kattella muutakin kun omaa eturenkasta ja ahman takarengasta (en viittiny kirjottaa persettä...).
Viis sopii yhtä hyvin. Kelkkauria varten kannattaa ottaa takalamppu mukaan, vetävä välillä ihan uitun lujaa.
Missä päin syvää itää tuo video on kuvattu? On sen verran kivan näköistä polkua.
Salmenkalliota, Kantarnäsiä, Ripasaarta, Talosaarta. Tervetuloa tutustumaan, parasta A-luokkaa.
Ihanaa lukea homoeroottissävytteistä keskustelua hanuristani, tuntee itsensä haluttavaksi...
Tänään tuli ainakin nousumetrejä, ja jokunen kilometrikin syväojan kelkkabaanoilla ja poluilla. Meikäläisittäin reipasvauhtinen lenkura, kiitos pahikselle ajoseurasta.
No hiitu. Nyt oli muutes fasiliteetit kunnossa. Ei siinä vielä mitään et polut oli hyvät, mut että urheilujuomahuoltokin oli järjestetty. Kyllä ny kelepaa. Tnx!
btw: miks mulla lukee tuol sivun yläreunassa google- mainosrivillä "auton huolto", "huolto vantaa", "polaris-mönkijä" JA "immenkalvo"???
Tääkin kävi sohvapyöräilemässä
https://lh6.googleusercontent.com/-s...0005%25231.jpg
Kävin hakemassa Mikolta @ Sanomatalon Katse huurtumisenestoainetta. Suosittelen.
^Jo sitä aikaisempaa soffakuvaa säikähdin kun luulin sen olevan siellä hiukkasen etelämpänä olevalla luonnontarkkailupisteellä...
soffapyöräily joku uus muoti-ilmiö?
KMWLainaus:
Kävin hakemassa Mikolta @ Sanomatalon Katse huurtumisenestoainetta. Suosittelen.
Joko pannaan Nobelin palkintolautakunnalle esitys luonnonlakeja järkyttävästä fysiikan alan keksinnöstä? Mikä tää ihmeaine sitten on nimeltään? Tunnustan että vuosituhanen vaihteessa tahi ennen testasin erinomaisen tieteellisesti kaikki silloiset kaupalliset aineet. Clersite ja Fairy olivat lista-ykkösiä:rolleyes:
mutisLainaus:
Viis sopii yhtä hyvin. Kelkkauria varten kannattaa ottaa takalamppu mukaan, vetävä välillä ihan uitun lujaa.
Rovaniemen ajoilta sen verran kokemusta että jos on kovin muhkuraista maastoa niin kypärään taakse punainen vilkkuvalo, kelkkabaanallahan me ollaan varsinaisten käyttäjien näkökulmasta katsoen riesa ja hidaste ja jonkinmoinen turvallisuusriskikin.