Mitä laitoit valonlähteen mitoiksi tuossa simulaatiossa? P7 ja MC-E valaisee aika laajalla alueella, jolloin pistemäisen valolähteen käyttäminen simulaatiomallissa saattaa aiheuttaa hieman hajavaloa.
Printable View
Toimilaite, joka säätää LED:n läpi kulkevaa virtaa. Katso vaikka wikipediasta miten erilaiset hakukriregulaattorit toimii. Sieltä löytynee myös teoriaa vastuksen käytöstä samaan hommaan.
Siis MC-E:ssä on 4 LED:iä samoissa kuorissa. Neljä haaraa tavallaan. Jos kytket LED:n siten, että kaksi on sarjassa (2S) ja kaksi tuollaista sarjaa rinnan, ehdotan että laitat molemmille haaroille omat vastuksensa.
RC-auton 7.2V akku ei pääse kovin pahasti syväpurkautumaan, jos sen purku lopetetaan pian 7V jälkeen. Näin siis, jos MC-E on 2S2P kytkennällä vastuksen kanssa.
Tilasin muutaman Kaidomainin helvetinkoneen, ja niissä oli miinusjohdon läpi työnnetty tollanen ihmeellinen harmaa "klöntti". Se oli siis laitettu siihen diodin kohdalle. Mikäköhön sen tarkoitus mahtaa olla?
Teinpä tuossa vapaaohjelmoitavalla 2D heijastinsimulaatio-koneella (kynä-paperi) pari koeajoa ja totesin lediä lähellä olevan heijastinosan sisään runnomisen todennäköisesti tuottavan leveämmän keilan. Samalla luultavasti ledi nousee vähän lähemmäs linssiä ja hajavalon pitäisi lisääntyä. Tästä en usko olevan haittaa. Oon jo miettynyt lyhentävän heijastinta, jos spotti tuntuu liian kirkkaalta. Kevenispähän samalla.
Joo, tuo kuva nyt olikin tarkoitettu lähinnä huonoksi vitsiksi. Kuvassa näyttäisi arvojen perusteella olevan 0.5mm sivunpituinen neliö valonlähteenä ja heijastin olisi pystyakselimuodoltaan paraabeli ja vaaka-akseliltaan hyperbeli. Valolähde 1mm x-suunnassa ja 1.7mm y-suunnassa polttopisteen sivussa (tästä seuraa nuo jännittävät kuviot).
Mutta kyllä tuo laskenta näyttäisi järkevilläkin arvoilla antavan ihan uskottavia tuloksia.
Esim. vertailu vastaavilla arvoilla ja P7 + DX:n 50mm heijastimella antaa hyvinkin vertailukelpoisen keilanleveyden.
Naputtelin ohjelman ihmetellessäni miksi pari alumiinista jyrsimääni heijastinta ei toiminut aivan odotetulla tavalla - ja tuloksena sain, etteivät ne tuossa simulaatiossakaan sen paremmin toimi. Tarkoituksena oli siis tehdä elliptinen heijastin, jossa pystyakseli olisi juurikin paraabeli mahdollisimman litteän valokeilan saadakseni ja vaaka-akselia olisi levitetty sopivasti lasketun hyperbelin muodolla. Ongelmaksi muodostui keilan keskelle jäävä hieman himmeämpi alue, josta en yhtään tykännyt.
No täytyy jossain vaiheessa taas palata aiheeseen ja testailla jotain muuta...
-
Menni
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/p...&pictureid=551
Koska kannattais nyppästä johto seinästä? Laturin pitäis katkasta virta kun akku on täynnä, mutta en oo uskaltanu odottaa. Onko tossa muuta vaaraa kun että lattia sulaa kohta alta?
Heps,
Ostin ja asensin parjatun Nordic Lite 5W otsalampun. Lamppu syö 3 x AAA paristoja = 4,5V.
Ajattelin korvata paristot 4 x AA akuilla = 4,8 V. Meneekö jännite liian korkealle,
vai pitäisikö jotain vastusta laittaa väliin? Lampussa 3 tehoaluetta (ei suurta eroa keskenään) ja
ja käytän sitä alinta. Lampun LED on siis ilmeisesti jokin 5W Cree.
Moi eix toi riipu minkä kokoset akut ostat ? niitä on monta tehokokoa isoin 2700 Itse meinasin omaan otsalampuun noi akut ja laturin .On toi sama ledi Cree teholed kun mulla -janne
Akun kapasiteetti ei vaikuta, kuse on ainoastaan jännitteestä, enkä usko alle 10% jännitelisän vaikuttavan mihinkään.
Oma rojekti etenee hiljalleen, ja tänään olisi tarkoitus laittaa täysillä sähköä päälle, pitää vaan odottaa, että liimat vähän kovettuu.
Päädyin loppujen lopuksi hiukka erikoiseen ratkaisuun, ja laitoin 2 kpl lämpimämpää K-biniä ja yhden M-bin cool whiten, tarkoituksena olis saada paremmin silmälle sopivaa värintoistoa. Ja mitä nyt nopeesti katsoin pienellä virralla, niin tuntuis mutun mukaan olevan ihan onnistunut ratkaisu. Absoluuttinen valoteho olisi noin +2000 lm, eli omaan käyttöön ihan riittävä. Runkohan tuossa saattaa jo vaatia hiukka jäähdytystä, energiaa kun pitäis hukata aikas paljon.
Hiton makee... Kelpaisi tännekin!:eek:
Eikö tommonen sit jo kuitenkin lämpene aika huolella? Ledit melkee kiinni toisissaan eikä näy mitään jäähdytyssiiliä. Vai jäähtyykö se ton stemmin kautta tarpeeksi?
========================================
!WARNING! Hölmöjä kysymyksiä taas vaihteeksi:
No mut, mites jos mää nyt väsäisin itselleni valot kahdesta Cree MC-E:stä. Ilmeisesti ledien puolesta pitäis olla hyvä vai ehdottaako joku jotain parempaa? Ne siis kannattaa kytkeä sarjaan, mutta entäs ne "ytimet"? Joku taisi sanoa aiemmin, että 2s2p. Näinkö?
Mistä noita ledejä kannattas lähteä tilaamaan? Led-tech.de:llä olis MC-E M-biniä näköjään. Tosin sieltä ei näemmä saa "star alustalla", josta olisi varmaankin iloa. DX:stä taas saisi starilla K-biniä ja erikseen star boardit, jossa ilmeisesti valmiina rinnan- ja sarjaankytkentä. :seko:apuuva!
Onko siis niin, että kun ledille syötettävää jännitettä nostetaan, niin sen ottama virta nousee myös ja ledi kirkastuu? "Driveri" pyrkii siis vain pitämään virran vakiona säätelemällä ledille syötettävää jännitettä?
Mitenkähän joku puoli-/huomiovaloteho on järkevintä toteuttaa? Pudottamalla koko hoidon jännitettä vai pistää kytkimen taakse osa "ytimistä"? Tai jos laittas molemmat...?
Mikähän "driveri" tässä nyt kannattas olla ja mistä semmosen saa? joku 2-moodinenko?
Yritin pikasesti laskea, että paljon tämmönen ottas virtaa max. em. kytkennässä, jos per "ydin"chippi menee 700 mA, niin kahden MC-E:n sekakytkentä ottais jopa 4200 mA! Määhän tarvisisin aika hillittömän akun jos mä 2h haluisin ajaa. Vai laskinko mä väärin ja oon edellen ihan pihalla?
Onko tästä nyt ylipäätänsä tulossa yhtään mitään? :seko:
Toi 2s2p-kytkentä on siis kahden ledin sarjakytkentää, joita on kaksi rinnan. Eli siinä sun kuvassa siirrä ne ylemmät ledit toistensa kanssa rinnan.
Kattelin vähän MC-E:n datasheettia ja siellä sanottiin, että 3,4 V jännitteellä kulkee virtaa 0,6 A yhdessä ytimessä. Jos kytkee ytimet 2s2p, niin silloinhan jännitettä tulee sarjaankytkennän yli 6,8 V ja virtaa rinnankytkentöjen kautta 1,2 A. Nyt jos laittaa noita 2s2p kaksi sarjaan, niin virtahan pysyy samana 1,2 A, mutta jännite tuplaantuu 13,6 volttiin. Voin toki olla väärässäkin, en ole mikään guru näissä ;)
Tollanen vakiovirta-ajuri tosiaan nuuhkii sitä virtalinjaa, ja pätkii syötettävää jännitettä niin, että virta pysyy haluttuna. Toi huomiovalo kannattaa tehdä PWM:llä, jolloin se hetkittäinen virta, joka ledille menee, on edelleen vaikka se speksattu 700 mA. Tällöin värisävyt sun muut pysyy samana. Nää PWM-ohjaukset sun muut on niissä ledidrivereissä sisäänrakennettuna, jolloin esim. 2-moodi antaa lampulle 50% PWM:ää -> puoliteho.
:D Noh. Mun uusin viritys vaatii pyöristettynä 12V ja 2,8A, elikkäs palttiarallaa 36Wh. Nykyisestä patterista irtois 60Wh, joten 2000lm tuikku hehkuis noin puoltoista tuntia täydellä teholla. Jos tehon tuplais, niin akulle tulis painoa jo 1,2 kg. Joutuuhan tässä miettimään jo ihan tosissaan mitä tässä tekis
Hmm..onkos nyt niin että tämmöisellä laturilla:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15225
ei voi ladatakaan näitä akkuja:
http://cgi.ebay.de/2-Lithium-Li-Ion-...QQcmdZViewItem
Tulee vaan short err, mikä manuaalin mukaan on short circuit of the output termination. Manuaalin mukaan tolla laturilla ei voi myöskään ladata suojapiirin omaavia akkuja...eli tosta piiristähän homma nyt kaiketi on kiinni?
Kumpaakaan tuotetta ei nyt ole käsillä, mutta yleisesti sen suojapiirin ei pitäisi tehdä mitään, jos käyttö on suojarajojen sisällä. Onhan kytkennät varmasti oikein?
Jos se laturi ei tosiaankaan osaa ladata suojattuja akkuja, niin silloin akun latausliitin tulee siirtää suojaelektroniikasta suoraan kennoihin. Laturihan lupaa hoitaa balansoinnin ja muutenkin huolehtia akusta, joten siinä välissä suojaa ei tarvita.
Kytkentä on tehty suoraan noista laturin outputliittimistä akun piuhoihin...plussa/miinus oikein. Että tiedä sitten...
Kohta liekehtii Antin akut...
Olen ledien datalehtien käppyröistä tulkinnut, että ledien hyötysuhde (lumen/W) on sitä parempi, mitä vähemmän virtaa lediin pusketaan. Tämä siis tarkoittaa, että esimerkiksi valon määrän puolittava "puoliteho" pudottaa sähkökulutusta enemmän puolet. Tällä perusteella järkevämpi vaihtoehto on virran (ja jännitteen) laskeminen. Toisaalta ero on kyllä aika mitättömän pieni.
Lisäksi ainakin mun driverin (MaxFlex2) ohjeissa ehdottomasti kielletään laittamasta mitään kytkimiä ulostuloon. Tämä johtunee siitä, että jos led-ytimiä on käytössä vaikka 4 kpl sarjassa, on ulostulon jännite jotain 12,8 V. Tämä jännite on varastoituneena driverin ulostulon kondensaattoreissa. Jos nyt esimerkiksi kaksi led-ydintä ohitetaan kytkimellä tulee 12,8 V jännite hetkellisesti vain jäljelle jääville kahdelle ytimelle. Ulostulon kondensaattorit lienevät aika pienet, mutta silti ledeille voi mennä lyhytkestoinen virtapiikki, joka on huomattavasti suurempi kuin ledien maksimivirta. Rinnankytkettyjä haaroja erotellessa tätä ongelmaa ei taida olla. Kannattanee kuitenkin varmistaa asia viisaammilta, jos tähän vaihtoehtoon päätyy :).
Eli akku on tyhjä, mutta muuten OK. Tai siis ehkä vähän turhankin tyhjä. Pian suojat laukeaa, jos on lauetakseen. Ongelma on siis laturissa. Ensimmäisenä tarkistaisin laturista sen, ettei latausvirtaa ole asetettu yli 1A. Laturihan siihen lupaa pystyvänsä, mutta kun suojalla taisi olla 1A max latausvirta. Jos edelleen kaikki on kunnossa, niin sitten joudut juottamaan akkuusi erillisien latausliittimen. Jos näin teet, huolehdi, ettei latausliitintä ikinä käytetä minkään muun kuin laturin kanssa. Toisin sanoen liittimen olisi hyvä olla erilainen.
Löytyisköhän keltään mitään vanhaa protovaloo testikäyttöön kun oma kynttilävalo niin himmee... tai nyt oikeastaan kun lumi maassa niin näkee kynttilän valossa;)
Tjaahas..kokeilin noita erilaisia latausohjelmia, over voltage on virheilmoitus...ei oikein nappais toi erillinen latausliitin kyllä yhtään.
Mullakin olisi tekeillä tee-se-itse lamppu. Pari kysymystä kuitenkin askarruttaa mieltä ja ajattelin, että kannattaa mielummin kysyä kun erehtyä ja vaihtaa sitten savunneita osia.
Cyclocrossipyörään olisi tarkoitus rakentaa vastaava valo mitä monet täällä onkin jo rakennelleet. Eli DX:n MTE P7 -lampusta tehty tankovalo. Lopputulos olisi tarkoitus olla varsin samantyyppinen kun Sigmasportin Karma pro. Akuiksi olen valinnut DX:n suojattuja 18650 Li-Ion akkukennoja kaksin kappalein. Valoon tulisi kaksi tehoa, joista tehokkaampi noin 2 ampeerin virralla ja himmeämpi noin 250 mA virralla. Tehon valinta on-off-on kytkimellä akkupaketin kyljestä (simppeli käyttää hanskat kädessä ajaessa). Akut ja elektroniikka kytkentärasiassa vaakaputken alla, latausliitin rasian kyljessä.
Ohjauselektroniikkaa ja akkujen kytkentää vielä pähkäilen kovin. Alkuperäinen ajatus oli kytkeä akut sarjaan ja käyttää Led-Techin 2000 mA slim-line driveria. Sen speksin mukaan maksimijännite on ledin kynnysjännite + max 2,5V, eli yhteensä 6V (ledin jännite 3,5V tuolla 2A virralla). Akun nimellisjännitekin kuitenkin on 7,4V. Toimisiko tämä ja onko siinä mitään järkeä hyötysuhteen kannalta? Toinen kysymys liittyy siihen himmeämpään kytkentään. Jos kytkin on vain plus-puolella, niin miinuspuolelta joutuu kytkemään driverin lähdön miinuksen akkumiinukseen. Nouseeko savu? 2-napaisella kytkimellähän tämäkin ratkeaa, mutta 1-napaisella saisi simppelimmän.
Olisiko sittenkin järkevämpää kytkeä akut rinnan ja käyttää jotain muuta driveriä? En vain oikein löytänyt mitään fiksua valmista. DX:ssä näkyy olevan erilaisia 1 ampeerin ja alle. Oliko jossain aiemmin esimerkki, jossa oli kytketty tälläisiä useampi samaan kytkentään, jossa toinen ohjasi toista tjsp? Tähän kaipaisin vähän vinkkiä. Kaidomainin "helvetinkone" toimisi, mutta 3 ampeerilla paloaika ei ehkä oikein riitä.
Akkujen latauksen kannalta rinnankytkentä olisi tietysti myös helpompi. Laturina voisi käyttää DX:n halpaa yhden 18650-kennon laturia. Tarvitseeko kahden sarjaankytketyn LI-Ion -kennon kanssa käytännössä aina balansoivan laturin, vai onko sellaisen lataamiseen jotain edullisempaa vaihtoehtoa?
Kovin koukuttavaa tämä valojen speksailu. Ajatuksissa pyörii jo alustavasti maastoon kypärävalo kahdella P7 tai MC-E -emitterillä ja 2P3S 18650 akulla. 2 ampeerin virralla laskeskelin ajoajaksi ~3,5 tuntia ja valoa pitäisi olla ns. riittävästi.
Uskoisin, että ihan toimiva kytkentä on syntymässä. Lineaariregu hukkaa koko ajan 2A virtaa, joten kahdella sarjaan kytketyllä 18650-kennolla polttoaika on vähän päälle tunti.
1-napainen kytkin riittää. Sähkö kiertää kehää ja jos kehä on poikki toiselta laidalta, ei piiri pyöri. :rolleyes: Vaan millä meinaat sen alemman tehon saada aikaiseksi?
P7:n kanssa kannattaa minun mielestä käyttää kahden kennon sarjaankytkentää, 2S, 7.4V. Tämä mahdollistaa Kaidomainin driverin käytön. Myös Konluxin driverit toimivat. 7.4V LiPo-akun lataamiseen pitää hankkia soveltuva laturi, joka halvimillaan on DX:n peruslaturi 8.6$ + 12V virtalähde. DX:n digilaturia ei ainakaan Kuiton Antti ole vielä raportoinut saaneensa toimimaan. Halvempi lienee yksinkertaisempi, eikä siten häiriinny (toivottavasti) suojauksista. Virtaa Kaidomainin driveri ottaa semmoisen 2.2A kohtuullisen tyhjästä akusta. Siten voi laskea, että kahdella 18650 kennolla pääsee noin tunnin. Kun niitä myydään pareittain, ostoskoriin kliksutellaan haluttu ajotuntimäärä noita pareja.
Kaidomainin driverin kanssa ainakin Ingvisigothilla oli jotain haastetta. Uusien driverien mukana tulee semmoinen lämmönjohtosieni, jonka avulla driveri kannattaa puristaa LED:n jäähdytysripaa vasten. Ainakaan minun yksilöni ei ole ylikuumentunut näin asennettuna, vaan on toiminut luotettavasti jo neljällä lenkillä.
Mites tosta MTE SSC P7 -taskulampusta saa driverin irti? Ruuvasin eka etupuolen konstruktion auki, jossa siis linssi kiinni. Sen jälkeen myös heijastin lähti irti ja näkyi itse LED kiinni piirilevyssä. Siinä oli kaksi ruuvia, jotka avasin. Piirilevyn alla näkyi pyöreä metallinen levy, jonka alla ilmeisesti driveri sijaitsee? Mahtaako tuo olla ihan kierteillä kiinni, liimattu, vai mitä? Ei uskaltanut hirveästi käyttää voimaa, joten ajattelin kysyä täällä ensin. Mietin jos vaihtaisin tuohon sen 2.8A kaidomainin driverin (http://www.kaidomain.com/ProductDeta...ProductId=1770 ) jonka ilmeisesti pitäisi toimia 6.6Ah 3,7v Li-Ion akun kanssa. Ilmeisesti tuon kaidomainin driverin pitäisi mahtua tuon MTE:n sisälle?
No prkl...mittasinpa tossa uusiksi sen akun jännitteen kun asiaa hieman pähkäilin. (=heikohko sähköpuolen osaaminen :D ) 4.08v tms. se näytti ilman kuormitusta, eli siitä kaiketi tuo over voltage...asia selvinnee jahka saan valot ajoon ja akut tyhjäksi. :)
Toisen lampun pätkäsin tänään, pitää koittaa saada jo huomenissa jonkinlaiseen testikuntoon. :)
Hmm.. Siis elikkä näin. My bad :o
Hitsi mää oon koko illan yrittänyt miettiä, että miten ne pystyy muka kytkeä, jos MC-E:t pitää olla sarjassa ja kummassakin ytimet 2s2p. :seko:
Tolla starilla jossa noi täpit on ikäänkuin rinnan, niin käsittääkseni onnistuisi näin.
Pystyykö joku vielä perustelemaan, että miksi juuri 2s2p?
Kiitos vastauksesta.
Lineaariregu siis ottaa halutun virran akulta ja hukkaa siitä lämmöksi liian jännitteen? Tässä tapauksessa siis yli puolet menee hukkaan regussa? Ei kiitos.
Tuo jäikin vähän huonosti selitetyksi. Alempi teho olisi tarkoitus saada aikaiseksi etuvastuksella, silloinhan se toki hiipuu sitä mukaa kun akun jännite laskee, mutta ei se niin tarkkaa ole. Katselin noiden regulaattoreiden kaaviokuvia tuolta wikipediasta ja huomasin, että käytännössä tulon ja lähdön miinus on kytketty toisiinsa suoraan. Silloin se vastuskytkennän piiri sulkeutuu driverin miinusnapojen kautta ja se toimii. Huoli oli siis siitä, että jos siellä driverissä on tulomiinuksen ja lähtömiinuksen välissä jotain, niin mitä vaikuttaa sen ohittava hyppylanka, joka on kytkettynä myös driverin ollessa käytössä. Selitinköhän vieläkään ymmärrettävästi? Koitan ehkä piirtää huomenna kuvan.Lainaus:
1-napainen kytkin riittää. Sähkö kiertää kehää ja jos kehä on poikki toiselta laidalta, ei piiri pyöri. :rolleyes: Vaan millä meinaat sen alemman tehon saada aikaiseksi?
Ei oikein nappaa ison akkukasan käyttäminen, vaikka ne eivät kalliita olekaan. Tuon valon ideana on kuitenkin olla melko kevyt ja riittävän kirkas crossipyörällä ajamiseen kaikenlaisilla tieurilla.
P7:aa voinee kai ajaa pelkällä etuvastuksellakin? Olisiko rinnan kytketyt akut ja melkoisen pieni etuvastus toimiva yhdistelmä? Laskeskelinko oikein kun sain 0,25 ohm vastuksella maksimivirraksi täydellä akulla noin 2,2 A ja 3,7 V kohdalla noin 1,5A? Tietysti se hiipuisi, mutta vastukseen hukkuisi maksimivirrallakin alle 1,5W. Silloin kai hyötysuhde olisi aika hyvä ja valoa riittäisi pitkään (joskin loppua kohti vähemmän)?
Jos käyttäisin P7:ä, niin odottaisin tätä HipFlex iä, joka tarjoaisi akkupaketista riippuen hyvän hyötysuhteen ja eri virtatasoja. Toki joku simppelimpi driveri saattaisi riittää käyttötarkoitukseensa.
Tuossa starissa ledit on nimenomaan rinnan (parallel) sun pitää hankkia se missä ne on sarjassa. 2 sarjaan/rinnan antaa ledille inhimmillisen 1,4An käyntivirran ja jännite on noin 7,4V. Sillon esim 9,6V nimh toimii jo loistavasti, tai kahden kennon li-akku. Sitä pystyy myös ohjamaan Maxflexillä, vaikkei ihatn täyttä virtaa ulos saiskaan, valotehon ero 1,2A:lla ja 1,4A:lla on ehkä 10%, mikä tietysti sekin on liikaa:rolleyes:
Kävinpä pajottamassa p7:n heijastinta. Ei nyt ihan toiveiden mukaan menny. Kuvio levisi ja rajat meni häilyvämmiksi, mutta samalla ropisi puolet pinnoitteista pajan lattialle. Pitänee laittaa jollain löysällä liimalla kiinni ja testata toimiiko ja ehkä laittaa uusi heijastin tulemaan. Pitänee ens kerralla ottaa enemmän asennuskaljaa, ettei tuu samallaista sutta ja sekundaa.
Kaidomainen helvetinkone näyttää mulla toimivan 6V jännitteen syötöllä ihan hyvin. Molemmille puolille on laitettu kuumaliimapastalla alumiinilevyt jäähyiksi ja koko driveri valettu sinne pastan sisäään. Vähän kättä lämpösemmäksi menee sisällä.
Luulisi joltain löytyvän, kun lampunrakennus harvemmin jää yhteen tuikkuun. Ongelmana taitaa vaan olla se, että tavallisesti uuteen lamppuun varastetaan osia vanhasta. Multa löytyy tarpeettomana ja kokonaisena (laturia lukuunottamatta) vain halogeeni+lyijyakkuviritys, joka valaisee ehkä 2 tuntia ja painaa noin 2 kiloo :eek:.
Millähän laturilla kannattaisi tällaista ladata:
http://cgi.ebay.de/Lithium-Li-Ion-18...3286.m63.l1177
Kävin kyselemässä sähköalan kaupoista, mutta tarjousten hinnat hirvittivät. Tarkoitus on kuitenkin tehdä budjettilamppu p7:sta.
Onko hyviä ja halpoja latureita li-ioneille tarjolla?
vai joudunko satsaamaan puolet lamppubudjetista laturiin?:eek:
Tätä olen itse käyttänyt ja tyytyväinen olen ollut.
Graupner LiPo Charger 4
Jos virtalähde on ennestään, niin on hyvä vaihtoehto.
Itse ostin halvan dealextremen TrustFiren, joka poksahti kolmannella latauksella. Melkein ehdin jo tilata laturin, kunnes huomasin, että digikameran laturi oli 4,2V/650mA. Siihen vaan hauenleuat kiinni ja vot..hyvin on latailtu nyt kymmenisen kertaa sillä..Vaivatonta ja halpaa..