Kaaduin hankeen. En osunut keltaiseen tai ruskeaan lumeen.
Printable View
Kaaduin hankeen. En osunut keltaiseen tai ruskeaan lumeen.
Spostitin tutkimussuunnitelmia ja kaivelin hammastikulla koko elämänsä kärsineen tehotuotantobroilerin säikeitä hampaanvälistä.
Lapsen. Vitsi vitsi. Töitä.
Kävin koneen avattuani op`n puolella tsekkaamassa...
Laskeskelin veroilmoitukseen noita summia..kaivoin esille vanhan vm82 taskulaskimen ja myhäilin että oli aika kun mulla oli koko lukion hienoin, monipuolisin ja edistyksellisin taskulaskin...:D
...ja laskin ne luvut suttupaperille ensin.
^Täh? Ei sujunutkaan laskutoimitukset päässälaskuna.
Mites se on sitten ton ajokortin laita? :seko:
Olen kyllä kuullut kengättömistä suutarin lapsista, ajokorttitohtori joka… kummallista :rolleyes:
^ joo kyllä mä veroilmoitukseen lasken laskimella 304,26e x 6, ja 256,65e x4. Kyllä veroilmoitus on senverta tärkeä paperi että oon aina laskenu luvut laskimella.
Ajokorttitodistuksessa ( siis laajennetussa joka on yli 70-vuotiaille ja yli 68-vuotiaille jos on 2-luokan ( C tai isompi luokka)) on laskutehtävänä tuo seiskan vähentäminen 100-93-86-79-72.... Tosin moni jännittää ja toi 93-7 on osoittautunu vaikeaksi, mä tosin olen reilu ja jos asiakas on muuten hyväkuntoinen ja virkeä, niin kirjoitan noi paperille ja annan yrittää muutaman kerran. Eikä pelkkä laskutehtävä tuo tai vie korttia kuten ei kellotaulun piirtustustehtäväkään, kyse on aina kokonaisuudesta.
Mutta mun sairauksien suhteen tällä suutarilla itellään ei ole kenkiä.
Mutta aiheeseen, täytin sen veroilmoituksen, kun olin valmiiksi suttupaperille laskenut summat niin itse ilmoituksen täyttö sujui minuutissa. Pakkasin kuvaustarvikkeita, ja otin turkin esiin pukupussista.
93-7 on helppo. Vähennän ensin 3 ja sitten 4 = 86
Onkos ne aina noi samat luvut ja kaikilla?
Emmää mitään lunttia aatellu, kuha kysyn vaa…:rolleyes:
Kaadoin kahvia mukiin.
kuha kysyy, ja nahkiainen vastaa. Kysyn vaan 100-7, ja 93-7, senjälkeen on liian helppoa ( minäkin hahmotan tuon että ensin kolme pois ja sitten neljä). Vaihtelen vähän kysymyksiä, nyt olen ottanu vaihtoehdot a. kasvit b. metsän eläimet c. kalat ja luettelee 5 ryhmään kuuluvaa. Jos haluaa vaikeampia niin on liikennemerkkien tunnistusta, ja väistämissääntöjä ( auto vs. pyöräilijä).
MMSE-testi on kyllä netissä, että sen voi harjoitella ja siksi kysyn vähän eri. Ohjeessa kun on "lääkäri voi harkintansa mukaan..." ja tätä olen sitten soveltanu. Usein kun asiakas muistaa heti mun urheilusta, niin siinähän selviää heti että hyvä on toi muisti :D
Tulin valokuvaamasta, vierähti melkein kolme tuntia. Muuten lämmintä, mutta sormet vähän kohmettui kun pakostakin pitää laitella tavaroita paljain käsin.
ps. jos sä jäsen "Jopotuinen" tuut vastaanotolle niin mainitse että olet sä, kyllä se ajokorttitodistus järjestyy. Vesalle ja tompalle kans, ja izmolle ja LJL:lle.
Kiitos tarjouksestasi :) Joskin pelkäänpä, että nyt ovesi takana alkaa lapaan jos jokin näköistä, Jopotuista, tai muita yllämainituista. :DLainaus:
ps. jos sä jäsen "Jopotuinen" tuut vastaanotolle niin mainitse että olet sä, kyllä se ajokorttitodistus järjestyy. Vesalle ja tompalle kans, ja izmolle ja LJL:lle.
Voiskos tuon jotenkin ehkäpä etänä suorittaa? Kello ja matematiikan tenttikysymykset voisi näpsästi vaikka sähköpostitse hommailla?
^ tervetuloa vaan kaikki, tosin ilmaista käyntiä en luvannu.
Ei voi suorittaa etänä, mun tarvii seurata näitten tehtävien tekemista ja kuunnella vastauksia itse. Moni muuten tuo valmiiksi tehdyn MMSE-testin tuloksen, ja ovat ihmeissään kun kylmästi siirrän paperit sivuun. Itse valmiiksi täytetty ajokorttitodistuskaan ei käy ( tätä on yritetty myös...lomake löytyy netistä..) että vaan allekirjoitat....
Työkamoja järkkäilin aamuksi valmiiksi.
Dosetteihin viikon aamu/ilta lääkitykset jaoin ja heraprotskudrinkin join välipalaksi
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Mä aloittelin nahkiaisjoogaa, harjoittelin liikkeitä hienon nahkiais-yoga-maton päällä. Heti vasen reisi on parempi, meni nimittäin ihan jumiin kuvatessa.
Nahkiaisjoogassa siis tehdään "pyöreitä" liikkeitä, ensin jalat ylös pään yli ja sitten toisin päin. Jalat ylhäällä yhdessä voi tehdä myös erilaisia liikkeitä lantiota pyörittäen. "Kutu"-liikkeessä ollaan masullaan ja nostetaan jalkoja (yhdessä) ylös ja väristellään. Sen voi tehdä myös punnerrus-asennossa.
Huomisen eväitä duuniin.
Korjasin herätyskellon; sain kuitenkin nypittyä kellotaulun edessä olevan suojuksen irti ja laitoin irronneen sekuntiviisarin paikalleen, ja sitten suojuksen. Nyt toimii myös sekuntiviisari.
Testasin edellä mainitsemani "kutu"-liikkeen, olikin yllättävän vaikea ja aika kaukana "väristelystä"...
Rouvan mukaan jääkaapissa on edelleen jokin vika, kun se haisee pilaantuneelta ja esitti jälleen vaatimuksen uudesta jääkaapista. Oli siis taas aika ryhtyä toimeen.
Tsekkasin jääkaapin sisällön ja löyhkän lähteeksi paljastui oma ruokakuppini, se josta lapan eväkset hommiin mukaan.
Tuon lisäksi syväputsasin lasihyllyt irrottamalla niistä muovireunukset, joiden välistä löytyikin jotain ruskeankeltaista mönjää ja jokunen homepilkkukin taisi olla.
Hyllyjä takaisin asennellessa taisin hoksia vihanneslaatikon jäätymispulman.
Laatikon päälle tuleva lasihylly poikkeaa muodoltaan muista hyllyistä ja alimmalle tasolle asennettuna se asettuu kanneksi laatikoille ja laatikoiden etureuna estää nyt niiden työntämisen aivan takaseinään ja taakse jää reilu 5 cm tyhjä tila. Ihmettelinkin aiemmin sitä laatikoiden eteen jäänyttä kaikkiaan lähes 10 cm hukkatilaa, jolla on ilmeisesti ihan suunniteltu tarkoitus.
Aiemmin tuo hylly oli siis pykälän ylempänä, Rouvan itsensä järjestelyitä.
Tilasin lisäksi uuden vihanneslaatikon Rouvan rikkoman toisen tilalle.
Aika arvokas, 33,90, mutta sain sen -15% alennuksella, silti toimitettuna hinnaksi tuli 36€ ja jotain.
^ minulla toimii edelleen....tämä asuntoon muuttaessani täällä ollut jääkaappi, eli on toiminu ainakin vuodesta 1992. On niin vähän ruokaa jääkaapissa ettei ne pilaantumaan pääse..
Tulostelin askartelua, jostain syystä kuvaohjelma ei ota kuvaan liitettyjä kuvia ( programm error "### kyllä se vuodenvaiheteessa meni..) niin meni sitten leikkaa-ja-liimaa-kopioi-hommaksi. Tulostin siis World Fish Migration Day-kylttiä nukeille.
Kudoin myös nukelle villapaidan. Ai joo, yritin vähän syödä siinä välissä.
Järjestelin puhelin ja nettiliittymät ja säästin vajaat 110 €/v.
Aiemmin tein säädön Rouvan puhelimelle ja hinta halpeni muistaakseni 90 €/v, eli yhteensä pari hunttia.
Sähköliittymän säätö toi muistaakseni myös reilun huntin. Mihin ihmeeseen sitä tämän rahatulvan kanssa vielä?
Puhelimeen otin Globotellin liittymän ilman dataa ja FF päivitykset operoi jatkossa MOI, Elisan linkittämänä muistaakseni.
Lumitöitä. Onpas mukavaa harjata pikkumazdaa kun on niin matala että hyvin ylettyy....kolasin lumet auton ympäriltä ja puolet viereisestä ruudusta kun siihen ei kehdannu lumivallia jättää. Saakoot ite kolata sen toisen puolikkaan. Ei lenkilläkään tule näin hiki kun mitä lumitöissä.
Lumitöitten jälkeen tein nahkiaisjoogaliikkeitä.
^ laitanko tilinumeroa tuleen, sinne voi laittaa ylimääräiset rahat kiitos.
Lumitöitä ennen aamukahvittelua.. autopaikkaa piti käydä siivoilemassa, että auramies saa pihat siivottua kun ennättää
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Luin hesaria ja söin aamupalaa.
Kävin etäpäiväkävelyllä vajaa 1/2h.
Ja lisää rahaa pukkaa.
Kun menin Telian Chatin kautta irtisanomaa nettisopimusta, niin teki teki tarjouksen, jossa säästöä syntyy nyt 121,20 €.
Rajattoman 100 MB 4G hinnaksi tuli 14,90 €/kk.
Luuriinkin jää jokin hidas netti, vaikken sitä tartte. Paitsi Houtskarissa, jossa Elisa ei kuuu, ei ainakaan toissa kesänä.
Kisu antaa tilinumeronsa, ja tunnukset kanssa, niin hommailen asian hienovaraisen huomaamattomasti ja ehdottoman luottamuksellisesti. :rolleyes:
t. Jopo Auervaara
^tilinumeron voin antaa mutta (oikeita) tunnuksia ei tule. Tai niistä ole hyötyäkään kun siellä tilillä kovin paljoo numeroita ole.
Kudoin, ja kudon tässä myös seuraavat 2 tuntia.
Ripustin pyykit kuivumaan.
Luin kirjaa ja söin omenaa.
Suoritin kotiinsaapumisrituaalit.
^ joo samoin. Levitin fillarista lunta rappukäytävään ( ihan sama) kävin suihkussa ja söin. Katsoin hetken K&R ja totesin että pskatirallaa yök ja tulin koneelle, mietin että tarvisinko "The Swim of The Lamps"-huivin ja tyynyn.