En mä sentään tuollaista s****a kuuntele. Mulla soi äsken PMMP, Kaija Koo, Taikapeili ja muuta.
Musiikin suhteen olen kaikkiruokainen, sillä en ymmärrä musiikkia: fiilispohjalta kaikki thrash metallista popin kautta bluegrassiin käy.
Printable View
https://www.youtube.com/watch?v=SOj3qXBhiP4
Band-Maid - Don't you tell ME
Ei ehkä nykyistä valtavirtaa, mutta vähintään tämän hetken paras raakarokkibändi. Kanami & Misa -yhteissoolo - kuivailen silmäni.
Melkein vuosi In Times New Romanin julkaisusta ja levy sen kun paranee mitä enemmän sitä kuuntelee.
QOTSA - Emotion Sickness
https://youtu.be/ABFhTfEDoJ8?feature=shared
^päässyt unohtumaan ihan syyttä. Hyvä nosto.
Kyllä takuulla jää nuo tangokuninkaalliset kuuntelematta ja iso osa muustakin kotimaisesta iskelmämusiikista ja myös niiden lisäksi moni tekotaiteellinenkin hömppä mutta aika paha sanoa onko ne paskaa/sontaa. Onneksi nykyään on helppo valita mitä kuuntelee...
Nyt foliohattu osastoa, tai sitten ihan järkevä selitys.
Mutta kaupallisten radiokanavien mainokset tulee lähes aina samaan aikaan? Yhdellä kanavalla kun alkaa mainokset ja siitä heti kelaa läpi 5-6 kanavaa, niin kaikissa on mainokset menossa yhtä aikaa? Onko se joku tasatuntien uutislähetys vai mikä ne tahdistaa?
Mutta haittaa ikävästi autossa musiikin kuuntelua. :)
Tässä on hyvät sanat (sanat tekstitetty saksaksi ja englanniksi)
Die Prinzen - Mein Fahrrad
https://www.youtube.com/watch?v=S9XRY29PydU
Ohi, samaa telkkarin kaupallisetkin harrastaa.
Nuoruuden musiikkia. Musavideoita ei silloin nähnyt.
https://youtu.be/_sQGwDeambg
https://www.youtube.com/watch?v=TebkVUqlEKY
Braulio Fogon - DI DI DI
BF ottaa kantaa sähkövaihteiden puolesta?
Pari juttua joita voi pohtia ilman foliohattua. Kuinka monen emoyhtiön alaisuudessa nämä kaupalliset radiokanavat toimivat? Ja mikä näiden yhtiöiden perimmäinen agenda on?
Autossa kannattaa kuunnella omaa levykokoelmaa shufflena muistikortilta eikä mitään radioita.
Edut:
- pelkkää hyvää musaa
- ei mainoksia eikä samoja uutisia puolen tunnin välein
- kivaa aivojumppaa miettiä "mitäs tää olikaan" kun tulee joku harvemmin tai kauan sitten kuuntelemansa juttu
- kivoja yllätyksiä "ai niin mulla on tämäkin, pitääpä kuunnella koko levy kotona joskus"
Haitat:
-
Jos radiota, niin ainut kuuntelukelpoinen on Radio Helsinki (räppiohjelmat ja muu kuuntelukelvoton pois valikoiden, tietty). Tai silloin kun on joku maailmansota meneillään ja haluaa kuulla missä mennään niin vaikkapa Yle Suomi jonain tasatuntina.
Yle 1 tarjoaa aika paljon hyvää musiikkia tyyliin Muistojen bulevardi ja Faunin iltapäivä. Kiintolevyllä on nyt 1 Mokoman levy, en ole tutustunut kuinka linkittää puhelinta. Yleensä autossa ei soikaan mikään.
Bauer ja Sanoma ainakin omistaa mm. radiokanavia ja tuottaa festareita muitaakseni..? Ilmanko samat artistit soi ja esiintyy. Näitä ei nyt tule kuunneltuakaan koska vanhat on parempia.
Tuo homma toimii erinomaisesti, ainoa mikä siitä jää puuttumaan on ne ihanat mainokset ja loistava läpändeeraus mitä ne "juontajat" suoltavat.
Arkisin kun joutuu n. pari tuntia ajamaan autolla niin minulla on vastamelukuulokkeet joista kuuntelen YLE Areenaa, Radio Helsinkiä, musiikkia Tidalista. Ja Tidalistakin pääasiassa samoja levyjä mitkä löytyy himasta.
Silloin kun YLE Puhe oli vielä voimissaan, tuli kuunneltua sitä autoillessa, varsinkin kun ajeli itsekseen. Siinä oppi aina satunnaisesti jotain uuttakin. Nykyisin YLE 1/Radio Suomi vaihdellen, ja vältellen erityisiä inhokkeja kuten Radio Suomen "terveisiä ja toivelevyjä" -ohjelmatyypit ja Kansanradiota.
Kaupallisten radioiden suppeat soittolistat ja teennäisen pirteät missukkajuontajat toistelemassa itsestäänselvyyksiä (tai kuten he sen lausuisivat ITsestään SElvyyksiä) eivät nappaa yhtään.
Radiofirmat myy nykyisin mainoksettomia versioita kanavista. Mainosten tilalla on (käsittääkseni) enemmän musaa (mahdollisesti myös enemmän höpinää). Näin mainoksia tulee aina se yhden biisin pituus. Toimii tietysti vain striiminä, ei radioaalloilla. Mutta eipä tuota normiradiota ole tullut kuunneltua sen jälkeen kun kännyköistä hävisi radiovastaanottimet.
Radion hyvä puoli on että sieltä kuulee uusia biisejä. Sekä uusia uusia että uusia vanhoja. Riippuu tietysti kanavasta kuinka usein näitä tulee mutta aika monella kanavalla on jokin viikon uutuus powerplayssa. Aina silloin tällöin kuulee jotain mikä nousee sitten omalle kuuntelulistalle. Vastaava toimii myös ainakin spotifyssä missä on niitä artist radio (samanlaisia kuin...), viikon suositukset sekä uutuuslistat. Minulle nämä on aina toimineet vähän sinne päin, artist radiot ehkä parhaiten. Muissa on se ongelma että jos jouluna soittaa koko perheelle joululauluja, spotify ehdottaa uutta joulumusiikkia vielä toukokuussa.
Radiokanavia on sen verran paljon että luulisi niistä löytyvän joku höpisijä joka ei ärsytä. Ainakin itse olen löytänyt.
Spotify toimii, uutuudet löytyy ja omat soittolistat helppo laatia tilanteeseen sopivaksi... Varsinaisen radiokanavien kuuntelu minimaalista.
TOOL: Lateralus
Kotona cd-levyltä, eilen pari kertaa ja tänään lisää.
Äsken Egotrippiä livenä Salossa.
TOOL: Fear Inoculum x 3
Stamina: Viimeinen Atlantis
St. Vincent: All Born Screaming
Beth Gibbons: Lives Outgrown
TOOL: Opiate²
Kate Bush: Never For Ever
Tämmöisiä tänään.
^tosi jees!
Steven Wilson: Cover Version -lätty soimassa.
Pink Floydia ja Gilmorea...
Eilen autotallissa hyvin laidasta laitaan, kun siellä on vaan cd-soitin. Motörheadin Ace of Spades albumia ja sitten rennompaa kesämusiikkia eli Aarne Tenkasen albumia ”Edestä ja takaa”... :)
https://www.youtube.com/watch?v=l5aZJBLAu1E
The Weather Girls - It's Raining Men
Metallica - Master of Puppets. Ja pari muutakin Metallican biisiä tuli kuunneltua aika täysillä.
Apocalyptican uuttaa, ^Metallicaa sekin...
Norppaa Radio Helsingistä. Eihän tämä tietysti pelkkää musaa ole vaan ihan oikeasti juonnettua musiikkia sisältävää radio-ohjelmaa.
Toolia taas. Salival-live pyörimässä soittimessa. On karamellia korville.
J.Oja osui ytimeen.
Pari gigaa hyvää musiikkia ja yllätys - ei yhtään mainosta !
Tarvittaessa jopa CD-levyjä, sellaisia pyöreitä ja hopeisia...
On kivaa olla kalkkis ????