Onpa yrityksessä hienosti huomattu ja huomioitu hieman poikkeava käyttö hirvisäkille. Olisiko porukoissa joku läskipyöräilijä?
Printable View
Huoneenlämmössä takana 0,75 bar ja edessä 0,68 bar. Lienee sopiva siirtymille 10 asteen pakkasessa 117 kg kuskille. Rullaa ihan riittävästi ainakin hitaassa ajossa.
Ulkona putosi 0,56 ja 0,52. Eli varsin sopiva työmatkalle.
Olisi kovastikin pulskapyörän päivityksen paikka ja ostohousuja jalkaani sovittelen. Yhtenä mahdollisuutena Taiga, mitoina 186cm/89cm, joten kysymys onkin L vai XL???
L- koko taitaa olla vain loppu, joten joudunko kallistumaan muuhun merkkiin? Nykyinen pulska on Whiten Liten runkoon kasattu pyörä ja sen koko on XL, mutta niissä XXL:n pulskissa taitanee ollakin aivan runkokokomaailmansa?
Oraakkelille selkee XL suositus.
Mulle sanoivat että L kokoa tulee vasta keväällä hyllyyn.
Olen 191 cm ja XL ei ole ainakaan liian iso. Jännän matala geometria.
Penkki ylös ja stemmin korotuspala paikalleen. Nyt on työmatkakelpoinen.
https://photos.smugmug.com/photos/i-...Xsvkpf3-X2.jpg
On kyllä hauska kuva. Ensin Taiga näyttää pieneltä, kun tanko on niin korkealla. Seuraavaksi se näyttääkin jättimäiseltä kun huomaa taustalla olevat kaupunkipyörät.
Otin neuvosta vaarin ja soittelin Päämajaan ja selkeä XL, jahka pähkäilimme vielä pitkäkäsityyttä ja -jalkaisuutta. Ohjaamossa tulee riittävästi tilaa ylös ja alas mentäessä. Taigahan on tehty istualtaan polkemiseen mahdollisimman pitkälle ja jahka jumppa alkaa, niin arvostan tilaa tehdä sitä...kaikin muodoin!
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Mäennousukyky on totta! Ajelen nyt töihin ihan vartavasten ylämäkeen, joka kiristyy yli 10% nousuun viimeisen 15 metrin matkalta. Lystiä on. Aiemmin kiersin kireimmän nousun matkalla olevien rakennusten parkkipaikkojen kautta.
Menin ja tilasin taiga rungon, ajattelin ottaa pienen terapiarakentelu projektin.
Muuten osat alkavat olemaan kasassa, mutta kammet ja keskiölaakeri on vielä etsinnässä.
Tuohon polen 120mm bsa keskiö leveyteen en ole löytänyt muuta kuin, race facen laakerin. Ja racefacen ja hopen kampia.
Osaako joku ammattilainen sanoa, löytyykö sram:lta sopivia kampia/laakereita?
Jotkut kammet käyvät vaikka tiedoissa ei mainita 120mm keskiötä. Ainakin RF Ride on toiminut omassa Polessa.
Tilaan siis suosiolla racefacen laakerin ja kammet. :)
Yritin järkeillä tuossa polen geometria kaaviosta, kuinka pitkän hissitolpan voi laittaa xl kokoiseen runkoon.
Jalan sisämitta on 90cm (pituus 188cm) ja en ole ihan varma meneekö 170mm laskeva tolppa lian ylös.
Toivottavasti runko tulisi jo ensiviikolla.
Kauan on kestänyt tilauksesta kun olette pyöriä saanut?
Demo-versiossa, jolla kävin koeajamassa ennen kuin omani ostin oli 160 mm Bikeyoke ja demo-pyörän runko oli L-kokoinen. Suora putkihan tuo näyttäisi olevan tuo satulaputki, joten pitäisihän siihen nyt aika pitkä tolppa sopia. Jotain hitsiröpelöitä siellä putkessa saattaa olla, mutta nehän saa sieltä pois.
Saattaa olla, että tolppa oikein hulahtaa sisään.
Moi! Sopiiko tämä suoraan vanhaan Taigaan Turbinen kammilla olevaan 1X11? Onko absoluten rattaissa aina offsetti?
Uuteen Taigaan (jos sillä merkitystä edes on) laitoin 6mm offsetilla tuollaisen. Pyöreä oli 3mm. Niitä taisi olla vielä 0-offsetilla. En huomannut eroa 1x10 systeemissä. Ratas on asennettuna hammaskehä sisäpuolelle.
Raceface taitaa olla aina 6mm (6mm sisäänpäin) eli ei ole erikseen boostille eri offsettia tarjolla. Absolute blackilla on ainakin 6mm (ei-boost) ja 3mm (boost) vaihtoehdot. Ja lisäksi mainostavat että voi kääntää jälkimmäisen fatbike käyttöä varten ympäri eli -3mm offset.
Melko verkkaiselta tuntuu Polen asiakaspalvelu. Ei vastaa meileihin eikä fb:n kautta.
Yksi varteenotettava keino olisi viellä kokeilla ihan soittaa asiakaspalveluun jos akuutti asia.
Vastaavat puhelimeen vielä huonommin. Mailiin vastasivat arkisin.
Vaikka ei toi ostotapahtuma mikään helpoin ole kyselyineen ja neljän viikon odotusajalla. Hyvää silti kannatti odottaa :)
http://i1064.photobucket.com/albums/...psrmbh4dkc.jpg
Onpa nätti. Mulla sama rengastus omassa (ei-Polessa) ja toimii kyllä hienosti.
Mun Taigassa (2017 syksy, 11-v) on eturattaana (alkuperäinen eturatas) Raceface D40417-A 28T ja sen offset on 3mm.
Mulla on edessä hopen ovaali, 0 offset ja takana eagle
Oletteko tarakoita laittanut taigaan jos olette niin mikä on sopinut? Joku muu kun mitä pole myy. Käykö esim blackburn tekeleet.
Pari kertaa olen ehtinyt käydä taigalle lenkillä. Varsin mukava peli.
Runko on jäykkä ja ohjaamon mitoitus sopii minulle varsin kivasti. Ainoa asia mikä harmittaa on, etten ostanut tätä aiemmin :)
CB highline dropperi hajosi tokalla lenkillä. Ei muutenkaan sen toiminta vakuuttanut, hidas ja muutenkin tahmainen.
Huomenna lähtee postilla takaisin myyjälle.
Osaako joku vinkata hissitolppaa, mikä on hinta-laatu suhteelta hyvä ja kestää muutaman asteen pakkasiakin?
Bikeyoke on ollut kyl hyvä dropperi. Sen saattaisin ostaa toisenkin kerran.
Kokeeksi laitoin nykyisen fillarin myyntiin. Mikäli menee niin ideana ostaa Pole Taiga runkona. Kiekoiksi tulisi 29+ ja keulaksi Manitoun Mattoc 29+ 110mm joustolla. Ideana rakentaa kykenevä jokapaikanhöylä. Karkeilla kumeilla menisi enska-ajot, Kendan Saber pro kumeilla marat ja lumikelit 27.5x4.5 rengastuksella.
Lukemani perusteella pätevä runko, kaksilla kiekoilla monipuolinen ja harvassa läskissä on tuota 66 keulakulmaa.
Väriksi Suomi100. Hinta toki hieman hirvittää maksaa 1050€ pelkästä rungosta mutta toki "kotimaisuus" puoltaa. Jos olisi vielä terästä niin en edes miettisi vaan ostaisin heti.
Seurataan tilannetta...
Tein pieniä poikkeuksia lukuunottamatta juuri noin. Pyörä oli aivan loistava allrounder. Vaihdoin, kun polvet eivät tykänneet leveästä q-factorista.