Kyllä tarroista tuon verran tulee.
Printable View
Kyllä tarroista tuon verran tulee.
Melkein mielenkiintoisempi tuote on noiden 46-millisten Dt Swissien avoversio. Syvästä profiilistaan huolimatta painavat "vain" 1370 grammaa. Avo-Lightweightit ovat toki vielä kevyemmät, mutta ei kai niitä sentään alle parilla tonnilla saa?
Ei taida saada DT tai Reynolds hiilariavojakaan alle 2000€? Hintaluokka näyttäisi olevan 2300€ pintaan. Jos ton verran on laittaa kiekkoihin, niin säästää lisää ja ostaa Lightweightit, niin ei tule ostettua yli kahden tuhannen "tavallisia" kiekkoja.
Ja noi DT:n jarrupinnat näyttää aika samalta kuin mun Cane Creekeissä uutena. Pienen mudassa möyrimisen jälkeen se pintakäsittely oli kyllä tiessään.
Mul on itellä Reynoldsin DV46T UL kiekot ja ilman tarroja setillä muistaakseni painoa 1140g. Ja kyl noi on tullu viime kesänä aika moneen pahaan kuoppaan pamautettua, ja hyvin on pelittänyt siit huolimatta. Ei noita kyl kovin helposti ainakaan saa paskottua.
Bike-Components.de: 2028e
RRC 46 600F
RRC 46 700R
Enkä myöskään keksi mikä niissä Lightweighteissä on niin ihmeellistä että välttämättä pitäis maksaa vähintään 50 % enemmän. Jotkut tykkää, toiset ei.
Eiks just Bike-discount kauppaa LW:tä melko edukkaasti? Mä hankkisin myös mieluummin reynoldsit, mieluummin kuin LW:t. Sai noita reynoldseja parilla tuhannella dollarilla vähän aikaa sitten ja alennuksesta hankittuna noi onkin hyvä diili.
http://s-tec-essence.eshop.t-online..../DTSRRC46-0001
Tossa taitaa olla päivän tiukin hinta.
Osaisiko joku auttaa kiekko valinnassa campalle. Haluaisin nopeat, kestävät ja kohtuu hintaiset alle 500 euroa ja kun painoa on noin 100 kg niin myös kestävät. Olen jo pitemmän aikaa etsiskellyt ja törmännyt kahteen ehdokkaaseen. Toinen on hopen kiekot open pro kehillä ja toinen vortrieb dtswiss setti 240s navoilla ja 415 kehillä. Olisiko näistä kokemuksia? Hope taisi saada ainakin best buy lapun uusimmassa cycling plus lehdessä.
Hope
http://www.bike24.com/1.php?content=...;mid=222;pgc=0
Vortrieb
http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html
Jos painoa on 100 kiloa, niin en ottaisi takakiekkoa, jossa kehänä DT:n 415, joka on yksiholkkinen kevennysvanne. Nettisivujen tiedoista poiketen kuvassa on takakiekossa kuitenkin kestävämpi DT 465, joka on tuplaholkitettu. DT:n pinnakiekkoja on myyty edessä 415 ja takana 465 -yhdistelmällä jo vuosia (vanteen nimi muuttui jokin aika sitten), joten varmaan nytkin tällaisesta setistä kyse.
DT:n Revo-puolat voivat olla painoisellesi kuskille hieman turhan notkeat, vaikka takana vetopuolella onkin tukevammat Compit. Sinällään nuo DT:n kiekot ovat erittäin hyvät ja todella järkevän hintaiset.
Hopen kiekkojen pinnoja ei kerrota. Open Pro on myös hyvä vanne, navat varmasti myös hyvät.
Tämän tarkemmin en osaa neuvoa. Minä ottaisin DT:n kiekot ja itse asiassa himottaisi kovasti ostaa, mutta kun nurkat ovat jo täynnä kiekkoja. DT:n kehissä on painoraja 90 ja 110 kiloa, Open Prossa muistaakseni 100. Kasauksen laadulla ja käytetyillä pinnoilla on kuitenkin iso merkitys. Perinteiset pinnakiekot on kuitenkin helppo huoltaa, ja kysyjän tapauksessa voisi olla fiksua viedä ennen käyttöä jollekin kunnolliselle mekaanikolle tsekattavaksi.
Kiitokset DeLillolle vastauksesta. Painoni takia ja entisenä kiekkoilijana en kyllä uskalla enään kovin vähäpinnaisia kiekkoja ostaa kun ne ovat kumminkin korjaamolla enemmän kuin käytössä. Onko noissa navoissa suurta eroa? Campan neutroneitakin mietin, mutta pelkään niidenkin vain pettävän alta.
Miksi ottaisit Hopen navat kun saat halvemmalla Campa Recordit?
Eteen Open Pro+Revot alunippeleillä, taakse CXP33 Compeilla. Kestävät vuosia.
Juuri siksi kysyn teiltä neuvoa kun en niistä juuri itse tiedäkään ja en enään haluaisi ostaa paskaa. :) (nykyinen ebaystä ostamani takakiekko oli viisi kertaa viime kesän aikana korjattavana) Juuri siksi haluaisin kestävät kiekot . Onko noissa navoissa paljon eroa esim. rullaavuuden tai keston suhteen ja miten nuo campan valmiskiekot kestävät 100 kg keijukaisen alla?
Näytti campan ja fulcrumin kiekoissa olevan 109 kg maksimi ajajan paino eli siis pitäisi kestää? Jos otetaan nuo campan valmiskiekot ja ne vortrieb dtswiss kiekot niin onko niissä jotain huomioitavia eroja kestävuudessä, nopeudessa tai muissa asiossa joita en osaa ottaa huomioon? Jotenkin tuntuu luotettavammalta jos takana on 32 pinnaa kuin 21.
Minä rakentelen kuitukiekkosarjaa jossa on edessä ja takana 28 pinnaa ja panen kolme puolaa ristiin juuri kestävyyden takia.
Painan n. 90 kiloa ja ajovaatteet päällä 5 kiloa enemmän ainakin kun on pari litraa juotavaa mukana.
Nopeuden ero 24 ja 32 pinnaisten kiekkojen välillä on lähinnä teoreettinen.
Minulla on 24 pinnaisetkin Campnan Nucleonit ja vain kerran niistä on pinna katkennut 5 vuoden aikana.
Kyllä meidän painossa kannattaa panostaa kestävyyteen enmmän kuin muutaman sekunnin eroon kilometrivauhdissa.
Recordin navat ja Mavicin CXP33 olisi varmasti passeli yhdistelmä, ja hinta asettuu sinne neljänsadan hujakoille.
Mulla pyöri paino viime kesänä 90-95kg välillä ja Campagnolo Sciroccot toimivat täydellisen varmasti sen 7000km mitä tuli ajettua, eikä niissä näy edelleenkään rihdattavaa. Enkä huomannut koskaan minkäänlaista notkumista.
Nuo 2011 Zondat ovat yhtä painavat kuin Neutronit mutta aavistuksen aerommat, ja takapyörän profiili on leveämpi. Jos ei mitään über-tarjouksia ilmaannu niin ajattelin päivittää Zondaan ja laittaa taakse 25mm kumin.
Tuollaiset 479,40 € Cosmic Carbonet voisin kyllä ostaa jos jostain vielä saa..
Paljonko pitäis tuubivanteen olla leveä, jotta tollanen 25 mm gummi siinä järkevästi pysyis? Leveämpi kuitenkin antanee paremmin tukea tollaselle muhkukumille. Ajatuksissa olis tollanen laittaa taakse. Vanteena on FFWD:n 4:set.
Millaisilla kumeilla olet ajellut noilla FFWD nelosilla? Miksi 25 taakse?
Mikään tuubivanne ei aiheuta ongelmia 25-miilisten renkaiden kanssa. Samoja vanteita käytetään 30-34-millisten cyclocross-renkaiden kanssa, jolloin ehkä joudutaan käyttämään vanteen uran pohjalla puolikasta vannenauhaa tai vastaavaa, jos ura on syvä ja jotta leveä rengas liimautuisi koko leveydeltään.
Tufot oli viime kesänä. Edessä oli 21mm S3 Lite < 215g ja takana Elite Ride 23mm:nä. Omasta mielestä ne ei kyllä Misukan Pro Race + Latex:ien jälkeen aiheuttanut mukavuudellaan mitään euforiaa. Vois kokeilla tänä kesänä jotain muuta. Yks vaihtehto minkä meinasin jo laittaa tilaukseen on Schwalben Ultremo HT:t ja nimenomaan 25mm:nä. Mulla ainakin avoina nuo on kestäny hyvin, eikä ole keränneet pientä kiveä niin herkästi kuin esim Misukat.
Tuolla tuubiaiheessa taisi olla asiaa muutenkin mutta myös itse olen päätymässä 25mm gummeihin ensi kesäksi, vaikka voisi nuo 21mm S3:t kai ajaa ensin puhki. Paineistakin puhuttiin jossain ja kyllä selkeästi tuntuu siltä että tehokkuus on paljon parempi (ainakin kotimaisilla teillä) maltillisilla paineilla ja isommilla gummeilla.
Mutta siis aiheeseen, normikiekolla ei todellakaan ole ongelmia 25mm kumin kanssa. 35mm:kin menee useimpiin.
Minulla on 25 mm. Schwalbe ultremot yksissä tuubikiekoissa. Tuubit ovat mukavat, mutta kiekot painavat. Paineita ei kuntoilija tarvise noissa kuin
6-7baria.
Omat Ehtaa Kuraa kiekot ovat valmiina. 28 pinnaa sekä edessä, että takana. Miche Privato navat, puolaus Competition pyöreillä pinnoilla kolme ristiin.
Kestävät varmaan meikäläisen yli 90 kilon elopainon. Kiekkojen paino on täsmälleen sama kuin vanhojen Campan Nucleonien eli 840 grammia taka- ja 640 grammia etunapa keittiövaa'alla punnittuna.
Hintaa tuli noin 450 euroa.
Olisihan sitä vähän harvemmalla puolauksella ja kahdella ristiin, ehkä muutaman kymmenen grammaa per kiekko säästänyt, mutta minusta kiekkoihin pitää ennen kaikkea voida luottaa. Meisselipinnat olisivat ehkä vähän vähentäneet ilmanvastusta, mutta mieluummin pinnat joita on joka paikasta saatavilla. Minulla on yhdet kiekot, joissa on Michen navat ja ovat mielestäni laadukkaat. Niinpä näyttävät myös Ameriikan pojjaat niitä arvioivan. Minun kilometreilleni ovat riittävän hyvät.
Vielä pitää pari kuukautta odottaa ennenkuin pääsee moisia kokeilemaan.
http://www.shimano-nordic.com/publis...h.400.376.jpeg
Itseäni kiinnostaa nämä uudet rs80:set. En tiedä oliko näistä jo juttua... Mitää testejä en ole vielä näistä löytänyt, mutta eiköhän pian löydy testejäkin...
Halvimmillaan lähtee reilulla 600 eurolla: http://www.futurumshop.nl/product/61...mm-draad.phtml
Lainaus:
Shimano introduces a 50mm deep profile carbon-aluminum composite clincher wheel set with model name WH-RS80-C50. It combines an aerodynamic rim profile and excellent rigidity with the convenience of clincher tire compatibility for everyday riding.
This wheel set features an identical rim technology as DURA-ACE WH-7850-C50-CL, in combination with a set of affordable – but highly reliable - RS (ULTEGRA grade) hubs. These hubs have been developed using SHIMANO’s proven cup and cone bearings that are well appreciated for their great durability and adjustability. WH-RS80-C50 features 16 double butted, bladed, stainless steel spokes in the front and 20 in the rear wheel. Compatible with 8, 9 and 10-speed SHIMANO cassettes. Weight: 1750 gr.