Kyllä se mullaki oli tuolla 7 ja 8 vaihteen paikkeilla. Ajossa ei oo ketjut "rahissu" yhtään eikä tehny muutakaan kummaa, eli kai sen kuuluu olla noin?
Printable View
Mun kutos farleysta löystyi haarukka putkesta kesällä, hitsaukset pettivät. Ei sentään irti asti, olisi saattanut sattua. Luonnollisesti uusi takuuseen. En huomannut kyllä katsoa, että oliko samanlainen...
Trekillä takaisinveto vuoden 2014 Farley pyörä ja runkosetti, vuoden 2015 Farley ja runkosetti (se sini tekstinen) keula vaihdetaan takuuna.
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
Suurkiitokset tarkistuksesta :)! Vissiin tuo pitää olla noin vaikka kummalta tuntuu ja ketjulinja näyttää hurjalta kun pienin pykälä on päällä. En itse hoksannut tuota äimistellä ennenkuin purin vanhat rattaat mäkeen. Toisaalta - jos ketjulinjan säätää keskelle pakkaa eturattaan mukaan (eli 6-vaihteelle) niin käykö tuossa sitten sillai ettei taakse enää mahdu se maksikokoinen läskirengas.
Joo, just tuollai asensin oman. Pistäppä tosiaan viestiä mihin eturatas osoittaa. Kaikki vaihteet pelaa ihan ok mutta voisi tuo olla optimaalisempikin, itsellä ei ole ainakaan vielä tarvetta leveämmälle takarenkaalle kuin tuo 3.8 Hodag - tämä siis mielessä jos tuota ketjulinjaa alkaa optimoimaan paremmaksi toisella eturattaalla (voi olla ettei silloin tuo 4.5 leveä mahdu pyörimään).
Hyvin mahtuu ainakin Farley 5:ssa pyörimään 27.5x4.5 barbegazit tuolla Aeffect ja race face 30 piikkinen combolla. Ratas asennettu siis "väärin" päin. Asensin aluksi tekstipuoli ulospäin ja ei ottanut silloinkaan kiinni ketju mihinkään. Tosin oli haastava ketjulinja. Nyt onkin sittenkin kaikki osat päivitetty runkoa lukuunottamatta. Oiskohan kannattanut ostaa suoraan 9.8 [emoji51]
Oliko tiedossa että se A B:n ovaali pitää asentaa eri asentoon suhteessa kampiin kun se käännetään. Tälläisen vastauksen sain kuvan kera A B:ltä kun kysyin, jos on tiedossa niin tiedoksi asiasta kiinnostuneille.
"Our RF Cinch oval chainring can be flipped to distance it from the frame and the tyre, the concave side of the ring will be pointing away from the frame. To achieve that you have to position the ‘dot’ marking on the ring in a bit different way.
See attached. In this picture crank arm has to be put like you see, so from the front. In this picture the ring is flipped like you want it to be. This is why the dot is not in line with the crank as this would be for normal position of the ring not flipped."
Ja vielä kuva
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...fde7187996.jpg
Sent from my iPad using Tapatalk
Meneekö tuohon 2016 Farley 9.6 kuinka nätisti 27.5x4.5 nakit, ja jos menee niin mistä niitä saa tilattua? :eek: Noita ylivuotisia malleja tuntuisi saavan jopa alta kahden tonnin, mutta 3.8" tuntuu liian pieneltä, ja Trek suosittelee maksimissaan 4.0" kumia. 2017-malli olisi muutoin täydellinen, mutta ei minun lompakolleni. ;) Joku alumiinirunkoinen 27.5x4.0+ peto menisi myös, mutta pitäisi vaihtaa ensitöikseen uudet kiekot.
Kappas, näköjään tosiaan 2016 sivuilla sanotaan, että max 27.5x4" tai 26x5" ja 2017 27.5x4.5" tai 26x5".
Voisikohan johtua, ettei noita kumeja ollut vielä kun tuo 2016 speksattiin, kun luulisi, että on aika samoissa, kun molemmat tukee tuota 26x5" (vai onko 27.5x4.5" paljonkin isompi kehältään?) ja geometriataulukko vaikuttaisi olevan identtinen 2017 kanssa. (tosin ei tarkoita sitä, etteikö esim. chainstayt voi olla muotoiltu eri tavalla)
2016: http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/po.../1068000-2016/
2017: http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t-trail/farley/farley-9-6/p/1068000-2017/
Edit: näköjään Blackborow maininnut aikaisemmin myös, että mahtuis ks. viesti http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52246-TREK-Fatbikes-Farley-Farley-6-Farley-8-and-the-rest-)&p=2598618#post2598618
Itse olin lukenut näköjään väärin tuota 2016 speksiä, nimim. tilasimpa juurikin tuollaisen 2016 "poiston", kun hinta ja speksi alkoi olla itselle sopiva.
Ahaa kiitos selvennyksestä, vaikuttaa nyt hyvältä diililtä tuo 2016-malli. Mistä pistit tilaukseen? :)
Mahtuu, laitettu kahteen fillariin. Jos tarttee renkata ni laita yv.
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
Tossa linkki viralliseen takaisinkutsuun:
http://trek.scene7.com/is/content/Tr...otice_USEN.pdf
Do dii
Eka tilasin xxl hiilari fätin, jonka sitten xxl ryssi. Sitten yritin tilata Duden, jonka canyonin nettisivut ryssi. Nyt olisi viikolla tulossa Farley 9.6 [emoji1417] ( toivottavasti kukaan ei ryssi). Onko mitään sellaista huoltotoimenpidettä mitä ehdottomasti pitäisi tehdä ennen käyttöä. Rasvata laakereita ym... paljon pieniä ongelmia on nähtävästi ollut.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vaseliinia ohjanlaakeriin, jokaisessa uudessa trekissä nuo on olleet kuivat. Suosittelisin myös kuitutolppaa, oon ajanut vakiolla ja xxx kuidulla, kuitutolpalla runko joustaa huomattavasti enemmän.
Kylläpä rupes satulaputkessa käymään kova pauke ja natina. Pesin pyörän viikko sitten ja kun pakkaset alkoi, niin alkoi natina ja pauke. Kiristelin pultit satulasta ja satulaputkesta.
Oliko taannoin jollain tuo kuiturunko antanut periksi tuosta satulaputken kiinnityskohdasta? Minkäläisiä jälkeä siinä oli, selkeä repeämä vai mitä?
Vilkase vaakaputki siitä satulaputken edestä ja sieltä taka vinoputkien välistä, takaa pitäs näkyä selkeä murtuma. Jokunen sivu taaksepäin löytyy juho_u kuvat paikoista.
fillari10.blogspot.fi
ite yrittäjä
Eipä näkyny vastaavia repeämiä tai naarmuja . Pieniä pintanaarmuja löytyy kyllä , käytin satulatolpan pois ni oli märkä ja samaten sisus oli märkä. Eli luultavasti jäätyneenä tekee tuota naksetta . Puhdistin satulatolpan ja putken.
Onko muuten hammastahnan levitys hyvä keino jos satulatolppa pääsee liikkumaan?
Joskus kuullut että on käytetty.
Tuli päivitettyä whiten tilalle farley 9.6 ja täytyy sanoa, että ainakin parkkipaikka pyörittelyn perusteella tuntuu todella kevyeltä käsitellä :) Eron vanhaan 3liteen huomasi jo tällainen ummikkokin tuon pienen testilenkin perusteella. Lisäksi oli mukava tukea suomalaista kauppiasta, kun hintakaan ei eronnut reilua satasta enempää ulkomaan tarjoushintojen.
Illalla sitten kunnon testilenkile :cool:
Nummen pyörä Turussa. Eilen oli ilmeisesti vielä kaikkia kokoja jäljellä, tosin yksittäiskappaleita.
http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/f...rley-9-6-2016/
Itsekkin kyselin syksyllä tarjouksia sähköpostilla Trek Farley EX8:sta ,niin kyllä parhaimman tarjouksen sai ihan kotimaisesta liikkeestä.Tarjous hinnat vaihtelivat kyllä aika paljon.En tiedä että ottaako kaikki kauppiaat tosissaan sähköpostikyselyjä,toiset lattoivat ovh hinnan ja toiset koitti ihan oikeasti hieroa kauppaa.
Hyvän tarjouksen innoittamana tilasin itsekin Farleyn nahkahousuilta (olisinpa huomannut suomitarjouksen aikaisemmin). Ensimmäistä kertaa ollaan fättiä ostamassa, kokeiltu toki on, joten hauska nähdä tarttuuko miten hyvin ko. laji.
Ketjun perusteella pyörään menee jopa 27,5x4,5 koon kumit, pieni kysymys tähän liittyen.. mistä noita käytännössä saa?
Vakiotoimittajilla (BD, BC, jne) näytti aika huonolta minkään 27,5" fätti renkaan osalta tuo valikoima. Lähinnä ajattelin talven lumikelejä, jos tulee päivitystarve orkkis kumeihin vastaan nopealla tarpeella.
27,5 x 4,5 barbegazeja saa kaiketi trekiltä, paikalliselta korjaajalta tilasin, niin tammikuulle menee :(
Vai mistäs porukka oli ostanut? Onko Suomessa jossain vielä hyllyssä? Ilmeisesti saatavuus vähän heikko atm.
Kuopiossa Iikan Pyörävarikolla on ollut hyllyssä 27,5x4,5" Barbegazeja.
Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
Jees, kiitos vinkistä (vai eihän ollut myyjä itse kyseessä?)! Sieltäpä sitten joka tapauksessa.
Kuulemma myös grandi66 käyttäjältä kantsii kysyä.
(^ei anna muokata)
Niin ja kuulemma iikalle jäi vielä hyllyyn useampikin kappale muillekin tiedoksi :)
Miulta löytyy yks pari.
fillari10.blogspot.fi
ite yrittäjä