Jollain oli täällä tarakoita viritellyt. Biltema tarakka ainakin oli. Saisko siitä kuvia?
Printable View
Jollain oli täällä tarakoita viritellyt. Biltema tarakka ainakin oli. Saisko siitä kuvia?
Itse kokeilin taakse tuollaista Bilteman tapaista halpis tarakkaa, snadisti jalkoja levitellen istui hyvin paikoilleen, mikäli tulisi oikeasti käyttöön, pitäisi tuota hiukan tuunata kiinnikkeiden osalta, että tarakka tulisi hiukan alemmaksi. Kuvia ei tullut otettua :)
Kyllä vain ja ainakin minulla toimii hyvin ainoa rattaana.
Näköjään viallinen Bulldozer omassa Ladassa. Rengas ei ole pitänyt kunnolla tubeleksena monista yrityksistä huolimatta ja eilen huomasin että rengas heittää niin pahasti että melkeen osuu runkoon vaikka on kunnolla noussut vanteelle ja renkaan kyljestä irtoaa lankoja. Saas nähdä mitä sanovat asiakaspalvelussa..
Ei taida olla ainoa sekundakappale.
Juu itellä oli vähän heittävä Bulldozeri josta lopulta katkesi reunalanka. Vaihdoin suosiolla molemmat pois. Aika surkean laatuinen kumi.
Toivottavasti menee takuuseen. Ei antais budjetti just nyt myöten sijoittaa uusiin renkaisiin kun on aika hinnakkaita noi läskikumit.
Ei niillä syksyllä ainakaan ollu antaa uutta tilalle.
Mulla myös bulldozer takana heittää sivu suunnassa sen 5mm. Harmi sinänsä jos on laadussa paljon murhetta kun muuten tuntuu rengas ajossa pelaavan melko mukavasti.
Mulla eturengas ihan suora, mutta takana heittää rengas sen joku 3-5mm. Toistaiseksi kestäneet ihan ok Stanin litkuillakin ja kilsoja takana reilu toista tonnia, liekö jo lähempänä kahta..
Tekisi mieli päivittää oman läskiladan värimaailmaa. Sen verta tympii tuo Pro-mallin väri. Haaveissa olisi harjattu alumiini -look ja sitten muut tehostevärit valkoisiksi (vannenauha, takavaidevaijerin kuori). Olisiko helpointa viedä runko soodapuhallettavaksi ja sitten ehkä mahdollisesti hioa? Onko kenelläkään kokemusta minkälaisen pinnan pelkkä soodapuhallus jättää?
Lähinnä meinasin että valmistaja voisi sitten patistella pyörän jälleenmyyjää ottamaan valikoimaan melkolailla kattavasti kaikki osat, mitä näissä whiten läskeissä on. Jonkin tietyn osan rikkoontuessa olis tämmöselle mitään-tietämättömälle helppo klikkailla tarvittavat osat verkkokaupan ostoskoriin, sen enempää arvuuttelematta, sopiiko osa varmasti.
White sai tänään uutta voiman siirtoa ja taakse laitettiin one upin 42 ja 16 piikkiset rattaat. Rakenteluun soveltuvan pakan luovuttajaksi joutui jäykkäperä cube, johon vasta uusin pakan (cs-m771).
Lisäksi käytin vapaarattaan irti ja tarkistin kuluneisuuden, kaikki kunnossa-> tosin ajettu vasta n 1000km. Vapaarattaan hampaille laitettu paremmat voiteet ja kalusto läjätty.
pientä one upin sivun opiskelua vaati itsellä kahteenkin kertaan, ensin laittoin 16t rattaan väärin-> korjattu oikeen ja kaikki pelaa. Pientä hieno säätöä varmaan vielä vaatii.
Asennus videon suosittamat oluet olisi varmaan auttaneet tarkempaan tuumaamiseen asennuksen aikana;)
etupäähän odottaa 32 piikkinen oneuppi vielä asennusta, ensin opiskella kuin nämä fsa kammet on kiinni -> aijemmin en tämän tyyppistä ole irrottanut.
^Tuommonen jokin vastaava homma kiinnostais tehdä täälläkin. Miettinyt isomman eturattaan poistoa (ja pienempää pienemmäksi), mutta saanee jäädä paikoilleen. = Välityksiä pitäis saada lyhyemmiksi. Kerro ihmeessa lisää projektin edetessä, niin kattavasti kuin vain mahdollista.
Mitäs toi one up meinaa?
One up on rattaiden valmistaja. http://www.oneupcomponents.com/
Itselläni on sama projekti edessä kunhan kusti polkee Saksasta XT-pakan. Edessä on jo Racefacen NW.
Onko sälleillä Lite, Pro vai interceptor alla?
Jos tuohon liteen nyt laittais 10-pakan taakse (sopiiko edes?) ni pelaako vaihteet vai pitääkö vaihtajakin/vipukin uusia? Vai saako 9-pakkaan isomman rattaan tilalle vielä isompaa? Valmista ysipakkaa tais olla ainakin 36 piikkisellä. Linkit näistä teidän voimansiirron rakentelun komponenteista olis tervetulleita, pääsis nörvelikin alkuun kyselemättä ihan tyhmiä.
2fat pro on tuo oma laitos. Tuolta 1x10 rakentelua http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...php?49169-1x10 . Melko monessa kohtaa tätäkin ketjua on jollain tapaa aiheesta ollut keskustelua. Myöskin fatbike tekniikka ketjussa aiheesta.
ainakin takapakan, vivun, vaihtajan, mahdollisesti 10 ketjunkin joutuisi vaihtamaan 10 vaihteeseen systeemiin vaihtaaksesi.
Tattista vaan. Täytyy pohtia mitä sitä alkais värkkäämään ja tutustua aiheeseen.
Itse olen joskus pari alurunkoa puhdistanut maaleista maalinpoistoaineella ja kuumaa vettä syöksevällä painepesurilla. Kyllä siihen sai ainetta menemään ja pesuhalli oli myös sen näköinen, että on maaleja poistettu :) jos joku tuon minulle 50e tekisi, en hetkeäkään empisi, satasen pyynnillä tekisin itse.
Nitromors maksaa nykyään sen 24-25e puteli joten aika tyyristä puuhaa itse tehtynäkin tuo maalinpoisto. Ehkäpä lasikuula- tai soodapuhallus ammattilaisen tekemänä olisi järkiratkaisu. Onko noissa eroa minkälaisen pinnan jättävät?
Puhdas sooda vie vaan maalin. Lasikuula karhentaa (rikkoo) myös pintaa. jos haluaa varman päälle ja vain maalista eroon, niin soodalla. Tosin kuuliakin on erilaisia ja niistäkin löytynee sopivan hellävarainen tapa. Ammattilaiselta kannatta tuo soodapuhallus ostaa. Pienillä kotivehkeillä voi mennä hermo. Itte hain joskus yhdeltä soodapuhaltajalta pari 25 kg säkkiä soodaa ja on noilla kotivehkeilläkin saanut kaikkea pientä kivaa aikaiseksi.