Saakos tänään väistellä hurjapäitä Apparalla? Kattelin Olmin sporttidataa ja vauhti on jotain ihan muuta kuin oma :D
Mutta kaikesta huolimatta, latua!
Printable View
Saakos tänään väistellä hurjapäitä Apparalla? Kattelin Olmin sporttidataa ja vauhti on jotain ihan muuta kuin oma :D
Mutta kaikesta huolimatta, latua!
Olisiko viikonloppuna kukaan lähtemässä ladulle tekemään hieman pitempää ja rauhallisempaa lenkkiä?
Eli pitkään ja täysii? Jokohan kunto kestäisi..
Tänään oli illalla aika vaikeaa ja jo automatkalla Ahvenistolle alkoi uni painamaan silmissä. Kova treenviikko takana - ei ole keho tottunut yli neljän tunnin treeniviikkoihin ja on sitten ihan sekaisin. Jokohan huomisen lumisateen jälkeen myös Aulanko olisi hiihtokunnossa. Tuntuu päättömältä ajaa autolla urheilemaan (Ahveniston reissut).. jää jo siksi lenkkejä tekemättä.
Ajattelin lähinnä, jos sujuttelis n. 30 km pariin tuntiin. Siis silleen rauhallisesti. Ei mitään naama irvistykseen ja matkaan. Voishan se tietty olla melkoisen sopiva aloitus lenkki pertsalle. Mitä sitä suotta etukäteen harjoittelee. Kyllä ne sukset liikkuu viime viikon hiihdoillakin jo eteenpäin.
Tänään kuudelta puomilta maastopyöräilyä pyöräteillä, ehkä jotain polun tapaisia jos löytyy ajokelpoista.
Hep mä pääsekkään, poika touhutti musta voimat pois :D
Puolitoista tuntia vierähti ajellessa. Omalla tavallaan oli kyllä erittäin kaunista, puhdasta lunta joka paikassa.
Keskinopeusennätys taisi jäädä rikkomatta, mutta oikeastaan koko matkan piti keskittyä ajamiseen eikä helposti rullaavia kohtia osunut reitille. Lisäksi Aulangolta rantaa pitkin kohti keskustaa ajellessa oli hintsun verran kylmä vastatuuli.
Ajelin Ahvenistolta Kaupunginpuistoon, rantareittiä Aulangolle, Camping alueen läpi ja Aulangontien yli hiihtomajalle (suljettu arkisin, avoinna la ja su klo 10-16/15). Takasinpäin kiertelin Golfkentän joskus-muinoin-aurattuja reittejä ja lopulta rantaa myöden rautatiesillan kautta Linnapuistoon ja vielä kierros moottoriradan parkkipaikalla :)
Yhteen ylämäkeen piti ottaa pari yritystä ja Camping alueen ranta oli ajamattomassa kunnossa, mutta muuten ihan jees ajokeli tuolla oli aurauksista ja niiden puutteesta huolimatta.
Camping alueen ranta on ajettavassa kunnossa, siinä ei vaan saa pysähtyä =)
Nimimerkillä pari kertaa sen läpi puskenneena....
Hmm, kuulostaa haasteelta ;)
Ei näkynyt yhtään renkaanjälkiä, sellainen yhden kävelijän levyinen polku siinä meni. Tarkoitan pätkää siitä pieneltä puomilta eteenpäin kohti rantasaunaa(?) josta ajetaan pieni mäki ylös Katajiston kartanolle. Noh, anyway - täytyy käydä yrittämässä uudestaan jahka lumet ovat sulaneet :D
Juuri se pätkä, se on sellainen 100 metrin haaste =)
Eilen viimeksi tuskailin siellä(mutta ajamalla pääsi läpi), nyt lunta on taas hieman enemmän joten täytyykin vaikka huomenna koittaa vieläkö pääsis ajamalla läpi.
Muoksista: mä olen sen ajanut toiseen suuntaan eli mäki alas ja väkisin hangen läpi ja sitten kohti tekosaaria...
Katsotaan jos kuuden maissa tänäänkin olisi lenkkiajelua, puomilta. Jäi kaivelemaan tuo rantapätkä :D
Katsotaan nyt mitä sitä oikeen tulee tehtyä tuohon aikaan.
Kävin tänään kokeilemassa rantapätkää. Joku muukin oli käynnyt tuoreista jäljistä päätellen.
Nyt en päässyt koko pätkää ajamalla vaikka kuinka yritin niin vain puolet meni ajamalla ja sitten piti jalkautua.:mad:
Sanokaapa viisaammat mulle yks pikku juttu. Olen koittanut aloitella hiihtokautta. Homma sinällään tuntuu onnistuvan, mutta mutta yks pikku mutta. Hiihto tuntuu varsin lepposalle kuin pk-lenkillä olisi rauhallisesti etenemässä, mutta sykkeet huutaa melkein maksimii koko ajan. Mistä tämä oikeesti johtuu? Myönnän lepoa on ollut viimeisen parin viikon aikan riittävästi vähintään.
Juniper, me siellä oltiin Edun kanssa rämpimässä :)
Rämpiminen on kivaa :D
Nyt tarttis olla paksupyörä, että pääsis poluille kun lunta riittää ja koiran ulkoiluttajat eivät hoida polkuja kuntoon.
No huomenna suksikauppaan hiihtimien hakuun. Pertsa vai vapaa pertsa vai vapaa.......
Vaadi Juniper sitten itsellesi sellainen myyjä, joka tietää oikeasti suksista. Pyydä sitten sellainen pari, että lajin harrastaminen ylipäänsä on mahdollista. :)
Teepu: Kyllähän se hiihto aina pitkän kesän jälkeen on aikamoista sykejuhlaa. Pyöräilyssä ajetaan koko kroppa (pl jalat) ihan rentona. Sitten vedetään yhtä-äkkiä wassua tuolla niin, että koko kroppa totaalisesti hommissa. Kyllä se syke vaan nousee. Minulla on nyt viiden hiihtolenkin jälkeen syke tullut vähän alaspäin aloituksesta. Tämän päivän lenkkidata tässä. Keskisyke oli 145, eli vielä pk:n puolella. Kahtoilammen lenkki oli hiihtokunnossa ja jaksoin kiertää kuusi kierrosta. Lenkki näyttää olevan hitusen päälle 5km, koska kokonaismatkaksi tuli 31km. Vauhti kauden alku huomioiden asiallinen: reipas 17 km/h. Vielä pitää toinen satanen hiihdellä, niin kädet ja vatsat lämpenee wassuun mukaan.
Haaveillaan kevään maantielenkeistä. Olis polkimet ja kunnon kengät :)
http://img.tapatalk.com/d/12/12/15/y5u3upa7.jpg
Hienot on kengät :) Olmi niin siis tämä sykkeitten taivaissa olo pitäisi ymmärtää väärän sorttisena kesä harjoitteluna? Normaalisti alkutalvesta olen pystynyt pitää maksisykkeet tossa tämän päivän keskarin kohilla. Kyllä tosin sykkeet on hieman pudonneet sekä vauhti kasvanut, mutta silti liikaa syke latoo vieläkin. Kyl se siin 500 km kohilla tasottuu viimeistään tuo syke puoli...
Käykääs joku jo hakemassa kuvarasti!
Talvisäännöillä mennään eli hakuvälineenä on sallittu pyörän lisäksi joku seuraavista: potkukelkka, rattikelkka, sukset, lumikengät sekä koiravaljakko
Mä ostin ensin perinteiset ja kun innostuin niin eilen tuli haettua vapaan välineet. Täytyy opetella...
Perinteisen sukset ostin intersportista, jossa pari myyjää tuntevat hiihtohommia. Eilen asioin Hyvinkään hiihtomestassa, jossa erittäin hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Voin suositella!
Tosiaan kuten Ollikin mainitsi, niin suksen ostossa tuntuu olevan ensiarvoisen tärkeää, että myyjä tietää suksista muutakin kuin hinnat.
Jake mulla taitaa olla nuo samat kengät, oikein hyvät.. pääsee niin lujaa kuin jaksaa veivata :)
Tänään on luvassa tilannekomiikkaa ja vaarallisia tilanteita kun juniper lähtee vapaata hiihtoa suorittamaan tyylivapaasti.....
Kävin Aulangolla hieromassa muutaman kierroksen ja baana on hienossa kunnossa. Sopii mainiosti näin tuuliselle kelille kun tuolla se ei haittaa lainkaan. Vähän tuuli tuo roskia uralle.
Yllättävän vähän ryhmää liikenteessä.
Hihtokausi korkattu: Teepu opasti hiihdon saloihin ja opasti välinevalinnassa.
n. 6 kilsaa tuli hiihdetyä aulangonjärven jäällä ja vaikeasta kelistä huolimatta oli kivaa. En edes kaatunut kertaakaan :)
Taas oppii nöyräksi uuden lajin kanssa: jalat ei toimi, kädet tuntuu voimattomilta naruilta ja tasapainokin heittää mutta onnistumisiakin tuli ja välillä jopa vauhdin hurmaakin sai kokea.
Kävin tökkii aulangon 4 km lenkkii pari kierrosta sitten päätteeksi todeten tuulen tehneen tehtävän eli laulla oli lumikinoksia kyllä mun makuun riittävästi.
Tarkastelin tossa sykkeitä päivän lenkistä ja tein kummallisen huomion. Kilometrimäessä ollut syketta vain 176 ja kuokalla sekä vassulla sitä tänään hissuttelin menee eteenpäin. Sekä lenkin keskisykkeet sain vihdoin järjelliseksi eli 137. Ehkä ei oo ihan toivottomaksi viel mennyt tää talvi...
Mä kävin 45 minuuttia hiihtelemässä moottoriradalla (en nyt viitsi kierrosaikoja mainita). Näin alkutalvesta laduille kaipaisi tasaista maastoa ja myötätuulta, aivan hirveää noi mäet.