No joo, vectorit ovat tosiaan hinnoiteltu pilviin, mutta esimerkiksi n.600e bepron varaosat alkavat kohta olla järjevissä hinnoissa. Tuo 300e on kyllä vielä liikaa akselista.
http://www.favero.com/en2_-258-79.html
Printable View
No joo, vectorit ovat tosiaan hinnoiteltu pilviin, mutta esimerkiksi n.600e bepron varaosat alkavat kohta olla järjevissä hinnoissa. Tuo 300e on kyllä vielä liikaa akselista.
http://www.favero.com/en2_-258-79.html
Paikallinen pyöräkauppias Hgin Kalasatamasta mainosti että Stages on alentanut hintojaan tälle vuodelle. En muista 2016 hintoja ihan tarkalleen, mutta muutos on -10% luokkaa. Onko samaa havaittavissa muilla valmistajilla ja onko tämä nyt sitä kauan odotettua wattimittareiden hintaeroosiota?
Viime vuoden aikana monesta mm. PowerTapin ja SRAM:n (Quarq) valmistaman tuotteen hinnasta hävisi löysä pois. Ei siitä kauaa ole kun Quarqien hintalaput oli 1200-1500€, nyt ne on pääsääntöisesti 700-990€.
Ei varmaankaan mene pitkään, kun alkaa saamaan molemminpuolin mittaavia polkimia n.500e hintaan.
Onko kenelläkään muuten käytössä noita toni&toninkin myymiä bepron polkimia?
http://perfprostudio.com
Tää on hyvä, kertamaksu.
Testattu sekä trainerilla että lauantaina Röret Rundtissa. Trainerin kanssa olen verrannut tehokäppyrää BePron, Kurt Kineticin InRide ja Polarin vanhan WIND sensorien välillä. BePron ja InRiden käppyrät on lähes samat, jos valitsee polkimista 3 sekunnin liukuvan keskiarvon. Eli InRide on tarkka mutta reagoi viipeellä. Polar näyttää myös yllättävän yksi yhteen, jos anturi on just kohdillaan. Pieni hipaisu kengällä, niin tarkkuus heikkenee isoimmilla takarattailla.
BePron asennus vaikutti ensin työläältä, mutta olen ne jo kertaalleen vaihtanut ne toiseen pyörään ja takaisin..nyt ei tunnu enää työläältä.
Latauksen kestosta en osaa sanoa mitään. Tuntumana on, että Garmin Edge 520 joutuu lataamaan kaksi kertaa siinä kun polkimia kerran. Mutta siis aiheuttaa päänvaivaa, jos lähtee hakemaan ennätystä lenkin pituuteen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Mulla reilu 5000 km beprolla. Vaihdan toistuvasti maantiekonkelin ja tri pyörän välillä. Muutama minuutti kun pari kertaa tehnyt.
Akut saa ladata silloin tällöin. Ehkä 20-30 tuntia. Ei mulle ainakaan ylivoimaista.
Maastokäyttöä ajatellen Rotorin Rex Inpower voi olla kestävin vaihtoehto. Elektroniikka on akselin sisällä suojassa.
Uusi tehomittarivaihtoehto: praxis + 4iiii. Hintaa yhdistelmälle 500 taalaa.
https://www.praxiscycles.com/product...e-4iiii-power/
Myynti vain US/CAN, joten hankkiminen vaatinee jonkun välityspalvelun käyttöä.
Mulla on sellanen problema...
Hankin tuossa pari viikkoa sitten Garmin Vector 2S.
Käytän sitä pyörässä jolla ajan Tacx Vortex treinerissä.
Pari päivää sitten ajoin intervalleja, joita jaksoin ajaa 2 kpl 315W (Garminin wateilla), (treinerissä 355W)
Ennen voimamittaria, ajoin treinerin wateilla 320W 6 kpl.
Olen melko varma että treinerini näyttää watit oikein, sillä olen kaverin luona ajanut samanlaisia intervalleja, ja hänellä on samanlainen Vector 2S.
Mikähän tässä Vector 2S:ssä on?
Vai onko voimat vain todellakin hiipuneet, eiiii voi olla 😅
^ Vectoreista en tiedä, mutta olen melko varma että trainerin watit on pielessä...
Minäkin uskoisin että traineri on väärässä.
Mutta koska tämä ei ole uskon asia niin kokeilisin laittamalla Garminin kiinni esim Wattbikeen ja vertaamalla siihen.
Ellei ole lähistöllä niin Powertap, Stages, tms jonka tiedetään näyttävän suunnilleen oikein. Tuo ero niin iso että viallinen pitäisi löytyä helposti.
^Wattibikea en käyttäisi referenssinä, kannattaa tosiaan kysellä jo jollain olisi SRM, P2M, Powertap tai joku luotettava mittari johon voi verrata.
Mittari kalibroitiin pyöräliikessä, ja kotona kun testasin niin näytti hurjasti enemmän mitä treineri.
Kalibroint mittarin uudelleen, niin rupesi näyttämään vähemmän.
Hmmm... En ollutkaan ajatellut ettei Wattbike olisi tarkka. Löysinkin jonkun tutkimuksen (valmistajan mielestä tietty sitä käytetään kilowatin määritelmänä).
Referenssinä tutkimuksessa SRM joka sitten ka on parempi.
Enisei, kyllä wattipyöränkin tarkkuus tähän ongelmaan riittää.
Muistaisinko oikein että tuo Vector on tarkka asennusmomentista tms? Tuli vastaan kun harkitsin sellaista.
Vector pitää olla tarpeeksi kireällä. Sen jälkeen vaan kalibrointi garminista. Näyttää varmasti tarkemmin kuin traineri. Oma vector näyttää 25w vähemmän kuin esim. Turbo muin oma mittaus.
Sent from my iPhone using Tapatalk
En mä yleisesti näe mitään perustetta luottaa traineriin tai varsinkaan Wattbikeen jos vaihtoehtona on oikea, ehjä ja kalibroitu tehomittari. Muutenkin on paljon houkuttelevampi vaihtoehto käyttää samaa tehomittaria kuin mitä käyttää ulkona.
Mullakin Turbo Muinin täysin epäsuorasti arvioimat watit ovat kynnystehoilla noin 20-25 W suuremmat kuin mitä PowerTapin tai BePron polkimet ilmoittavat, eli melkein 10 % ero. Turbo Muin mittaa vain vauhtipyörän pyörimisnopeutta ja laskee siitä kaavalla tehot, ja tuohon liittyy monta oletusta. Vastuksena Turbo Muin on erinomainen, mutta mittaisin ehdottomasti tehot pyörän tehomittarilla jos se vaihtoehto on käytettävissä. Turbo Muinin perusmalli ilman mitään elektroniikkaa on halvempikin.
Wattbike voi olla tehtaalta lähtiessään tarkka, mutta miten ylläpidon ja kalibroinnin kanssa siinä tyypillisessä paikassa, joka niitä hommaa? Olen kuullut suuruusluokkaa 50 watin eroista kun hyppää viereisen pyörän päälle.
Tacx neo on toteutuksestaan johtuen tarkka, samoin käsittääkseni eliten kallein malli, jossa on erillinen wattimittari.
Oli traineri mika hyvansa, vaikka toista tonniakin maksava, niin kayta tehomittaria trainerin tehojen sijaan. Ja se tehomittari pitaa "kalibroida" ennen jokaista kayttoa.
Samoilla tehoilla olen kaverin luona jaksanut ajaa treineri/tehomittari. Ja kyllä, olen kalibroinut mittarin moneen kertaan ennen treeniä.
On kyllä todella kova tarjous!
Sent from my iPhone using Tapatalk
BikeRumorissa on otettu lähikontaktia Shimano Dura-Ace 9100 -tehomittarikampiin. Vähän oudosti artikkelin alussa viitataan runkoon liimattavaan kadenssimagneettiin, mutta siihen ei enää loppuosassa palata. Ei kai nykyaikana kadenssia enää mitata magneetilla? Luulisi että tuo on vaan varmentava väline kiihtyvyysanturin rinnalla. Vai eikö Shimanon täydellisessä maailmassa kiihtyvyysanturin tuottaman tiedon tarkkuus riitä?
Toisena vähän outona lähestymiskulmana Shimanolta tuo vasemman ja oikean puolen anturin liittäminen kaapelilla. Kilpailijat rakentaa kokonaisia langattomia osasarjoja, ja Shimano ei luota kahden venymäliuskan arvojen yhdistämistä langattoman tekniikan harteille? Toki se yksinkertaistaa virtalähdeasioita, mutta Hollowtech II -akseli on kuitenkin niin koeteltu konsepti että jotenkin kuvittelin vasenta ja oikeaa puolta yhdistettäväksi akseliin kiinteiksi rakennetuilla liittimillä. Eipä tuo kaapelinkaan kanssa ole vaikea asentaa, mutta jotenkin prototyypin oloinen.
Bike24 osaa antaa jo hinnan ja arvioidun toimitusajan tuolle DA9100:lle:
https://www.bike24.com/1.php?content...mid%5B931%5D=1
Edit: Näköjään ajankohta ei näy enää ainakaan itselleni. Alunperin arviona oli huhtikuun loppu.
Nyt olisi Powertap kiinni kiekoissa, mutta jotakin teen nyt väärin kun en saa näkyviin wattilukemia. Käytössä Garmin 510 ja pyöräprofiileista olen käynyt aktivoimassa voimatunnistimen. Garmini löytää powertapin nopeasti ja kampia pyöritellessä paikallaan näyttää kuitenkin nopeuden ja matkan. Eli watit puuttuvat ja jonkinlainen virtuaalinen kadenssi pitäisi löytyä. Vinkkejä mikä menee pieleen?
Edit: pyöritin telineessä 60km/h ja näytti hetkellisesti 10-13w. Kalibroinnin olen tehnyt. Voiko vaan olla siitä kiinni et pitäisi päästä oikeati pyöräilemään ja testaileen. Luulin et hiukan enemmän näyttäisi kuitenkin vaikka ei olekkaan vastusta. :seko:
Edit2: luultavasti ihan turhaa panikointia. Kuulemma p2maxikaan ei näytä alle 50w tehoja eli ainut tapa saada näkyviin on oikeasti polkea.