Hep,
Tällänen tupsahti pari viikkoa sitten kotiin. Kyseessä siis Ultimate Al 9, S-koon rungolla.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...7&d=1395816268
Printable View
Hep,
Tällänen tupsahti pari viikkoa sitten kotiin. Kyseessä siis Ultimate Al 9, S-koon rungolla.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...7&d=1395816268
Piti tuossa kuvakin olla mukana. Tapatalkilla se kyllä näkyy, merkillistä....
no, kuitenkin Ouluun tuli ja ainakin vielä olen tyytyväinen. En tosin ole sitä vielä ulkona käyttänyt :)
Kokokin tuntuu oikealta, jopa yllättävän alas jää satula sen putken mitta-asteikon perusteella.
Pitänee yrittää saada se kuva vielä tuohon mukaan.
Pituutta 173 ja inseam noin 81.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
En kyllä tiiä mikä ihme paha karma tän Canyonin kanssa oikeen on. Eilen tuli uus menopeli ja pakkaus oli muuten ok mutta etukiekko irrallaan. No sen arvaa mitä tommonen irrallaan heiluva etukiekko teräspuolillaan tekee pehmeille alumiini- ja hiilariosille...
Onneton tuuri Anaxagorella. Canyonin pakkauksessa taitaa olla joku söhlö töissä, itselläkin oli etukiekko pakattu huonosti. Vaurioita tuli onneksi pelkästään kiekolle ja uuden kiekon lähetys sujui kiitettävän nopeasti. Voisi kuvitella, että Anaxagoren tapauksessa Canyon lähettää uuden fillarin välittömästi matkaan pelkästään kuvallisten todisteiden perusteella.
Pitkällisen mietinnän jälkeen olen päätynyt tilaamaan Canyonilta Ultimate CF SLX 7.0 Di2 pyörän. Mitoilla 195/96 olen päätymässä kokoon 2XL (62). Onko raati samaa mieltä, vai olisiko kokoa pienempi sittenkin sopivampi?
Toinen asia minkä kohdalla arvon hieman on VCLS 2.0 tolppa. Painoa minulla on n. 95-100kg kun manuaalin mukaan suurin sallittu paino (ajovarustuksen kanssa) on 100kg. Onko samaan painoluokkaan kuuluvilla kokemusta tolpasta? Keston luulisi olevan OK, mutta tuntuuko tolppa joustavan liikaa?
Ootkos muuten katsonut ton outletin puolen, se on meinaan pullollaan noita 2XL kokoja:o
Tiedoksi annettakoon kaikkien Di2-vaihteisten Canyonin omistajille, että kannattaa tarkistaa säännöllisesti, että se keskiön alapuolella oleva akkuteline on paikoillaan ja ruuvit kireänä. Siellä ei tunnu olevan mitään avaruudettimia välissä, joten tärinä löysyttää ruuvit ajan mittaan. Keräilin tänään omaa akkuani pientareelta ja ajoin hyvän matkaa singlespeedinä, kun ei tullut oikeankokoista kuusiokoloa mukaan. Vähän nolottaa.
Mulla ei ole kokemusta tuosta Canyonista mutta kommentoin kun omat mitat on aika lähellä (193/95). Oman maantiepyörän reach on 410mm vs Canyonin 417mm ja toptube 588mm vs Canyonin 600mm. Eli Canyonin ajoasento on pikkasen pitempi mutta niin olet itsekin. Canyonissa on vielä vakiona joko 120mm tai 130mm stemmi. Omassa hyrrässä on 110mm stemmi. Canyoniin saat varmasti tarpeeksi matalan ajoasennosta tuolla 130mm stemmillä jos sitä tavoittelet. Vastaavasti jos haluat pystymmän asennon niin laitat sitten vaikka 100mm stemmin.
Eiköhän tuo 2XL ole Sulle aika passeli, säätövaraakin löytyy.
Foorumilla on kyllä hyvin kasvatettuja:) (+190cm) Canyon kuskeja mutta nyt ne ihan hiljaa, menneet kai ajamaan?
Kyllä tuo 2XL vaikuttaa tosiaan sopivalta. Nykyisessä pyörässä on top tube kanssa 588mm ja stemmi 120mm, joilla asento tuntuu ihan hyvältä. Välillä olen kuitenkin kaivannut hieman pidempää asentoa, joten uskoisin että tuo hieman pitempi on OK.
Outletissa olisi tosiaan paljon valinnan varaa tässä koossa. Olen kuitenkin saanut päähäni että tarvitsen ehdottomasti sähkövaihteet, enkä halua enää ostaa vanhaa Ultegraa. Sinänsä 2013 CF SLX 8.0 Dura-Acella olisi varmaankin hinta-laatusuhteeltaan aika lyömätön.
Osaisitteko auttaa miestä mäessä, cyclocrosspyörää olen tilaamassa työmatkoille(17km/sivu josta 2 km hiekkaa) ja satunnaiseen maantielenkkeilyyn. Valinnan teen näistä: Cube cross race disc 2014 tai Canyon inflite 8.0S. Ensin mainitun saisin kotiovelle noin 260 euroa halvemmalla kuin canyonin. Kysyisin onko järkevää maksaa tuo erotus ja tilata kalliimpi canyon? Aika huonosti olen käyttäjäkokemuksia ja testejä tuosta cubesta löytänyt. Yhden fillarilehden testin luin, mutta se oli vuodelta-12 ja ilman levyjarruja, liekö muitakin eroja.
Lisäksi kysyisin kun tuossa canyonissa voi päättää itse sekä takapakan ja satulatolpan setbakc-mitan, että mitkä näistä olisi hyvät/ sopivimmat minulle:
pakkavaihtoehdot: 11-28,11-25 sekä 12-30.
Satulatolppavaihtoehdot:Vlcs 15-35mm setback, Vlcs 2.0 +2/-10mm setback, Vlcs 2.0 +25/+13mm setback.
Omat mittani ovat 184 cm ja inseam 92 cm. Cubesta olisi tarjolla 59 cm koko ja canyonista lienee L-koko oikea.
Kova mietintä noiden ja tuon hintaerotuksen kanssa menossa, kiitos jos joku viitsii jelppiä asian kanssa.
Onko kukaan purkanut näiden tuoreempien Ultimate Al ohjainlaakerin yläpäätä ja korvannut jollain toisella että saa stemin alemmas. Millaisia ratkaisuja? XSää pitäis madaltaa :p
Nyt on vähän viisaampi taas.
Jonkin verran rullaillut "uudella" Ultimatella ja todennut liian isoksi. Vaihtamalla stemmin tuolla tulisi toimeen mutta varmaan vaihdan kuitenkin rungon pienempään.
Eli mitat oli
Pit 176
Jalan sisämitta 84
Ja runko on vanha 56 cm.
Uusi M jää näemmä 54 ja 56 väliin. Kyllä tuolla polkee mutta selvästi isommalle tehty ja pitkä asento. Droppiakaan ei saa ihan tarpeeksi.
Seuraava yritys joko vanha 54 tai 52 tai uusi S. Minkä nyt sopivimmin löytää.
Canyonilta kertoilivat seuraavaa Ultimate CF:ää koskien, käsittääkseni pätee myös AL-malliin.: "there is the "Acros Head-Set-Cap 4.5mm" (Article no.: A1005740) for 25 Euro. As this head-set cap does not feature an I-lock, you will also need the article "Smolik Wedge for One One Four fork" (Article No.: A1012675) for 19.95 Euro." Jostain tämän threadin syövereistä löytyy aiheesta myös kuvallista dokumentaatiota.
Kas tässä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...89#post2018189
CF SLX runko, mutta sama i-lock hässäkkä AL:ssäkin.
Canyoni piti alun perin tulla mutta tulikin tämmöinen :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17823733/Trekki.jpg
Kai tälläkin nyt ajelee.
^On hieno, ostitko Suomesta vai tilasitko?
Hieno on Trekki! Tosin noi valkoiset kiekkojen decalsit ei oikei istu.:)
^Nämä nyt on näitä valmistajien unelmia, kuten sekin että "alennuksia ei saa mistään" mitä esimerkiksi Cannondale kauppiaat hokee ja silti niitä näkyy alennuksessa netti täynnä. Muistaakseni kyllä useampikin Trek on foorumilla tullut esim. tuolta http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=2929
Vielä ei Canyon-threadiin ole ilmestynyt ihmettelyjä tai hypetystä maantiemalliston peräpään edustajasta eli Roadliten uusimmasta versiosta. Vai eikö kukaan uskalla avata suutaan kun ketju on täynnä toinen toistaan rahakkaampia pyörittäjiä hiilikuituisine raketteineen? ;)
Avaan suuni siksi että olen jo jonkin aikaa mietiskellyt syntyjä syviä tuon oman Focus AX2:n kanssa. Cyclossa on Contin GP4000:t alla ja maantie on se, mitä ajetaan. Jälkiviisaasti olenkin ihmetellyt haluni ostaa cyclo kun sitä rapatietä ei tule ajettua. Pystympi ajoasento olisi ollut se toinen syy mutta... kun tarkastellaan Focuksen geometriaa, se on maantiemäisempi kuin useammat "täysveriset"! Ohjaamossakin on huomattu asennon hyökkäävyys ja pohdittu vaihtoehtoja pienistä fiksauksista (stemmin vaihto) aina karkeisiin ylilyönteihin (vanha filu lihoiksi ja uutta alle!)
Roadliteen törmäsin aikalailla vahingossa kun googlettelin läpi näitä "rauhallisen geometrian" pyöriä, kuten Spessun Roubaix, Cube Peloton, Rose Xeon CGF, Cannarin Synapse tms. Kaverilla on Roadlite mutta hänen isompiraajaisen malli ei vertailua auttanut. Hinta on speksiin nähden erittäinen kohdillaan ja kun asentokin on taulukon mukaan rauhallinen, paketti tuntuu haluttavalta.
Onko herroilla ja rouvilla mielipidettä tämän tai aiempien vuosien mallista? Onko tässä se "sportive bike", joka tulee takavasemmalta mm. em. tunnetumpien nimien ohi?
Mä olen yhtä kokeillut ja tykkäsin kyllä. Eikös tuo ole jo sitä? Rungothan on kai todettu testeissä mukaviksi ja nopeiksi ja osat on samalla tapaa pykälän parempia kuin vastaavilla "kunnon ihmisten merkeillä". Ei muuta kun "send" - nappia painamaan, fillareita ei ole koskaan liikaa.
Kyllähän noita tarjouksia on, ja missä ne olisi muka kielletty? Trek pyörää ei vaan saa shipata postitse vaan se pitää noutaa koottuna myyjäliikkeestä. Jotkin kotimaiset firmat tosin ilmeisesti shippaavat matkahuollon kautta "ajovalmiina" eli tämä lienee ainoa tapa saada Trekki "netistä".
Poljin Nürburgringin 24 h kisan kaverin Roadlitella. Ei mitään pahaa sanottavaa pyörästä.
Pari päivää lueskellut forumeilta juttuja CF SLX:stä ja suuri määrä runkoja on halkeillut muutaman viikon sisällä milloin mistäkin kohti. Tyylikäs runko mutta heiveröistä tekoa. Tosin halkeamia näytti tulleen myös maastopuolen CF SLX malleissa eli ei ole tämän mallin tyyppivika. Hiilikuitu voi olla alumiiniä kestävempää, mutta ei silloin kun rungot ja haarukat tehdään paperin ohuiksi kuten SLX malleissa. Ei ole ainakaan tullut vielä yhtään postausta vastaan siitä että Canyonin alumiinirungot halkeilisivat parin lenkin jälkeen. SLX malleissa noita tapauksia on kymmeniä.
Useampi henkilö on myös kommentoinut huonosta maalipinnan laadusta ja siitä että siellä täällä maalipinnassa on kohtia mistä näkyy hiilikuitu läpi. Kyse ei kuulemma ole siitä mistä Canyon mainitsee sivuillaan, eli siitä että heidän kaikki hiilikuiturungot on värjätty uudella vähäpainoisella tekniikalla minkä "ansiosta" hiilikuitu näkyy maalipinnan alta kun katsoo oikeassa kulmassa valoon nähden.