Sama tuntuma mulla!
Printable View
Useamman lenkin jälkeen voi todeta että 2.25" LUST Ardent ja 2.4" EXO Ardent on kyllä ihan eri renkaita samasta nimestä huolimatta.
2.4" Ardentti on niin paljon korkeampi profiililtaan kuin HD että taidan käydä hakemassa toiseenkin päähän samanlaisen.
Tulipa eka lenkki ajettua Maxxis Beaverilla ( 29 x 2.0" ) ja ihan mukavasti pitää märässä juurakossa ja kivikossa, vaikka aika kapea ja kevyt (n. 525 g) rengas. Siirtymillä rullaa aika tahmeasti (1.7 bar), mutta kyllä noilla eteenpäin pääsee...
Laitoinpa minäkin yhden Gaton tulemaan On-Onelta kun halvalla sai http://www.on-one.co.uk/i/q/TYGEGATN...black___23inch
Hei auttakaa ny daijua! Oon yrittäny ny lukee tätä ketjua ja jotai tajunnukki, mut voisko joku ny vaan ehdottaa jotain hyviä renkaita rakkaaseen täpäriini, sellasii mitkä siis nimenomaan pitäis Kaupin kivikoissa ja juurakoissa? :) Ja niin et ne olis nyt heti sit tilattavissa jostain kivasta nettikaupasta (tai voi olla oikeestaki kaupasta :D ) Hyvä rullaavuuskin ois toki plussaa! Ehotuksia?
Itse ajattelin kokeilla seuraavaksi Kauppiajoon Muddy Maryä (halvalla bike-discountista) joko trailstar+trailstarina tai sitten trailstar+pacestarina. Tuntui ainakin Åressa hyvältä renkaalta ja uskoisin sen toimivan Kaupissakin hyvin! Kaverillä olen tuon nähnyt ja hyvin tuntuu toimivan. Highrolleristakin olen Kaupissakin tykännyt, joskin eturenkaana olen sitä käyttänyt vasta pari kertaa.
Edit: tosin Highrollerin pito lienee Kaupissakin aika mielipide- ja ajotyylijuttu.
Fat Albert ja Big Betty toimii aika kivasti kaupissa. varsinkin pienemmillä paineilla. Muddy Mary sitten pehmeille seoksilla, jos tarttee enemmän pitoa. Ja siis mönkimisvauhdeissa. Tai kyllä noi renkaat on toiminu ihan jees vauhtipätkilläkin.
Musta highroller on enemmän semmonen multa / hiekkarengas joka toimii kun annetaan mutkissa vähän driftata, mut märällä kalliolla / juurakolla en kauheasti tykännyt ainakaan LUST versiosta.
Muddy mary Vertstar/trailstar ainakin pitää :) mutta melko raskaathan nuo ovat, tosin jos mudassa jarruttelee niin tukossa se on rengas kun rengas... :) TimoF kuis ois DHF 2.5 exo eteen ja taaksen(itse pidin) ja kait se HR2 ois kans tomi taakse tai sitten se uus minion DHR 2 pitäis testaa... DHF 2.5 ajaa kaiken ja sitten jotkut mutaset kaveriks...
Tai sitten vaan kasa DHF 2.5 ja toinen pari leikellen... tosin kokemusta ei ole mut jos selviäis yksillä renkailla kaikki :)
http://www.leelikesbikes.com/wp-cont...cutminions.jpg
Vähäisellä kokemuksella Fat Albertit tuntu hitusen lipokkailta näissä kosteissa keleissä joten tuli tilattua kokeiluun Maxxis Minionit. En tiiä meniko syteen vai saveen...
Renkaitten leikkely on miusta yhtä fiksua ku kevennysreikien poraaminen :rolleyes:
Tietääks kukaan miten Onzan Greinat toimii?
Heh... Sattui vaan tollanen linkki mieleen kun tuli vastaan vähän aikaa sitten...
Eikös tuo onza ole melkein identtinen noiden muiden merkkien mutarenkaiden kanssa? Swampthing olis ollu kiinnostava mutta tais valmistus loppua...
Kenda Nevegal tai WTB Bronson.
Sikäli mikäli otsikon mukaiselle alustalle on nytten syksyllä renkaita hommaamassa, niin kannattaa huomata sellainen seikka jotta monet noista pehmeämmistä seoksista muuttuvat melkoiseksi muoviksi/saippuaksi kun lämpötilat laskevat nollan tuntumaan. Omien kokemuksien perusteella ainakin Schwalben GooeyGlue ja VertStar muuttuvat jossakin 5 asteen tienoilla todella liukkaiksi kovalla alustalla, pehmeällä alustalla pito riippuu enemmän kuviosta muutenkin niin siellä ero ei ole niin dramaattinen. Myös Maxxiksen super tacky osoitti lieviä liukastumisen merkkejä, mutta ei ihan yhtä radikaalisti kuin em. schwalben seokset...
Ne sitten mitkä toimii myös kylmällä, niin toistaiseksi oma suosikki on ollut continentalin Black Chili, myös Maxxiksen MaxxPro tuntuisi pysyvän suht saman tuntuisena vaikka lämpötila laskee. Muiden valmistajien renkaista on varsin rajallisesti kokemusta niin en osaa muita tähän heittää...
Harvoin maastoa ajan, mutta lauantaina koko päivän kuitenkin. Sateessa renkaina kurassa ja äärimmäisen liukkailla pinnoilla Kendan Nevegalit olivat loistavat. Varsinkin kun vertasi edessä kulkevan naapurin lipsutteluun eri merkin renkailla.
Vertti kirjoitti juuri samasta aiheesta mikä pyöri myös omassa mielessä. Omat Muddy Maryt alkavat olla aika kuluneet (Vertstar edessä, Trailstar takana) ja ne kaipaavat kohta vaihtoa. Googletin tämän vanhan ketjun jossa on keskustelua eri valmistajien pehmeiden seoksien pakkaskestävyydestä.
Ajattelin kokeilla seuraavaksi Stick-E -seoksellisia Nevegaleja 2.5 koossa, käsittääkseni ne sietävät pikkupakkasia menettämättä pehmeyttään ja ne toiminevat hyvin myös syysmärällä. Vai onko Trailstar toimivampi seos pakkasella? Tällöin voisi vain tilata parin hyväksi havaittuja Muddy Maryjä Trailstar seoksella ja ehkä yhden Vertstarin ennen kuin pakkaset iskevät.
Trailstar toimi yllättävän hyvin pakkasella, vertstar ei ollenkaan.
^^ Stick-E toimii hyvin pakkasellakin. Trailstar, WTB:n dual dna ja super track dna ja maxxiksen 60a ovat liki
samalla viivalla kun kelit on selkeesti pakkasella. Nollan molemmin puolin toi Stick-E erottuu edukseen.
Nekevaalin ohella hyviä Stick-E-kumeja on myös BBG, H-factor ja ElMoco - noi kaks ekaa ei häviä juuri ees
koossa 2.5" N:lle.
Jos Hi5:ssä on vielä vitosella niitä Syncroksen BHT-renkaita niin siinäpä on hyvä treenikummi pakkaselle. Nimimerkillä tasaisellakin vaikea pysyä pystyssä...
Tätähän minä oon täällä kehunut jokapaikan renkaaks myös märän. Pehmeet reunanappulat puree erinomaisesti kaltevaan kallioon juuriin.
http://www.specialized.com/us/en/ftb/mtb-tires/freeridedh-tires/butcher-sx
Mutta tämä vois olla hyvärengas. Onko kellään kokemusta? En oo huomannutkaan ,että oovat tehneet stormista noin kevyen version. Vai onko tää jo ennemminkin mutarengas?
http://www.specialized.com/us/en/ftb/mtb-tires/freeridedh-tires/storm-control
Leikelty Wetscream oli loistokumi Ellivuoressa, etupää piti mahtavasti mutta takana ollut Highroller lipsui niin että pyörä kulki vähän liikaa poikittain.