Olen maanantain vapaalla. Ajattelin lähteä Hamulasta maasturilla Käärmelahden suuntaan. Käytiin tänään kävelemässä siellä ja katoin, että hyvillä piikkareilla voi aivan hyvin ajaa! Paikoin lumi haittaa mutta vain paikoin!
Tuleeko muita mukaan??
Printable View
Olen maanantain vapaalla. Ajattelin lähteä Hamulasta maasturilla Käärmelahden suuntaan. Käytiin tänään kävelemässä siellä ja katoin, että hyvillä piikkareilla voi aivan hyvin ajaa! Paikoin lumi haittaa mutta vain paikoin!
Tuleeko muita mukaan??
Ajelin tuollaiset puolitoista tuntia vaihtelevissa lumiolosuhteissa. Fillari samoin kuin renkaatkin toimi hyvin. Tosin aukeilla alkaa olla jo haitaksi asti tuota £$@&7nta?Muutoin ihan kiva, joskin aika raskas keli ajaa.
Olishan sinne keulaan mahtunut joku hyväkuntoinen vetäjäkin, mutta ei vaan ketään näkynyt. Muutenkin on aika hiljaista ollut meidän maastolenkeillä! Toivottavasti talvi hieman piristää, niin päästään taas ensi suvena tositoimiin.
Minä kävin tänään pari tuntia rymyämässä. Pois piti tulla, kun rupesi pimenemään.
Yhdet tuoreet jäljet tuli Siilin suunnasta ja hävisivät Koivusaaren tiellä. Arvelin jo silloin, et Pekka toi on ollut kun niinkin hyvin oli kelkkauralla selvinnyt!;) Mulla oli auto muuten siinä crossiradan ja K-saaretien välissä, parkissa. Et tainnut huomata? Kävin lähes perillä ( Käärmelahti ) kääntymässä. Siellä oli paikoin tosi hyvä ajaa. Lunta vähemmän kuin Pataskin puoleisessa päässä. Sykkeet oli ihan kivan ylhäällä, eikä muuten kylmänny missään vaiheessa!
Ajellaan taas tänä vuonna vähän entistä enemmän nautiskellen.
Hyvää uutta vuotta vaan täältäkin.
Hiljasta on näköjään voorumilla ollu , toivottavasti ei oo lenkkipoluilla ollu yhtä hiljasta :D
Minkäslaisia reenejä on itekukin veivannu?
Minä oon ite käyny lähinnä vaan lautailemassa ja pipolätkää pelaamassa. Torstaina kävin sitte koiran kanssa jäällä ja metässä kävelemässä tunnin verran ja repussa oli 22kg painoa, oli vähän raskaampaa tallustella, mutta aattelin ruveta jo totuttelamaan heinäkuussa alkavaa v-palvelusta varten, sissiksi menen hoikankankaalle. Perjantaina kävin toisen koiran kanssa vajaan 3 tuntia metässä lumikengillä, oli yllättävän raskasta, kun välillä oli lunta munia myöten vaikka olikin lumikengät, mukavaa oli, varsinkin kun pöläytettiin hirviä liikkeelle melko tuoreilta makkuuksilta. Ei saa hirvet elellä rauhassa talvellakaan ;)
Eipä ole tässä kuussa tullut pyörällä ajettua kuin pari kertaa. Sitten sitä hiihtoa. Ja kun ei koskaan enää on jo kulunut, niin kelkallakin on tullut ajettua (oliskohan jotain 200km matkamittarissa).
Olen hiihdellyt n.500 kilometriä. Pari viikkoa tuli taukoa. Toinen pakkasen takia ja toinen mökinrakentamisen takia. Piti saada välikatot valmiiksi ja en hiihtänyt kuin kaksi lyhyttä pertsan lenkkiä viikon aikana. Viimeviikolla tuli sitten viisi lenkkiä ja noin 90 kilometriä.
Mieli on maassa kun pojalla on joku vakavampi sairaus. Neljäs kuumeviikko alkaa ja lääkärit eivät oikein saa selvää mistä on kyse. Huomenna tulee lisää tuloksia.
Toivotaan parasta.
Onko täällä muita?
Edelleen täällä Pyhällä. Märkätilojen seiniä muuraan.
Lenkkeiltyä tulee harvakseltaan.
Pyörään en ole vielä tänä vuonna koskenut.
Minäkään en ole pyörällä ajanut pariin kuukauteen. Hiihto ja kelkalla ajo on ollut ohjelmassa.
Täällä sitä riittäisi reittiä molemmille puuhille.
Kelkkakelit on nyt täällä parhaimmillaan. Näyttää, että jatkuisi ainakin vielä ensi viikonloppuun asti. Jäällä on paksulti pehmoista lunta. Varmaan menee pitkälle ensi kuun puolelle, ennenkuin siellä pystyy hiihtämään omia polkuja.
Minunkin pyörä on ollut koskematta kuukauden verran, muutenkin lenkkeily jääny vähiin, mukamas ajanpuutteen vuoksi :D Vkonloppuisin oon moottorisahaa heilutellu, on se vaan "lenkkeilyä" sekin, nyt varsinkin kun lunta riittää, hikihän siinä tulee kun 3-4 tuntia rankoja kaataa.
Ajoin edellisen kerran sunnuntaina maasturillani. Vaivaiset parikytkilsaa mutta vaihtelua kuitenkin. Tämmöisellä olen vuoden alusta silloin tällöin ajellut. Jouluaattona tilasin ja eihän se enää ehtinyt pukinkonttiin. Entisen vei eräs isä pojalleen joululahjaksi, joten pari Canyonia on mahdollisesti ensi suvena Hamulan maastossa!
Ooooh.....hieno.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti kon-ciocc
Khyyllä on nätti Canjoni. Viime viikon torstaina ja tämän viikon maanantaina ajoin vuoden ensimmäiset ihan oikein pyörälenkit: Torstaina 26 ja maanantaina 16km, sellasta rauhallista (n.20km/h) sotkemista, tosin piti maanantaina jo vähän enemmän jalkoja rääkätä, kun kävin kokeilemassa paljonko maasturi kulkee uuhimäeltä alas tultaessa.
Onko Karin pyörässä runkoko sama kuin vanhassakin?
Jostain pitäisi löytää 54 senttinen maantierunko, jossa olisi tuumanen keula.
Poika haluais kokeilla maantiepyöräilyä.
M-koko eli 18,5", siis sama.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen
Joko viikon päästä aloitellaan? Jos vain säät sallii niin ajellaan tuollainen 50-70km lenkki?
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti kon-ciocc
Kyllähän tänäänkin oli hyvä ajokeli.
Ensi viikon sunnuntai kävisi joskus puolen päivän jälkeen,
kun huomenna pitänee lähtee viikoksi hiitelemään Ylläksen maastoihin.:D
Täällä Pyhällä hiihtelen vielä varmaan ensi viikonkin.Jos sattuu, että olisin maisemissa niin mukaan tulen. Täällä on vielä paljon lunta ja hyvät kelit.
Minä kävin eka kertaa fillaroimassa sitten tammikuun. Kihnutin 50km maastopyörällä, kun pelkäsin sepeliä. Ei oikein kulkenu, joku mummo polki hybridillä karkuun.
Oon tuossa pähkäilly jotta mitähän olisi tapahtunu jos se mummo ei olisikaan päässyt karkuun?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti YT
(Alustavasti: klo. 12.00 Fontanella, ajellaan vaekka kohti kaapunkia jos nyt ilimat vuan sallii!)
En ole myöskään lähdössä. Käyn jossakin välissä ajamassa lyhyehkön lenkin. Viikon kuluttua toivottavasti paremmissa merkeissä!
En ole vahvuudessa mukana... olen koko vkonlopun kestävällä SAR-kurssilla (Search And Rescue, lentopelastushommia) rissalassa... mutta ehkä seuraavana viikonloppuna olen jo vahvuudessa mukana.
Juhlista jaloin selvinneet ovat tervetulleita Kuopiolaisten yhteislenkeille, alkaen 1.5.2006 Rastaantien TB:lla klo. 10.00.
/forum/showthread.php?p=660418#post660418
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen
Joko Hannu oot maisemissa?
Joo tänään tulin viikoksi ja taas meen takaisin.
Ajanut en ole yhtään, joten pitää aloittaa varovasti, että paikat eivät kipeydy.
Oisko sitä huomenna rauhalliselle lenkille lähtijöitä???