Kymppitonnin mälli, kun metsässä pyörä lipeää polulta… ja sitten sanotaan, että pyöräily on halpa harrastus.
Printable View
Yllättävän ovela spämmääjä.
Iloinen yllätys tuli lenkillä vastaan kun olivat saaneet vedettyä uutta asvalttia Otalampi - Selki välillä eli Selintie. En edes tiennyt että se perunapelto piti asvaltoida uudelleen.
Töihin fillarilla, meno- ja paluumatkojen kestossa eroa 5 sekuntia. Kuitenkin 40km suuntaansa, huomasin vasta kotona kun Garmin suostui synkkaamaan puhelimen kanssa.
Kesäloman pyöräreissun eka majoitus suli alta (yksityistilaisuus). Ja oli kriittisessä paikassa, nyt sitten piirrettävä kokonaan uusiksi.
Verkkiksen toimituskulut. Paketti pakettiautomaattiin joskus ensi viikolla 6,95€. Woltilla kotiin tänään 5,95€. Hmmm…. kummankohan ottaisi?
Herra Stenu sattui aamulla samaan Z-junaan.
Herra tasavallan presidentti sattui äsken samalle lennolle.
Alanis Morissetten erinomainen live-esiintyminen.
Foorumimoderoinnin ihmettely. Luulin, että tämä olisi jo menneen talven lumia ja asiaan tullut joku järki sen puolentoista vuoden aikana, kun olin täältä pois. Mutta ei, sama meno jatkuu. Tai menoton.
Yllätti tai ei yllättänyt - kyllähän minä tämän jo edeltä tiesin - mutta siis lisäkilven hankinta autoon pyöränkuljetustelineen vuoksi. Aika tasaiseen noita on joutunut hankkimaan, kun autot vaihtuu vähän liiankin tiheään. Aiemmin ja joskus muinoin riitti, kun lähetti Traficomille sähköpostin aiheesta ja kilpi tuli lähipostiin kirjattuna. Sitten se, ja paljon muutakin, siirtyi Ajovarman hoitoon ja prosessi meni mutkikkaammaksi. Nyt siis lisäkilven haku pitää tehdä Ajovarman toimipisteessä, missä täytetään ensin käsin lomake, mihin tulee auton ja auton haltijan tiedot (jotka ovat jo Traficomin järjestelmässä). Sen jälkeen jonotetaan tiskille, jossa toimistohenkilö naputtelee samat tiedot Ajovarman (vai Traficomin) järjestelmään. Kun kilpi on sitten aikanaan parin kolmen viikon päästä valmistunut, se tulee noutaa samasta Ajovarman toimipisteestä. Ja jonottaa…
Nykyään kun sekä verottaja, pankit ja vakuutusyhtiöt on 99%:sesti netissä, niin taitaa tämä olla enää ainoa paikka hallintoalamaisen kyykyttämiseen. Ei ihme, ettei ihmiset jaksa noita kilpiä hakea, kun poliisikaan ei siitä juuri sakota.
Se, että Ääs-market maksaa bonukset omakannan kautta. Onhan se toki poikkitieteellistä. Kai.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a39277ade3.jpg
^Ja klikkasit ;-))
^ :D
Mut yllätti eilen huijauspuhelu tuntemattomasta numerosta
"Täällä XXX XXXX Cyber Securitystä, huomasimme epäilyttävän rahansiirron teidän tililtänne jne"
Mä olin että jaa mutta vähän kuitenkin naurahdin niin sulki puhelimen. Harmi kun en osannut pitää pokkaa kun olisi voinut vähän vedättää.. aika hyvää suomea puhui kuitenkin.
Noita huijausviestejä tulee onneksi niin paljon, että kaikkiin "klikkaa tästä" -linkkeihin suhtautuu jo varoen ja palveluihin menee vain tarkistetun osoitteen kautta.
https://lh3.googleusercontent.com/pw...w805-h909-s-no
Joo. Mä olen onnistunut nuo kiertämään 99,99%:sesti, mutta haksahdin yhteen kalasteluviestiin, joka oli naamioitu s-postin hallintasoftan ilmoitukseksi spämmipostin tarkistamisesta. Menin klikkaamaan ko. viestiä ja kirjautumaan sen kautta. Tajusin virheeni heti ja vaihdoin s-postin salasanan 15-merkkiseksi random-merkkijonoksi.
^jo se että sähköpostiin tulee spämmiä on pieni vaaranmerkki. Mulla on ainakin yksi sähköpostiosoite mennyt vaihtoon siksi että se oli päätynyt roskapostittajille. Nykyisiin ei vielä tule roskapostia mainittavissa määrin.
Kauan käytössä olleen vaihtaminen olikin melkoinen urakka.
Tähän foorumiin liittyen tarkistin kirjautumistietoni ja onneksi olin käyttänyt aliasosoitetta.
Titaanirungon himo.
No mulla on se ”ongelma”, että on sukunimen mukaan varattu domain ja s-posti on muotoa etunimi@sukunimi.fi (tai .net tai .com, tai…). Sen vaihtaminen ei ole optio. Varasin tuon domainin samana päivänä, kun Traficom salli yksityishenkilöille .fi-domainien varaamisen. Aiemmin, jeesuksen aikaan, se oli sallittua vain yrityksille.
Kepsu, siitä selviää hankkimalla moinen!
Suomalaiset naiskuulantyöntäjät tänään Kuortaneella. Eka yli 18 metriä tällä vuosituhannella ja pari tosi lähelle.
Se että tänään onnistui kaikki mitä aloitti tekemään!
Miten voikin olla näin surkea kesä? Haluan rahat takaisin.