Helpoimmalla pääset kun säädät itse kohdilleen. Ei ole niin vaikeaa kuin yleisesti kuvitellaan. Youtubeen "truing wheels".
Printable View
Helpoimmalla pääset kun säädät itse kohdilleen. Ei ole niin vaikeaa kuin yleisesti kuvitellaan. Youtubeen "truing wheels".
Kannattaa myös ajaa muutama lenkki ennenkuin alkaa suoristaa kiekkoa. Pinnojen asettuminen paikoilleen voi nimittäin vaatia vähän kuormaa vanteille.
Varteenotettavavia ehdotuksia, kiitos näistä. Vaikuttaisi siltä, että heiton kohdalla muutama pinnapari on kavereitaan löysemmällä, joten eiköhän tuo kiristämällä oikene.
Muista kiristää tarpeeksi vähän kerrallaan.
Ja taas pukkaa testivoittoa
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...15445865_o.jpg
CF SL 9.0 lähti tilaukseen. Mustana ja VCLS 2.0 -satulatolpalla. Aika kova imu käynyt tilauspuolella, kun moni yhdistelmä oli jo loppunut. Itselleni laskuri antoi runkokooksi 58, joka tuntui aika yllättävältä, kun olen kuitenkin 190 cm pitkä. Toivotaan, että osui oikeaan..
Tuossa CF SL:ssä ja samalla muissakin Canyoneissa on aika lyhyt mutta korkea mitoitus. Tuossa VCLS 2.0 -tolpassa lienee perus-VCLS:n tapaan melko paljon säätövaraa pituussuunnassa, jolla voi hienosäätää ohjaamon pituutta. Samaten stemmiä saa tarpeen vaatiessa pidemmäksi (1.25" stemmejä saa mm. bike-discountista). Tosin tuossa lienee vakiona 120mm stemmi jos tilasit 53/39-kammilla?. Se laskuri ei ota mitään muuta huomioon kuin inseamin. Mä oon ite 176cm/84cm ja laskuri antoi 56 koon. Ja se on ihan jees, monilla muilla merkeillä 54 on saman kokoinen.
Minkä kokoinen nykyinen menopelisi on?
Nykyinen CAADX cyclocrossari on muistaakseni kooltaan 62. Kyllä mä luulen, että toi laskurin antama koko on ihan oikein. Vähän vain ihmetyttää, että kuinka isoille kavereille noi 3XL-koot on suunnattu, jos meikäläiselle sopiva on L? :D Toinen hassu seikka on se, että laskurissa lässytettiin jotain, että syötetyt tiedot siirtyvät automaattisesti tilaukselle, mutta ainakin tilausvahvistuksessa noi kaikki eri mitat olivat tyhjiä, ainoastaan tuo runkokoko oli täytettynä. Mutta joo, kyllähän tuota voi sitten hienosäätää, jos tarvis tulee.
Paljonko sulla on inseam? Pikaisen googletuksen perusteella CAADX:stä löytyy koko 61, onko crossarisi se? Jos on ja olet siihen tyytyväinen niin Canyonista lienee silloin oikeampi koko 60. Tosin tähän varmaan joku samoilla mitoilla varustettu osaisi ehkä paremmin ottaa kantaa...
Pienehkö on, mutta kait se 130-140mm stemmillä menee.
Itte 189/92 mitoilla ja ajelen 60cm CF SLX:llä. 58 ois menny kanssa mutta vähintäänkin tuo 130mm stemmin ois vaatinu.
Vaikka ei nyt myyntipalsta olekkaan niin miulla vois olla yks 130mm stemmi (1,25") ylimääräisenä. Ajettu 1 lenkki.
188/86 ja 58, 110 stemmillä. Mulle ´just passeli. Onneks kaikki on erilaisia, ei voi sanoa ennenkuin kokeilee..
E: Ja massiivinen ongelma oman pyörän kanssa. Pulttituninkia on tullu harrastettua jonkun verran ja oma filo on "stealth" punaisilla detaljeilla. Ja nyt sit tuli Mavicin Cosmic Carbonet ja KELTAISET jarrupalat! Tyylipoliisin alumiinipumppu heilahtaa taas jos tuohon ansaan lankeaisi..
189/89 ja 58 CF 13cm stemmillä. On napakymppi.
Täällä lähti Ultimate AL 9 tilaukseen juuri. Pituudella 173 ja inseam 81 kooksi valikoitui S. AL puolella kaikki runkokoot oli muuten stock tavaraa joten pyörä lienee jo ensi viikolla kotona.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Ensi viikolla pitäisi alustavan aikataulun mukaan lähteä sininen Ultimate CF SL 9.0 Suomea kohti. Tilaus tehty joskus loka-marraskuun vaihteessa. Saa nähdä tuleeko ajallaan. 175/85 mitoilla valitsin M-koon.
Ja taas on Canyon menestynyt: https://www.canyon.com/_en/service/t....html?test=543
En ole sekuntiakaan katunut oman Canyon Ultimate AL 9.0 Di2:n ostamista, jonkun hiilikuituisen pyörän sijaan.
Tänään kävin ekalla kokeilukierroksella tien päällä tammikuussa kotiutuneella Ultimate CF SL 7.0 -vehkeellä. Hiukan pelkäsin että onko L-koko liian iso (mitat 180/88) mutta huoli osoittautui turhaksi, ihan passelin kokoinen on. VCLS2 -satulatolppa on kyllä aika alarajan tuntumassa, sitähän ei taida saada ihan niin alas kuin perustolppaa mutta on tuossa tämänpäiväisen kokeilun perusteella varaa varmaankin hiukan nostaa ylemmäksi jahka kunnolla ajamaan pääsee.
Kyseessä on siis meikäläisen eka maantiepyörä, tähän saakka jäykkäperämaasturilla tullut suhailtua. On tuo täysin eri touhua näemmä, kuten toki etukäteenkin arvelin. Mutta ihan noin erilaiseksi en olisi osannut arvata.
Kyllä tuo kieltämättä vähän isolta kuulostaa...
Minä olen 6cm pitempi ja vaihdoin L:stä M:n. Riippuu tosin millaista droppia haluaa.
Helmikuun lopussa tulleen CF SL 9.0:n etukiekkon napa äänteli, klappia ei saanut poistetuksi ja lisäksi kiekko oli melkoisen kiero. Tähän syynä oli ilmeisesti se, että navan akseli kurkisteli pakkauspahvin läpi ja oli tullut murjotuksi. Navan läpi työnnettyvät muoviläpyskät olivat unohtuneet pakkauksessa. Suostuivat mukinoitta lähettämään kokonaan uuden kiekon viallisen tilalle kuvallisten todeisteiden perusteella, pisteet tästä Canyonin asiakaspalvelulle.
Muutaman lenkin ja 130 km:n perusteella ero vanhaan alumiinimaantiepyörään on huomattava, etenkin tärinänvaimennuksessa. Ylämäet nousevat reippaammin kuin vanhalla pyörällä, tosin pääsyyn uskoisin tähän olevan geometriassa. Toivottavasti lähestyvä takatalvi ei kestä kauaa, tässä on tullut sen verran kova hinku maantielle..
Sen verran kuumotti, että piti laittaa pyörä yöllä kasaan :D Värinä tyylikkään harmaa pienellä sinisen vivahteella toimii hyvin. Satulan sain oikealle korkeudelle, mutta muuten pitää vielä viilata säätöjä. Kokovalinta osui kuitenkin ehdottomasti nappiin.
Linkki kuvaan: https://www.dropbox.com/s/kvyws42mj7...2008.57.41.jpg
Harmi. Ei aukee toi leccen kuvalinkki. Olis kiva nähdä kuva tosta villarista. Onhan toki canyonin sivuillakin kuvia, mutta nämä "amatöörien" kuvat paljastavat yleensä totuuden.
Huomasin itsekin, että ei aukea, jos käyttää Tapatalkia. Tämän linkin pitäisi toimia
Rahaa kun on taas niin ettei pa...pyörän selkään taivu, niin suunnittelen tässä vanhan lenkkipyörän (Via Nirone 7 Xenon) päivitystä/korvausta.
Ultimate CF SL 8.0 vaikuttaisi kaikin puolin kiinnostavalta (Campaa, kuitua, hintakin maksukyvyn rajoissa). Onko jotain syytä miksi en hommaisi tätä lenkkikäyttöön? Ja jos tämän menen tilaamaan, onko syytä investoida 80€ ekstraa VCLS 2.0 satulaputkeen?
Kiitos ytimekkäistä vastauksista.
Mitoituksesta vielä: tiedän että nykyinen Bianchi koossa 57 on melko sopiva, mutta voisin kuvitella ajavani 1-2 cm lyhyemmälläkin. Jos mittailen stackin ja reachin (vähentäen ehkä reachista sentin pari) ja vertaan lukuja Canyonin numeroihin, päädynkö lähelle oikeaa kokoa? Entä miten kannattaa mitata sopivan satulatolpan (setback) valitsemiseksi (2.0 tolppia saa kahtena eri versiona)?
Kyllä tuolla metodilla pitäisi aika kohdilleen osua. Osuisikohan valinnaksi M-koko? Canyonin ajoasennosta tullee sitten vähän matalampi, koska emäputki on lyhyempi.
Satulatolppaan tarvittavan setbackin voit katsoa nykyfillaristasi, jos/kun siinä on nyt satula oikealla kohdallaan. Satulaputken kulma nimittäin on molemmissa 73.5 astetta joten setbackin pitäisi olla sama kuin nytkin.
Jep, M-kokoon taidan olla päätymässä. Canyonin laskurikin sitä ehdotti mitoillani. Mahdollisen matalamman ajoasennon vaikutus jää sitten yllätykseksi...
Satula tosiaan on kohdallaan, mutta Bianchi on vähän vanhempaa mallia (~2006), onkohan kulma siinäkin sama?
Luultavimmatusti. Tässä lienee vanhemman runkomallin geometriatiedot:
http://www.bianchi.com/global/bikes/...ctIDMaster=927
Kiitoksia vaan lohjalaiselle. Näillä vinkeillä ja omien mittausteni perusteella lähti M-kokoinen Ultimate CF SL 8.0 (+ VCLS 2.0 tolppa) tilaukseen. Toimitusajaksi tosin arpoi kesäkuuta, mutta mikäs tässä odotellessa...