Prologo Scratch M5 PAS kokemuksia? Saisi 140millisenä mikä on siinä rajoilla ja taitaa omata "pyöreähkön" profiilin, mikä tuntuu sopivan mulle.
Ja omaa halkion.
Printable View
Prologo Scratch M5 PAS kokemuksia? Saisi 140millisenä mikä on siinä rajoilla ja taitaa omata "pyöreähkön" profiilin, mikä tuntuu sopivan mulle.
Ja omaa halkion.
Itselläni vain ~100 km alla. Lupaava satula, voi olla parhaani koskaan. Juniori ajellut tuolla enemmän, ilman pehmusteita. Ei rekisteröityjä valituksia.
Pentele tuosta joutuu kyllä pulittamaan täyden hinnan; kovin on paljon out of stockia. Valmistajan sivuilla saatavuutta on näemmä.
Tämän mukaan olisi S ja L tarjolla:
https://www.selleitalia.com/en/saddl...ost-superflow/
On muuten kokeilematta Roven mukana tullut WTB:n satula. Taidan piruillessani kokeilla sitäkin, koskaan ei tiedä...
^onhan se väkisinkin parempi kuin Henge, maailman huonoin satula :)
^Puhu vain omalla perseelläsi. :D
On kyl sen verran pehmonen se wtb, että itellä ainakin alkaa perse puutua tunnin jälkeen.
Oon käyttänyt sitä toisessa pyörässä talvella varjellakseni nahka-Brooksia ja lyhyeen asiointiajoon ihan ok.
Kävin kyttäilemässä WTB:tä ja ei kyllä tartte edes kokeilla.
Kuvasta ei juuri näy, mutta wtb on muodoltaan oikeastaan suora. Henge taas pyöreä.
Suoraa satulaa ei tartte edes tarjota mun ahterille.
Saati noin pehmosta.
Edit: tuli pehmosesta mieleen; josko viimekertainen perseen puutuminen 50km lenkillä johtui uusista bibseistä?
Ennen ei ole Hengellä takalisto puutunu, josko bibseissä oli liian paksu pehmuste?
Craftin säämiskäkalsareissa on melko ohut säämiskä, ei ole ikinä puutunut persaus niillä.
Hengellä ajanu myös ilman toppahousuja, ei ongelmia.
Jatkamme teoreettista pähkäilyä.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...56a0a27ed8.jpg
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Eihän WTB oo suora kuin takaprofiilista, sivuprofiilin notko tarkoittaa sitä että WTB:n satulat lähtee mun pyöristä todella nopeasti ja kauas.
Tuo on Boost malli joka on kyllä eri kuin minulla oleva Flite Superflow. Selle Italialla on niin paljon lähes saman nimisiä malleja että väkisinkin sekoittaa ne keskenään.
Menee. Mie löysin itelleni pitkän ettimisen jälkeen (ja samalla luuleveydellä kuin sulla) parhaan satulan. Brooks Cambium C13 Carved 132 mm. Toi on mulla nykyään kaikissa pyörissä, joilla pyörittelen yli tunnin matkoja suuntaansa. Joustava ja antaa mahdollisuuden myös siihen, että nokka on reilusti etukenossa. Mutta niinkuin tiedät, nää on kaikki aina niin hlökohtaista tuntemusasioita, ettei voi toisen puolesta varmasti sanoo.
^Toihan vaikuttaa ainakin muodoltaan siltä saattais sopia omallekin hanurille.
Ainakin kuvissa näyttäis olevan profiililtaan pyöreähkö?
Edit: näissä cambiumeissa aina kiskot ne "normaalit", vai onko hiilariversio paksummilla kiskoilla?
Vähän lueskelin webistä ja alkoi kyllä kiinnostamaan 13cm Cambium.
Carved-mallia ei vaan hirveästi näy 132millisenä.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
^Tähän päivitystä; Henge siirtyi työmatkapyörään ja tuntuu aivan hirveälle! Näin siinä käy kun ei paremmasta tiedä. :D
Phenom senkun paranee; 3,5h menee ettei satulaa edes huomaa. Hieman kyllä genitaalit joskus puutuu, vaikka satulassa halkio onkin. Enemmän nokalleen?
Ja Phenom on siis 143mm, Henge 130mm. Mun istuinluiden leveydellä pitäisi olla se kapein, mutta eipä näytä korreloivan todellisuuden kanssa.
Minä nyt olen testaillut erillaisia lyhytnokka malleja arionen tilalle. Roadiin arione saattaa jäädä kyllä edelleen. Toimii hienosti, kun laitaa vaateriin nokasta - keskikohdalle olevan alueen.
Mutta siis lyhyemmistä tempo argo ei sopinut tasan yhtään itselle. Tuo ei mahdollista juurikaan pituussuunnassa liikkumista.
Pro stealth toimii. Vähän liian pehmeä ja leveähkö takaosa, vaatii ohuemman pehmusteen housuihin. Castellin free-aerot huonot. Assokset hyvät. Stealthin kanssa satulan eri kohdista ajaminen on kuitenkin helppoa.
Galibier pelittänyt loistavasti 1-15h lenkeillä ja suojellakseni sitä vesikeleiltä ja yritin hankkia tilalle muovituolin.
SDG:n mtn Ti-Flyssä puutui heppi parissa kilometrissä, oli nahkea ja hankasi. Joskus aikoinaan imo ihan paras.
Ergon SR Pro stealth ei päässyt kuin 300m testiajolle, ei niinku sopinut alkuunkaan, painoi todella oudoista paikoista ja hankasi reisien sisäpuolta todella rajusti.
Ajetaan sitten suojapussi satulan päällä. prkle.
Onkohan maastoon satuloita joissa olis lyhyempi kärki? Tuo ergon mikä itellä on muuten iha ok, mut hirvee pitkä kärki ja natisee ärsyttävästi. Lyhyempi kärki ois vähemmän tiellä, mutta onko siitä jotain haittaa?
Onhan noita, mm. Selle Italialla. Vaihdoin tässä loppukesästä omaan xc-pyörääni SLR superflow boostin ja vaikuttaa oikein hyvältä valinnalta:
https://www.selleitalia.com/en/saddl...oss-superflow/
No löytyhän niitä kun etsi. Alko kiinnostaa tuo Pro stealth off road satula tai sel vastine spessun power. Luulen kyllä että tuo pro lähtee kokeiluun.
Pro:n satuloissa on kyllä se mainio puoli että niissä on se palautusoikeus jos/kun ei sovi.
Selle SMP:llä ns kotkannokka- keula eli taitettu alaspäin. Itsellä kahdessa pyörässä SMP:t ja näyttää siltä että tulee pikkuhiljaa loppuihinkin. Otin liikkeestä pari testisatulaa ja vaihdoinkin kertaalleen ennekuin alkoi itselle oikeat mallit löytymään
Tässä ei ole nokkaa laisinkaan, ei taida olla kevyimmästä päästä, minua se paino ei kiinnosta. Sai aika paljon säädellä, mutta kun sain kohdalleen, niin on hyvä. Paras mikä mun perseelle on sattunut kohdalle. Mun luut asettuu sinne koloihin hyvin.
Siinä on myös jonkinlainen pieni jousitus.
https://www.spiderflex.com/
Mullakin toukokuusta lähtien ollut SMP käytössä ja olen ollut todella tyytyväinen.
Jonkin verran oli alkuun hakemista oikean satulan paikan löytämisessä, mutta se ei ole satulan vika. Ei ollut mahdollista ottaa satulaa testiin niin valitsin omalle ruumiinrakenteelleni sopivista malleista yleispätevimmän oloisen F30. Hyvä on ollut eikä munaskut puudu. Nokan kulma n. -0,3 asteeseen säädettynä on just eikä melkein passeli mulle.
Kalliitahan nuo SMP:t kyllä pääasiassa ovat, mutta on ainakin nuo nahkapäällysteiset kyllä niin laadukkaan oloisia että kestävätkin varmaan hirmuiset kilometrimäärät.
^Kerro kokemukset Wellistä kun olet saanut tuntumaa. Olen nimittäin tuuminut, että Well voisi olla maastopyörään sopiva.
no joo, on keskikohdasta leveämpi kuin F30 ja VT, myös pehmustetta enemmän. Tykkään kovasti SMP:n pitkistä kiskoista eli satulaa saa asemoitua myös eteenpäin tavallista enemmän, Wellissä on (muistaakseni) samat melko järeät kiskot kuin F30:ssä, ja nehän ei jousta eli tuntuma on napakka ja samalla mukava mutta keskiosaltaan leveämpi kuin esim F30. LIsäksi tuo on suht pitkä eli ainakin itse pystyy asentoa vaihtelemaan hieman, tuo VT30C on lyhyempi ja siitä löysin itse tasan yhden istumakohdan mutta se sopii itselle just hyvin. Welli menee kyllä itselläkin tod näk ainakin yhteen maasturiin.
Nykyinen satula on Selle San Marco Island Ponza. Tuo on passannut ihan hienosti ainakin 4h lenkkeihin asti. Mutta nyt kun se alkaa hajoamaan käsiin niin pitäis kattoa uutta. Sokkona ei viittis ostaa, joten missä kivijalassa Helsingissä / pk-seudulla olisi kattava valikoima satuloita mieluusti testattavaksi asti?