Satula on ihan edessä
Printable View
:D :D joo, on niin edessä kuin vaan voi ja sittenkin joudun ajaan lähinnä satulan kärkiosassa istuen.
No, satulasta oli myös kärkiosa murentunu, ja näköjään ( mulla on ohut sukka satulan päällä ) oli muutenkin kertaalleen suutarissa korjattu, halkeamia "massattu". Ikää satulalla oli ainakin 15 vuotta.
Ajellessani kirosin, että ostan läskipyörän niin sillä jyrää. Ongelmana on lähinnä säilytys, kellarin kanakopissa on nyt neljä pyörää joista yksi seinällä, ei sinne oikein enää muuta mahdu.
Satulatolppa, uusi, pienemmällä jätöllä...
Eilen, ei ollut kovin wörtti, ainoa kohokohta oli manuaali autotiellä.
?? kaikissa fillareissani tämä sama ongelma, ja se oli iso ongelma kisoissa kun ukkojen piti väen vängällä kehittää jotain että mun kisailu vaikeutuisi, tai loppuisi kokonaan. Oikein oli otettu fillaristani kuvia ja tehty laskelmia, satula on liian edessä.Kehitettiin ihme sääntö satulan kärjen paikalle. Mun piti hankkia oikein lausunto että pienen kokoni takia satulan pitää olla riittävän lähellä tankoa. Pitäisi jarrukahvaankin ulottua.
Tunkkipuolikas vielä Porin ism-kisoissa tuli uhkailemaan että he purkaa mun pyöräni osiin ja joudun itse kokoamaan sen uudelleen. Itkua vääntäen, mutisin että sun likkas ei voita suomenmestaruutta kymmeneen vuoteen, ja juuri näin kävi.
Ukot yrittäneet säätää määräyksiään kisakuntoon.
Satulatolpan ja ohjaustangon kannattimen vaihdolla pyörä voi tuntua ihan uudelta ajossa, helppoa vielä siirtää satulaa putkineen pyörästä toiseen. Noista ei synny edes kovin isoa lovea pankkitiliin. Omasta tutusta pyöräliikkeestä noita löytyy, varmasti apuakin sopivien valintaan.
Äsken, kääk kamalaa täristystä ja söheröä, Jasperintien kelvi oli ainoa jota oli ilo ajella. No, tulee tälle päivälle noin 80km.
Äsken pari tuntia matalilla sykkeillä. Oli ihan jees keli.
^ :D no todellakin oli persiistä, manailin ajaessani aika paljo ja sitten joku sähköpyöräilijä ohittaa, mä totean että epäreilua tule tänne omin voimin pakertamaan...ja ihan loppumatkasta joku maastopyöräilijä ( siis miehiä nämä) ohittelija naureskeli ( joo ymmärrän kyllä...) että on tosi hieno keli...piruvie sentään.
Lunta on saatu nyt niin paljo että kiitos riittää!!
Huomenna en tasan lähde pyöräilemään, ensin autolumityötä ja kaupassa pitää käydä, autolla.
Äsken gräävelillä reilu viiskypää. Yllättävän ajokunnossa oli kelvit muuten, mutta liian kovaa ovat ajelleet liian lyhytakselivälisellä vehkeellä auratessaan. Kiire?
Sellainen toive olisi, että kunpa helmikuussa olisi yksi päivä kun ei taivaalta tulisi mitään märkää.
^Turuussakin osataan (edit: tai tais olla kuva Kaarinan puolelta):
https://live.staticflickr.com/65535/...85632a8f_c.jpg
Meinas usko loppua, että tuo joskus loppuu.
Tänään reilun satkun yrittäen pysytellä poissa kelveiltä. Aluksi flättipolkimet tuntuivat aika oudoilta, mutta muutaman kympin jälkeen ne lähes unohtuivat. Nastalenkkareiden pohja oli vähän ohut noille polkimille.
Toisaalta ilman lukkoja ajaminen oli jäisillä osuuksilla rennompaa, että ehkä vielä toisenkin kerran.
Just tulin kotiin. Luojan kiitos pääsin kuitenkin kotiin, lähdin töistä ajamaan Terveystalolle ja jo siinä vaiheessa energiat oli loppu. Kotimatka sitten jotain 10km/h, välillä talutin.
Lähdin jo merisään jälkeen aamulla ajeleen...85km yhteensä.
^ ei kyllä onnistuisi talviajo lukkiksilla, olen senverta onneton kuski että jalka maassa/potkuttelua aika paljon.
^^ eilen oli hieno täysaurinkoinen päivä, tänäänkin oli poutaa ja huomiseksi luvattu myös aurinkoista.
Olipas muuten tosiaan hitaan näköstä menoa Naistenmatkalla.. oisin varmaan päässyt ohi :eek:
Poljin eilen Raholan hallille pelaamaan sählyä ja siinä lumisateessa polkiessani mietin että harmi kun ei oo auramiehet hommissa. Tänään sitten ajattelin että nyt ne auramiehet on käyny nuolemassa kelvit puhtaiksi mutta karu oli totuus kun Messukylän läpi ähräsin kohti Kaukajärven sählyhallia. Kirkon jälkeen alamäessä huusin kyllä kyrpää ja vittua kun pyörä meni ihan minne sattuu ja vain tuurilla en kaatunut.
Nekalan kautta kun ajoin takas kotio niin oli hyvässä kunnossa kelvit - paitti lyhyt kohta siinä just ennen Turtolan cittaria.
No ei toi pyöräkään kyllä mikään paras ole näin talvikeleille, myönnettäköön se. Alla siis 43mm gravelkingit.
No melkein meni kävelijätkin ohitte, mä siinä ihan ääneenkin totesin että "nyt on väsy" ja pyysin anteeksi yhdeltä vastaantulijalta kun en pystyny tarpeeksi oikeella puolella...onneksi oli muuten hyvä keli ajaa. Ja onneksi fillarin tangossa on pieni valojuttu, senverta meni aikaa että alkoi jo hämärtään...
Paljon on juttuja joissa kuntoilija sanoo haluavansa kokeilla rajojaan - totuus kuitenkin on että kukaan ei oikeesti halua kokeilla tai löytää rajojaan. Rajalla on tuskaa ja pelkoa, selviytymistaistelua.
Tänä aamuna pyöräilin töihin (eli takaisin kotitoimistolle :) ), koska on Winter Bike to Work Day.
Eilen, olipahan kivaa! Ja vaan kaksi otb:ta.
Äsken 1h25m polkuja. Kelpas, upea talvipäivä.[emoji3508]
Puolisentoista tuntia Hallainvuorella. Hieman liian teknistä mulle. Pystyi kyllä ajamaan, mutta ei oikein nauttimaan. Polut olivat sen 5-10 cm liian kapeat.
Äskettäin 70km. Maaseututeitä. Aivan timanttikunnossa oli tiet, ei näkynyt kuin 2 autoa ja 1 traktori koko reissulla ja aurinko komiasti paistoi.
Tänään auringonnoususta (08:07) alkaen helmikuun pakkosatku. Tuusiksen ympäri. Enpä ollut ennen talvella muistaakseni* käynytkään Jäkessä, sehän vaikutti oikein vireältä talviurheilukaupungilta.
*eiku joskus vuosia sitten, kun kaupat eivät olleet auki vapaasti -yli klo 18 lauantaisin- tuli käytyä Lapista tullessa Citymarketissa ostamassa kotiin ruokaa. Mutta eihän se ole sama asia.
Aamulla 53km. Aikamoinen tuuli. Onneksi 2/3 matkasta myötäiseen.
6h 15min mtb-seikkailu ympäri Tamperetta. Hemmetin hienoa puuhaa. Kyllä maistui nuotiomakkara H Y V Ä L T Ä !
Ihmeen hyvin pääsi nakkikumilla lumisateesta huolimatta ja Hannunharjulla mutkitteli läskipyörä polulla ja huikkasin takana että voin tulla aukaseen polkua ja siinä sitten ajettiin Isonaistenjärven laavulle ja matka jatkui Kurikkakallion luontopolkua
Tänään hieman alle puolitoista tuntia läskillä (30 km).
Tuntui ja näytti siltä että ois ajanut 38 km pelkkää polkua mutta oikeesti tais olla vaan 1 km oikeeta polkua...
Yksi kamalimmista ajomatkoista, kävin aamulla ensin katsastamassa ( että osaa lähteä tarpeeksi ajoissa) vähän Pirkkahallin jälkeen, siinä missä EI ole enää pyörätietä vieressä, yksi kuorma-autoukko huuteli että onko ihan järkevä ajaa tällä kelillä? Huutelin että minunkin pitää mennä töihin.
Pirkkalan pyörätie ihan järkyttävässä kunnossa.