Onhan tuo Pitchforkin lista sillee valikoitunut jo valmiiksi kun on indie-muzakkiin kallellaan. Ei tuolla "kansan rakastamia" tuttuja nimiä juurikaan ole. Aina näissä lukijaäänestyksissä esiintyy kärjessä myös tuoreita julkaisuja, vasta aika näyttää ovatko oikeasti niin pidettyjä. Yllättävän paljon räppisontaa (oma mielipide), Kanye Westiä yms.
Itse laskin, että noista 42 kpl löytyy hyllystä (mm. Radiohead, Wilco, National, Fleet Foxes, Bowie, PJ Harvey, Nick Cave, Blur, Bonnie 'Prince' Billy, Sigur Rós, Angel Olsen, Arctic Monkeys, Lana Del Rey, The War on Drugs, Flaming Lips, White Stripes, Queens of the Stone Age, Portishead, Massive Attack, Interpol...)
Ideoita ja muistutusta tuli useampaankin, joihin pitää tutustua... Animal Collective, Silver Jews, Joanna Newsom, FKA Twigs, Destroyer...
Ja monta hyvää tuolta puuttuu, mikä noita äänestäjiä vaivaa?
Itse olen myös "vanhan musiikin", Stones, Beatles, Niilo, Dylan, Pinkkarit jne. ystävä, ei ole mitenkään poissuljettua olla moniruokainen (nuorena ennen räppisontaa saattoi sanoa olevansa kaikkiruokainen, nykyään ei pysty :)). Jaskaakin tulee ostettua monta levyllistä vuodessa ja kotimaistakin vaikka mitä.
EDIT: listan nro 195 soi eilen viimeksi. Kuuluisi korkeammalle.