Äsken 51 km.
Printable View
Äsken 51 km.
Illalla 40km cycklolla. Melko jäistä ja tuulista Helsingissä. Bonuksena ihanat tuulen kinostamat pehmeät lumivallit aukeilla paikoilla röpelöisen jään päällä.
^Täällä oli nolla tuulet, niin oli mukava päästellä 2h45min.
Tänään juuri ennen pimeää* kolmitunteroinen. Onneksi lähdin maasturilla, oli melkoista runnomista muhjussa. Kulminaatiopisteen jälkeen siirryin paluumatkalla EKP:n poluille, rullasi huomattavasti paremmin.
*ja onneksi noin, etulampun pidike oli jäänyt kotiin.
Maasturi 29" työvälineenä tänään ja ajatus ajaa kelvi lenkki mutta sata metriä ajettua tein takin käännöksen ja takapihan kautta Kalliomäen päälle ja suunta Silvonvainion peltojen läpi kohti Isonaistenjärveä luontopolkua mennen joka oli hyvin tampattu ja vielä koukkaus Nokian puolelle Halimaankallio Aaroninkallio
26.49 mi
Matka
2:25:43
Aika
10.9 mph
Keskinopeus
Tänään 70 km.
Tänään aamusta 50km.
Äsken, 1h50min. Kotoo töihi!
Tänään reilun satkun pääosin soraa, tosin lumen ja jään peittämää. Periaatteessa lähdin kokeilemaan PNW:n tankoa -olisin kyllä lähtenyt hienoon säähän muutenkin. Vähän ristiriitaisia tunteita tuo herättää, lähinnä tynkä reach, mutta kasvanut leveys tuntuu hyvältä uraisella ja jäisellä ajoalustalla.
Samalla tuli todettua, että soratiet ovat kohtuullisessa, ajettavassa kunnossa, eikä estettä olisi käväistä vähän pidemmälläkin.
Tänään grävelillä kakspuolonen.
Pikkusen epärentoa ja stressaavaa on tuolla koppuraisilla luistinradoilla liukastelu. Jatkot ISPeillä kunhan pikkusen olosuhde paranee.
Sanosin että Pirkamaalla mahtava nolla asteinen keli metsässä ja vaikka lunta sen seitsemän senttiä tullut päivän aikaan niin ei haitannut polulla menoo... varsinkin kun sähkö avusti. No kaikesta huolimatta ajatus mennä matalimmalla avustus tasolla mitä löytyy mutta tuli mieleen että sekin taitaa avustaa sen verran että meno on kevyempää kuin luomupyörällä mutta kai siittä sentään joku 23 km peekoo lenkki tuli metsässä
En minä jaksa mitään satasia ajella talvella...tänään tuli 80km, mutta ajallisesti meni varmaan pitempään kun teidän satanen. Yli 5 tuntia. Ja vähänkö ketuttaa kun mummeli menee ohitte ja vähän jalkoja heiluttaa mutta sähkö vie ja mä siinä poljen tosi tiuhaa tahtia, yleensä sanon siinä ääneen että epäreilua! no, ei siinä kunto nouse eikä painonhallinta ole sama vs. kun ite vääntää.
Puoliltapäivin heitin parituntisen Hallainvuorella. Semi-mintissä oli polut, läskillä pärjäsi, mutta jossain kohdissa oli polut ummessa.
Haa, sain tänään ajettua 90km :)
Äsken vajaa viiskypää semisti maastossakin.
Parikymmentä kilometriä kippurasarvella. Oli aina hidasta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eilen ihan pikkuinen 16,5 km iltapyörähdys, mutta huomenna oli tarkoitus suorittaa tammikuun pakkosatku™. Aina kannattaa jättää viimeiseen mahdolliseen hetkeen, sillä...
Helsingin seudulle iskee lauantaina lumi**myrsky, jollainen nähdään vain kaksi kertaa vuosi*kymmenessä – liikenteeseen poikkeuksellinen varoitus ja
Uudellemaalle syntyy Valtterin tuomisina jopa metrin kinoksia – ”Tykitys alkaa kello 8:n ja 9:n välissä”
p*****e :eek:
No, nyt täällä paistaa aurinko… kello varttia yli ysin…
^^Tyly! :D
Joo, nyt olisi ulkona kaunista, mutta saan ilokseni viettää aamupäivää lasten kanssa. Voipi olla, ettei myöhemmin ole järkevää lähteä ulos. Tallissa olisi Zwi.....
"Kello 15 Uudellemaalle tulee voimaan punainen varoitus, jota ei ole käytetty koskaan ennen – IS seuraa Valtteri-myrskyä"
Eilen tunnin pyrähdys maastossa, 20km.
Tänään tai huomenna voisikin huoltaa keulan, säätiedotuksen mukaan.
Tunti sitten tulin pari tuntiselta ja jos olisin lähtenyt tuntia myöhempään olisin luultavasti päässyt ajamaan auratuilla pyöräteillä.
Mutta eihän tuo nyt niin haitannut.
Aamulla 45km pk-seudun kelvejä. Keli oli hieno. Nytkin tietty on jos tykkää vaakasuorasta lumisateesta.
"Pakkosatku" - ja se olen minä joka olen saanut ihan diagnoosinkin että on persoonallisuushäiriö "vaativa persoonallisuus" - kun piti lenkille lähteä ja tehdä tietynlaisia treenejä, silloin kun vielä kisailin :D
( sama tyyppi kirjasi lausuntoonsa että "on pyrkinyt manipuloimaan ulkonäköänän tehden itsestään lähes tuntemattoman mm. värjäämällä hiuksensa.." - ei se silloin naurattanut kun kyse oli työkyvystäni, mutta näkisipä kyseinen tyyppi mun hiukset nyt :D silloin oli vaaleat, nyt on punaoranssit. Olen tuhonnut kaikki tuommoiset paperit, mutta tuo mainittu lause on jäänyt muistiini )
Ajoin torstaina 80km ja eilen 90km ja tänään oli ihan suunnitelmassakin lepopäivä. Huomennakin on lepo pyöräilystä mutta autolumitöitä tiedossa...
Ei katkennut. Kävin kokemassa virtuaalisen kärsimysnäytelmän trainerin päällä. Sillä saa näköjään Stravassa badgen :)
Enpä kyllä mielelläni tuohon uudestaan suostu, ainakaan ennen seuraavaa kertaa. Tai no, tavallaan ihan hauskakin kokemus, ryhmälenkille osallistuin.
2020 koronahelmikuu on minulla viimeksi jäänyt väliin. SIlloin en hoksannut käyttää Zwiftiä käyttää hätäapukeinona.
Meinasin ensin tulla tänne toteamaan (hieman ennakoiden odotettavissa olevia kommentteja) että vaikka alkuperäisen pakkosatkun idea olisi ollut mikä tahansa, niin onhan se täysin selvää että kukin määrittelee täysin suvereenisti itse sen mitä suoritukselta vaaditaan tai mikä sellaiseksi hyväksytään - minä esimerkiksi vaatisin itseltäni ulkona ajettuja kilometrejä enkä sallisi itselleni kahvitaukoa - mutta sitten minua rupesi kiinnostamaan milloin koko pakkosatkun käsite foorumille tuli.
Se ei yksinkertaisella haulla tietenkään kovin nopeasti selviä, mutta tämä lienee se ketju jossa pakkosatku nostettiin yleiseen tietoisuuteen joulukuussa 2012:
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...ena-kuukautena
Mutta kuten px ketjunavauksessaan kertoi sitä ennen oli legendaarisen StantheManin julkinen putki jo alkanut elokuussa 2011:
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...sen-kuukautena
Hiukan sitä ennen oli izmo aloittanut oman projektinsa jonka otsikko saattaisi olla pakkosatasen ensimmäinen esiintymä:
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...tanen-projekti
PS Vastaukseni otsikon kysymykseen on sama kuin viimeksi eli kuluvan kuun 18, pvä. Sen jälkeen on tullut pelkkää hiihtoa (7 krt) ja korvikesuorituksena sauvakävelyä (2 krt). Näyttää vahvasti siltä että hiihtoputki jatkuu niin kauan kuin kelejä riittää; fillarointi jäänee muutamaan kevyeen lenkkiin tai lyhyeen pyrähdykseen.
Pari viikkoa sitten.
Äsken, kotoo töihi! 41km. Kelviä. Polut tukossa. Osittain kelvitkin. Hatunnosto silti aurahenkilöille!