-
Napitin ja viikkasin pinoon n. 30 kaulus- ja pukupaitoja, lahjoitan ne lähetystyön kirpparille.
Samaan kuormaan myös pari pikkutakkia, villatakki, viidet housut, pomppa ja parit ulkoilupuvut.
Hienokuntoisia ovat, osa vain kerran pidettyjä, mutta jääneet pieneksi.
Rouva teki myös kuoman omista lähes pitämättömistä hynttyistä.
God blesses me :)
-
Vastasin lääketutkimukseen; auttoi kovasti että korvaukseksi sai valita mm. 40eur tilille. Helppoja kysymyksiä, piti vastata montako xx-sairautta sairastavaa potilasta käy vastaanotollani viikossa....useimpiin kysymyksiin tuli siis vastaukseksi 0. Kyselyyn vastaaminen kesti ennakkotiedon mukaan noin 30min...no, kyllä mä voin vastailla jos saan neljäkymppiä...kysely oli valmis mulla 5 minuutissa.
^ eli siis vaan yhtä tilaisuutta /käyttöä varten ostettu vaate, ja sitten on vielä ylensyöty? eh, jos mulla ei ole tilaisuuteen sopivaa vaatetta tai mun jo olemassa oleva vaateparsi ei kelpaa, niin mä en mee ( ja se on hyvä juttu!)...just totesin itekseni että on tää vähävaraisuus myös hyvä painonhallintamenetelmä, 6 viikossa on menny ruokakauppaan satanen. Ja siitäkin kymppi magnesiumiin ( ja nämä siis S-ryhmän lahjakortilla).
-
Vaihdoin auton avaimeen uuden pariston.
-
Ostin pari kaiutinta. Ihanan kallista.
-
-
Yöksi luvattiin pakkasta, joten otin märän maasturin ulkoa eteiseen kuivumaan. Se on kuin likainen pummi puhtaampien konkeleiden vierellä. Tai sitten vaan katu-uskottava.
-
Vaihdoin Skeidaan talvirenkaat alle.
-
Mielessäni mietin puhetta ystäväni Harrin hautajaisten muistotilaisuuteen. Ei oo helppoa ,voin sanoa.
-
Otin influenssarokotuksen. Koska työnantajani ei maksa, maksoin ihan itte.
-
Talvivaihtokiekot fillariin. Siis kesäkiekkojen kanssa identtiset kiekot mutta nastarenkain. Testattu vaihtoa: menee nk. heittämällä ilman mitään säätöjä muutamassa minuutissa. Talvi saa tulla (sääennuste ei tosin vielä sellaista lupaa, mutta kyllä se joskus tulee).
-
^ samoin, siis eteen valmiina oleva nastarengas, ei vielä tarvetta.... Talvi saa kyllä tulla....mutta ei nyt kuitenkaan ihan vielä.
Siivosin, ah kun keittiö on kerrankin siistin oloinen ilman käsityötarvikkeita pitkin pöytiä ja lattiaa. Olkkarissa järjestelin nukketarvikkeita pienempiin laatikoihin ( tosin kun ne tavarat on levällään, se tarvetavara löytyy heti ja siivouksen jälkeen ??? mihin mä sen laitoin...) ehkä joskus koittaa se päivä kun kaikki projetit on valmiina ja laatikot kaapissa...
-
Kävin vaihdattamassa rouvan autoon talvirenkaat niin uskaltaa vkl käydä pohjosen suunnalla ettei liukkaus pääse yllättämään [emoji848]
-
tilasin Niken fleecehousut talveksi. kyllä kirpas ja tuntuu aika ysäriltä rokata fleeceä saletisti.
-
Laitoin nukkeja huutonettiin myyntiin. On tässä ollu melkoinen työ ensin ottaa nukkeja tuolta takarivistä ylähyllystä, kuvata, laittaa koneelle ja sitten ilmoitukset...ja sitten huomaa että jos meinaa saada myydyksi niin aika pilkkahinnalla on laitettava.
Että jos joku haluaa ..no vaikka itelle tai annettavaksi...hienoja Fashion Royalty -nukkeja tosi edullisesti niin huutonetistä löytyy..
-
Kävin (rauta)kaupasta hakemassa muutaman (3 kpl) LED-lampun. Ja laskun loppusumma oli noin 160 euroa koska en pysynyt uskossani vahvana vaan menin työkaluosastolle kurkkaamaan olisko siellä mitään tarpeellista...
-
^^ Onnekseni en ole nuhin Barbaroihin hurahtanut. Hellasäröähän siitä.
-
^ mä ajattelin myös että lapsille jos vielä nukeilla leikkivät...
...mutta sain just jotain myydyksi ja paketoin postituskuntoon..
-
Tein ale-ilmoituksia mutta ei nekään näytä kiinnostavan. böö. Aloitin nuken villapaidan hihaa nyt jo 12. kertaa, joko kuvion värit ei toimi tai tippuu silmukka ja en saa nätisti poimittua tms....aarrgh, koko päivänä ole mitään saanu aikaseen..
-
Vaihdoin SAAB alle Laufenn pakkasrenkaat. Viime syksynä ensilumilla Gormoran kesägumekset osoittautuivat täysin toivotttamiksi. Ei niillä päässy oikein liikkeelle eikä vastaavasti taas seis. Meluisatkin ovat kuivalla.
Mutta noi pakkasrenkaat on tosi hiljaiset mukavat ajella. Pidosta en tiedä, mutta ajomukavuudessa ei sen niin väliäkään :)
-
:D tein 1/6 koon Nakkilan Nahkiaispaistamo-kasseja yhteen tiettyyn projektiin.
^ mun mazdallanikin on paljon mukavampi ajella kun on talvirenkaat alla, kas kun halusin sellaiset "ohuet" kesärenkaat tietämättä miltä ne käytännössä sitten tuntuu.
-
Tulin kotiin Nakkilasta. ^ kyseinen kassi pääsi ainakin Mikon kuviin.
-
Rengas jumppaa @Farley .. barbegazi vaihtui Maxxis Minion fbf/fbr comboon
Lähetetty minun Nokia 7 plus laitteesta Tapatalkilla
-
Avasin paketin jonka päälyseen oli liimattu nahkiais-tarroja, kolme nahka-nahkiaistahan sieltä putkahti :) ja kirjoitin mukavaa palautetta tekijälle.
-
Kävin kaupoilla, kuten täällä yleensä sanotaan.
Mutta nyt kävin ihan ISOILLA kaupoilla.
Vedin aamulla oikeaoppisesti kulmikkaat ostohousut jalkaan (solmiota en sentään sovittanut, etteivät vauraaksi erehtyisi luulemaan) ja suuntasin autokaupoille naapuriin, tuonne vähän etäämmälle.
Taskussa kortti, jossa riittävästi voimaa suoraan käteiskauppaan.
Ajattelin yllättää hommista tulevan Rouvan uudella kaaralla (joka tosin vielä eilen oli sitä mieltä, että SAAB on parempi).
Vaan eipä onnistunut. Löysin kyllä putiikista matkaani lähteväksi ajattelemani brand new kaaran, jota Wheelr daeler ohjelman mukaisesti syynäsin näyttävästi vähintään 3x kertaa (ostohousut jalassa!) ja siinä väillä aina kysymysmerkin näköisenä pälyillen, että anteeksi, mutta haluaisin ostaa tämän. Turhaan, ei mitään responsea, lampsin sitten pihalle ne kuuluisat tunkkiaatokset mielessä.
Helsingissä olis kyllä samanlainen, en tiedä viitsivätkö lähteä tänne tuomaan. Itse en viitsi lähteä hukkareissun tähden. Luulenpa, että olkoot koko juttu, se siitä autokuumeesta.
-
^Huh, läheltä liippas. Onneksi tarinalla oli onnellinen loppu. Jäi vaan pahasti kiinnostamaan mikä olisi ollut ...
--
Mutsille loin onnittelukortin valokuvan pohjalta
-
^Toteutumattomia autokauppoja ei kannatta kauheasti huudella, eikä sen paremmin Elvistellä.
Kaikkihan ne on ostamassa tätä, ja hianohan tuo olisi kyllä ollut. Johtuko toi dissaus sitten niistä vahingossa jalkaan unohtuneista lantsarista ostohousujen kanssa :seko:.
-
Söin hiven, (hapankorppuja ja levitettä...)
-
Pinaattilettuja. Opin kääntämään heittämällä :) eikä se lavuaarin pohjalla käväissytkään pahalta maistunut.
-
Hemmeti, menin tänään vahingossa ostohousut jalassa hommiin, kun oli lauantain jäljiltä jäänyt hollille. Matkalla huomasin tapahtuneen ja harmittelin asiaa koko aamupäivän, kunnes puhelin soi.
Kävi nimittäin niin, että pyhänä pähkäilin syitä kahteen tuloksettomaan autonostoyritykseen johtaneita syitä ja tuli mieleen, että jos sitä nykyään täytyykin ennakkoon varata aika autonmyyjäälle. Täyttelin sitten netissä yhteydenottolomakkeita toiveissa saada edes joku auto hommattua ja katso – autonmyyjä kilautti :)
Ihan mukava juttukaveri, vaikka puhuikin huonoa suomea.
-
Sain eilen maalattua kaksi 3D-tulostusta minulle tärkeistä vuorinousuista. Jos moinen askartelu kiinnostaa, niin tässä blogiteksti aiheesta.
En oikein keksinyt mihin ketjuun tätä laittaa. Onko muilla vastaavia kokeiluja? Missä ketjussa näistä kannattaisi jakaa ajatuksia?
-
Tyhjensin kompostorin, talvi saa sen puolesta tulla.
-
Kaivoin neidin skootterin akun latauksen kautta kellariin talvehtimaan.
-
Reklamaation disc shopiin. Molemmissa boxeissa jotka ostin toimimaton levy hitto vie!
-
Tyhjäsin auton takahotlarin.
-
Maalattiin tytön talvipyörä mustaksi.
-
Olen jo kauan haaveillut sellaisesta isosta valopuusta, joita nykyään myydään. Satasen hinta ei kuitenkaan ole houkuttanut. Joten hankin noin 40 eurolla 400 Konstsmiden ledilamppua, hain rannasta keskenkasvuisen lepän ja rakensin ihka oman valopuun. Siihen on vielä puhelimessa appi, jolla saa BTn kautta ajastaa ja ohjailla valoja.
On se nykyaika ihmeellistä.
-
Vaihdoin omasta pyörästä takajarrun vaijerin, remontti laajentui tyttären pyörän täyshuoltoon.
-
Tyhjensin auton hansikaslokeron ja sehän olikin varsinainen unohdettujen tavaroiden löytölaari:
- Huurteenpoistosäämiskätyyny, avaamaton
- Lukkoöljyä, 200 ml
- Lukkosulaa
- Venttiilin juuren mutteri
- Paikan karhennusraspi
- Ketjun katkaisin
- 2x kiintoavain 10/11
- Hylsy 13 mm
- Perämoottorin työkalupussi sisältöineen
- Lavuaarin pohjaventtiili, avaamaton
- Rälläkän 125 mm katkaisulaikka
- 3x aurinkolasit
- Hohtonsa menettänyt etuluukun embleemi
- Käyttämätön etuluukun embleemi (ja keväällä tilasin uuden)
- Navigaattorin jalka (vanha vaihto-osa)
- 4x Abiko liitinpakkauksia
- 2x mikrokuituliina
- Kolikoita 5x 10 p, 1x 50 p ja 1x 1 €
- 3x nippusiteitä
- VolvoPenta impelleri, avaamaton
- 10 mm kiviseinäproppuja, avattu pakkaus
- Akseliston kumipuslia, avaamaton pakkaus
- Vesipostin neliöpää avain
- Vesipostin sormiliittimiä, puutarhaletkun liittimiä
- Punainen piirtoheitintussi
- Mattopuukko
- Ynnä muuta roinaa, mitä en enää muista
Seuraavaksi tarttis käydä tyhjäämään keskikonsolin aarrearkku.
-
^ oliko Jimmy Hoffa ja Olof Palmen murhaajakin siellä?
-
"oma mehiläistä" tsekkailin...