Joustotolppa on ihan ok mutta sen yhdistäminen hissitolpaan joka putoaisi alas asti ei oikein toimi, vai toimisiko :)
Printable View
Höh, Jampassa ei voikaan rihdata takakiekkoa keskelle. Se vaatii muutaman millin offsettia vasemmalle ollakseen keskellä runkolinjaa/takahaarukkaa.
^ Keskelle rihdatun kiekon pyöräytin ympäri niin edelleen oli saman verran samalle puolelle sivussa. Dropouteissa tuskin kuuluu mitään prikkoja olla liimailtuna.
No, nyt se on rihdattuna sen verran sivuun että on keskellä runkoa
Minkälaisilla paineilla ajelette? Koklasin tänään Trek Farley 6. Reikaina Bontin Hodagit. Paljon suosittelette paineita? Painan ajokamojen kanssa noin 69kg.
Ensin pitäisi ostaa pyörä.....Mitä sanoo Oulun mies tästä?
http://www.rtechsuspension.fi/farley-6-2015.html
Työkaverin Chebisi (vaimikälie) cyclo oli myös tehtaan jäljiltä viturallaan, takatengas toisessa laidassa. Uusi runko takuuseen.
En tiedä meneekö väärään ketjuun, mutta kun läskillä ajetaan niin laitan tänne. Eli olen keräillyt vähän pakollisia varusteita juomareppuun muutaman tunnin ajoja varten. Varasisuri, pumppu, paikkaussetti, pumppu, Multitool, painemittari, rengas muovit. Niin nyt aloin vielä pohtimaan että kuinka yleistä on että tämmöisestä fillarista paukahtaa ketkut poikki kesken lenkin? Tuossa multitoolissa olisi ketjutyökalu niin pitäisiköhän hankkia jotain ketjulenkkejä varuiksi mukaan ja jos näin niin mikäköhän olisi sellainen, mikä sopisi noihin Whiten 2fat pro n ketjuihin? Ja tuleeko jotain muuta mieleen, mikä olisi ihan must olla mukana?
Lisää aloittelijan tyhmiä kysymyksiä. Lueskelin tuossa ohjainlaakerin kiristämisestä jolla pitäisi ilmeisesti vain kevyesti ottaa välykset pois ja sitten stemmillä hoitaa itse lukitus. Pyörän ajokuntoon kasatessa vedin kyllä tuon ohjainlaakerin aika huolella kiinni :D tosin en niin tiukkaan että ohjaus oli kangistunut, mutta nyt heräsi kysymys että kuinkakohan helposti nuo laakerit ottavat itseensä tuosta? Pitänee tänään hiukka löysätä tuota. Mielestäni ohjeessa käskettiin laittaa "napakasti" kiinni.
Eilen porukkalenkillä ollessa katkesi yhdeltä kuskilta ketjut. Ketjutyökalu ja pikaliittimet, niin pärjää.
Mulla on aina ketjutyökalu ja liittimiä mukana. Kerran katsesi ketjut kodin edessä liikkeelle lähtiessä. Meni poikki pikaliittimestä, jota olin käyttänyt tarkoituksella tuhansien ja tuhansien kilometrien matkalla yhtä ja samaa. Kerran olen lyhentänyt ja liittänyt ja siten myös sinkuloinut intialaisten vaihtajien fillarin, kun vaihtaja oli päättänyt antautua ja hypätä pinnoihin kiinni. Luulen kyllä, että maastoillessa läskillä ketjuja menee useammin poikki kuin aiemmalla tienlaita-ajelu-urallani.
Kärkipihdit. Pelastaa monesta pulasta.
Leatherman, multitool, sisureita, pumppu, co2 pumppu, ulkokumipaikka, ketjupätkiä, pikaliittimiä rattaanpultteja, jarrupalat, jarrulevynruuvit yms, nippusiteitä, paikkarasia, varakorvake, öljypullo, sadetakki ja EA-pakkaus.
^klossin ruuvi puuttuu :)
Ravintoa? Jos energiat loppuu niin ei ole kivaa. Ei minulla eikä muilla :D. Siksi pari geelipussia aina mukana.
^^Jarrulaikan ruuvi toimittaa hädässä myös klossin ruuvin virkaa.
Patukkaa ja vettä on tietekin myös mukana, minigrip pussissa on myös aina vähän talouspaperia jos iskee isompi hätä :)
Voiko sen syödä jos tulee nälkä kesken lenkin?
Mulla ei ole multitoolia minkäänlaista, vaan pienehkö pussukka, jossa on ketjunkatkaisija, kuusio-ja torxavaimia, kärkipihdit (terävähköillä kärjillä, imho parempi kuin gerbermanien pihdit), pieni veitsi, rengasmuovit ja jotain muuta, mitä.
Makkuria, kaliaa ja sinappia ja sit tietty termarissa kaffia. Jaffakeksit jälkiruuaksi sen konjamiinin jälkeen ja tietty lepotuoli nippusiteillä repun ulkotaskussa kii ettei kivellä istuksia hanuria palelluttamassa.
Onko kukaan nähnyt 165 mm läskikampia myynnissä? Semmottis on olemassa kun On-Onen pikkupläskin speksit niin väittää. Kuka myy vai häh?
Middleburn tekee mutta käsittääkseni niillä tuntuu olevan pitkät toimitusajat.Race Face sixc tais olla kans mitä vois saada. Shocktherapy:sta kannattaa kysyä.
Hilloa noihin yllämainittuihin kyllä palaa,kun
Muitakin romuja melkovarmasti tarvii vaihtaa
Keskiönseudulle että saa kaikki sopimaan
Yhteen.
Surly mr Whirly
Armsets: 165, 170, 175, 180, & 185mm. Silver or Black. (165mm in Silver only). Forged 7075-T6 aluminum.
Onko kukaan nähnyt myynnissä Stanin ZTR HUGO 52 kehiä?
Läski tuli hankittua mutta mistä saa hankittuja sisureita. Mitä suosittelette?
Minkälainen takalokari kannattaisi hankkia?
Onko toi raskas polkea? Oikeesti, luepa vähän näitä ketjuja.
Janip, kato eka sivu, siellä se viisaus on. Ja jos sieltä ei löydy niin fättirengaskeskustelusta. Luulisin että paras on nyt onza- Saa vaikka mistä.
:D, sitä se teettää..
Ja kun tuo hakukaan ei toimi, minkä syyt varmaan on myös jossain käsitelty, niin ehkäpä tämäkin on jo joristu mutta ei se mitään:
Vuos sitten sain jostain (täältä?) päähäni että on paljon uskottavampi harrastaja jos läskissä on BB7 jarrut, sillä mekaanisina ne ei jäädy (mitä ongelmaa ei ole kyllä ollut muissakaan), niinpä minulla on sellaiset.
Onko niihin joku joka on joskus ajanut hydrauleillakin tyytyväinen? Vannotko kautta kiven ja kannon?
Pysähtyyhän niillä kyllä mutta ihmeellisesti purasevat kiinni pikku viiveellä eikä tuntoa ole. Eipä tuolla normiajossa kauhiaa merkitystä, muttei varsinaisesti innosta kaahaamaan tai estottomaan alamäkinautiskeluun, no ei niitä täällä olekkaan.
Allekirjoitan hakuominaisuuden paskuuden. Googlehaku + site:fillarifoorumi.fi tuottaa paremmin osumia. Foorumin haku antaa Ketjun, jossa asiaa on käsitelty ja sieltä on 168 sivun joukosta ilo hakea se sivu, missä asiaa sivuttiin. Tai sitten minä(kään) en vain osaa.
Entisessä 29-pyörylässä oli Shimanon XT-hydraulijarrut 160-millisillä levyillä. Niillä pärjäsin joka tilanteessa, Tahkon loppulaskut mukaanlukien. Massaahan löytyy semmoiset sata, plus tai miinus. Nyt on nuo BB7:t myöskin 160-levyillä ja kun niissä on säädöt kohdallaan, niin mielestäni eivät juuri häviä noille hydraulisille tuntumassa (tai jälleen olen barbaari, joka ei mitään ymmärrä) eikä niitä säätöjäkään tarvitse olla koko ajan tekemässä. Ainoa, mitä kaipaan, on kahvojen etäisyyden hienosäätö.
Samaten Kona Rovessa olevat Hayesin mekaaniset levarit ovat olleet mielestäni aivan messevät.
^Kuinkahan hienoa säätöä sä oikeen kaipaat siihen BB7 kahvojen etäisyyteen? Itteä ainakin alkoi ensin jo epäilyttää siitä ruuvia veivatessa että tuleeko ne kahvat ollenkaan lähemmäs.