Rullamitalla mitattuna pimeässä varastossa lyhyemmällä n. 118cm
Printable View
Rullamitalla mitattuna pimeässä varastossa lyhyemmällä n. 118cm
vahvistan ylläolevan L-koon Dudesta: Rullamitta suht valoisalla parvekkeella näytti 119,5cm kun takapää pidemmässä asennossa
edit: vanhemmista keskusteluista löytyi taulukkokin (taulukko tosin ajalta ennen virallista dude julkaisua)
http://uppaa.fi/images/2015/12/31/IMG_266764e6b.jpg
Kiitokset mittausvaivasta herroille.
Maccin taulukon mukaan se 1104/1120 onkin S-koon akseliväli. hyvä niin.
Sopisiko vielä vaivata sen verran mittaamaan että mikähän mahtaa olla standover puolessa välissä vaakaputkea.
Tuo satulatolpan halkaisija vähän kummastuttaa. Onkohan tuo 31 vai pyöristetty 30.9mm? Tarkoitan että meneekö tuohon normaali 30.9mm hissitolppa?
Lisäys: Olisiko ehdottaa 11-40/42 10-lehtistä kasettia mikä toimisi tuossa CF9.0ssa.
Mulla on CF kasissa https://www.praxiscycles.com/product/cassette/ tämä, hyvältä vaikuttaa ja varmaan pelittää myös ysissä.
Mul on Sunrace 11-40 pakka kasissa ja on sekin toiminut todella hyvin.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
Standover vaakaputken puolessa välissä noin 81-82cm. Tässä alla 4.7" Barbegazit.
Tolpan halkaisija normi 30,9mm
Kiitän vastauksista.
StandOver on kohtuu matala mikä tietty on hyvä juttu.
Mitenkäs Berbegazit on toimineet Duden alla? Kelpaako tuollainen talvella taakse?
Mulla on L-koon Dude ja inseam on 89cm jonka luulen olevan L-koon valinneista pienemmästä päästä mutta silti pyörä ei tunnu yhtään isolta. M-kokoisen valinta olisi ollut mitä luultavimmin virhe.
Onko olemassa ovaaliratasta, joka menis duden kampiin directmounttina?
Vai onko ainoa mahis 104bcd rinkula?
Oliko sulla 1X11 vaihteisto? 2X10 vaihteistolla oleviin saa 64bcd rinkulaa Absoluteblack:ltä.
Onkohan muuten noista 2X10 kammista purettavissa spideri pois niin että siihen sais directmount rattaan?
Joo, spider tulee samalla tavalla (lukitusrenkaalla) kiinni kuin e13 directmount ratas. Dude 8:n tapauksessa vaan ei kovin houkutteleva optio:
- ketjulinja directmounttina 66mm (spiderilla ja 64/104bcd rattailla 71.5/74.8mm - eli spider siirtää eturatasta ulospäin kun taasen directmountilla ratas sisempänä) - tästä syystä unlimited mallissa 10mm pidempi akseli kammissa
- ei taida löytyä ovaalia e13 direct mount yhteensopivaa ratasta (muistelen, että muut kuin e13 ei edes tee tuohon sopivaa ratasta?)
- lukitusrenkaan avaamiseen pitäisi hommata erikoisavain (jos putkipihdit tms ei toimi)
em numerot luntattu täältä: https://thehiveglobal.zendesk.com/hc...-and-frame-fit
En suosittele putkipihtejä. Spiderissä on syvennys jossa se piparimutteri on. Putkipihdeillä vaikee saada otetta ja milla ainakin oli kovin tiukassakin.
Sent from my iPad using Tapatalk
Kiitos.
Mulla on Dude 8 orkkiskammilla.
Setuppina on nyt 1x10. Ja edessä 30-hampainen raceface nw.
Kiinnostaisi kovasti kokeilla ovaalia. Vähän epäilen riittääkö reidessä paukku 32 - ovaalin kanssa.
64bcd rattaalla epäilen tilan loppuvan. Tykkään ajaa muhkuilla renkailla. Nyt Lou takana.
On totta että 64bcd rattaalla ja leveillä kumeilla ketju käy renkaaseen kiinni kun runtaa, macci oli muokannut spideriään jotta AB:n ovaali istuu paremmin mutta ei sillä saa lisää tilaa kuin 1,5mm joka ei riitä ongelman poistamiseen.
Oikeastaan vähän pettynyt tuohon 28t ovaaliin, en huomaa mitään etua verrattuna normi 30t N/W rattaaseen.
Huono ratas jos ei huomaa eroa. Mulla kokemusta vain dovalista, 32t doval kyl kevyempi polkea kuin 30t pyöreä. Yleensä pienemmissä ovaalirattaissa ns. profiilin ero on pienempi niin vaikutus on myös pienempi.
32:sta ylöspäin ovaalin eron normirattaaseen huomaa selvästi,30 ja pienemmillä eroa tuskin huomaa.
Doval onkin melkosen edullinen ebayssa. Taidan kokeilla 32:sta.
Spiderin mutteri lähtee vasaralla ja talttapäisellä meisselillä, jos ei halua ostaa työkalua. Ainakin mulla irtos ja sai takaskin.
Nyt on Duden keskiönlaakerit niin loppu, että ajot seis. Klappaa sen verran hyvästi, että meinaa ottaa chainstayhin kammet kiinni.
Unlimited 9.0 tulossa ( ainakin vahvistettu..) onko tietoa noista keskiölaakerien ongelmista; onko löytynyt selvää syytä laakerien rapautumisiin? Itselle on käynyt mielessä ainakin seuraavat vaihtoehdot:
-laakerikoolien vierintäpintojen kulma-, pinnanlaatu- tai halkaisijan mittavirheet, jolloin kestoikä on tuomittu lyhyeksi,vaikka voitelu ja suojaus olisikin kunnossa.
-suojaus ja/ tai voiteluvirhe, esim. vaseliinin vähyys( lähes sääntö filojen laakereissa, vaikka ovat hidaskierroksisia ja
voisivat siten olla täynnäkin), tai puutteellinen suojaus sisä- tai jopa molemminpuolin.
-onko kampien asetelma sellainen, etteivät tee turhaa aksiaalikuormaa, sekin lienee pienikulmaisille laakereille tuhoisaa..
-joku muu syy, esim. Vaseliinin paineenkestoluokka liian alhainen tms.
Meinasin purkaa pyörän keskiön em syistä ennen käyttöönottoa, samalla tarkistan ohjainlaakerin asennuksen ja sen ja napojen voitelutilanteen.
Onko muita paikkoja pakolliselle käyttöönottoa edeltävälle sepitykselle tullut esiin? Takuun säilymistä ei tarvitse huomioida, pääasia että pyörä on valmis ennen ajoa tuollaisenaan...
Mulla ainakin laakerien ulkoreunat oli ruosteessa. Paskat stefat ja/tai liian vähän rasvaa. Mitään ongelmaahan ei olisi jos ne trs:n kammet saisi irti ilman huutoa ja väkivaltaa. Putsaisi ja rasvaisi laakerit vaikka viikon välein..
Mä meen nyt RF:n tuotteilla, saa ainakin kammet irti.
Meneekö AB 32t ovaali alkuperäisillä pulteilla kiinni? vai pitääkö alkaa metsästämään pitempiä jostaki.
Tuota veikkaan minäkin. Liekö sitä laakeria kukaan vielä rikkonut ilman veden/lian/ruosteen vaikutusta? Stefaahan siinä laakerissa ei ole ollenkaan siinä merkityksessä kuin minä sellaisen olen ymmärtänyt, eli ei jousikuormitteista rasvatiivistettä. Pelkkä pölysuoja l. kansi jossa ohut/kapea huuli urassa. Siitä kyllä vesi ui ohi.
Onko Racefacen kampien ja niihin passelin laakerin vaihto Dudeen triviaalia?
Hommasin tähän L-koon Dudeen Answerin 20/20 tangon kaveriksi tämmösen modernin stemmin:
http://uppaa.fi/images/2016/01/04/answer06c8e.jpg
Tuon stemmin pituus (30mm) ja paino (92g) aika tarkalleen puolet Canyonin alkuperäisestä (184g).
Juuri nyt on kiinni 50mm ja 8 asteen raceface jolla asento tuntui sopivammalta kuin vakiolla (60mm/6astetta). Katsotaan miten tuo 30mm versio pelittää. Omat mitat noin 185cm/inseam 90cm ja nykysetupilla on hyvin tilaa ohjaamossa.
Joululahjan (=vaaka) testailua...
muhkusetup - 12,73kg
http://uppaa.fi/images/2016/01/04/muhku49b1e.jpg
ei niin muhku -setup - 10,88kg
http://uppaa.fi/images/2016/01/04/light374e0.jpg
erot:
100mm Clownshoe vs. 65mm Mcarbon
4.7" Barbegazi vs. 4" Jumbo Jim
XT 13-42t vs. XT 13-40t
noin 2kg siis eroa pyörivissä massoissa.
viime kuukausien ajot on mennyt tuolla 100mm vanteella ja isoKnardilla ja nyttemmin Barbegazilla joten siihen on tottunut nyt melko hyvin. Mielenkiintoista vetää testilenkki ohuella ja kevyellä rengastuksella.
^Huoneen sisustus on lievästi pyöräily henkinen:D
Kevyt on maccin Dude, oma nyt nastoilla 11.6kg.
Kammista, käviskö nämä, jos käyttää vähän shimmiä ja lyhentää laakereiden väliin tulevaa suojatötteröä?
https://www.bike-components.de/en/Su...2-36-o6942444/
Toinen vaihtoehto on b.o.r. mutta hinta pompsahtaa kipurajan tuolle puolen.