Toimi kuin junan vessa. Rose hävisi puoli päivää kuljetuksessa.
Printable View
Toimi kuin junan vessa. Rose hävisi puoli päivää kuljetuksessa.
Kerrompa omat POSITIIVISET KOKEMUKSET liikkeestä.
Muutaman kerran on tullut tilattua ja hyvin toimii, plussaa on vielä sekin että voi tilailla ilman rekisteröitymistä kauppaan.Viimeinen tilaukseni oli palautus/vaihto+uusien osien tilaus samalla. Kerron siis kuin se eteni jos joku miettii semmosta.
-Eli tilasin tavaraa määrän X ja huomasin että ketjunohjuri ei satu runkoon, tilasin siis väärän.
-Sähköpostia asiakaspalveluun voiko vaihtaa, vastasivat samana päivänä että onnistuu. Samalla tuli palautus osoite ja ohjeet.
-Laitoin palautus pakettiin kopion heidän sivujen ostoskorista mihinkä ohjuriin haluan vaihtaa ja samalla myös lisätilauksen satulasta ja renkaista.
-Paketti itellalla matkaan, postit omaan piikkiin. Matka sinne kesti 6 päivää. Seuranta toimi perille asti.
-Seuraavaksi huomasin että perhana unohdin tilauksesta takavaihtajan, no laitoin sähköpostia samaan viestiketjuun missä aiempi keskustelu oli että tarvin vielä sen. Vastasivat että kun
paketti on heillä niin tulee "palautusmeili" ja siihen vastatessa voi lisäta takavaihtajan.
-Meili tuli, vaihtaja tilaus lisäten siihen.
-Sen jälkeen tuli tilausvahvistus kaikista tavaroista jossa näkyi myös TÄYSI HYVITYS siitä palautetusta ketjunohjurista.
-Rahojen siirto paypallilla heille mukana tilausuksen numero. Lupasivat lähettää paketin heti kun rahat näkyy ja kaikki tavarat on.
-Paketti Saksasta ilman rahtimaksua tuli 4 päivässä kotiovelle takaisin.
-Tähän koko operaatioon meni kaiken kaikkiaan aikaa 2 vkkoa.
Voi kuulostaa säätämiseltä mutta kun ei ollut mikään kiire nii ajattelin kokeilla onnistuuko miten, tietää sitten jatkossa että kantsiiko olla tarkempi kun klikkailee osia koriin :D.
Eli siis voin suositella :)
Näin on, taas tilaus ja toimitus toimi ongelmitta. Vinkkinä tamperelaisille: noita DHL maakuljetuksia jakelee ainakin Tampereella UPK kuljetus http://www.upk.fi/etusivu/ varasto on Sarankulmassa Länsilinjojen ja Koffin varaston takana. Homma on itselläni toiminut näin, harvoin olen päivällä kotona, kun paketti näkyy seurannassa Helsingissä se on seuraavana päivänä jakelussa Tampereella. Olen sitten aamulla töihin mennessä hakenut paketin suoraan tuolta varastolta (avautuu 7-) ja säästänyt kuriirilta turhan käynnin kotona.
Tämä lienee UPK:n kanssa paras vaihtoehto. Mulla yritettiin maanataina ilmoittamatta jakelua, jonka jälkeen pyydettiin sopimaan uusi aika. Jakeluajan saa sovittua jopa niin tarkasti, että paketti on perillä 8:00-17:00 välisenä aikana. Onneksi osoitteenmuutos työpaikalle oli maksuton. Osoitteenmuutos tiistaiaamuna ja paketti oli perjantaina perillä. Matkaa varastolta mun duuniin on ~20km (Lentoasema-Leppävaara). Kuljetusaikaa selittää se, että olivat osoitteenmuutoksen jälkeen paketti oli unohtunut johonkin varastonnurkkaan ja alkoivat etsimään sitä vasta kun soittelin perään. Pulju alitti jopa Transpointin tyypillisen suoriutumisen ja Transpointin laadun alittaminen vaatii jo yritystä...
UPK:sta ei ole kyllä mitään hyvää sanottavaa. Kerran toimittivat kirjatun paketin firman postituspuolelle eikä ilmoittaneet mitään, ja tuo aikahaarukka on mahdollisimman persiistä. Nytkin tänään jouduin soittamaan että tuo työpaikalle taas kun ei kukaan oikeasti ole kotona tolla aikavälillä. Tarakkaa ja muuta härpäkettä tulossa BC:stä.
Vertailun vuoksi BD perustoimitus postiin toimii kuin junan vessa.
Tosin BC kommunikointi loistavaa, osoitteenmuutos onnistui helposti sähköpostilla ja odotettu toimitusaika täsmäsi kun oli tuotteita joita ei ollut varastossa.
UPDATE:
Stana mitä meininkiä taas... UPK kyllä vetää pohjat joka päivä uudestaan. Eilen ilmoitin päivällä että toimitus toiseen osoitteeseen, tänään status: Yritetty toimittaa. Soittoa perään ja oli sit yrittäny toimittaa väärään osoitteeseen eikä edes soittaneet normaaliin kuten kerran. Taidan laittaa DHL:lle palautetta paskan "yhteistyökumppanin" valinnasta. Ei tossa ole yhtään järkeä!
Pistin tuossa torstaina tilauksen sisään uusista kesägumeksista ja maksoin sitten tilisiirtona tuonne noiden Nordea tilille.
Tässä nyt sitten jälkikäteen vain rupesi mietityttämään meninkö ryssimään tuon tilisiirron, sitä sähköpostiin tullutta IBAN tilinumeroa käytin ja viesti osuuteen laitoin sen reference numberin joka oli muotoa XBxxxxxxX
Vai menikö oikein :D
Noh, hyvä sitten. Kiitos nopeasta vastauksestasi :)
E: Nonnih ja renkaat postitettu.
4.4 tilaus tosiaan sisään, 5.4 siirsin rahat Nordean tililtäni heidän Nordean tililleensä ja tänään sitten 11.04 klo13:40 postitettu.
Renkaiden kohdalla tilaushetkellä tuli 2-7 päivää että kyllä se aika hyvin piti paikkansa.
Tiistaina 9.4 tilaus, keskiviikkona paketti matkaan ja tänään maanantaina paketti saapui eli loistavaa toimintaa niin kuin ennenkin :)
Tosi hyvin vaikuttaa toimivan bike components. Omassa tilauksessa oli pari 2-7 päivän saatavuudella merkattua tuotetta muutaman heti saatavilla olevan lisäksi ja varauduin odottamaan pakettia pidempään. Sunnuntaina tehty tilaus kuitenkin lähti matkaan keskiviikkona ja kuriiri yritti toimittaa pakettia perille seuraavana maanantaina. Eli kaiken kaikkiaan tilauksesta toimitukseen kesti viikon luokkaa, mitä pidän todella hyvänä suorituksena etenkin kun osaa tuotteista ei ollut heti saatavana. Lähes kaikissa tilatuissa tuotteissa oli myös todella kilpailukyinen hinta.
To 11.4 illalla tilaus, ti 16.4 aamulla paketti kotona. Hyvin toimi tälläkin kertaa.
Ja tämä tuli tänään, siis tiistaina.
Nopeaa toimintaa kylläkin ja "ei" taittuvat renkaat oli nätisti pakattu pitkulaiseen pahvilaatikkoon ja sulavasti kasiksi taivuteltu ja teipillä pistetty kiinni. BD:stä tullu ei taittuvat jumalattoman kokosessa pahviloodassa aina...
Vai mitä mieltä foorumilaiset tuosta on? Mulle se ja sama onko se nakki vedetty solmuun ku paketoitu niin säästyy sitä pakkausmateriaalia ja ei vie niin paljon tilaa rahdissa.. Olettaen siis että asiallisesti tuo vääntö tehty. En oo vielä kertaakaan onnistunu katkomaan sitä vaijeria, mikä omat otteet tuntien vähän yllätyski :D
Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk 2
Juu, siis eihän mulla mitään murheita tuosta ole. Itsekin taittelen juurikin näin niitä renkaita.
Laitan maanantaiaamuna tilauksen sisään Bike-Componentsille. Jos joku haluaa osallistua kimppatilaukseen, niin ota yhteyttä täällä tai sähköpostitse olli@cabbala.net.
Olen itse Kirkkonummella, joten suotavaa olisi jos olisit Kamppi-Kirkkonummi välillä jossain (tällä välillä tulee itse liikuttua jokseenkin säännöllisesti autolla). Toki kauempaakin saa osallistua, jos haluat hakea kamat itse Kirkkonummelta.
Voisiko joku tarkistaa mitä DHL:n seuranta sanoo BC:n paketeissa lähetystyypiksi?
Bike-discountin paketeissa, joiden jakelun hoitaa Itella, tyyppinä on "WELTPAKET Premium, Premium (Luftpost)" ja seurantakoodi on 12 numeroa.
Käsittääkseni näissä DHL:n (tai alihankkijan) kuljettamissa paketeissa koodikin on pidempi?
Kiitos näistä. Kyselin että olisko mahdollista saada lähetykset Weltpaketteina, kun olisi niin paljon helpompi hakea paketti postista itselle sopivaan aikaan.
Viimeisimpään postiin en ole saanut vastausta, mutta sitä ennen totesivat että heillä on yksi sopimus DHL:n kanssa ja pakettityyppi riippuu kohdemaasta - "we have no influence on it".
Plussaa ropisee täältä, maksoin tilauksen firman suomen pankkitilille keskiviikkona, mukana oli paljon sälpettä jotka oli sivuilla merkattu 2-7 päivän toimitusajalla. Paketti oli lähtenyt tänään DHL:llä eli nopsasti sujui ainakin tälläkertaa..
29.4.2013 16:05 *Scan *Delivery 29.4.2013 16:05 *POD nh, nobody home
Hienoja nämä toimitukset kun olen ollut koko päivän kotona. Kuskille tuli päivä täyteen ja kiire kotia? Ei ole ensimmäinen kerta kun UPK:n kanssa käy näin.
^Kas vain, ihan sama homma käynyt mullakin joskus sama kuriirifirman kanssa, nyt en enää muista mikä oli selitys kun kyselin asiakaspalvelusta. Viime kerralla tosin oli käynyt ovella ja kun pyysin että soittaa kun tulee niin tuli taas ilmoittamatta. Onneksi olin lähtenyt ajoissa töistä, juuri lenkille lähdössä ja juttelemassa naapurin kanssa. Luulisi että olis kivempi jos paketin saa kerralla perille, kuin käydä moneen kertaan tuomassa terveisiä.
Ota noista nyt selvää:
25.4. BC: i have just checked it and we are using the service "Weltpaket"
29.4. lähetysilmoitus 25. päivä tekemästäni tilauksesta, lähetystyyppi "DHL EUROPAKET" -> reklamaatio sähköpostitse
29.4. BC: that is strange, normally it should have been shipped as "Weltpaket"
Nyt UPK yritti ihan oikeasti toimittaa, mutta 5s ovikellon jälkeen ei kukaan enään vastannut ovipuhelimessa. Soitin asiakaspalveluun ja laitto ajojärjestijälle viestiä jos voisi uudestaan toimittaa kun toimituksesta oli alle 5min aikaa. Ei ole tullut uudestaan käymään eli taas menee vissiin huomiselle ellei si myöhemmin tule käymään. Epäilen. Tosin seuraavalla kertaa pitäisi soittaa.
Taas homma toimi hyvin. Maanantaina tilaus sisään ja tänään perjantaina paketti kourassa.
Täällä Kuopiossa ei noilla kuriirifirmoilla oo toimipisteitä, niin ovat ulkoistaneet toimitukset Matkahuollolle. En muista oliko edellinen bike-componentsin toimitus vai akvaariotarvikepaketti, kun kävi niin, että en ollut ensimmäisessä toimituksessa kotona, ja tilasin sitten puhelimella seuraavalle päivälle uuden toimituksen lisäkaneetilla, että kuriiri soittaa ensin ennen kuin tulee ovelle. No, Matkahuollon kuriiritäti tuli ovelle tuomaan pakettia soittamatta. Kysyin, miksei hän soittanut, ja vastaus oli: "En mä edes kattonut sitä kohtaa tosta toimituspaperista".
Huikeeta! Maanantai aamuna tilaus sisään ja äsken (to) tuli paketti ovelle. Edes bikediscount ole tähän pystyny.
Luojan kiitos täällä susirajan takana yleensä posti hoitaa ja johan nuo minut tietää. Jos en ole paikalla niin pirhautan Miikalle että kuittaa ja roudaa kotias. Tai jotain vastaavaa. Muutamia UPS-lähetyksiä on tullut ja ne on sen verran kaukopartion kuskeja täälläpäin että jos ei mun kännynumeroa ole lähetyksessä niin hakevat sitten osoitteen mukaan. Ja tää vielä vanhempi asukas pääseetaas natisemaan... Näyttää siltä että haja-asutusalueella nää kuskitkin on aika joustavia.
Myöhään maanantai-iltana tilaus sisään (sekalaisia komponentteja, renkaita, yms.) ja tänään paketti kourassa. Bike Components, 12 poäng!