Pitäskaisitä...
Printable View
Pitäskaisitä...
Mitä arvelette, pääseekö kaveri ehjänä ja polkien perille? http://www.mondo.fi/sihvonen.htm
Teillä siilinpyöräilijöillä kun tuo Puijon asvalttinousu sujuu leikiten, niin voisitteko kertoa mikä sen ns. nousuprosentti on. Nyt kun tuolla Espanjassa noustaan päivittäin hurjia nousuja, niin voiko Puijoa edes verrata niihin? Oman matikan taidon pohjalta aavistelisin, että nousu voisi olla n. kymmenprosenttinen. :seko:
Entä Uuhimäki? Onko muita mainittavia nousuja Kuopion seudulla?
Sulimmat kiitokset!
Puijon nosu 9% keskimääräisesti, alussa on parisataa metriä 13%nousua :D
Puijolla pituutta n.1,3km nosua 115m
Uuhimän taka nosu Ratatoivalasta päin n.8% pituus n.500m
Kiitos!
Tuohon Puijon alkuun olen jo muutaman kerran tukehtunut vaikka ylös asti olen päässytkin. Uuhimäki on siitä mukava, että uskaltaa laskea alas "vapaasti" ilman suurempaa pelkoa alletulevista.
Pekka pyöräilee
Kari kurvailee
Simo suhaa
Kovaa se on maastoajo, mutta eiköhän se taas parane, jos vain pyörä kestää.
No nyt on todiste siitä, ettei viikonloppu mennyt sohvalla maatessa. Simon kanssa käytiin kiärmelahden harjun päässä ja käännyttiin takasin juuri ennen kuin asfaltti tuli vastaan.
Harmi kun noista kuvista ei käy ilmi se hurja vauhti ;) Mukavata oli taas pitkästä aikaa, vai mitä Hannu? ;) Otetaankos ens vkonloppuna uudestaan?
Jokohan Kari sai filmin kehitettyä?
Lähetin pari kuvaa Hannulle siinä toivossa että hän laittaisi ne samaan galleriaan toisten, samalta lenkiltä otettujen kuvien kanssa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti YT
Aikamoista sählinkiä mulla heti lenkin alusta lähtien, eikä kuvien ottaminenkaan oikein onnistunut! Ehkä seuraavalla kerralla onnistuu paremmin.
Tässä Karin kuvasatoa:
Kivenkiertoa
Urhot
Ylämäkeen
1300 postausta täynnä:)
Joko se Hannun uusi pyörä on viikonloppuna esillä? Edes kuva?
Maanantaina vasta ilmestynee tuonne matkahuoltoon. Kuvan laitan kalleriaan ihan pian, mutta se ei ole samoilla osilla kun tuo mun tuleva:
Speksit:
Runko Timeless: alu/carbon. Takahaarukan alaputket ilman linkkua - hiilikuitujouset.
Rungon vinoputki ja takahaarukan alaputket
hiilikuitua.
Etuhaarukka: RS Reba Race 100 mm
Takajousitus: RS Bar 75 mm
Koko: 18”
Satulakulma: 70 astetta
Ohjauskulma: 69 astetta
Vaakaputken pituus: 61 cm
Satulaputken pituus: 56 cm
Akseliväli: 112,5 cm
Takahaarukan pituus: 43 cm
Keskiön korkeus: 32 cm
Vaihteensiirtäjät: Shimano LX Dual Control
Vaihteet edessä/takana: Sram 7.0 ja Shimano XT
Jarrut: LX hydr. levyt
Kammet: Bontrager 175 mm
Eturattaat: 22-32-44
Takarattaat: Shim. 11-32
Keskiölaakeri: ISIS Bontrager
Vanteet: Xero
Navat: Xero
Renkaat: Michelin
Ohjainkannatin: 3TTT 10 cm
Ohjaustanko: Hiilikuituinen suora AFH
Ohjainlaakeri: integroitu PRO
Satula: Fizik Gobi
Satulatolppa: Alumiininen Pro
Enpä oikein ossoo sannoo onko hyvä.
http://asko7.softavenue.fi/kuvagalle...ize=2&Kid=8399
Maltaako Hannu lähtee maantielle viikonloppuna vai onko liian kylmä?
No kyllä taas pyörähtää varustelukierre käyntiin. Millähän nokittaisi...Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen
Sunnuntaina varmaan mennään maastoon ja huomenna täytynee olla kotihommissa.
Saas ny nähä millanen tuo pyörä on. Ainakin parempi kuin entinen.:)
Kävin tänään illalla Muaningalla Kiärmelahessa. Surkeaa räpellystä ja pyörä meni rikki, joten en huomenna maastoon taida tulla kun korkeintaan cykkelillä.
Takarengan kihnuttaa haarukkaan, taisi joku vääntyä kun vähän kaatuilin.
Minä kävin tänään vanhusten luona. Huomenna sataa ja pitää tehdä kotihommia. Viikolla ei kerkeä, kun pitää tänäkin vuonna käydä tekemässä viikon verran taksvärkkiä valtiolle:seko:
Mitenkäs sitä kumi sutaa lauantaina? Mulle sopisi noin kello 10 lähtö ja mehtään.
Minä jahtaan hirviä vkoloppuna ja loppusyksyn ajelut (niin kauan kuin kelejä riittää) suoritan uudella Hondan "mopolla". :D
Jätä nyt ne hirvet rauhaan, ei ne sulle ole mitään tehneet.
Kaikki kulkuneuvot, jotka surisee tai pörisee ovat syvältä.
ps. itse ole ampunut neljä hirveä elämässäni ja enää en ammu, vaikka kivääri kaapissa onkin. Tai jos sitten joskus vanhana. Pahin juttu tuossa metsästyshommasa on se, että se vie aikaa hyviltä harrastuksilta.
Mopokin mulla oli pienenä- olisi ollut parempi ajaa nekin ajot pyörällä.;)
Jååa. Minä kävin tekemässä pahvin keskelle 7.62mm reikiä. En varmaan toivu vielä huomiseksi. On täällä siviilissä surkeaa, kun ei tule ruoka valmiina pöytään.
Oookkona jo kapitulantti?
Minäkin olen kahden vaiheilla mennäkkö mehtään vai katsoakko mömömkisoja eurosporttilta. Kylmää varmaan pari tuntia suhailen puolenpäivän aikoihin.
Minä olen yhden hirven ampunu, mutta toivottavasti tänä syksynä pääsis kaatamaan toisenkin :D Ja kaapissa on useampikin kivääri, tänään käytiin kaikki 3 "hirvipyssyä" kohdistamassa. Ja hirviä jahtaan niin kauan kun minussa veri virtaa:D
Enpä ole pitkään aikaan kuullut niin hyvää musiikkia, kun oman 600:sen "murinaa", jonka yoshimura säestää :D
Suriseehan se pyörän ketju-ratas yhdistelmäkin, eli eli.... metsästys on aika mahottoman hyvä harrastus!
Mitäs hyvää siinä on kun murhaa viattomia luontokappaleita.
Mutta ihmisillä menee aikansa kasvaa isoksi.
Metsästys ja puiden pilkkominen, mökin rakentaminen ja juokseminen ovat kaikki primaaritoimintoja, jotka periytyvät esikivikautisilta ihmisiltä ja tyydyttävät nykyihmisen alituajuista kaipuuta brutaaliin tapaan hankkia perustoimeentulo muilla välineillä kuin tietokoneilla.:D
Mietitäänpä tälläinen esimerkki: Sinä Hannu tai joku läheinen ystäväsi on autolla liikenteessä ja yht'äkkiä hirvi pompsahtaa pajukosta tielle ja sattuu hirvikolari. Yleensä, kun auton konepellille ja sitä kautta tuulilasiin ja ohjaamoon tulee jopa puoli tonnia lihaa, ei hyvää seuraa. Rupeaa varmaan viattomien luontokappaleiden kannan rajoittaminen kuullostamaan hyvälle. Eihän se metsästys ole mitään lahtaamista, vaan kannan rajoittamista, esimerkiksi meidän seuralla on tälle syksylle 3+4 hirven lupa, joka ei todellakaan ole paljon, kun ottaa huomioon kuinka suuri määrä täälläkin päin on hirviä.
Kai sinä muistat hannu kesäisin kun itikka kerää elinvoimaa sinusta, niin puhaltaaa sen vaan iholta pois, etkä missään nimessä tapa sitä ;)
No näinhän minäkin aikoinani perustelin raakaa tapaani tappaa luontokappaleita.
Kuka käskee ajaa hirveä päin.
Ei vaiskaan pakkohan niitä on vähentää jo metsävahinkojenkin takia.
Minä en vain enää pystyisi eläinta tappamaan kun olen tullut hellämieliseksi ja en todella jaksaisi viettää vähää aikaani hirvipassissa.
Lisäksi useissa seuroissa hirvenmetsästys on mennyt koirien käytön takia sellaiseksi, että koiramiehet metsästää ja muut ovat metsästävinään.
Vähien kanalintujen metsästystä en kyllä enää lainkaan ymmärrä ja onhan metsästyksessä iso osa miehistä machoilua.
Jäniksen kanssa on sama kuin hirvien, mutta vesilintujakaan ei mielestäni saisi metsästää ainakaan ilman koiraa kun sitten puolet jää raanakoiksi.
Ai niin, miksi arvon metsästäjiä on vaikea saada liikkeelle kun pitäisi vähentää supi-, minkki- ja kettukantaa.
Hirviä kyllä jahdataan jaloin perustein, mutta ei vahinkoeläimiä.
Kissat saavat joka maatalossa juosta vapaana ja syödä linnunpoikasia ja
maanomistajat vähän välittävät suojella hakkuilta metsojen vuosisataisia soimapaikkoja.
Ottaa muuten päähän (myös Karia) se kun Käärmelahden harjuilla, joku ajattelematon maanomistaja on motollaan tukkinut hyvät pyöräreitit kaatamlla rankoja poluille.
Toisista välittämätöntä julkeutta.
Niinettä olen tänään kiukkuisella tuulella enkä katso mitään ilmiötä kritiikittömästo - huomenna on pakko päästä vähän ajelemaan. Toivottavasti ei punanutuista ole harmia kun metsissä ajelen.;)
Onhan se totta että koirien käytön jälkeen metsästys on muuttunut totaalisesti, ja varmasti hirvimiesten keskipaino noussut 35kiloa/napa, mutta on se kyllä myönnettävä, että on siinä oma hohtonsa, kun istut passissa ja koira haukkuu läheisessä metsäsaarakkeessa.
Nottei tämä voorumi menisi suojeluksi ja tappamiseksi, niin jotain pyöräilyyn liittyvääkin pitää laittaa: Elikkä mietin jo kesällä että ajasin jonkun pidemmän matkan (suunnittelin ajaa siskon luokse ouluun) "yhteen putkeen", mutta koska sain töitä niin se jäi, mutta ajattelin herättää henkiin tämän ajatuksen ja mietin, että syyslomalla suoritan matkan, mutta kohteena saattaa olla helsinki. Heittäkää jotain neuvoa, miten matkasta tulisi tuskattomampi, eikä missään nimessä mitään "ei tule mitään, älä edes haaveile"-juttuja, sen verta itepäinen olen, että matkaan on päästävä, kun oon ittelleni luvannu. Varmaan reppu täyteen maltoa ja muuta evästä ja sykemittari kainaloon ja eikun matkaan.
Siinä speksit. Kyllä pidempiäkin matkoja on joku ajanut.
- MISTÄ = Siilinjärvi
- MIHIN = Helsinki
- NOPEUS = 20
- Välimatka on 403 km
- Nopeus on 20 km/h
- Ajoaika on 20 h 9 min
Lähtö pitäisi tehdä aamuyöstä heti kun alkaa valjeta ja siitä huolimatta pyörässä tulisi olla valot.
Energiaa kuluisi varmaan 10 000 kilokaloria. Sitä ei saisi kerättyä matkan aikana, joten vauhdin pitäisi olla koko ajan rasvanpolttoalueella, eli reilusti alle aerobisen kynnyksen.
Maltoa, suolaa, suklaata, ruisleipää, magneisiumia. Fysiologista ravintoliuosta apreekista.
Helvitin hyvä kunto ja tuuria niin eiköhän se siitä suju.
Minulla on se 14 tuntia putkeen pisin aika, mutta siinä sai matkaa tehdä kolmella tavalla.
Kyllä tuo taitaa aika riskihommaa olla.
Sitä itsekin mietin että aamusta aikasin liikkeelle, kun olen aamuvirkku niin siinä ei ole mitään ongelmaa, ja sykemittarista pitää vauhti katsoa. Pyörään valot eteen ja taakse ja repun päälle vedän heijastinliivin, niin johan näkyy kauemmaksikin. Toista lähtöajankohtaa mietin, eli jos lähtisi iltapäivällä niin että olisi nukkunut koko aamupäivän, niin jaksaisi ehkä paremmin yön sotkea. Eikös sitä sanota että kaikkea on kokeiltava, paitsi sukurutsausta ja jotain muuta :D